Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2011, 21:58
Pimoes
Pimoes is offline
Heey, ik ga komend schooljaar beginnen met een nieuwe studie en wou daarvoor een laptop aanschaffen.
De school raad een Macbook aan, en ze hebben zelf ook allemaal mac's staan daar, dus ik snap dat het wel handig is om er een te hebben.
Maar ik heb serieus nog nooit een apple gehad (niet eens een ipod) en weet eigenlijk helemaal niks van die dingen, behalve dat ze duur zijn.

Mijn vraag is: is zo'n ding een beetje handig voor iemand die z'n leven lang Windows gewend is? Kan ik nog steeds een game downloaden en ff installeren zonder me af te vragen of hij het gaat doen of niet? En moet ik alle programma's waar ik aan gewend ben vervangen door 'apple compatible' programma's?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2011, 14:11
Daantjer
Daantjer is offline
Alle programmas moeten apple compatible zijn, games moet je kopen etc, maar apple is wel veel sneller, je kan toch ook een Apple naast je pc hebben?
Oud 22-03-2011, 14:39
freyk
freyk is offline
Citaat:
is zo'n ding een beetje handig voor iemand die z'n leven lang Windows gewend is?
Ja hoor, alleen moet je nog wel aan een aantal dingen wennen.

Citaat:
Kan ik nog steeds een game downloaden en ff installeren zonder me af te vragen of hij het gaat doen of niet?
Zie Daantjers antwoord. Daarnaast kan je ook windows er naast (bootcamp), boven op (virtualbox/vmware/enz) mac osx draaien. Of applicaties in realtime draaien (wine).

Citaat:
En moet ik alle programma's waar ik aan gewend ben vervangen door 'apple compatible' programma's?
Ja, er zijn prima alternatieven of "omgeprogrammeerde" applicaties te vinden.
En zie mijn antwoord hierboven.

Ik raad je aan om sites zoals macmiep, macnoob en het volgende verzameling van grappige reclamefilmpjes te bekijken (zonder dat ik een flame-war wil beginnen):

(zie ook de parodieen hier op.)

Ennuh, dit is meer voor subfora software & multimedia.

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 15:53
WolterB
WolterB is offline
Ben ik het mee eens ja

--> Software & Multimedia
Oud 22-03-2011, 19:38
Pimoes
Pimoes is offline
sorry, was inderdaad handiger geweest
bedankt voor de reacties in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 22:21
ILUsion
ILUsion is offline
Probeer alvast voordat je zoveel geld geeft aan een computer, gewoon eens een Mac uit, zou ik zeggen. Ik geloof dat de meeste Apple-stores wel toonzaalmodellen hebben, je vraagt eens rond op je nieuwe school of bij een vriend die een heeft.

Persoonlijk ben ik er niet gecharmeerd van, maar van de meeste mensen hoor ik vooral positieve commentaar (mag natuurlijk ook wel voor die prijs).
Oud 19-04-2011, 20:57
black-jack
black-jack is offline
Ik zou zeggen als je in de grafische kant gaat koop een macbook en anders echt niet.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 17:23
Vice
Vice is offline
Ga eerst even na, als dat kan, met welke programma's jullie op school werken. Als het gaat om een grafische opleiding, kun je net zo goed een laptop met Windows aanschaffen. Groot deel van de programma's zoals het pakket van adobe werken tegenwoordig net zo goed op Windows.

Echter wil je toch gaan voor de Macbook, dan zul je nieuwe programma's moeten aanschaffen of downloaden. Als je die programma's van het internet wilt halen, zorg er dan voor dat het dmg-bestanden zijn en niet exe-bestanden.

Mac OsX zelf is niet zo moeilijk en je went er wel snel aan.
Oud 21-04-2011, 06:30
Verwijderd
Zolang je geen Final Cut Pro moet gebruiken van school uit zou ik gaan voor een laptop van rond de 800 euro met uitgebreide garantie en over twee jaar lach je qua performance nog steeds de MacBooks uit. Windows 7 doet niet onder voor OSX.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten