Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2011, 06:50
hookee
hookee is offline
Gisteren een dame die MOEST en ZOU, na de volledige invoegstrook naast een lange oplegger te rijden, er vóór invoegen. De oplegger gaf geen ruimte, hij had geen zin voor zulke arrogantie te gaan remmen en het achteropkomend verkeer van een file te voorzien.
Het scheelde de automobiliste aan inzicht dat er ook achter een oplegger in te voegen is.
Uiteindelijk na 400 meter pechstrookrijden is de dame het toch gelukt. Gefeliciteerd !
Advertentie
Oud 11-03-2011, 07:59
Verwijderd
Citaat:
niet echt piraterig maar wel opmerkelijk... een lesauto die alleen mistlicht voerde. Hoezo verkeerd voorbeeld (en nog strafbaar ook...)
Was dat niet gewoon de dagrijverlichting? VAG implementeert dat nog wel eens op die manier namelijk
Oud 11-03-2011, 12:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vanochtend kwam ik direct na de rotonde als derde auto achter een vrachtwagen te rijden. Die was waarschijnlijk zwaarbeladen, want hij trok niet zo hard op. We reden buiten de bebouwde kom op een weg met dubbele middenstreep en aardig wat tegenliggers (want: ochtendspits). De auto voor me slingerde al een paar keer naar links om te kijken of hij kon inhalen. Toen hij geen tegenliggers zag, begon hij aan de manoeuvre (helaas was dat een paar honderd meter voor een redelijk scherpe bocht, waardoor hij niet heel ver vooruit kon kijken). En hij haalde niet vol gas in, maar gewoon 'wat harder'.
En uiteraard: tegenligger komt in beeld, knippert met grootlicht, auto zit midden naast de vrachtwagen, moet op de rem en frot zichzelf tussen de vrachtwagen en de auto daarachter.
Oud 11-03-2011, 14:15
MTpower
MTpower is offline
Gisteren was ik de wegpiraat
Ik naderde een rotonde en zag er iemand oprijden vanaf de andere kant. Ik dacht dat ik er nog wel voor kon, maar met het optrekken besefte ik me al dat het niet ging, ook remmen ging niet meer, dus maar gas erbij gegeven. De meneer in de volvo die ik geen voorrang gaf moest vol op de rem
Ik was meteen weer goed alert en een bekeuring was volkomen terecht geweest
Oud 11-03-2011, 18:36
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Was dat niet gewoon de dagrijverlichting? VAG implementeert dat nog wel eens op die manier namelijk

dagrijverlichting... wat moet ik me daar bij voorstellen dan? Heb gewoon altijd dimlicht aan, met standslicht mag je niet rijden. Mag ik aannemen dat ze recent nog een verlichtingsvariant hebben geintroduceerd die langs mij heen is gegaan? (kan best hoor, let nooit zo goed op )

Maar ze waren gepositioneerd als mislicht en ook vrij fel.
Oud 12-03-2011, 08:37
Verwijderd
Jup, dat is relatief nieuw. Bij Audi's kun je het herkennen aan het de LED-kerstboom vooraan Zie ook dit nieuwsbericht van AutoWeek.

Merken die het ook wel als soortement mistpitten laten zien:
VW / Seat / Mercedes-Benz. Verder zou ik het niet weten.
Oud 12-03-2011, 11:35
Qimm
Qimm is offline
het was idd een VW, nou ja, ik vond het maar raar
Oud 12-03-2011, 20:25
Verwijderd
Dat het er raar uitziet ben ik met je eens. En bovendien, als de fabrikanten gewoon standaard de verlichting aan zouden zetten (zoals Volvo en Saab doen/deden), dan zou je zo'n relatief nutteloze uitvinding ook niet hoeven te doen
Net zoiets als de "adaptieve bochtenverlichting" van veel fabrikanten (o.a. Mercedes-Benz, VAG, Fiat) waarbij ipv een systeem van meedraaiende (bi-xenon) verlichting (zoals Renault en PSA gebruiken) wordt gebruikt, een systeem wordt gebruikt waarbij de mistlichten aan gaan wanneer je een bocht nadert. Dat heeft toch geen enkel nut
Oud 13-03-2011, 09:41
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Net zoiets als de "adaptieve bochtenverlichting" van veel fabrikanten (o.a. Mercedes-Benz, VAG, Fiat) waarbij ipv een systeem van meedraaiende (bi-xenon) verlichting (zoals Renault en PSA gebruiken) wordt gebruikt, een systeem wordt gebruikt waarbij de mistlichten aan gaan wanneer je een bocht nadert. Dat heeft toch geen enkel nut
Sterker nog, toen ik dat laatst tegenkwam, vroeg ik me af wat er in godsnaam mis was met de verlichting van zo'n auto omdat er extra lampjes gingen branden, terwijl hij alleen maar een random bocht nam. Mijn vriend, die naast me zat, wist me inderdaad dit verhaal ook te vertellen, maar mijn god wat verschrikkelijk. Het maakt het niet overzichtelijker, het ziet er alleen maar idioot uit en als je niet weet wat het is dan maakt het alleen dat je je afvraagt wtf er aan de hand is met zo'n wagen.
Oud 13-03-2011, 10:57
KIET
KIET is offline
Citaat:
Dat het er raar uitziet ben ik met je eens. En bovendien, als de fabrikanten gewoon standaard de verlichting aan zouden zetten (zoals Volvo en Saab doen/deden), dan zou je zo'n relatief nutteloze uitvinding ook niet hoeven te doen
Iedere keer als ik zo'n wagen zie die dat heeft - en dat dan helemaal als de mistlamp overdag aangaat bij het nemen van een bocht - dan denk ik ook steeds: waarom?!
Al snap ik wel een beetje waar dit vandaan komt. In Noorwegen heb ik door tunnels zonder enige verlichting gereden en daarin is het aardedonker. Daar heb ik de mistlampen aangezet (die in mist overigens je eigen zicht niet echt verbeteren) en zo kon ik opeens wel zien waar de weg ophield en de wanden begonnen. Echter, in de praktijk in de moderne landen kom je extreem zelden zo'n situatie tegen. Het is gewoon nooit zó donker. Bocht- en dagrijverlichting zijn inderdaad vrijwel zinlose opties die nu worden aangeleverd omdat ze toch íets moeten verzinnen zodat jou auto iets heeft wat het gewone plebs niet heeft

Ik ben er gisteren achtergekomen dat mijn broertje redelijk vaak behoorlijk dicht op zijn voorganger kruipt en nogal gehaast rijdt (even gas terug is zelden een optie), en mijn andere broertje rijdt als een petje (met een petje) het liefst in drukke situaties met één hand op het stuur. Waardoor hij nogal bruusk bochten omgaat. Ik dacht dat ik ze beter had opgevoed
Oud 13-03-2011, 19:52
Pluis
Pluis is offline
Vandaag niet echt een weg piraat, maar wel iets heel prachtigs meegemaakt met Dittrich We reden op de N36 richting Hardenberg, en we waren er net opgereden achter een opel corsa met zo te zien een vrouw achter het stuur. Tijdens het oprijden zei Dittrich al "zullen we die corsa een beetje opjagen", dus hij gaf extra gas zodat hij op de invoegstrook redelijk dicht achter de corsa kwam rijden. Omdat de corsa niet doorreed (voegde in met 70 op een 100 weg), liet hij daarna het pedaal los en bleef op een nette afstand achter die corsa rijden. Een stukje verderop kwamen we iemand tegen met een kapotte voorlamp, dus Dittrich seinde met z'n grote licht. Gaat ineens een paar honderd meter verderop die corsa bij een tankstation de weg af, en voegt achter ons weer in Ik geloof dat deze dame dacht dat wij ongeduldig waren

Over kapotte lichten gesproken trouwens: we zijn serieus in een half uurtje rijden zo'n 12 mensen tegengekomen met een kapotte voorlamp. Echt hóe moeilijk is het om die even te vervangen?
Oud 13-03-2011, 20:32
Picidae
Picidae is offline
Bij sommige auto's is dat verbazingwekkend ingewikkeld, echt idioot.
Oud 13-03-2011, 20:39
Pluis
Pluis is offline
Dan nog mag je niet rondrijden met kapotte lampen.
Oud 13-03-2011, 20:42
Verwijderd
En zelfs al is het "idioot" ingewikkeld, een accu uitbouwen en wat plastic kappen loshalen kan iedereen nog wel Het duurt misschien wat langer dan je gewend bent, maar écht veel moeite is het nog steeds niet. En bovendien, je rijdt ermee, dus zorg ervoor dat je auto in orde is. Voor jezelf én voor je medeweggebruikers.
Oud 13-03-2011, 21:09
KIET
KIET is offline
Ik geloof niet dat je mensen echt kan verplichten zelf proberen hun verlichting te vervangen als zelfs de garage, die er de spullen voor heeft en weet hoe de boel in elkaar zit, er soms al 3 kwartier voor nodig heeft Genoeg mensen die uit angst dat ze iets slopen helemaal niets zelf aan hun auto doen.
Maar een groter probleem is gewoon de tijd die het kost, want even langs de garage rijden of desnoods de ANWB bellen om het tussen de bedrijven door te laten vervangen kan ook niet meer.

Maar ik dacht dat er dit jaar een nieuwe verplichting bij is of gaat gekomen voor fabrikanten dat autolampen zelf door eigenaren vervangen moeten kunnen worden met redelijk gemak.
Oud 13-03-2011, 21:16
Verwijderd
Natuurlijk kan je dat wel, en dat is ook al zo. Je bent immers als bestuurder verantwoordelijk voor het voertuig waarin je rijdt en dat dat deugdelijk is. Wanneer je lampen kapot zijn, is het niet meer deugdelijk
Dat zie je ook terug in het boetebeleid: Ben je in staat om je eigen lampen te vervangen, dan krijg je een waarschuwing. Weiger je dat, krijg je een boete.
Nu wordt dat wat lastiger met xenonlampen (omdat die tegelijk moeten worden vervangen ivm lichtbeeld, en je moet de ballasten ook gelijk vervangen), maar daar geldt in principe dezelfde regel. Als je het binnen tijd X (zeg 3 dagen ofzo) laat vervangen en langskomt op het bureau om dat te laten zien: waarschuwing, anders boete.

Dat het compleet bezopen is dat je eerst de halve voorkant moet slopen om überhaupt bij je koplampen te kúnnen komen, ben ik helemaal met je eens. Hopelijk verandert dat binnenkort eens.
Oud 13-03-2011, 21:17
Verwijderd
Overigens blijf ik de actie van die Corsa briljant vinden. Als nou maar meer mensen dat zouden doen zeg
Oud 13-03-2011, 22:25
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Bij sommige auto's is dat verbazingwekkend ingewikkeld, echt idioot.
Klopt helaas. Gelukkig heb ik daar persoonlijk alleen in de baas z'n tijd last van. Bij mijn Mini is alles met een simpele kruiskopschroevendraaier van buitenaf bereikbaar.
Oud 14-03-2011, 08:21
Nona
Nona is offline
Zojuist een ongeduldige drol in een audi. Terwijl het stoplicht op groen sprong was een vrachtwagen nog bezig een u-turn te maken. Op zich geen probleem want er was genoeg ruimte en hij zat bijna weer op de juiste rijbaan, maar hij nam van de drie banen nog twee in beslag door de draai. Dus het verkeer dat links stond bij het stoplicht pakte de meest linkse van deze drie banen om het kruispunt snel vrij te maken. Meneer in de audi vond dat echter maar niets, en toen ik weer rechts in wilde voegen voor de vrachtwagen kwam hij me met een bloedgang rechts voorbij trappen. Ik zat er bijna tegenop.
Oud 14-03-2011, 08:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Echt hóe moeilijk is het om die even te vervangen?
Dat dacht ik laatst ook... Met een paraplu, in de regen, met een zaklamp, zijn we een 'kapot' lampje gaan verwisselen. Het lampje wat erin zat, gaf geen licht, het reservelampje wat ik in de auto had, ook niet. De volgende dag mocht de garage het dus maar oplossen (maar daar moet je dan dus wel naar toe rijden...).
Bijzonder detail: we hebben het eerste lampje later nog getest, en dat gaf wel licht...
Oud 14-03-2011, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Dat dacht ik laatst ook... Met een paraplu, in de regen, met een zaklamp, zijn we een 'kapot' lampje gaan verwisselen. Het lampje wat erin zat, gaf geen licht, het reservelampje wat ik in de auto had, ook niet. De volgende dag mocht de garage het dus maar oplossen (maar daar moet je dan dus wel naar toe rijden...).
Bijzonder detail: we hebben het eerste lampje later nog getest, en dat gaf wel licht...
Je rijdt zeker Peugeot? Gewoon een keer rammen op de lampenkap werkt echt geweldig bij PSA producten over het algemeen. Geen idee wat ze daar verkeerd hebben gedaan, maar dom is het wel
Je maakte het jezelf wel lastig trouwens. Je kunt ook gewoon wachten totdat het niet meer regent en dan je lamp vervangen
Oud 14-03-2011, 12:30
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Je rijdt zeker Peugeot? Gewoon een keer rammen op de lampenkap werkt echt geweldig bij PSA producten over het algemeen. Geen idee wat ze daar verkeerd hebben gedaan, maar dom is het wel
Je maakte het jezelf wel lastig trouwens. Je kunt ook gewoon wachten totdat het niet meer regent en dan je lamp vervangen
Nope, Renault. We hebben zelfs de zekering vervangen toen, maar dat bleek ook niet het probleem te zijn. Tja, toen wisten we het ook niet meer.
Ik woon nu tijdelijk in een bos, zonder buitenverlichting en zonder overkapping. Ik kwam 's avonds laat thuis (in het donker) en moest de volgende ochtend vroeg weer weg (ook in het donker), dus die lamp moest wel toen vervangen worden... Want ik houd niet van rijden met kapotte verlichting
Oud 14-03-2011, 13:20
Verwijderd
Tijdelijk in een bos wonen? Ik zie heel gekke dingen voor me Toch wel in een huis enzo he?
Oud 14-03-2011, 13:54
Verwijderd
een busje kwam vanuit een onoverzichtelijke uitrit de weg op draaien pal voor m'n neus, ik moest hard op de rem trappen om er niet op te knallen. Op de terugweg heb ik nog even goed gekeken of ik me niet vergist had dat het een uitrit was, maar dat was het toch echt overduidelijk wel.
Oud 15-03-2011, 16:06
Ivo
Ivo is offline
Gisteren was dat die zak die bij het lokale tankstation (2 pompen achter elkaar) z'n PC Hooft-trekker zo had neergezet dat ook de pomp die hij niet gebruikte amper te gebruiken was. Ik heb mijn auto maar even op 5 cm voor zijn bumper gezet en hem bij het uitstappen maar even uitgescholden voor asociaal.

Hoe moeilijk is het om ofwel door te rijden naar de voorste van de 2 pompen zodat en ander er makkelijk met z'n auto achter kan gaan staan, ofwel bij de achterste van de 2 pompen te stoppen zodat er nog iemand fatsoenlijk voor kan gaan staan....
Oud 15-03-2011, 18:50
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Tijdelijk in een bos wonen? Ik zie heel gekke dingen voor me Toch wel in een huis enzo he?
Huisje, ja.
Vandaag geen echt wegpiraten gezien, wel een lesauto die tergend langzaam reed. Mijn instructeur lette altijd goed op mijn snelheid; deze vond dat kennelijk niet zo belangrijk.
Oud 16-03-2011, 22:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Huisje, ja.
Vandaag geen echt wegpiraten gezien, wel een lesauto die tergend langzaam reed. Mijn instructeur lette altijd goed op mijn snelheid; deze vond dat kennelijk niet zo belangrijk.
Toevallig, dat wilde ik ook posten
Hier eentje die dacht dat stapvoets wel hard zat was in een 30km-zone
Oud 17-03-2011, 01:46
KIET
KIET is offline
Bij de supermarkt waar ik vandaag moest wezen staan de parkeervakken haaks op de doorgaande weg. Voor mij reed een (oudere) Renault Scénic. Eén of ander gastje, die erg aan een bepaald stereotype voldeed, schiet met z'n Corsaatje lekker stoer volgas achteruit het parkeervak uit en ramt de Scénic vol in de zij. Het was verder alleen blikschade en verder niets ernstigs, maar wel ontzettend lomp. Toen ik er langs liep zei die jongen tegen de andere bestuurder (die er verder kalm op reageerde) 'ja, ik had u niet gezien'. Nogal wiedes als je duidelijk niet de moeite neemt om eerst even te kijken
Oud 17-03-2011, 07:43
Verwijderd
Dat is wel behoorlijk hard falen zeg
Oud 17-03-2011, 12:20
Verwijderd
Och, ik heb ook wel eens een pantserwagen over het hoofd gezien, bij het wegrijden.
Leer je van, zal ik maar zeggen...

Mijn collega's hebben het er nog over
Oud 17-03-2011, 13:56
Verwijderd
Een pantserwagen, serieus?

Vandaag was mijn wegpiraat een - hoe kan het ook anders - Opel Agila. Ik reed op de A28, en op de invoegstrook zag ik een vrachtwagen met uiteraard een groepje auto's erachter. Omdat ik ongeveer 2,5s van de achterste auto van dat groepje was (de Agila), en de linkerrijstrook vrij was, besloot ik om naar links te gaan.
Tijdens het invoegen vond de Agila dat ook een drommels goed plan. Dus meneer steekt zonder te kijken van de invoegstrook zo door naar de meest linkerrijstrook, waar ik dus al rij. Gelukkig heeft de Colt nieuwe remmen, anders was die Agila gelanceerd als ware het een bowlingbal en de A28 was dan nu nog afgesloten geweest Daarna vond hij het een goed idee om met een snelheidsverschil van <5km/u die vrachtwagen in te gaan halen (en nee, ik zat niet te kleven, ik hield meer afstand dan je zou moeten houden omdat het een Agila was en die vent al bewezen had niet te kunnen rijden), maar dat is nog tot daar aan toe. Nadat hij naar rechts ging en ik naast hem reed, stampte hij ineens op het gas en vertrok met een vaartje van zo'n 130 - 140km/u naar de volgende vrachtwagen. Heel bijzonder allemaal
Oud 17-03-2011, 13:59
Verwijderd
Jep, ik had net mijn rijbewijs, en reed in een voor mij onbekende dienstwagen. Dus ik reed achteruit weg, en boemmmm tegen een pantserwagen. Terwijl iedereen stond toe te kijken
Oud 17-03-2011, 14:48
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Een pantserwagen, serieus?

Vandaag was mijn wegpiraat een - hoe kan het ook anders - Opel Agila. Ik reed op de A28, en op de invoegstrook zag ik een vrachtwagen met uiteraard een groepje auto's erachter. Omdat ik ongeveer 2,5s van de achterste auto van dat groepje was (de Agila), en de linkerrijstrook vrij was, besloot ik om naar links te gaan.
Tijdens het invoegen vond de Agila dat ook een drommels goed plan. Dus meneer steekt zonder te kijken van de invoegstrook zo door naar de meest linkerrijstrook, waar ik dus al rij. Gelukkig heeft de Colt nieuwe remmen, anders was die Agila gelanceerd als ware het een bowlingbal en de A28 was dan nu nog afgesloten geweest Daarna vond hij het een goed idee om met een snelheidsverschil van <5km/u die vrachtwagen in te gaan halen (en nee, ik zat niet te kleven, ik hield meer afstand dan je zou moeten houden omdat het een Agila was en die vent al bewezen had niet te kunnen rijden), maar dat is nog tot daar aan toe. Nadat hij naar rechts ging en ik naast hem reed, stampte hij ineens op het gas en vertrok met een vaartje van zo'n 130 - 140km/u naar de volgende vrachtwagen. Heel bijzonder allemaal
neeee, waarom maken die agila's al onze vooroordelen waar?
Oud 17-03-2011, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Een of andere kut die niet over dr schouder keek toen ze uit haar parkeerplek kwam rijden.
Ik reed gelukkig niet eens heel hard, meteen op de rem en op de toeter.

En dan wel om kijken met zo'n blik van 'ik deed toch niks verkeerd?'.

gemlkfmelmdlqwmqlew vrouwen. ;x
Weer zo'n kut, in bijna dezelfde wijk.

Zoooo ergerlijk.

En een opgefokt stelletje gelstekeltjes met petjes in een BMW, heel dicht op me rijden (ik reed gewoon 55 door Amsterdam centrum). Overal erlangs proberen te gaan, en als t dan kan, heel overdreven PWWWWWWAAAAAAAAAAAAPPPP erlangs raggen.

@(!&#)&!)#&!)&@)~@)~.
Oud 17-03-2011, 23:52
Methuselah
Methuselah is offline
Eikeltje in zo'n nieuwe Audi A1 (denk ik) gisterenavond, tegenligger die aan het kruispunt verkeerd voorgesorteerd stond, waardoor ik niet kon doorrijden, blijkt hij dan nog eens te bellen achter 't stuur ook en kan hij dus amper met de wagen rijden.
Oud 19-03-2011, 16:03
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Weer zo'n kut, in bijna dezelfde wijk.

Zoooo ergerlijk.

En een opgefokt stelletje gelstekeltjes met petjes in een BMW, heel dicht op me rijden (ik reed gewoon 55 door Amsterdam centrum). Overal erlangs proberen te gaan, en als t dan kan, heel overdreven PWWWWWWAAAAAAAAAAAAPPPP erlangs raggen.

@(!&#)&!)#&!)&@)~@)~.
gadver, bij dat soort mensen ga ik dan spontaan 40 rijden
Oud 19-03-2011, 16:33
Verwijderd
Over mensen die 40 gingen rijden gesproken:
Waarom waren die vandaag ineens allemaal naar buiten gegaan in hun auto's en waarom hadden ze de behoefte om dat voor mijn neus te gaan beoefenen? RIJ TOCH DOOR MENSEN Als je ergens 80 mag, dan reken ik er niet op dat je daar met 40km/u voortsukkelt, en nog mooier: Als je in je lelijke Opel van baan verwisselt, gebruik je spiegels dan eerst en vervolgens je richtingaanwijzer. Niet gewoon maar met je 50km/u naar links komen waar iedereen 80km/u rijdt om daarna geen gas bij te geven. Dat werkt niet
Oud 21-03-2011, 08:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gisteren reed ik een paar honderd meter achter een andere auto op een onverlichte 80 km-weg. De tegenligger ziet ons, zet z'n grootlicht uit, passeert de eerste auto en knalt zo het grootlicht vol in mijn gezicht weer aan...
Oud 21-03-2011, 09:22
Verwijderd
Das behoorlijk slordig.
Oud 21-03-2011, 10:05
KIET
KIET is offline
Het is mij gisteren weer eens opgevallen hoe weinig mensen het concept van de spitsstrook kennen; je mag gerust over die doorgetrokken lijn heen als dat groene pijltje aanstaat hoor

Laatst gewijzigd op 21-03-2011 om 10:29. Reden: typo
Oud 21-03-2011, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Het is mij gisteren weer eens opgevallen hoe weinig mensen het concept van de spitsstrook kennen; je mag gerust over die doorgetrokken lijn heen als dat groene pijtje aanstaat hoor
Valt me ook altijd op op de A28. Ik rij daar echt tientallen auto's voorbij via de spitsstrook die afgezien van een paar vrachtwagens gewoon léég is. Zelfs mensen die invoegen snappen het niet, terwijl recht voor hun neus het bord "| | | SPITSSTROOK OPEN" staan en ze dus niet eens in hoeven te voegen! Gewoon rechtdoor rijden is genoeg...
Oud 21-03-2011, 10:32
Pluis
Pluis is offline
Gister haalde iemand in over een gesloten spitsstrook. dat gaat dan wel weer een beetje ver.
Oud 21-03-2011, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Het is mij gisteren weer eens opgevallen hoe weinig mensen het concept van de spitsstrook kennen; je mag gerust over die doorgetrokken lijn heen als dat groene pijltje aanstaat hoor
Ja, dat viel mij ook al op.
Oud 21-03-2011, 18:17
hookee
hookee is offline
Vandaag op een 3-baans stuk van de A12 reed ik links naast een motorrijder met een gangetje van 120. Deze besloot vervolgens (naast mij) een wheelie van zo'n 400 meter te maken. Het voorwiel moest weer aan de grond toen auto's naast hem begonnen in te voegen... Stoer èn onverantwoord.
Oud 21-03-2011, 20:26
MTpower
MTpower is offline
Een paar dagen terug was het een beetje smoezelig weer (motregen/mist achtig...). Anyhow... het zicht was dusdanig matig dat je ongeveer 250meter zicht had (op een 100km N-weg met inhaalverbod). Ondanks dat vond degene voor mij dat degene voor hem dusdanig langzaam reed (gewoon 100 zoals toegestaan) dat hij toch maar besloot in te halen, voor een onoverzichtelijke bocht, waar dus sowieso al een inhaalverbod geldig was, met slecht zicht
Overigens ook nog zonder zijn eigen verlichting aan te hebben staan .
Wat een gehaktbal
Oud 23-03-2011, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Ik rij daar niet graag Als het nodig is doe ik het wel, maar als de weg niet druk is, blijf ik er liever weg. Geen idee waarom.

Gisteren bij Blik op de weg of een ander programma. Er is een stilstaande auto gesignaleerd, dus de matrixborden op de snelweg springen op 90 en die van de afslag op 70. De politie gaat de auto zoeken: staat die op het einde van de afslag, midden op de weg. 'Is er iets aan de hand meneer?' 'Ja ik moest even bellen'. . Laptop open, papieren verspreid over de passagiersstoel en daarvoor zijn die matrixborden aangesprongen. Dat die hufter niet gewoon een gigantische boete heeft gekregen, dat valt niet te snappen.
Oud 23-03-2011, 19:08
Verwijderd
Dat komt ook doordat er niet op gecontroleerd wordt. Men vindt de gevaarzetting van rechts inhalen hoger en controleert daar dus meer op. Eigenlijk komt dat doordat de boete voor rechts inhalen hoger is, maar dat mogen ze natuurlijk niet in het openbaar zeggen
Oud 24-03-2011, 18:27
Verwijderd
Ik reed naar huis en dacht dat is een grote hond daar voor me in de auto. Kom ik dichterbij, staat er gewoon een levend schaap in de koffer (van zo'n monovolume ding). Een schaap dat in de bochten amper op zijn poten kan blijven staan... Waar ben je dan mee bezig
Oud 24-03-2011, 18:38
KIET
KIET is offline
Het had ook een koe kunnen zijn

Vandaag de eerste fietstocht van het jaar gereden, en behalve dat ik iets té enthousiast was (had hooguit 80 gepland, zijn er 120 geworden en die laatste 30 ging daardoor niet bepaald soepel meer ) was het ook al bijna einde oefening toen er - wederom - iemand achteruit reed zonder te kijken. Alleen dit keer reed ik er dus, op de fiets. Scheelde nog geen 20 cm.
Oud 25-03-2011, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Ik reed naar huis en dacht dat is een grote hond daar voor me in de auto. Kom ik dichterbij, staat er gewoon een levend schaap in de koffer (van zo'n monovolume ding). Een schaap dat in de bochten amper op zijn poten kan blijven staan... Waar ben je dan mee bezig
Het vervoeren van een schaap

Wegpiraat van gisteren, of eigenlijk piraten, waren 2 audi-rijders die elkaar flink zaten op te jagen op de A28. Laagvliegen beschrijft nog het beste wat ze aan het doen waren, maar erg snugger waren ze niet.
Als eerste reden ze zonder snelheid te minderen in op een colonne vrachtwagens, en op de A28 geldt geen inhaalverbod en als het even kan, gooit zo'n chauffeur hem er gewoon voor. Deze keer dus ook en wanneer de heren Audi-rijders gewoon 120 hadden gereden, was er geen probleem geweest, maar ze reden makkelijk 160+, dus was er wel een probleem. Gelukkig werkten hun remsystemen goed.
Daarna vonden ze het noodzakelijk om geen lering uit bovenstaand voorval te trekken maar zo snel mogelijk als een stel kippen zonder kop weer zo hard mogelijk te knallen, en daar kwamen uiteraard weer problemen van. Zo reed er iets verderop een groep auto's die een colonne vrachtwagens aan het inhalen waren, maar in plaats van vooruit te kijken en te anticiperen, besloten de heren Audi-rijders dat het verstandiger was om zo lang mogelijk zo hard mogelijk te blijven rijden en op het laatste moment keihard te remmen, bij elkaar én de voorliggers te kleven en met groot licht te seinen.
Echt, wat denk je daar nou mee te bereiken?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten