Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Jup, dat is relatief nieuw. Bij Audi's kun je het herkennen aan het de LED-kerstboom vooraan
![]() Merken die het ook wel als soortement mistpitten laten zien: VW / Seat / Mercedes-Benz. Verder zou ik het niet weten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat het er raar uitziet ben ik met je eens. En bovendien, als de fabrikanten gewoon standaard de verlichting aan zouden zetten (zoals Volvo en Saab doen/deden), dan zou je zo'n relatief nutteloze uitvinding ook niet hoeven te doen
![]() Net zoiets als de "adaptieve bochtenverlichting" van veel fabrikanten (o.a. Mercedes-Benz, VAG, Fiat) waarbij ipv een systeem van meedraaiende (bi-xenon) verlichting (zoals Renault en PSA gebruiken) wordt gebruikt, een systeem wordt gebruikt waarbij de mistlichten aan gaan wanneer je een bocht nadert. Dat heeft toch geen enkel nut ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Al snap ik wel een beetje waar dit vandaan komt. In Noorwegen heb ik door tunnels zonder enige verlichting gereden en daarin is het aardedonker. Daar heb ik de mistlampen aangezet (die in mist overigens je eigen zicht niet echt verbeteren) en zo kon ik opeens wel zien waar de weg ophield en de wanden begonnen. Echter, in de praktijk in de moderne landen kom je extreem zelden zo'n situatie tegen. Het is gewoon nooit zó donker. Bocht- en dagrijverlichting zijn inderdaad vrijwel zinlose opties die nu worden aangeleverd omdat ze toch íets moeten verzinnen zodat jou auto iets heeft wat het gewone plebs niet heeft ![]() Ik ben er gisteren achtergekomen dat mijn broertje redelijk vaak behoorlijk dicht op zijn voorganger kruipt en nogal gehaast rijdt (even gas terug is zelden een optie), en mijn andere broertje rijdt als een petje (met een petje) het liefst in drukke situaties met één hand op het stuur. Waardoor hij nogal bruusk bochten omgaat. Ik dacht dat ik ze beter had opgevoed ![]()
|
Vandaag niet echt een weg piraat, maar wel iets heel prachtigs meegemaakt met Dittrich
![]() ![]() ![]() Over kapotte lichten gesproken trouwens: we zijn serieus in een half uurtje rijden zo'n 12 mensen tegengekomen met een kapotte voorlamp. Echt hóe moeilijk is het om die even te vervangen? ![]()
|
Verwijderd
|
En zelfs al is het "idioot" ingewikkeld, een accu uitbouwen en wat plastic kappen loshalen kan iedereen nog wel
![]() |
![]() |
|
Ik geloof niet dat je mensen echt kan verplichten zelf proberen hun verlichting te vervangen als zelfs de garage, die er de spullen voor heeft en weet hoe de boel in elkaar zit, er soms al 3 kwartier voor nodig heeft
![]() Maar een groter probleem is gewoon de tijd die het kost, want even langs de garage rijden of desnoods de ANWB bellen om het tussen de bedrijven door te laten vervangen kan ook niet meer. Maar ik dacht dat er dit jaar een nieuwe verplichting bij is of gaat gekomen voor fabrikanten dat autolampen zelf door eigenaren vervangen moeten kunnen worden met redelijk gemak.
|
Verwijderd
|
Natuurlijk kan je dat wel, en dat is ook al zo. Je bent immers als bestuurder verantwoordelijk voor het voertuig waarin je rijdt en dat dat deugdelijk is. Wanneer je lampen kapot zijn, is het niet meer deugdelijk
![]() Dat zie je ook terug in het boetebeleid: Ben je in staat om je eigen lampen te vervangen, dan krijg je een waarschuwing. Weiger je dat, krijg je een boete. Nu wordt dat wat lastiger met xenonlampen (omdat die tegelijk moeten worden vervangen ivm lichtbeeld, en je moet de ballasten ook gelijk vervangen), maar daar geldt in principe dezelfde regel. Als je het binnen tijd X (zeg 3 dagen ofzo) laat vervangen en langskomt op het bureau om dat te laten zien: waarschuwing, anders boete. Dat het compleet bezopen is dat je eerst de halve voorkant moet slopen om überhaupt bij je koplampen te kúnnen komen, ben ik helemaal met je eens. Hopelijk verandert dat binnenkort eens. |
![]() |
|
Zojuist een ongeduldige drol in een audi. Terwijl het stoplicht op groen sprong was een vrachtwagen nog bezig een u-turn te maken. Op zich geen probleem want er was genoeg ruimte en hij zat bijna weer op de juiste rijbaan, maar hij nam van de drie banen nog twee in beslag door de draai. Dus het verkeer dat links stond bij het stoplicht pakte de meest linkse van deze drie banen om het kruispunt snel vrij te maken. Meneer in de audi vond dat echter maar niets, en toen ik weer rechts in wilde voegen voor de vrachtwagen kwam hij me met een bloedgang rechts voorbij trappen. Ik zat er bijna tegenop.
||
Citaat:
Bijzonder detail: we hebben het eerste lampje later nog getest, en dat gaf wel licht... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Je maakte het jezelf wel lastig trouwens. Je kunt ook gewoon wachten totdat het niet meer regent en dan je lamp vervangen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik woon nu tijdelijk in een bos, zonder buitenverlichting en zonder overkapping. Ik kwam 's avonds laat thuis (in het donker) en moest de volgende ochtend vroeg weer weg (ook in het donker), dus die lamp moest wel toen vervangen worden... Want ik houd niet van rijden met kapotte verlichting ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
een busje kwam vanuit een onoverzichtelijke uitrit de weg op draaien pal voor m'n neus, ik moest hard op de rem trappen om er niet op te knallen. Op de terugweg heb ik nog even goed gekeken of ik me niet vergist had dat het een uitrit was, maar dat was het toch echt overduidelijk wel.
|
![]() |
|
![]() |
Gisteren was dat die zak die bij het lokale tankstation (2 pompen achter elkaar) z'n PC Hooft-trekker zo had neergezet dat ook de pomp die hij niet gebruikte amper te gebruiken was. Ik heb mijn auto maar even op 5 cm voor zijn bumper gezet en hem bij het uitstappen maar even uitgescholden voor asociaal.
Hoe moeilijk is het om ofwel door te rijden naar de voorste van de 2 pompen zodat en ander er makkelijk met z'n auto achter kan gaan staan, ofwel bij de achterste van de 2 pompen te stoppen zodat er nog iemand fatsoenlijk voor kan gaan staan.... |
![]() |
||
Citaat:
Vandaag geen echt wegpiraten gezien, wel een lesauto die tergend langzaam reed. Mijn instructeur lette altijd goed op mijn snelheid; deze vond dat kennelijk niet zo belangrijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hier eentje die dacht dat stapvoets wel hard zat was in een 30km-zone ![]()
|
Bij de supermarkt waar ik vandaag moest wezen staan de parkeervakken haaks op de doorgaande weg. Voor mij reed een (oudere) Renault Scénic. Eén of ander gastje, die erg aan een bepaald stereotype voldeed, schiet met z'n Corsaatje lekker stoer volgas achteruit het parkeervak uit en ramt de Scénic vol in de zij. Het was verder alleen blikschade en verder niets ernstigs, maar wel ontzettend lomp. Toen ik er langs liep zei die jongen tegen de andere bestuurder (die er verder kalm op reageerde) 'ja, ik had u niet gezien'. Nogal wiedes als je duidelijk niet de moeite neemt om eerst even te kijken
![]()
|
Verwijderd
|
Een pantserwagen, serieus?
![]() ![]() Vandaag was mijn wegpiraat een - hoe kan het ook anders - Opel Agila. Ik reed op de A28, en op de invoegstrook zag ik een vrachtwagen met uiteraard een groepje auto's erachter. Omdat ik ongeveer 2,5s van de achterste auto van dat groepje was (de Agila), en de linkerrijstrook vrij was, besloot ik om naar links te gaan. Tijdens het invoegen vond de Agila dat ook een drommels goed plan. Dus meneer steekt zonder te kijken van de invoegstrook zo door naar de meest linkerrijstrook, waar ik dus al rij. Gelukkig heeft de Colt nieuwe remmen, anders was die Agila gelanceerd als ware het een bowlingbal en de A28 was dan nu nog afgesloten geweest ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoooo ergerlijk. En een opgefokt stelletje gelstekeltjes met petjes in een BMW, heel dicht op me rijden (ik reed gewoon 55 door Amsterdam centrum). Overal erlangs proberen te gaan, en als t dan kan, heel overdreven PWWWWWWAAAAAAAAAAAAPPPP erlangs raggen. @(!&#)&!)#&!)&@)~@)~. |
![]() |
|
Eikeltje in zo'n nieuwe Audi A1 (denk ik) gisterenavond, tegenligger die aan het kruispunt verkeerd voorgesorteerd stond, waardoor ik niet kon doorrijden, blijkt hij dan nog eens te bellen achter 't stuur ook en kan hij dus amper met de wagen rijden.
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Over mensen die 40 gingen rijden gesproken:
Waarom waren die vandaag ineens allemaal naar buiten gegaan in hun auto's en waarom hadden ze de behoefte om dat voor mijn neus te gaan beoefenen? RIJ TOCH DOOR MENSEN ![]() ![]() |
![]() |
|
Het is mij gisteren weer eens opgevallen hoe weinig mensen het concept van de spitsstrook kennen; je mag gerust over die doorgetrokken lijn heen als dat groene pijltje aanstaat hoor
![]()
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 21-03-2011 om 10:29. Reden: typo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Vandaag op een 3-baans stuk van de A12 reed ik links naast een motorrijder met een gangetje van 120. Deze besloot vervolgens (naast mij) een wheelie van zo'n 400 meter te maken. Het voorwiel moest weer aan de grond toen auto's naast hem begonnen in te voegen... Stoer èn onverantwoord.
|
![]() |
|
Een paar dagen terug was het een beetje smoezelig weer (motregen/mist achtig...). Anyhow... het zicht was dusdanig matig dat je ongeveer 250meter zicht had (op een 100km N-weg met inhaalverbod). Ondanks dat vond degene voor mij dat degene voor hem dusdanig langzaam reed (gewoon 100 zoals toegestaan) dat hij toch maar besloot in te halen, voor een onoverzichtelijke bocht, waar dus sowieso al een inhaalverbod geldig was, met slecht zicht
![]() Overigens ook nog zonder zijn eigen verlichting aan te hebben staan ![]() Wat een gehaktbal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Gisteren bij Blik op de weg of een ander programma. Er is een stilstaande auto gesignaleerd, dus de matrixborden op de snelweg springen op 90 en die van de afslag op 70. De politie gaat de auto zoeken: staat die op het einde van de afslag, midden op de weg. 'Is er iets aan de hand meneer?' 'Ja ik moest even bellen'. ![]() |
![]() |
|
Het had ook een koe kunnen zijn
![]() ![]() Vandaag de eerste fietstocht van het jaar gereden, en behalve dat ik iets té enthousiast was (had hooguit 80 gepland, zijn er 120 geworden en die laatste 30 ging daardoor niet bepaald soepel meer ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wegpiraat van gisteren, of eigenlijk piraten, waren 2 audi-rijders die elkaar flink zaten op te jagen op de A28. Laagvliegen beschrijft nog het beste wat ze aan het doen waren, maar erg snugger waren ze niet. Als eerste reden ze zonder snelheid te minderen in op een colonne vrachtwagens, en op de A28 geldt geen inhaalverbod en als het even kan, gooit zo'n chauffeur hem er gewoon voor. Deze keer dus ook en wanneer de heren Audi-rijders gewoon 120 hadden gereden, was er geen probleem geweest, maar ze reden makkelijk 160+, dus was er wel een probleem. Gelukkig werkten hun remsystemen goed. Daarna vonden ze het noodzakelijk om geen lering uit bovenstaand voorval te trekken maar zo snel mogelijk als een stel kippen zonder kop weer zo hard mogelijk te knallen, en daar kwamen uiteraard weer problemen van. Zo reed er iets verderop een groep auto's die een colonne vrachtwagens aan het inhalen waren, maar in plaats van vooruit te kijken en te anticiperen, besloten de heren Audi-rijders dat het verstandiger was om zo lang mogelijk zo hard mogelijk te blijven rijden en op het laatste moment keihard te remmen, bij elkaar én de voorliggers te kleven en met groot licht te seinen. Echt, wat denk je daar nou mee te bereiken? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|