Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2011, 10:24
Verwijderd
Overigens is het logischer dat het gelijkspel was tussen 2 spelers dan tussen 3 spelers. Het kan 6-6 zijn geweest, of 5-5-, of mss wel 7-7. Maar ja, alles kan.

Ik herhaal bij dezen mijn twee mogelijke uitgangspunten.
  1. Lychee en/of Dobermann is beschermd toen de wolven voor Queasy gingen: zij was de enige niet-wolf in het gelijkspel.
    Verdachten: Lychee (veel geswitcht, probeerde aanvankelijk niet zichzelf te redden, staat nu in een 'verdacht lijstje') en Dobermann (nu niet gestemd, stond eerder in het 'verdachte lijstje')
  2. Onder Lychee of Dobermann staan 2 wolven (onder de andere 1 wolf).
    Verdachten: iedereen onder Lychee of Dobermann (met een dubbele kans). Twee van hen stonden al eerder in een 'verdacht lijstje', LP en VeGs.
    Hoofdverdachten: LP en VeGs
  3. Combinatie van [1] en [2] kan ook.
    Verdachte: Lychee.

Stemtabel
Spoiler

Laatst gewijzigd op 29-03-2011 om 14:04. Reden: + tabel
Advertentie
Oud 29-03-2011, 12:47
arPos
arPos is offline
Citaat:
Eh wat?!

Het was toch gelijkspel tussen dobermann en Lychee Leto? Wtfff.
Niet dus het was gelijkspel tussen Queasy en of doberman of lychee.

Citaat:
En verder vind ik arPos verdacht omdat hij buiten de lijstjes staat en ik van mezelf weet dat ik niet slecht ben.
enorm gek ja aangezien ik in het begin al definitief mijn stem op doux had gezet, iets waar ik nog steeds achter sta.
Oud 29-03-2011, 13:35
Batave
Batave is offline
Citaat:
Waarom zouden de wolven zich beter beschermen als ze onder LL staan en niet onder Dobermann?

Er van uitgaand dat het 4-4-4 is natuurlijk.
Omdat het me sterk lijkt dat er wolven(dus meervoud) onder Dobermann staan. Misschien één ofzo. Maar LL had veel meer stemmen, getuige het stemlijstje en dus was het veel makkelijker om hun stemmen dan te valideren. Maar zoals ik daarna al zei is het stemlijstje waarschijnlijk waardeloos.
Oud 29-03-2011, 14:03
snoopy
snoopy is offline
Er zijn twee mensen die mij op dit moment opvallen en dat zijn sann en dobermann. Het zijn geen sterke theorieën oid, maar bij hen krijg ik een raar gevoel. sann reageerde m.i. overdreven verbaasd op de gelijkspel-uitslag en dobermann was vergeten te stemmen, wat erg mooi uitkwam. Ook met de stemlijstjes zouden ze wolven kunnen zijn.

Maar eigenlijk wil ik eerst op zoek naar de geliefden. Ik ken napoleonzuurtje helemaal niet. Gezien de reacties op zijn 'ik doe mee' ga ik ervan uit dat er mensen zijn die hem wel kennen (of was dat omdat zijn post gewoon irritant was?). Hebben jullie enig idee wie hij geliefden zou kunnen hebben gemaakt?
Oud 29-03-2011, 14:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hij is mij ook onbekend, dus het lijkt me dat hij volkomen random heeft gekozen.

En als ik mezelf in hem verplaats, zou ik de mensen die op mij stemden geen geliefden maken. Ja, of reverse en juist wel, aannemend dat sommige mensen het een kutfunctie vinden.
Oud 29-03-2011, 14:08
snoopy
snoopy is offline
Hmm... Ik heb het vorige spel geliefden mogen kiezen en toen heb ik niet gelet op wie er op mij gestemd hadden, maar het kán natuurlijk wel.
Oud 29-03-2011, 14:12
Verwijderd
Verschillende mensen hebben geopperd dat onder Schrödinger badguys zitten, maar mijn motivatie om voor Schrödinger te gaan in plaats van Napoleonzuurtje was echt puur en alleen de reden die ik aanvankelijk opgaf; ik rekende Napoleonzuurtje zo goed als onthoofd en mja, sommige mensen pakken die gare Random Generator maar mijn enige redenen om op Schrödinger te stemmen was écht vanwege z'n buttsecksremark. En omdat ik 'm per definitie een slinkse speler vind. Ik ben dan ook geen wolf noch geliefde (iets wat Schrödinger later oppert), maar ja, jullie zullen daar probably pas achter komen als ik goed en wel het spel verlaten heb

VeGs: nogmaals: ik vind jou niet verdacht in negatieve zin of zo. Ik deed alleen een onschuldige constatering over je felheid. That's all there is to it. Syori vond ik wat dat betreft opmerkelijker qua naïviteit. Maar als jij denkt dat ik een hate campaign aan jouw adres aan het voeren ben kan ik daar verder weinig op zeggen omdat het toch niet aan zal slaan.

En ik weet dat ik mezelf natuurlijk geen goede dienst bewijs door me te verslapen tijdens de hangronde maar nou ja, veel meer verdediging dan hetgeen ik al geschreven heb heeft niet veel zin denk ik.

Nou goed, nu dat allemaal gezegd en gedaan is: 't ziet er naar uit dat mijn stem maar Lychee Leto gaat. Puur uit lijfsbehoud en echt solide theorieën heb ik verder niet behalve dat arPos en Onait Sirch me opvallen op een vreemde manier. Morgen voor de hangronde nog maar eens alles rustig doornemen en eventuele nieuwe input tegemoet zien.
Oud 29-03-2011, 14:16
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Omdat het me sterk lijkt dat er wolven(dus meervoud) onder Dobermann staan. Misschien één ofzo. Maar LL had veel meer stemmen, getuige het stemlijstje en dus was het veel makkelijker om hun stemmen dan te valideren. Maar zoals ik daarna al zei is het stemlijstje waarschijnlijk waardeloos.
Op het stemlijstje was het ook gewoon 6-6 tussen LL en Dobermann hoor

Doe je nu gewoon of je niet op let of doe je dat echt niet?
Oud 29-03-2011, 14:18
arPos
arPos is offline
Goed aantal mensen vallen zeker af voor mij en een aantal mensen zijn verdacht, waaronder enkele zeer verdachte, ik ga even geen grote theoriën posten ten eerste omdat de redenen hierboven door anderen zijn gegeven en het anders wel een heel lang verhaal wordt.

Onder de verdachten zitten .Sann en Sweetsmile (zelf de mest naïve speler snapt na deze ronden waarom), ook dober en lychee maar toch minder sterk door de onzekere factoren al ben ik er toch wel vrij zeker van dat 1 van die 2 een slechte functie heeft.

Maar de prime suspect by far is Vegs

dus tja iene miene mutte en zal het maar vast zeggen; het is niet waarschijnlijk dat ik mijn stem heel vroeg zal uitbrengen zoals in de vorige ronde.

Citaat:
Ronde 1
Napoleonzuurtje
Röps (2)
Schrödinger (4)
Syori (6)
Andijvie (17)
Sherlock (9)

Schrödinger
Doux (7)
Little phoebe (11)
Vegs (12)
Doberman (13)
Geel (8)
groen= echte stem
geel= echte stem verrader

Ik zie nu inderdaad dat LP ook gezellig erbij mag, gek genoeg laat dit lychee iets zakken op de verdachtenlijst wat mij betreft.

Laatst gewijzigd op 29-03-2011 om 14:28.
Oud 29-03-2011, 14:22
Batave
Batave is offline
Citaat:
Op het stemlijstje was het ook gewoon 6-6 tussen LL en Dobermann hoor

Doe je nu gewoon of je niet op let of doe je dat echt niet?
Dan let ik niet op.
Oud 29-03-2011, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Goed aantal mensen vallen zeker af voor mij en een aantal mensen zijn verdacht, waaronder enkele zeer verdachte, ik ga even geen grote theoriën posten ten eerste omdat de redenen hierboven door anderen zijn gegeven en het anders wel een heel lang verhaal wordt.

Onder de verdachten zitten .Sann en Sweetsmile (zelf de mest naïve speler snapt na deze ronden waarom), ook dober en lychee maar toch minder sterk door de onzekere factoren al ben ik er toch wel vrij zeker van dat 1 van die 2 een slechte functie heeft.

Maar de prime suspect by far is Vegs

dus tja iene miene mutte en zal het maar vast zeggen; het is niet waarschijnlijk dat ik mijn stem heel vroeg zal uitbrengen zoals in de vorige ronde.
Je blijft op mij staan? Ik ga straks weer even alles na lezen en dan vanavond mee posten. Zit nu in de stad, dus heb niet veel tijd om hier uitgebreid te posten.
Oud 29-03-2011, 15:10
Sherlock
Sherlock is offline
Ik moet nu werken dus als ik terug ben zie ik wel wat de wolven hebben gedaan en baseer daarop mijn stem.
Oud 29-03-2011, 15:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
Je blijft op mij staan? Ik ga straks weer even alles na lezen en dan vanavond mee posten. Zit nu in de stad, dus heb niet veel tijd om hier uitgebreid te posten.
Nee, ik blijf achter mijn keuze staan van de vorige ronde waarin ik jou de meest verdachte vond en vroeg in de ronde mijn stem definitief maakte, met deze nieuwe informatie ben je bij mij voorlopig verdachte af.

Het ging me meer om sherlock zijn opmerking dat ik verdacht was 'omdat ik in een los rijtje stond' maargoed, ik begrijp dat soort dingen wel aangezien sherlock zelf in een verkeerd rijtje staat en het geluk heeft dat er mensen nog meer verdacht zijn.
Oud 29-03-2011, 15:44
Lychee Leto
Lychee Leto is offline
Dat is onverwacht.

Wij zijn blij dat we nog leven en wachten met commentaar tot de hangronde; nu wachten we de keuze van de wolven af.
Oud 29-03-2011, 17:11
Verwijderd
Nog even voor het overzicht.
Hangronde 1:

Spoiler

Hangronde 2:

Spoiler

Verder zijn er nu zoveel verdachten, ik hoop echt dat er na de eetronde iets meer duidelijk is, want ik zou zo echt niet weten wie ik moet kiezen.
Oud 29-03-2011, 17:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oké, geen idioot grote theorie, maar het lijkt me dat Lychee Leto of Dobermann wolf is. Of allebei, maar die optie gaat me te ver.

Als ik dan echt moet kiezen, ga ik voor Dobermann. Hij had zijn stem kunnen laten gelden, en dan was het misschien niet gelijkspel geworden. Maar misschien heeft hij geen stem en maakt het niet uit? Mijn wolfgevoel is bij hem sterker dan bij LL, vooral door de (per ongeluk expres?) vergeten stem, wat tot gelijkspel leidde. Of zijn stem had uitgemaakt, is dus de vraag.

Lychee Leto is natuurlijk ook verdacht, maar de actie van het "niet uit lijfsbehoud stemmen" vind ik niet zo verdacht. Ze blijven in ieder geval bij wat ze vinden, en ik geloof niet dat een wolf zo makkelijk zou opgeven. De kans is er natuurlijk dat ze veilig wilden gaan staan, maar doe je dat als de galg/guillotine je boven het hoofd hangt?

De rest nog even snel onder de loep genomen:

Vegs, Onait/Soija, Geel: Zijn voor mij helemaal niet verdacht. Geel heeft zichzelf al vrijgepleit toen hij zijn actie opbiechtte (waarom zou je zo in de spotlights willen staan als wolf), Soija is gewoon weer heerlijk irritant aan het spelen en lijkt me niet slecht. En bij vegs is het meer een gevoel dat ze goed is.

Sherlock, Daboman, Sweetsmile: Zij voor mij voorlopig nog niet verdacht. Sherlock houdt een afwachtende houding aan, maar nevertheless heb ik een goed gevoel bij hem. Dabo is normaal gesproken wat actiever, maar die heeft het volgens mij druk met werk oder etwas. Sweetsmile is wat afwachtend, maar het is de tweede ronde (en haar tweede spel) pas.

Schrödinger, Arpos, Doux: Zou nog wel 1 of meerdere slechterikken tussen kunnen zitten. Het valt me op dat Doux elke keer niet in de gelegenheid is om te posten, maar maakt wel elke keer een post. Schrödinger is redelijk stil, en dat was hij vorig spel ook, maar of dat hem slecht maakt? Arpos is voor mij niet te peilen, nietszeggende posts geven me een beetje een naar gevoel. Zo val je niet op omdat je niet post, maar zeg je ook niks inhoudelijks.

Syori, Batave, Andijvie: Syori speelt raar. Geen idee waarom ik dat idee heb, maar haar monsterposts zijn niet zo aanwezig als altijd. Betekent dit dat ze slecht is? Niet per se. Ze maakt namelijk altijd monsterposts, maar waarom nu dan niet? Ik hou haar in mijn hoofd als mogelijke geliefde en/of verrader. Batave, tja, is niet erg verdacht in mijn ogen. Hij zou een wolf kunnen zijn, maar dat is meer gevoel dan iets anders. Andijvie is voor mij niet verdacht.

Snoopy, Sann: Snoopy is een dorpeling, imo. Sann weet ik nog niet zeker, ze zou wolf en/of geliefde kunnen zijn, maar ook hiervoor heb ik niks meer te bieden dan een gevoel.

Dus. Alsjeblieft.

Als ik je ben vergeten, ben je niet verdacht genoeg om genoemd te worden en doe je het prima
Oud 29-03-2011, 17:21
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Lychee Leto is natuurlijk ook verdacht, maar de actie van het "niet uit lijfsbehoud stemmen" vind ik niet zo verdacht. Ze blijven in ieder geval bij wat ze vinden, en ik geloof niet dat een wolf zo makkelijk zou opgeven.
*frons*

Een dorpeling stemt toch altijd uit lijfsbehoud? Ze weten immers dat ze zelf goed zijn, en de ander zou slecht kunnen zijn. Een wolf daarentegen wil voorkomen dat er teveel wolven in hetzelfde rijtje staan, want dat leidt al snel tot verdachte lijstjes...
Oud 29-03-2011, 17:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
*frons*

Een dorpeling stemt toch altijd uit lijfsbehoud? Ze weten immers dat ze zelf goed zijn, en de ander zou slecht kunnen zijn. Een wolf daarentegen wil voorkomen dat er teveel wolven in hetzelfde rijtje staan, want dat leidt al snel tot verdachte lijstjes...
En schijnbaar vonden zij Geel verdacht en hoopten ze dat er mensen op hem meegingen? Zie dat ze later toch op Dobermann hebben gestemd, uit lijfsbehoud.
Oud 29-03-2011, 17:44
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En schijnbaar vonden zij Geel verdacht en hoopten ze dat er mensen op hem meegingen? Zie dat ze later toch op Dobermann hebben gestemd, uit lijfsbehoud.
Ja, dat zie je vaak bij wolven, dat ze op het laatste moment dan nog switchen om zich in te dekken. Als ze dorpeling zijn hebben ze het wel slecht gespeeld.
Oud 29-03-2011, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Oké, geen idioot grote theorie, maar het lijkt me dat Lychee Leto of Dobermann wolf is. Of allebei, maar die optie gaat me te ver.

Als ik dan echt moet kiezen, ga ik voor Dobermann. Hij had zijn stem kunnen laten gelden, en dan was het misschien niet gelijkspel geworden. Maar misschien heeft hij geen stem en maakt het niet uit? Mijn wolfgevoel is bij hem sterker dan bij LL, vooral door de (per ongeluk expres?) vergeten stem, wat tot gelijkspel leidde. Of zijn stem had uitgemaakt, is dus de vraag.

Lychee Leto is natuurlijk ook verdacht, maar de actie van het "niet uit lijfsbehoud stemmen" vind ik niet zo verdacht. Ze blijven in ieder geval bij wat ze vinden, en ik geloof niet dat een wolf zo makkelijk zou opgeven. De kans is er natuurlijk dat ze veilig wilden gaan staan, maar doe je dat als de galg/guillotine je boven het hoofd hangt?
Ik ben het eens met Schrödinger. Het is vreemd dat ze in eerste instantie niet uit lijfsbehoud stemden. Als reden gaven ze daarvoor op dat ze alleen uit lijfsbehoud stemmen als hun stem 'zin heeft'. Dat is natuurlijk een heel zwak argument, want er is altijd een kans mensen mee te trekken op iemand, vooral als je ook met argumenten komt. Dat hebben ze niet eens geprobeerd en ze wijzigden pas nadat anderen ook gingen wijzigen. Dat vind ik vreemd gedrag, óók voor een dorpeling.

En Dobermann is zeker verdacht, maar dat spreekt voor zich.

Citaat:
De rest nog even snel onder de loep genomen:

Vegs, Onait/Soija, Geel: Zijn voor mij helemaal niet verdacht. Geel heeft zichzelf al vrijgepleit toen hij zijn actie opbiechtte (waarom zou je zo in de spotlights willen staan als wolf), Soija is gewoon weer heerlijk irritant aan het spelen en lijkt me niet slecht. En bij vegs is het meer een gevoel dat ze goed is.
Geel is wat mij betreft helemaal niet verdacht als wolf/verrader/evilziener. Geliefde kan natuurlijk, maar aangezien hij in het Queasy-rijtje stond (samen met Batave en Doux) lijkt het me heel sterk dat hij voor team evil speelt. Dit geldt natuurlijk ook voor Doux en Batave.

Citaat:
Sherlock, Daboman, Sweetsmile: Zij voor mij voorlopig nog niet verdacht. Sherlock houdt een afwachtende houding aan, maar nevertheless heb ik een goed gevoel bij hem. Dabo is normaal gesproken wat actiever, maar die heeft het volgens mij druk met werk oder etwas. Sweetsmile is wat afwachtend, maar het is de tweede ronde (en haar tweede spel) pas.
Bij SweetSmile heb ik een raar gevoel, maar dat is nergens op gebaseerd. Van andere twee denk ik niet dat ze slecht zijn.

Citaat:
Schrödinger, Arpos, Doux: Zou nog wel 1 of meerdere slechterikken tussen kunnen zitten. Het valt me op dat Doux elke keer niet in de gelegenheid is om te posten, maar maakt wel elke keer een post. Schrödinger is redelijk stil, en dat was hij vorig spel ook, maar of dat hem slecht maakt? Arpos is voor mij niet te peilen, nietszeggende posts geven me een beetje een naar gevoel. Zo val je niet op omdat je niet post, maar zeg je ook niks inhoudelijks.
Schrödinger verdenk ik niet. Doux ook niet (want: Queasy rijtje). arPos verdenk ik wel, maar dat komt vooral door de laatste hangronde, want het was 6-6-3. Het meest logische zou zijn als dat het 4-4-4 was en dat betekent dat er twee valse stemmen in in de 6-rijtjes moet staan en eentje daarbuiten. Alleen arPos en ik stonden er buiten, dus arPos zou dan slecht moeten zijn.

Citaat:
Syori, Batave, Andijvie: Syori speelt raar. Geen idee waarom ik dat idee heb, maar haar monsterposts zijn niet zo aanwezig als altijd. Betekent dit dat ze slecht is? Niet per se. Ze maakt namelijk altijd monsterposts, maar waarom nu dan niet? Ik hou haar in mijn hoofd als mogelijke geliefde en/of verrader. Batave, tja, is niet erg verdacht in mijn ogen. Hij zou een wolf kunnen zijn, maar dat is meer gevoel dan iets anders. Andijvie is voor mij niet verdacht.
Nu dit. Ja, ik weet dat ik minder toevoeg, maar dat komt vooral omdat ik blanks aan het shooten ben. Ik vind meerdere mensen verdacht, maar echt een onderbouwing heb ik er niet voor, behalve dan de stemrijtjes van de afgelopen ronde, maar aangezien er ook geliefden in zitten is het onmogelijk om er met zekerheid vanuit te gaan dat het 4-4-4 was. De vreemde uitslag kan ook door de geliefden zijn veroorzaakt, wat overigens wel zou betekenen (tenminste vanuit logisch oogpunt) dat óf Lychee, óf Dobermann geliefde is.

Citaat:
Snoopy, Sann: Snoopy is een dorpeling, imo. Sann weet ik nog niet zeker, ze zou wolf en/of geliefde kunnen zijn, maar ook hiervoor heb ik niks meer te bieden dan een gevoel.
Snoopy vind ik niet verdacht, maar .sann wel. En ook dit is meer op gevoel gebaseerd.

Citaat:
Dus. Alsjeblieft.

Als ik je ben vergeten, ben je niet verdacht genoeg om genoemd te worden en doe je het prima
Het valt me op dat je Doux als enige niet hebt genoemd. Ik weet niet of hier een significante reden achter zit, maar ik houd het even in gedachten.

Nu even een algemene reactie op jouw post: Dit soort posts vind ik meestal erg verdacht, omdat je (bijna) iedereen noemt en dit best eens een hint kan zijn naar de wolven dat je verrader bent; bijvoorbeeld door de volgorde waarin je de namen zit (e.g. steeds de wolf als tweede noemen).
Oud 29-03-2011, 18:35
snoopy
snoopy is offline
Ik was ook wel benieuwd naar de gedachte achter deze volgorde. Want je noemt allemaal willekeurige mensen bij elkaar...
Oud 29-03-2011, 19:24
Verwijderd
Hier had ik overheen gelezen.

Citaat:
Ja, maar dit slaat toch nergens op? Geel had helemaal geen stemmen, terwijl Dobermann op dat moment twee stemmen had en Queasy ook. Het lijkt me nogal een vreemde manier van denken als je op iemand zonder stemmen gaat staan (in de hoop om mensen mee te sleuren) als er al andere spelers zijn die verdacht worden gevonden, want er was geen enkel persoon die überhaupt heeft laten weten dat hij/zij eventueel op Geel wilde stemmen. Het blijft vreemd, hoor.
Oud 29-03-2011, 19:40
Geel
Geel is offline
Ik heb helemaal geen tijd hiervoor maar ik wil even zeggen dat ik LP's post ook heel raar vind. Ze zegt dat ze Onait Sirch en VeGs niet verdacht vindt terwijl er mensen zijn die wel duidelijke verdachtmakingen naar hen hebben - en dat onderbouwt ze ook nog eens met argumenten à la onderbuikgevoel. En een onderbuikgevoel hebben is prima - maar zeg dan ook dat het niet meer is dan dat.

Vreemde post van haar.

P.S. Dit is natuurlijk niet het enige wat me opvalt aan haar post, maar dit is wel wat ik snel kwijt wilde, ik heb geen tijd om het verder uit te pluizen.
Oud 29-03-2011, 19:53
Spelleider
Spelleider is offline
Londen, troonzaal
Als de relatie tussen de koning en zijn maîtresse al bekoeld was door hetgeen wat was voorgevallen eerder die week, dan lieten ze daar beide in het bijzijn van anderen niets van merken. Vegs was nog even flirterig als altijd , en de koning begroef regelmatig zijn hoofd met een wellustige blik in haar decolleté. Ondertussen ging kardinaal Batave schijnbaar onverstoorbaar door met het oplezen van de zaken die vandaag behandeld diende te worden. Hij was al lang genoeg aangesteld op het hof dat hij ondertussen wel wist dat het het beste was voor zijn gezondheid als hij de seksuele uitspattingen van de koning maar gewoon negeerde. Eigenlijk wilde hij het liefste dat Vegs van het hof zou verdwijnen, omdat hij vond dat ze een slechte invloed had op de koning. Hij luisterde namelijk veel te vaak naar haar, wat automatisch betekende dat hij minder naar hem luisterde.
Vanuit zijn ooghoek zag hij dat lady Sann met haar ogen rolde toen haar vader weer met zijn gezicht richting zijn minnares ging. Batave wist dat Sann net zo’n grote hekel aan Vegs had als hij, zij het om een heel andere reden: de vrouw had haar moeders plaats ingenomen. En erger nog, als de koning het ooit in zijn hoofd zou halen om met Vegs te trouwen dan zouden eventuele kinderen die uit dat huwelijk zouden voorkomen de volgende in lijn voor de troonopvolging worden. Dan kon zijn haar kans om ooit koningin te worden wel op haar buik schrijven.

Op dat moment kwam er een bode binnen met een bericht. Batave pakte het bericht aan en verbrak de zegels. Het was van Lady Phoebe, een van de edelen uit het noorden van het land. Hij lag het bericht vluchtig door en zette toen grote ogen op. ‘Koning, er is slecht nieuws!’ zei hij. De koning keek op en richtte zijn aandacht op zijn voornaamste raadgever. ‘Er is een brief binnengekomen van de regentes van Schotland, Lady Phoebe’ begon Batave. ‘Er is een opstand uitgebroken daar nadat de oogst mislukt is. De rebellen hebben zich verenigd onder leiding van een individu genaamd Onait Sirch, trekken nu plunderend door het land en zijn momenteel Lady Phoebe’s kasteel aan het belegeren. Ze vraagt om onmiddellijke versterkingen.’ De koning gromde iets onverstaanbaars en sloeg toen met zijn hand op de leuning van zijn troon. ‘Ik tolereer geen rebellie in mijn land! Die opstand moet onmiddellijk de kop in gedrukt worden voordat hij zich verspreid naar de rest van het koninkrijk!! Hertog Daboman!!’ Er trad een man naar voren uit de menigte in de troonzaal. Daboman, de hertog van Suffolk, was een leeftijdsgenoot van de koning en deze beschouwde hem als zijn beste vriend. De koning richtte zich tot zijn oude vriend en sprak: ‘Hertog, vertrek morgenvroeg naar Schotland met een eenheid van mijn beste soldaten. Druk die rebellie de kop in en laat de leiders kruisigen!’
Toen de hertog verdwenen was richtte Sauron zich weer tot kardinaal Batave. ‘De Dauphin is nog steeds in het land toch?’ Batave knikte. ‘Ja majesteit, we hebben de Fransen nog geen antwoord gestuurd.’ ‘Mooi’ zei de koning. ‘Ik wilde hun verzoek eigenlijk afwijzen na dat hele gebeuren met hun ambassadeur, maar gezien de omstandigheden kan een sterke bondgenoot geen kwaad. Ik wil dat hij zo snel mogelijk met lady Sann trouwt!’ Sann schrok op toen ze haar naam hoorde. Ze had stiekem gehoopt dat het huwelijk van de baan was na het verraad van Napoleonzuurtje.

De weken erna liet Sann maar gelaten over zich heen komen, maar van binnen was ze diep ongelukkig. Een week na de bekendmaking van de verloving was Schrödinger op het hof verschenen om zijn aanstaande bruid te bewonderen, en tot Sanns ongenoegen was hij nog afstotelijker dan ze al vreesde. Er kwamen een aantal berichten binnen van hertog Daboman. Hij was aangekomen in Schotland en had de eerste aanvallen van Onait Sirchs rebellenleger met succes afgeslagen. De koning was in opperbeste stemming en dat gold ook voor de rest van de hofhouding. Sann kon het verder allemaal gestolen worden: het enige waar zij aan dacht was die vieze oude Schrödinger die haar werkelijk geen moment met rust liet. Hij dook overal op om haar presentjes te geven en met haar te dansen, en als hij haar een keer alleen trof probeerde hij haar te zoenen met zijn stinkadem, of aan haar kont te zitten. De huwelijksdatum kwam met rasse schreden dichterbij en Sann wist dat ze daarna met hem zou moeten slapen. Ze huiverde bij de gedachte. Ook ’s nachts had ze geen rust: ze droomde iedere nacht dat Schrödinger naast haar lag en bij haar binnendrong. Daarna schrok ze dan huilend wakker. Op een nacht echter schrok ze wakker na alweer dezelfde droom gehad te hebben, en toen bleek hij ineens echt naast haar bed te zitten! Sann schrok zich wezenloos. ‘Ik kan niet langer wachten’ zei hij zacht. ‘en ik voel dat dat ook voor jou geldt. Wat denk je van een voorproefje? Je vader hoeft het niet te weten, niemand hoeft er achter te komen.’ Hij klom bovenop haar en probeerde haar nachthemd uit te trekken. Sann verzette zich. ‘Waarom stribbel je tegen?’ zei hij. ‘Ik ben toch al praktisch je man?’ Hij hield haar nog steviger vast. Sann gaf hem een knietje in zijn kruis en Schrödinger klapte dubbel. Ze voelde zijn greep verslappen en snel wurmde ze zich onder hem vandaan. Ze pakte een kussen en voordat ze goed en wel besefte wat ze deed had ze het kussen op zijn gezicht geduwd. Schrödinger begon te spartelen maar ze liet niet los. Sterker nog, ze drukte het kussen nog harder op zijn gezicht, net zolang totdat de Dauphin niet meer bewoog…

Deelnemers:
1. Little Phoebe
2. Geel
3. Dobermann
4. Andijvie
5. SweetSmile
6. Schrödinger (dorpeling)
7. .sann
8. Doux
9. Daboman
10. snoopy
11. napoleonzuurtje (dorpeling)
12. Röps (verrader)
13. Sherlock
14. Batave
15. Syori
16. Queasy (dorpeling)
17. Lychee Leto
18. Vegs
19. arPos
20. Onait Sirch

Blauw = onthoofd
Rood = opgegeten

De wolven kozen voor Schrödinger. Hij was een simpele dorpeling. De dorpelingen zijn weer aan de beurt. Kunnen ze dit keer wel juist kiezen? Dan merken we morgenavond om 20.30

Daboman, hertog van Suffolk

Onait Sirch

Lady Phoebe

Schrödinger
Oud 29-03-2011, 20:04
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou ja zeg!
Oud 29-03-2011, 20:04
Batave
Batave is offline
Ik had het nog niet gezegd: goed verhaal .

De vraag is nu wat we hier uit kunnen concluderen. Ik ga zo even z'n posts doorlezen. Het feit dat ze niet iemand hebben gegeten die nog geen sterke theoriën heeft gepost zoals Snoopy of Andijvie wijst er op dat óf Schrödinger iemand op het spoor was, óf hij zat er naast en ze proberen iemand verdacht te maken.
Oud 29-03-2011, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Ik had het nog niet gezegd: goed verhaal .

De vraag is nu wat we hier uit kunnen concluderen. Ik ga zo even z'n posts doorlezen. Het feit dat ze niet iemand hebben gegeten die nog geen sterke theoriën heeft gepost zoals Snoopy of Andijvie wijst er op dat óf Schrödinger iemand op het spoor was, óf hij zat er naast en ze proberen iemand verdacht te maken.
Of ze hebben zó gekozen dat de stemlijstjes niets duidelijk zouden maken wanneer de functie bekend werd. Want als je nu kijkt naar de lijstjes dan geeft het niet echt informatie, tenminste voor zover ik kan zien. Ik ga morgen even de posts van Schrödinger nalezen en kijken of er iets interessants te vinden is.
Oud 29-03-2011, 20:26
Verwijderd
Ik zal stemmen op VeGs, Lychee, LP of Dobermann.

Mijn theorieën
Spoiler

Stemtabel
Spoiler
Oud 29-03-2011, 20:38
Verwijderd
Hmm, het feit dat de wolven Schrödinger hebben opgegeten, is voor mij een bevestiging van het feit dat er in de eerste stemronde geen wolven onder hem stonden. Dus voor nu zie ik Doux, Little Phoebe, VeGs, Dobermann en Geel niet als verdachten. Dat versterkt mijn verdenkingen op Lychee; ik vond Lychee en Dobermann verdacht na de tweede hangronde, maar Lychee staat daarvan dus nu bovenaan. De post van Lychee als reactie op de dood van Queasy versterkt dit gevoel ook alleen maar; ik vind het zo'n droge reactie... echt een versterker van mijn verdenkingen dus.

Verder probeer ik de lijstjes onder Lychee, Dobermann en Queasy verder te duiden om te kijken waar er valse stemmen kunnen zitten; gelijkspel tussen Dobermann óf Lychee en Queasy lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dus dan ging het tussen óf Lychee óf Dobermann en zitten daar dus valserikken onder. Snoopy, Onait, Dabomann, Sweetsmile, LP, VeGs, .sann, Sherlock, en Lychee zelf. Dan streep ik daar de mensen weg die eerder onder Schrödinger stonden hou ik dus Snoopy, Onait, Dabomann, Sweetsmile, .sann, Sherlock en Lychee over. Dat ik Lychee verdenk moge duidelijk zijn, van de anderen in dat rijtje heb ik nog niet echt een goed beeld; .sann wisselde van Lychee naar Dobermann (werd het te gevaarlijk onder Lychee? probeerde zij Lychee te beschermen?). Sherlock postte vrij stellig dat het niet verstandig was om op Lychee te stemmen. Snoopy en sweetsmile vallen me niet zo op in hun uitlatingen. Onait is erg actief, maar heeft nog niet echt dingen gezegd waar ik vraagtekens bij heb gezet. Daboman valt me ook niet echt op.

En de mensen die ik nu niet genoemd heb stonden dus niet onder Lychee of Dobermann (of wel, maar dan dus ook onder Schrödinger de eerste ronde), die vind ik voor nu door te weinig informatie lastig te plaatsen. Duidelijk is dat ik Lychee dus nog steeds het meest verdacht vind.
Oud 29-03-2011, 20:38
Verwijderd
Hm

Ik ga morgen, zoals gezegd, op Lychee of Dobermann. Ik kom morgen even met een uitgebreidere post met bevindingen/ideeen/theorien. Dan ga ik ook even kijken of ik wat uit de dood van Schrodinger kan halen.

En hulde voor de spelleiders trouwens, topverhalen
Oud 29-03-2011, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Hmm, het feit dat de wolven Schrödinger hebben opgegeten, is voor mij een bevestiging van het feit dat er in de eerste stemronde geen wolven onder hem stonden.
Wat? Waarom zou er opeens geen wolf meer onder Schrödinger kunnen staan?

Citaat:
Dus voor nu zie ik Doux, Little Phoebe, VeGs, Dobermann en Geel niet als verdachten.
Dat doe je wel heel makkelijk. Doux en Geel inderdaad, omdat die in ronde 2 onder Queasy stonden; die zijn verdachte-af voor mij, maar VeGs, Dobermann en Little Phoebe? Waarom zijn die niet verdacht? Dobermann is sowieso verdacht vanwege de uitslag van ronde 2, VeGs en Little Phoebe zijn allebei verdacht omdat ze tijdens ronde 2 in het Dobermann rijtje staan, want daarin zit sowieso een wolf.
Het is helemaal niet vreemd dat wolven verspreid gaan staan, dus ik snap echt niet waarom je denkt dat niemand onder Schrödinger (in ronde 1) verdacht is. Het lijkt bijna alsof je iemand -of meerdere spelers- wilt beschermen.

Citaat:
Dat versterkt mijn verdenkingen op Lychee; ik vond Lychee en Dobermann verdacht na de tweede hangronde, maar Lychee staat daarvan dus nu bovenaan. De post van Lychee als reactie op de dood van Queasy versterkt dit gevoel ook alleen maar; ik vind het zo'n droge reactie... echt een versterker van mijn verdenkingen dus.
Dus als ik het goed begrijp vond je Dobermann verdacht totdat Schrödinger werd opgegeten? Vreemd. Over Lychee ben ik het met je eens.

Citaat:
Verder probeer ik de lijstjes onder Lychee, Dobermann en Queasy verder te duiden om te kijken waar er valse stemmen kunnen zitten; gelijkspel tussen Dobermann óf Lychee en Queasy lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dus dan ging het tussen óf Lychee óf Dobermann en zitten daar dus valserikken onder.
Nee, want als het gelijkspel was tussen Dobermann en Lychee, zouden de wolven Queasy niet hebben kunnen kiezen.

Tenminste, ik denk dat je dat bedoelt. Er moet een gelijkspel zijn geweest tussen Queasy en Dobermann, Queasy en Lychee, óf tussen alle drie.
Oud 29-03-2011, 21:41
Geel
Geel is offline
Eh, rare post van Andijvie...

Ik denk dat ik morgen op Dabermann ga stemmen. Zijn dood kan ons heel veel informatie opleveren. Als hij wolf blijkt te zijn dan weten we dat het gelijkspel stond tussen Dabomann en Queasy en als we dat weten kunnen we met meer zekerheid zeggen onder welk rijtje de wolven stonden in de twee hangronde.

En als hij geen wolf blijkt te zijn dan, dan is hij geen wolf!

Laatst gewijzigd op 29-03-2011 om 22:10.
Oud 29-03-2011, 21:43
Geel
Geel is offline
Omfffg! Ik bedacht net dat ik me niet kan herinneren op iemand gestemd te hebben in de tweede hangronde. Dus heb ik mijn postvak uit eens gechekt....en ik heb inderdaad niet gestemd.
Oud 29-03-2011, 21:50
Verwijderd
Gaat lekker Geel

Dan is de uitkomst helemaal bizar.
Oud 29-03-2011, 22:08
Geel
Geel is offline
Ja, gaat geweldig hier!

Ik ga nu maar mijn stem op Dobermann doorgeven. Dan kan ik het morgen nog altijd veranderen als het nodig is.

Mijn stem is dus defenitief op Dobermann.
Oud 29-03-2011, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Eh, rare post van Andijvie...

Ik denk dat ik morgen op Dabermann ga stemmen. Zijn dood kan ons heel veel informatie opleveren. Als hij wolf blijkt te zijn dan weten we dat het gelijkspel stond tussen Dabomann en Queasy en als we dat weten kunnen we met meer zekerheid zeggen onder welk rijtje de wolven stonden in de twee hangronde.

En als hij geen wolf blijkt te zijn dan, dan is hij geen wolf!
Nu begint het toch een beetje té te worden. Wat nu als Geel gewoon wel wolf is maar lekker 'onschuldig' probeert over te komen door zo 'eerlijk' te zijn over zijn stemwijziging. En nu heeft-ie niet gestemd. Wel jammer, hoor. Het lijkt een beetje op verwarring zaaien, hoewel dit niet slim zou zijn geweest als je wolf bent, want niemand vond je verdacht..

Opvallend dat je steeds de naam van Dobermann zo verkeerd spelt. Dabermann, Dabomann. Ik neem aan dat je wel steeds Dobermann bedoelt?

Dat laatste zinnetje is ook een beetje vreemd.

Hangronde 2:

Spoiler

Overigens is nu de uitslag helemaal raar. Maar twee stemmen op Queasy. Dan moeten de stemmen van Doux en Batave wel echt zijn.

Het begint er voor mij nu op te lijken dat óf Lychee, óf Dobermann geliefde is en dat die persoon geen wolf is. Dan zouden de geliefden allebei op Queasy hebben gestemd om zichzelf te redden - bij elkaar dan dus al 4 stemmen. Er staan ook wolven onder beide rijtjes en nog een verrader. Dan zou het dus 5-5 zijn geworden tussen Queasy en Dobermann, of Queasy en Lychee.

Iemand anders nog ideeën?

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 12:48.
Oud 29-03-2011, 22:47
Geel
Geel is offline
Het enige wat (dat?) ik ter verdediging kan zeggen is dat ik het heel druk heb met school maar toch probeer het wwspel bij te houden en dat dat soms verwarring veroorzaakt in mijn hoofd. Daarom ben ik ook vergeten te stemmen denk ik.
Oud 29-03-2011, 22:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Even reageren op iedereen, multiquote werkt niet op mobiel.

Ik zie dat Schrodinger gelijk had over het switchen van Lychee. Op Geel stemmen (die voor iedereen niet verdacht is, en terecht imo) als je bijna gehangen wordt en er niemand op Geel gaat, dat is inderdaad een beetje dom. Ik vond het wel goed dat ze bij hun punt bleven, maar Geel stemmen is niet zo'n goed punt. Dit maakt hen wel verdachter voor mij.

Over de volgorde: ik heb gewoon random namen gepakt, per 3 (want ik had mezelf meegerekend voor het 3 effect maar hè ). Ik heb de namen genoemd in de volgorde waarin ze in mijn hoofd op kwamen.
Dat had ik niet eens zo gedurfd als ik verrader was geweest, alleen Soija doet dat soort dingen.

Syori: Doux staat er gewoon tussen hoor. Post wel, maar is telkens niet in de gelegenheid ergens op in te gaan.
Wat jou betreft: jouw monsterposts geven mij een veilig gevoel, debiel genoeg. En ik ben nu bang dat je aan de slechte kant staat, omdat je zo weinig (grote lappen tekst) post.

Wat betreft de uitslag: Dit klaart wel weer wat op over de eerste ronde, als je het mij vraagt. Niet alles, maar toch. Het is zonde van een dorpeling, maar ik ben allang blij dat hij geen functie had.

Voor nu is het aan ons en het lijkt erop dat ik Dobermann ga stemmen. Hoewel Lychee ook ontzettend verdacht is, ben ik er nog niet helemaal uit. Ik ga nog eens de laatste ronde inspecteren en vooral het stemlijstje, voor zover daar chocola van te maken is.

Ohja, Geel: Soija/Onait speelt dan wel irritant en er zijn (schijnbaar) verdenkingen tegen hem, maar hij speelt het veel slimmer als hij wolf zou zijn. Veel viezer.
Wat betreft Vegs is het inderdaad alleen maar gevoel, maar ik ben niet bang dat toe te geven. Ik heb haar vorig spel (of die daarvoor?) als verrader zien spelen, en als ik het zo bekijk, verdenk ik haar niet. Plus, ik zeg toch dat het niet meer is dan een onderbuikgevoel?

Ik vind het trouwens maar kut dat je niet hebt gestemd. Ik zou bijna aan je gaan twijfelen. Heb zo 123 het lijstje niet, maar dit kan aan de andere kant ook wel wat duidelijk maken (qua het gelijkspel enzo dus).

Laatst gewijzigd op 29-03-2011 om 22:52. Reden: 1 niet teveel = wel en dat bedoelde ik dus niet.
Oud 29-03-2011, 23:15
Verwijderd
Citaat:
[...]

Nee, want als het gelijkspel was tussen Dobermann en Lychee, zouden de wolven Queasy niet hebben kunnen kiezen.

Tenminste, ik denk dat je dat bedoelt. Er moet een gelijkspel zijn geweest tussen Queasy en Dobermann, Queasy en Lychee, óf tussen alle drie.
Ik reageer morgen op de rest, maar even dit; ik bedoelde gelijkspel tussen dobermann en queasy óf tussen leechy en queasy, natuurlijk.
Oud 29-03-2011, 23:46
arPos
arPos is offline
Niet zo heel duidelijk als ik had gehoopt, maar mijn prime is onveranderd Vegs maar ik ben bereid op doberman of sweetsmile mee te gaan (
Citaat:
28-03-2011, 22:22
Schrödinger

Opmerkelijk. Er staan dus waarschijnlijk valse stemmen onder Lychee Leto. Het lijkt me behoorlijk waarschijnlijk dat daar nog een extra wolf in dat lijstje is gaan staan om zichzelf in te dekken, SweetSmile is dan een goede kandidaat.
)

van LP of Andijvie vermoed ik dat een van hen llverrader cq. evil ziener is.
Oud 29-03-2011, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Syori: Doux staat er gewoon tussen hoor. Post wel, maar is telkens niet in de gelegenheid ergens op in te gaan.
Mijn excuses, ik heb er gewoon overheen gelezen.

Citaat:
Wat jou betreft: jouw monsterposts geven mij een veilig gevoel, debiel genoeg. En ik ben nu bang dat je aan de slechte kant staat, omdat je zo weinig (grote lappen tekst) post.
Het is inderdaad wel vreemd, want ik kan me nog een spel herinneren waar ik geliefde was met DP en toen heb ik ook veel gepost. Of toen ik verrader was en DP/Rode Panda wolf (dat was echt een gaaf spel trouwens ). Dus of ik veel of weinig post maakt in die zin weinig uit, maar op dit moment hebben we gewoon twee rare rondes achter de rug, vooral de tweede, en ik kan er geen touw meer aan vastknopen, dus die theorieën laten even op zich wachten.

Citaat:
Ik vind het trouwens maar kut dat je niet hebt gestemd. Ik zou bijna aan je gaan twijfelen. Heb zo 123 het lijstje niet, maar dit kan aan de andere kant ook wel wat duidelijk maken (qua het gelijkspel enzo dus).
Ik vind dat dit het juist nog gecompliceerder maakt, want Geel stond onder Queasy, wat betekent dat er nu een gelijkspel is gemaakt uit een stand van 6-6-2. Dat is nogal wat gepuzzel om erachter te komen hoe dat is gebeurd, lijkt mij.
Oud 30-03-2011, 00:27
VeGs
VeGs is offline
Goed, mijn theorie: geliefden. Het zou me niets verbazen als zowel onder Dobermann als onder LL een geliefde staan en die beiden op Queasy gestemd hebben om onrust te veroorzaken. Als zij die kennis hebben, kunnen ze daar misschien ook uitvissen wie wolven zijn, om zo op wolvenjacht te gaan.
Als er dan onder beiden ook nog minimaal één wolf staat, is het al 4 tegen 4 tegen 4.
Laatste wolven dan bijvoorbeeld niet gestemd, los, of onder degene waarmee het gelijkspel was.
Het kan helaas nog veel kanten op.

Het enige waar ik vrij zeker van blijf, is dat er hangronde 1 een wolf onder Schrodinger stond. Geel verdenk ik nog steeds niet (al zou het prettig zijn als hij voortaan gewoon normaal stemt... )

@ Dobermann;
Ik denk helemaal niet dat jij een anti-mij lobby begonnen bent?
Ik vond jou (Dobermanns) eerste opmerking erg opvallend, en daarnaast heb je de pech in een verkeerd rijtje te staan op het verkeerde moment.

Alleen Soija blijft met leugens komen, noemt me wolf, geliefde én ziener in een kort aantal posts. Maar goed: Soija ignore. Die laatste post heeft heel duidelijk gemaakt dat hij gewoon dorpeling is, dat heel erg niet leuk vind en daarom maar gaat lopen rellen om nog iets van een pleziertje er uit te krijgen.

LP vind ik het meest betrouwbaar over komen (van die drie onder Schrodinger); en dat is vooral omdat ik het idee heb dat ze vorig spel als wolf meer korte inhoudsloze posts had. Nu is het misschien wat warrig, maar wel zinvoller.
Doux: niet te peilen. Daardoor er tussenin. Dobermann vertrouw ik het minst van die drie, en als hij geen wolf is, wordt het daarna Doux.

Arpos kan ik ook niet zo peilen. Vooral omdat hij niet duidelijk wil maken waarom hij mij verdenkt. Maar hij gebruikt in ieder geval zijn hersens en stemt op mensen onder Schrodinger in hangronde 1 en ik heb het idee dat de wolven ons daar juist vanaf willen brengen. Dus even aan kijken.

LL verdenk ik niet zo. Ik snap nog steeds niet waarom die ineens verdacht werd? Dus ik ga opnieuw voor Dobermann; blijkt die onschuldig wordt het Doux.
Oud 30-03-2011, 00:36
Verwijderd
Citaat:
LL verdenk ik niet zo. Ik snap nog steeds niet waarom die ineens verdacht werd? Dus ik ga opnieuw voor Dobermann; blijkt die onschuldig wordt het Doux.
Ik wil hier nog even op ingaan. De rest zie ik morgen wel.
Waarom Doux? Zij staat onder Queasy in hangronde 2. Het lijkt me vrij sterk dat ook díe stem vals is.
Oud 30-03-2011, 08:15
arPos
arPos is offline
Citaat:
Arpos kan ik ook niet zo peilen. Vooral omdat hij niet duidelijk wil maken waarom hij mij verdenkt. Maar hij gebruikt in ieder geval zijn hersens en stemt op mensen onder Schrodinger in hangronde 1 en ik heb het idee dat de wolven ons daar juist vanaf willen brengen. Dus even aan kijken.
Je staat de afgelopen ronden niet in erg florisant in de lijstjes bovendien staan er m.i. fouten in je theoriën die je anders niet maakt, maargoed het is waar; dat maakt je niet direct een wolf, slecht of dommig misschien

ik heb mn WW doc hier beneden (laptop) niet bij de hand maar wil vanmiddag zonder meer uitleggen waarom ik bovenstaande mensen verdenk. (met lijstjes tekst en kleurtjes )
Oud 30-03-2011, 08:48
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik wil hier nog even op ingaan. De rest zie ik morgen wel.
Waarom Doux? Zij staat onder Queasy in hangronde 2. Het lijkt me vrij sterk dat ook díe stem vals is.
Je hebt gelijk. Ik ben echt aan het klungelen dit spel qua namen en verkeerd kijken.
Ik ga er inderdaad wel vanuit dat de kans dat zij wolf zijn erg klein is.

Citaat:
Arpos
Je staat de afgelopen ronden niet in erg florisant in de lijstjes bovendien staan er m.i. fouten in je theoriën die je anders niet maakt, maargoed het is waar; dat maakt je niet direct een wolf, slecht of dommig misschien
Ja, ik kan er eigenlijk weinig tegenin brengen. Lijstjes heb je helemaal gelijk in. In ieder geval wat betreft de eerste ronde: daar staat een wolf, vrij zeker.
Maar de tweede ronde sta ik niet vreemder dan een ander. Daar heb je pas een punt als LL wolf blijkt en Dobermann niet. Want ik heb nooit opgeroepen tot het gelijkspel dat ontstaan is; ik ben gegaan voor de twee mensen die ik het meest verdacht, en dan met een voorkeur voor degene die de meeste stemmen heeft, zodat je geen 7 - 3 verschil had zoals eerst wel was.
En nja, stomme fouten zie boven...

Ik ben wel benieuwd naar je verhaal over Sweetsmile; die is me nog totaal niet opgevallen. Vooral interessant, omdat Schrodinger die ook noemde. En die is dood.

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 08:54.
Oud 30-03-2011, 09:10
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Maar eigenlijk wil ik eerst op zoek naar de geliefden. Ik ken napoleonzuurtje helemaal niet. Gezien de reacties op zijn 'ik doe mee' ga ik ervan uit dat er mensen zijn die hem wel kennen (of was dat omdat zijn post gewoon irritant was?). Hebben jullie enig idee wie hij geliefden zou kunnen hebben gemaakt?
Ik wilde hier nog even op reageren.

Hoe precies wil je op zoek naar de geliefden? De ziener kan ze niet zien (denk ik? Dat is wel vrij ingeburgerd inmiddels toch?)
En ik heb eigenlijk maar zelden mee gemaakt dat twee mensen juist aan elkaar gelinkt werden, tenzij één van hen op het punt van sterven stond en dan maakt het sowieso niet uit.

Het enige vervelende is dat de kans vrij aanwezig is dat ze met de lijstjes aan het kloten zijn.
Daar zou je nog een aanwijzing uit kunnen halen wat betreft de identiteit; welke spelers je daar wel voor aan ziet.
Zo grofweg: Soija is altijd in voor kloten, dus die is de meest waarschijnlijke kandidaat om als geliefde de lijstjes te verpesten. Geel is ook een optie; aanhanger van de 'wolven vind je met valse stemmen'-theorie. Ergens zie ik er arPos ook wel voor aan, maar dat is gevoelsmatig.

Je hebt trouwens geluk: normaal gesproken had je nu allang de opmerking naar je hoofd gehad dat je vast wolf was (want die willen de geliefden er uit) of zelf geliefde (want waarom denk je daar aan). Overigens vind ik dat drogredenen.

@ Dabo:
He! Ik verdenk jou niet. Jij bent wolf!
Oud 30-03-2011, 09:20
Verwijderd
Ik antwoord even mobiel, dus dat typt kut en daardoor hou ik het kort
Citaat:
Wat? Waarom zou er opeens geen wolf meer onder Schrödinger kunnen staan?
Ik denk niet dat er geen wolf onder Schrödinger kan staan, ik denk alleen dat er sowieso wolven onder Dobermann en Leechy staan en daar focus ik me nu op, want meer informatie.

Citaat:
Dat doe je wel heel makkelijk. Doux en Geel inderdaad, omdat die in ronde 2 onder Queasy stonden; die zijn verdachte-af voor mij, maar VeGs, Dobermann en Little Phoebe? Waarom zijn die niet verdacht? Dobermann is sowieso verdacht vanwege de uitslag van ronde 2, VeGs en Little Phoebe zijn allebei verdacht omdat ze tijdens ronde 2 in het Dobermann rijtje staan, want daarin zit sowieso een wolf.
Het is helemaal niet vreemd dat wolven verspreid gaan staan, dus ik snap echt niet waarom je denkt dat niemand onder Schrödinger (in ronde 1) verdacht is. Het lijkt bijna alsof je iemand -of meerdere spelers- wilt beschermen.
True, bear with me; het is mijn eerste spel dus ik maak vast rare sprongen. Ik zeg ook niet dat ze geen wolf kunnen zijn, maar dat ik ze momenteel niet verdenk. Of ja, ik kan weinig met hun, ik heb geen basis me te verdenken. Behalve dan bij Dobermann, die staat op de tweede plaats qua verdenking en de rest die ik noemde volgt daarna.

Citaat:
Dus als ik het goed begrijp vond je Dobermann verdacht totdat Schrödinger werd opgegeten? Vreemd. Over Lychee ben ik het met je eens.
Nee, nee, Dobermann staat op mijn tweede plek, maar Leechy staat duidelijk eerste.

Citaat:

dat schreef ik ook, vandaar die 'óf' Ik heb het dus over gelijkspel tussen Dobermann en Queasy of tussen Leechy en Queasy.
Oud 30-03-2011, 10:00
VeGs
VeGs is offline
Oke, nog even die lijstjes op een heldere morgen.

Gezien de stand van 6-6-2: is het dan mogelijk dat dit alléén door wolven/verraders komt.
Evilziener neem ik even niet mee. Die kan één persoon opgevraagd hebben. Zelfs als die weet dat een van beiden wolf is, zou het logischer zijn om op die ander te stemmen, dan op Queasy en hij kan niet weten of beiden wolf zijn.
Ik zie niet in waarom je dat zou doen als evilziener, maar dat maakt het natuurlijk niet onmogelijk.

Als de wolven 2-2 onder Dobermann/LL staan, dan is de stand 4-4-2. Zelfs als de verrader stiekem Queasy stemt en onder LL/Dobermann staat, kan het nog steeds maar 4-3-3 staan => geen gelijkspel.
Als er 3 wolven onder Dobermann of LL staan en 1 wolf onder de andere, is het 3-5-2. Als de verrader onder het 5-rijtje staat en stiekem op Queasy stemt, is het opnieuw 3-4-3 ==> gelijkspel.

In beide scenario's zijn wolven/verrader niet voldoende voor de uitslag. Dus:
- De evilziener heeft stiekem Queasy gestemd? Maar ik zie opnieuw niet in waarom.
- Dorpelingen hebben stiekem op Queasy gestemd, en de enige logische verklaring lijkt mij dat dit geliefden zijn.

Volgende stap: waarom als geliefde op Queasy stemmen?
- Je geliefde wordt misschien gehangen. Máár dan is het nog steeds niet logisch dat je voor Queasy gaat. Die had de minste stemmen. Dus tenzij LL en Dobermann samen geliefden zijn, zie ik geen reden om uit lijfsbehoud Queasy te stemmen en die kans lijkt me klein.
- Informatie? Als de twee geliefden beiden op Queasy hebben gestemd, hebben zij informatie die wij niet hebben en waarmee ze misschien de wolven kunnen vinden. Zij weten immers in welk rijtje zij stonden (en waar dus een stem weg gevallen is); informatie die wij niet hebben. Ik vind dit het meest waarschijnlijk.

En ook maar even de verrader mee pakken; waarom zou die op Queasy stemmen?
- Dobermann of LL is wolf. Maar dan is het handiger om op de ander te stemmen en niet op Queasy met haar weinige stemmen.
- Verwarring zaaien? Maar waarom?
- zowel LL als Dobermann is wolf.

Naja, zoals ik het nu bekijk ga ik er vanuit dat de geliefden in ieder geval hebben gestemd op Queasy. Stel dat dit beiden dorpelingen zijn, zou zij hiermee 4 stemmen gehad hebben. Staan ze verdeeld onder LL en Dobermann, dan zouden die dus 5 stemmen hebben. Staat onder Dobermann en LL een wolf, is het 4-4-4.

Goed, mijn vermoeden dan is dat de geliefden twee dorpelingen zijn, die op zoek zijn naar de wolven en afgelopen ronde op Queasy hebben gestemd. Op die manier kan ik die uitslag het beste verklaren.

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 10:05.
Oud 30-03-2011, 11:30
Verwijderd
LP zou inderdaad mogelijk kunnen hinten in haar post, maar haar verklaring vind ik geloofwaardig. Toch ga ik erop letten of er twee wolven in een groepje zitten (er zijn vier groepen gemaakt (4x3)+(2x2). Dan zou de groep van Schrödinger al afvallen van deze theorie (echter niet van verdenking, want ik ga er geheel niet van uit dat er gehint wordt). Slechts iets om op te letten.

Verder vind ik het raar dat Andijvie roept dat de Schrödinger-stemmers niet meer verdacht zijn omdat Schrödinger is gegeten. Slaat natuurlijk nergens op. Haar uitleg klopt ook niet met deze bewering.

Geel die niet stemt, tsja, wat moet je dr van vinden? Dat hij in ronde 1 wrs geen slechterik was, betekent niet dat hij nu geen verrader is en verwarring probeert te zaaien (voor de leuk). Of dat hij geliefde is.
Verder vind ik zijn posts grotendeels raar, maar goed, dat ligt meer aan hem dan aan het spel denk ik.

Ik denk iig dat de meeste kwaaieriken onder de LL en Dober staan. Op zijn minst 2 wolven, op zn minst 1 geliefde en op zn minst een verrader/evilziener. Dus graaien in deze bak lijkt me het meest voor de hand. Ben wel bang voor tunnelvisie. Want hierdoor bliven bepaalde mensen buitenspel.

Het nieuwste verhaal nog niet gelezen, zag wel dat ik erin voorkom. Tot nu toe iig goede verhalen.
Oud 30-03-2011, 11:46
Verwijderd
Overigens kan het ook dat een wolf geliefde is met LL of Dobermann en de andere wolven ervan heeft weten te overtuigen voor de niet-zo-logische-keuze Queasy te gaan. Maar dat is dan vooral een probleem voor de minder snuggere wolven.

Als het goed is hebben alleen Geel en VeGs nu gestemd?
Stemtabel
Spoiler

Edit: ik stem op Lychee Leto. Op basis van mijn eerdere theorie verwacht ik meer (eerder) wolven onder Dobermann dan onder Lychee Leto.
Daarnaast vind ik het altijd verdacht als iemand die eerst bovenaan de dodenlijst staat, ineens aan de dood ontsnapt.
En ik kan me herinneren dat Uice ooit volgens mij ook uit principe (want stemmen onder lijfsbehoud "had geen zin") stemde op een losse persoon. Hij was toen wolf.

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 11:53.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten