Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2011, 07:47
Pierrot
Pierrot is offline
Ik heb het idee dat het hier eigenlijk wel goed loopt. DK reguleert zichzelf wel. Ik moet natuurlijk FB zijn, maar dat foutje valt nog recht te zetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2011, 09:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Interessant topic geworden. Ga morgen even lezen, want heb nu teveel wijntjes op.

Om even kort hier op te reageren. Het idee voor het topic lag het al voor het bz topic. Dat is toen blijven liggen. Een aantal fb's gaven aan dat t misschien wel een goed idee was om het toch te openen.Dit topic is geopend puur met de insteek om te kijken hoe de stand van zaken is, niet meer en niet minder.
Voor de stand van zaken hoef je toch geen topic te openen? Als je gaat evalueren dan moet die evaluatie ook een doel hebben. Maar ik begrijp dus goed dat dit niet zozeer vanuit de dk-forumbazen afkomstig is, maar vanuit het forumbeheer?

En ik wil toch graag weten wat de motivatie was om te evalueren, want imo moet daar dan toch wel een reden voor zijn, bijvoorbeeld omdat je vindt dat dingen niet goed gaan en/of dat dingen anders moeten. Evalueren met als enige doel om te evalueren is zinloos.
Oud 13-03-2011, 09:36
Martiño
Martiño is offline
En in "al die jaren" dat ik op DK kom is er met heel veel verschillende beleidsvormen geëxperimenteerd, en uiteindelijk blijkt dat een basale set forumregels en tot op redelijke hoogte tegemoet komen aan de wensen van de leden, gecombineerd met een ontspannen modereerstijl waarbij streng wordt opgetreden als het nodig is en minder streng als het lekker loopt, uiteindelijk het beste werkt.
Oud 13-03-2011, 10:37
M@rco
M@rco is offline
Je zou de aanleiding bijvoorbeeld kunnen zoeken in dit recente topic, waar een aantal mensen roepen dat het beleid op de schop moet en dat ze niet tevreden zijn met hoe het gaat. Daarom vind ik het wel apart dat de heersende mening nu ineens lijkt te zijn dat alles prima is

Dit topic is in ieder geval met de beste bedoelingen gemaakt! Door de DK-forumbazen, en niet door "het forumbeheer" (ik voel me aangesproken!).
Oud 13-03-2011, 11:22
Verwijderd
Ik heb het even helemaal doorgelezen en bij deze: sorry voor mijn reactie gisteren, die was een beetje 'harsh' om het zo maar te zeggen.

Ik heb me toen ook gemengd in de discussie op BZ, en ik merk dat de adviezen van leden zijn overgenomen door forumbazen en worden uitgevoerd. Ik heb het idee dat DK'ers de boel niet erg uit de hand laten lopen, qua offtopic gaan bijvoorbeeld. Ik vind het beter geworden .
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Wintopic .

Dan sluit ik af met: ik ben prima tevreden zoals het gaat, niet te strak modereren enneh thumbs up
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 13:00
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik zie mezelf ook gewoon als lid, het enige verschil is dat ik op wat extra knopjes kan klikken. Ik weet uit ervaring (op het forum en erbuiten) dat bazig met m'n vingertje zwaaien helemaal niet werkt.

Ik geef ook toe dat ik weinig binding heb met de andere FB's en mss maakt mij dat een slechte FB, maar ik sta open voor suggesties en ideeen. Als de rest van het forum vind dat we echt meer een team moeten zijn, dan wil ik dat wel proberen.
<3

Anyway. DK niet vriendelijk? Wut? Het is al tijden duidelijk dat de DK'ers alle nieuwe mensen met open armen ontvangen. Het beste voorbeeld is nog wel het Beleidstopic over het Wat saai zeg topic, waar een hele zooi Onzinners (waar voorheen werd aangenomen dat Onzin en DK elkaar niet zouden kunnen uitstaan) de DK'ers kwamen helpen en een zooi ook mee gingen posten op DK. Dit werd consequent zeer positief ontvangen en de meeste mensen hadden alleen maar zoiets van 'oh wat leuk '. Die groep is toen al behoorlijk veranderd.

Als mensen op nota bene een forum niet durven te posten omdat mensen elkaar al 'kennen' is dat hun probleem. Als ze ook maar één poging zouden wagen door gewoon eens wat te posten, zou 99% meteen welkom geheten worden. De overige 1% stelt zich dusdanig op of is dusdanig irritant aan het doen, dat hij / zij op geen enkel subforum gewaardeerd zou worden. Dat heeft niks met DK te maken.

Het was inderdaad heel irritant dat er constant in alle topics werd geroepen dat er ontopic gegaan moest worden. Als iets dodelijk is voor een forum is dat het wel. Laat het allemaal lekker gaan, en grijp in op het moment dat er in een 'wat luister je nu' topic wordt gepraat over wat voor nieuwe schoenen iemand heeft.
Oud 13-03-2011, 14:15
Tink*
Tink* is offline
Waar komt het idee vandaan dat DK-ers niet vriendelijk zijn en niet openstaan voor andere forumers? Ik vind van wel en ik ben daarin ook met de opmerking van Uice dat het gaat om wat je post en niet omdat je nieuw bent of whatever. Ik vind het juist heel erg leuk om te zien dat de mensen hier zo openstaan en ik vind het ook erg leuk om te zien dat de rivaliteit DK-onzin is afgenomen en iedereen ziet dat het ergens anders ook leuk is en daar even post.

Ik ben zelf ook van mening dat het nu goed loopt, ook al ben ik er de laatste tijd niet veel, maar dat komt door een periode met drukte in mijn leven. Ik wil toch wel weer actiever worden. Ik merk iig dat als ik er dan wel ben, dat je niet wordt genegeerd, maar gewoon aan het gesprek mee kan doen en dat vind ik positief. De vraag is dan wel natuurlijk of je durft te posten, ik vind het ook jammer dat sommige mensen dat niet durven, maar dat is een lastige kwestie omdat het toch niet het probleem van de groep is. De groep zorgt ervoor dat mensen die wel posten zich welkom voelen en dat gebeurt wel. Alleen mensen moeten zelf die stap nemen om te gaan posten. Ik heb zelf niet echt ideeën hoe ze zich meer geneigd om te posten zouden kunnen gaan voelen omdat ik zelf een voorstander ben van: meng je gewoon in het gesprek.

Ik snap de opmerking van LL wel met die topics, maar ik denk dat als je ze gaat verplaatsen, dat het topic op een bepaald subforum ook niet echt van de grond komt. Ik denk namelijk niet dat mensen die hier lekker aan het kletsen zijn, speciaal naar moderne talen gaan om daar te zeuren over taalfouten. Die mensen posten in topics hier omdat ze hier toch al zijn en denken 'he ik weet nog iets voor in dit topic' als ze het zien staan. Dat is wat mij betreft ook een kwestie van leden maar op een bepaald aantal subfora komen. Ik zou het zelf dan ook jammer vinden voor de diversiteit als je die topics weghaalt. Want er zijn nog altijd wel echte DK-topics, maar je beperkt het dan op zo'n manier dat het hier dood gaat bloeden.

Verder is dit topic er idd omdat er mensen het niet eens waren met het beleid en wij wel benieuwd zijn naar wat er dan beter kan volgens die mensen. Ik ben zelf van mening dat het over het algemeen goed gaat en we ook openstaan voor de leden. Alleen soms gaat het mis omdat een fb handelt en de rest (leden danwel fb's) het daar niet mee eens is. Natuurlijk is het belangrijk om daarin één team te worden en ook als één team te handelen, maar het is wel lastig om eerst je mede fb's te consulteren voordat er iets wordt gedaan, omdat het dan al compleet uit de hand kan zijn gelopen. Ik denk dat het daarom belangrijk is om eenduidig te zijn, maar het heeft ook een beetje te maken met gezond verstand en wat je zelf wel en niet vindt kunnen en dat is lastig af te stemmen.
Oud 13-03-2011, 15:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je zou de aanleiding bijvoorbeeld kunnen zoeken in dit recente topic, waar een aantal mensen roepen dat het beleid op de schop moet en dat ze niet tevreden zijn met hoe het gaat. Daarom vind ik het wel apart dat de heersende mening nu ineens lijkt te zijn dat alles prima is
Natuurlijk zijn er altijd wel dingen die spelen maar daar heb je geen evaluatietopic voor nodig. Dat topic werd geopend naar aanleiding van een specifieke actie van een forumbaas, waar uiteindelijk vrij heftig op werd gereageerd omdat het nogal onhandig werd aangepakt en dat zat sommige mensen dwars. Het ging daar niet om een structureel beleidsmatig probleem, behalve dan dat sommigen het idee hebben dat sommige forumbazen wat minder actief zijn dan misschien wenselijk zou zijn, en dat er soms te streng wordt opgetreden (waarbij ik dus even wijs op mijn eerdere opmerking: een ontspannen modereerstijl werkt op DK uiteindelijk het beste). Als er problemen zijn, kunnen die nog altijd besproken worden in een topic op BZ, een evaluatietopic lijkt mij op dit moment niet echt nodig.

Citaat:
Dit topic is in ieder geval met de beste bedoelingen gemaakt! Door de DK-forumbazen, en niet door "het forumbeheer" (ik voel me aangesproken!).
awww, *aai*
De reden dat ik hier vraagtekens bij zet is dat toen een poging werd gedaan om de Wat Saai Zeg topicreeks de nek om te draaien, na lang aandringen bleek dat dit eigenlijk totaal niet zozeer de wens was van de dk-forumbazen of de fb+ van ontspanning, maar dat dit idee vooral ontstaan was op admin. Ik wilde eigenlijk wel weten in hoeverre dit het geval nu is, want als ik de posts van Trimm Trabb en Tink* lees krijg ik toch een beetje het idee (wellicht onterecht) dat voor hun de behoefte aan de grote evaluatie ook niet zo heel hoog is. Voor de duidelijkheid, met forumbeheer bedoelde ik dus alle forumbazen, niet specifiek de beheerder (jij dus).
Oud 13-03-2011, 15:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
*knip*
100% mee eens
Oud 13-03-2011, 15:19
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ik snap de opmerking van LL wel met die topics, maar ik denk dat als je ze gaat verplaatsen, dat het topic op een bepaald subforum ook niet echt van de grond komt. Ik denk namelijk niet dat mensen die hier lekker aan het kletsen zijn, speciaal naar moderne talen gaan om daar te zeuren over taalfouten. Die mensen posten in topics hier omdat ze hier toch al zijn en denken 'he ik weet nog iets voor in dit topic' als ze het zien staan. Dat is wat mij betreft ook een kwestie van leden maar op een bepaald aantal subfora komen. Ik zou het zelf dan ook jammer vinden voor de diversiteit als je die topics weghaalt. Want er zijn nog altijd wel echte DK-topics, maar je beperkt het dan op zo'n manier dat het hier dood gaat bloeden.
Oorspronkelijk werden topics die ergens andere terecht konden netjes verplaatst... de huidige kantine omschrijving ondersteund die gedachte ook "Een forum voor zaken die je verder nergens kwijt kan."

En zou de kantine doodbloeden omdat die topics verplaatst worden? Of gebeurd dat omdat er na het verplaatsen van die topics de eerste pagina van de kantine bijna alleen maar volstaat met slotjes (op het moment dat ik dit post zie ik op de eerste pagina dat 23 van de 50 getoonde topics op slot staan).

Of komt het er op neer dat bij het verwijderen van die topics er niks anders gebeurd dan hele snelle slow-chats? Ook dat trekt niet echt nieuwe bezoekers naar dit forum, hoe vriendelijk en open iedereen ook beweert te zijn tegenover nieuwe mensen.

Ik zou nagaan wat jullie met de Kantine willen, want anders kan je net zo goed dit subforum sluiten en dan kan iedereen vrolijk doorchatten op Onzin.
Oud 13-03-2011, 15:32
Missy
Missy is offline
Citaat:
Natuurlijk zijn er altijd wel dingen die spelen maar daar heb je geen evaluatietopic voor nodig. Dat topic werd geopend naar aanleiding van een specifieke actie van een forumbaas, waar uiteindelijk vrij heftig op werd gereageerd omdat het nogal onhandig werd aangepakt en dat zat sommige mensen dwars. Het ging daar niet om een structureel beleidsmatig probleem, behalve dan dat sommigen het idee hebben dat sommige forumbazen wat minder actief zijn dan misschien wenselijk zou zijn, en dat er soms te streng wordt opgetreden (waarbij ik dus even wijs op mijn eerdere opmerking: een ontspannen modereerstijl werkt op DK uiteindelijk het beste). Als er problemen zijn, kunnen die nog altijd besproken worden in een topic op BZ, een evaluatietopic lijkt mij op dit moment niet echt nodig.

awww, *aai*
De reden dat ik hier vraagtekens bij zet is dat toen een poging werd gedaan om de Wat Saai Zeg topicreeks de nek om te draaien, na lang aandringen bleek dat dit eigenlijk totaal niet zozeer de wens was van de dk-forumbazen of de fb+ van ontspanning, maar dat dit idee vooral ontstaan was op admin. Ik wilde eigenlijk wel weten in hoeverre dit het geval nu is, want als ik de posts van Trimm Trabb en Tink* lees krijg ik toch een beetje het idee (wellicht onterecht) dat voor hun de behoefte aan de grote evaluatie ook niet zo heel hoog is. Voor de duidelijkheid, met forumbeheer bedoelde ik dus alle forumbazen, niet specifiek de beheerder (jij dus).
Een evaluatietopic had misschien niet nodig geweest, maar zie het als een soort functioneringsgesprek met je baas. Je kan op je kop krijgen en zullen er dingen moeten veranderen, maar het kan ook gewoon goed lopen met wat kleine puntjes hier en daar. Een functioneringsgesprek is eens in de zoveel tijd om te kijken hoe beide partijen er over denken. Wat precies de bedoeling van het topic is.

Wat betreft mijn aanwezigheid. Het is geen excuus, maar ik ben sowieso tot eind april bezig met een groot project. Door drukte heb ik gewoon veel minder tijd om even te forumen en mijn neus te laten zien. Ik wil ook echt mijn neus wat vaker laten zien, want als ik ergens niet tegen kon is een inactieve forumbaas. En daar is DK ook veel te leuk voor.

Wat betreft de huidige stand van zaken van De Kantine. Daarbij kan ik me aansluiten bij de meerderheid. Volgens mij loopt het over het algemeen best redelijk. Het probleem met niet welkom voelen ligt niet zozeer aan de groep, maar aan een combinatie van het nieuwe lid en de insidedingen. Als je in een nieuwe klas komt, zal je toch ook even je neus moeten laten zien in de klas. De klas haakt daar gewoon normaal op in. Wat bij De Kantine ook het geval is, want een nieuw lid is zeker welkom hier. Dus wie die onzin verkondigd, hmm ja.

Wat betreft de topics van Lucky. Ja, die kunnen op een ander forum. Maar zulk soort topics doen het juist goed door de sfeer/groep op de Kantine. Forumers op die fora zitten niet echt te wachten op zo'n topic en op De Kantine komen ze juist goed tot hun recht.

De samenwerking tussen de forumbazen is niet altijd je van het, nee. Een verbeterpuntje voor alle vier de forumbazen, maar met sommige dingen kijken we er net wat anders tegenaan. Er wordt ook redelijk veel over en weer gepost over dingen, maar vaak duurt een reactie even. Wat weer een beetje zorgt voor miscommunicatie.
Oud 13-03-2011, 15:36
Verwijderd
Niet om 't een of ander, maar je bent al vanaf oud en nieuw (wss al langer, maar Lorelei (ik meen dat zij het was) heeft een tijdje geleden gekeken hoeveel je vanaf oud en nieuw gepost had) niet tot nauwelijks aanwezig. Als het nog tot april duurt ben je dus 1/3 van een jaar bijna niet aanwezig geweest. Misschien moet je dan eens nadenken of het nog wel zin heeft om fb te zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 16:17
Verwijderd
Nu dkers zo goed met onzin mengen zeg ik DK & Onzin samen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 16:22
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ban!
Oud 13-03-2011, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Hehe ja! Ever since de plannen om WSZ naar Onzin te verhuizen is de verzuiling eigenlijk niet meer Ironie.

Laatst gewijzigd op 13-03-2011 om 16:32.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Als het nog tot april duurt ben je dus 1/3 van een jaar bijna niet aanwezig geweest. Misschien moet je dan eens nadenken of het nog wel zin heeft om fb te zijn.
Eens. En echt niet omdat ik je niet mag ofzo, maar af en toe denk ik, meid, je hebt een leven! Waarom zou je nog Fb en zelfs fb+ willen zijn als je het zo druk hebt, terwijl er best een aantal mensen zijn die het zo van je over zouden willen nemen, en ook veel vaker te vinden zijn op DK?

Citaat:
Nooit
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 17:05
Missy
Missy is offline
Citaat:
Niet om 't een of ander, maar je bent al vanaf oud en nieuw (wss al langer, maar Lorelei (ik meen dat zij het was) heeft een tijdje geleden gekeken hoeveel je vanaf oud en nieuw gepost had) niet tot nauwelijks aanwezig. Als het nog tot april duurt ben je dus 1/3 van een jaar bijna niet aanwezig geweest. Misschien moet je dan eens nadenken of het nog wel zin heeft om fb te zijn.
Ik forum minder, ja. Maar het is niet dat ik nooit meer forum. Ik check De Kantine altijd nog dagelijks. Ik doe altijd mijn rondje nog even en ik lees ook nog steeds alles. Ik snap je punt heel goed, maar ik post nog dagelijks op De Kantine. Het is nu gewoon een tijd dat het druk is met alles, maar over een klein maandje wordt dat ook weer aanzienlijk minder.
Oud 13-03-2011, 17:07
Verwijderd
dan ben je de meest onzichtbare dagelijkse poster
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 17:10
Missy
Missy is offline
Ik heb even gekeken, want ik loop nu wel zo hard te roepen. Ik heb 118 post op De Kantine in de afgelopen drie maanden. Toch 1,3 post per dag.
Oud 13-03-2011, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Ik forum minder, ja. Maar het is niet dat ik nooit meer forum. Ik check De Kantine altijd nog dagelijks. Ik doe altijd mijn rondje nog even en ik lees ook nog steeds alles. Ik snap je punt heel goed, maar ik post nog dagelijks op De Kantine. Het is nu gewoon een tijd dat het druk is met alles, maar over een klein maandje wordt dat ook weer aanzienlijk minder.
Je hoeft (van mij) ook niet weg hoor, we kunnen je moeilijk wegsturen. Maar ik denk, als je echt tijd vrij moet maken voor het forum, en het echt ziet als iets 'wat nog even moet', in plaats van dat je uit jezelf al vaak hier rondhangt, dan lijkt het me een stuk efficiënter om een regular het van je over te laten nemen.

Of beleef je er echt nog veel plezier aan?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 17:12
Miekje*
Miekje* is offline
Volgens mij zijn 'minder tijd hebben' en 'er geen plezier aan beleven' twee verschillende dingen?
Oud 13-03-2011, 17:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik heb even gekeken, want ik loop nu wel zo hard te roepen. Ik heb 118 post op De Kantine in de afgelopen drie maanden. Toch 1,3 post per dag.
Nu ben ik wel benieuwd, vind jij over een tijdsduur van ongeveer 4 maanden genomen 1.3 post per dag (verdeeld over álle fora, niet alleen DK) en dagelijks 'een rondje maken' zelf een goede score voor een forumbaas+ ?
Oud 13-03-2011, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn 'minder tijd hebben' en 'er geen plezier aan beleven' twee verschillende dingen?
Ja dat wel. Maar als ze het forum ziet als iets wat er ook nog bij moet, naast al haar andere werkzaamheden, dan lijkt het me voor beide partijen efficienter als iemand FB wordt die hier uit zichzelf vaak al rondhangt, en niet alleen af en toe hier rondkijkt omdat hij/zij nou eenmaal FB is.

edit: ja, wat DP zegt, dat 'dagelijks een rondje maken' vind ik gewoon teveel klinken als een verplichting waar weinig plezier bij zit.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 17:26
Missy
Missy is offline
Citaat:
Je hoeft (van mij) ook niet weg hoor, we kunnen je moeilijk wegsturen. Maar ik denk, als je echt tijd vrij moet maken voor het forum, en het echt ziet als iets 'wat nog even moet', in plaats van dat je uit jezelf al vaak hier rondhangt, dan lijkt het me een stuk efficiënter om een regular het van je over te laten nemen.

Of beleef je er echt nog veel plezier aan?
Oh, nee hoor. Forumen is helemaal geen moetje. Ik vind het nog steeds grappig om het lucht je hart topic te lezen en dergelijke. Als ik 's ochtends vroeg weg moet, check ik toch nog even snel het forum, want het blijft leuk om te lezen. Ik zie het forum totaal niet iets als wat 'moet' of dat ik er bewust tijd voor vrij moet maken. Forumen vind ik nog altijd tof om te doen.

Citaat:
Het eerste punt is mij eerder het geval. Het tweede punt niet. Als ik dat merk, dan ben ik snel weg.

Citaat:
Nu ben ik wel benieuwd, vind jij over een tijdsduur van ongeveer 4 maanden genomen 1.3 post per dag (verdeeld over álle fora, niet alleen DK) en dagelijks 'een rondje maken' zelf een goede score voor een forumbaas+ ?
Nee. Dat kan ik eerlijk toegeven. Het is 1,3 post per dag op DK. Maar de interesse is er nog steeds, ik forum ook nog steeds met plezier. Goed verbeterpuntje aan mij kant om iets meer actief te posten, want daar heb ik echt wel de tijd voor.
Oud 13-03-2011, 18:08
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Guys, tijd voor een typisch DK topic.

Eens kijken hoe de huidige stand van zaken is op De Kantine. Wat gaat er volgens jou goed of juist niet goed? Wat zou er volgens jou anders moeten of gaat juist goed? Wat voor oplossingen zou jij daar voor hebben? Hoe is jouw visie op de stand van zaken? Zijn er nog dingen die besproken moeten worden?

Laten we proberen er een nuttig topic van te maken!
Hoe vind je zelf dat het gegaan is?
Oud 13-03-2011, 18:22
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oh, nee hoor. Forumen is helemaal geen moetje. Ik vind het nog steeds grappig om het lucht je hart topic te lezen en dergelijke. Als ik 's ochtends vroeg weg moet, check ik toch nog even snel het forum, want het blijft leuk om te lezen. Ik zie het forum totaal niet iets als wat 'moet' of dat ik er bewust tijd voor vrij moet maken. Forumen vind ik nog altijd tof om te doen.
Niet om het een of het ander, maar nu noem je direct een topic dat niet op DK staat.
Oud 13-03-2011, 18:59
Verwijderd
Ik snap de kritiek over de inactiviteit van missy niet zo. Er is altijd wel wat met fb's.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ik snap de kritiek over de inactiviteit van missy niet zo. Er is altijd wel wat met fb's.
Ik begrijp dan weer niet dat jij dat niet begrijpt. Een fb moet toch feeling hebben met het forum, en vaker aanwezig zijn dan nu het geval is?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 19:36
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:

Hoge bomen vangen veel wind etc.

Ik vind dit overigens altijd een beetje een jammere instelling, er zijn tig fb's over wie niks dan goeds gezegd werd. Voorbeelden? Hanneke, Dukko, Boogie (nouja tot op een gegeven moment ) Trimm.. Als veel mensen klagen over specifieke fb's ligt het misschien niet altijd aan die mensen, maar soms ook aan de fb. Het is niet alsof de forumers een stiekem anti-forumbaas clubje hebben.

Citaat:
Nee. Dat kan ik eerlijk toegeven. Het is 1,3 post per dag op DK. Maar de interesse is er nog steeds, ik forum ook nog steeds met plezier. Goed verbeterpuntje aan mij kant om iets meer actief te posten, want daar heb ik echt wel de tijd voor.
Oud 13-03-2011, 20:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En een samenvoeging van DK en onzin vind ik geen gek idee.
Ik vind het een van de slechtste ideeën die ik ooit heb gehoord.

Citaat:
We hebben het hier al eerder over gehad. Dat denk ik niet. Dk'ers zijn echt wel braaf genoeg om enigszins ontopic te blijven. En als dat niet gebeurd is een waarschuwing/offtopic reacties verwijderen natuurlijk gepast. Het moet alleen wat minder streng als het was.
Dit ja.
Oud 13-03-2011, 21:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik vind het wel prima gaan, ik heb wel wat op- en aanmerkingen, maar die zijn meer gericht op het beleid i.h.a. en niet zo zeer op DK. Het gaat in elk geval beter dan ten tijde van het idiote koelkastbeleid.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 21:22
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ik vind het een van de slechtste ideeën die ik ooit heb gehoord.
Waarom?
Oud 13-03-2011, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Een aantal onzinners/DK'ers kunnen nu blijkbaar goed met elkaar opschieten. Dat is hartstikke fijn, maar dat wil niet zeggen dat DK en Onzin nu verenigbaar zijn. Het zijn twee totaal verschillende subfora, ik zou zelfs willen zeggen dat Onzin vrij anders is dan heel het forum.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 21:34
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Een aantal onzinners/DK'ers kunnen nu blijkbaar goed met elkaar opschieten. Dat is hartstikke fijn, maar dat wil niet zeggen dat DK en Onzin nu verenigbaar zijn. Het zijn twee totaal verschillende subfora, ik zou zelfs willen zeggen dat Onzin vrij anders is dan heel het forum.
Waarom zijn ze anders?
Waarom zou de helft van de open topics op de eerst pagina van de kantine niet gewoon op Onzin kunnen staan?
Oud 13-03-2011, 21:46
Batave
Batave is offline
Citaat:
Waarom zijn ze anders?
Waarom zou de helft van de open topics op de eerst pagina van de kantine niet gewoon op Onzin kunnen staan?
Alles kan op onzin, de vraag is of onzintopics op DK zouden kunnen staan.
Oud 13-03-2011, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Stiekem zijn dat er maar een paar Bovendien mengen de onzinners met DK

Citaat:
Ik ben het hier mee eens hoor. Ik vind DK en onzin even leuk, maar absoluut twee verschillende dingen. Ik zou er geen problemen mee hebben, maar het maakt van zowel DK als onzin een totaal ander forum.

Citaat:
Citaat:
Ik begrijp dan weer niet dat jij dat niet begrijpt. Een fb moet toch feeling hebben met het forum, en vaker aanwezig zijn dan nu het geval is?
En dit inderdaad. En dat geldt dus niet alleen voor missy.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 22:40
Verwijderd
Ik was niet helemaal serieus hoor
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 22:48
Verwijderd
Citaat:

Wat betreft de topics van Lucky. Ja, die kunnen op een ander forum. Maar zulk soort topics doen het juist goed door de sfeer/groep op de Kantine. Forumers op die fora zitten niet echt te wachten op zo'n topic en op De Kantine komen ze juist goed tot hun recht.
Ik vind het buitengewoon teleurstellend dat jij, als plus, alleen oog hebt voor wat goed is voor DK. Zeker als plus hoor je het algemene belang van het forum in de gaten te houden en niet alleen dat van het subforum dat je modereert. Het feit dat je topics niet wil verplaatsen omdat er op die andere subfora niet op gereageerd wordt toont nu juist het failliet aan van die subfora. Teleurstellend dat het forumbeheer geen energie wil steken in fora die niet goed lopen maar alleen inzetten op een hollend paard zonder te weten waar dat paard heen rent.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Dat is dus niet dagelijks posten
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 23:09
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Alles kan op onzin, de vraag is of onzintopics op DK zouden kunnen staan.
alle slowchats op onzin kunnen prima tussen de slowchats hier op de kantine
Oud 14-03-2011, 09:07
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Een evaluatietopic had misschien niet nodig geweest, maar zie het als een soort functioneringsgesprek met je baas. Je kan op je kop krijgen en zullen er dingen moeten veranderen, maar het kan ook gewoon goed lopen met wat kleine puntjes hier en daar. Een functioneringsgesprek is eens in de zoveel tijd om te kijken hoe beide partijen er over denken. Wat precies de bedoeling van het topic is.

Wat betreft mijn aanwezigheid. Het is geen excuus, maar ik ben sowieso tot eind april bezig met een groot project. Door drukte heb ik gewoon veel minder tijd om even te forumen en mijn neus te laten zien. Ik wil ook echt mijn neus wat vaker laten zien, want als ik ergens niet tegen kon is een inactieve forumbaas. En daar is DK ook veel te leuk voor.

Wat betreft de huidige stand van zaken van De Kantine. Daarbij kan ik me aansluiten bij de meerderheid. Volgens mij loopt het over het algemeen best redelijk. Het probleem met niet welkom voelen ligt niet zozeer aan de groep, maar aan een combinatie van het nieuwe lid en de insidedingen. Als je in een nieuwe klas komt, zal je toch ook even je neus moeten laten zien in de klas. De klas haakt daar gewoon normaal op in. Wat bij De Kantine ook het geval is, want een nieuw lid is zeker welkom hier. Dus wie die onzin verkondigd, hmm ja.

De samenwerking tussen de forumbazen is niet altijd je van het, nee. Een verbeterpuntje voor alle vier de forumbazen, maar met sommige dingen kijken we er net wat anders tegenaan. Er wordt ook redelijk veel over en weer gepost over dingen, maar vaak duurt een reactie even. Wat weer een beetje zorgt voor miscommunicatie.
ik dacht dit topic binnen te wandelen om vervolgens genoodzaakt te zijn om jou te 'bashen', maar ik ben het warempel met je eens!

volgens mij loopt het tegenwoordig aardig op dk en volgens mij moet ll niet zo zeiken over die topics die er niet thuis zouden horen.

het enige puntje is dat de forumbazen geen representatieve vertegenwoordiging van dk zijn, voornamelijk door inactiviteit. waarom dragen 2 forumbazen het stokje niet gewoon eens over aan meer actieve mensen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 09:14
Rationeel
Rationeel is offline
en WAAROM is er toch altijd discussie over of DK weg moet of DK samen moet me onzin? wie wordt er specifiek blijer van als dat gebeurt? het enige wat er van komt is dat op een goede drukke avond het WSZ niet meer terug te vinden is tussen die flood aan spamtopics en dat autistische onzinners zich de pleuris schrikken als ze per ongeluk het WSZ binnenlopen in plaats van lettertjes...

/utilitarist
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 09:16
Rationeel
Rationeel is offline
owja, en ik wil me wel kandidaat stellen voor FB. ik ben elke werkdag van 09:00 - 17:00 actief /kansloos

en dan kan ik een oogje in het zeil houden wat betreft irritante dubbelposts etc, zoals hierboven.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 10:08
Verwijderd
Citaat:
owja, en ik wil me wel kandidaat stellen voor FB. ik ben elke werkdag van 09:00 - 17:00 actief /kansloos

en dan kan ik een oogje in het zeil houden wat betreft irritante dubbelposts etc, zoals hierboven.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 12:54
Daboman
Daboman is offline
Ik vind het prima gaan. Laat het liever een beetje zijn gang gaan dan dingen op te leggen die zogenaamd goed zouden zijn voor DK.

Ik kan me wel voorstellen waarom leden zich misschien niet welkom voelen. Soms gaat het bijv in WSZ over zaken waar ik zelf totaal geen interesse in heb. Tsja, dan is het lastig om erover mee te praten. Maar het lijkt me overdreven om dan maar te gaan verbieden dat erover gepraat wordt, want ook niet iedereen hier zit te wachten op mijn verhalen rechtstreeks vanuit de damwereld. Soms tracht ik wel eens het onderwerp te veranderen naar iets waar ik wel over kan meepraten, maar dat lukt niet altijd. Persoonlijk heb ik dan zoiets van laat maar, maar ik kan me voorstellen dat een nieuweling dan denkt dat hij daar niets te zoeken heeft.

Volgens mij zal DK niet doodbloeden. Ik kom er nu al 4 jaar, wel met tussenpozen waarin ik een stuk minder actief ben. En volgens mij is het forum niet minder of meer actief dan laten we zeggen pakweg 2 jaar geleden. Mensen die vertrekken worden weer aangevuld met nieuwe leden. Zo gaat dat overigens niet alleen bij DK, maar overal in de wereld.

Enig kritiekpuntje dat ik wel heb is dat de forumbaas eigenlijk veel beter een insider kan zijn, die voelt veel beter aan wat wel en niet kan, dan een outsider. Dit voorkomt ellenlange discussies over of iets wel of niet terecht is en dat kan de sfeer nogal verpesten. Als je dan vaker forumbazen moet aannemen dan is dat maar zo. In mijn ogen zou bijna iedereen zo forumbaas kunnen worden, I mean, de minister van verkeer en waterstaat zal ook echt wel eens een keer door rood gereden zijn. Nu is het zo dat iemand forumbaas blijft tot hij of zij zelf besluit af te treden, ik denk dat de plussers meer initiatief zouden kunnen nemen op dit gebied. Dat zou voor de plussers betekenen vaker controleren of iemand nog wel actief is en zo niet een verzoek doen aan de betreffende forumbaas dat hij of zij aftreedt. En als iemand een maand ofzo niet meer reageert op het verzoek, dan volgt automatisch aftreding.
Oud 14-03-2011, 13:02
Verwijderd
Citaat:
en WAAROM is er toch altijd discussie over of DK weg moet of DK samen moet me onzin? wie wordt er specifiek blijer van als dat gebeurt? het enige wat er van komt is dat op een goede drukke avond het WSZ niet meer terug te vinden is tussen die flood aan spamtopics en dat autistische onzinners zich de pleuris schrikken als ze per ongeluk het WSZ binnenlopen in plaats van lettertjes...

/utilitarist
Autistische onzinners?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 13:04
Verwijderd
Ik vind het ook best lomp als je een gesprek dat andere mensen hebben, waar je zelf niet zoveel mee hebt. krampachtig gaat proberen om dat gesprek een andere kant op te leiden..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 13:05
Verwijderd
Dat vind ik niet, er vinden vaak genoeg twee of meer gesprekken naast elkaar plaats. Als het over natuurkunde gaat kom ik ook vaak genoeg binnen met "hoi ik heb een katerrrrr zou ijs helpen?"

Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 13:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben met Sann.
Reageren

Regels voor berichten