Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2011, 13:01
KoenDerKoenen
Avatar van KoenDerKoenen
KoenDerKoenen is offline
is het mogelijk om van 3 vmbo-t naar 4 havo te gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2011, 13:20
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
is het mogelijk om van 3 vmbo-t naar 4 havo te gaan?
Ik geloof niet dat die mogelijkheid er is, in ieder geval officieel.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 13:22
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Volgens mij is de 'normale' weg via 4 vmbo naar 4 havo, en dat lijkt me wel ingewikkeld genoeg. Ik weet niet precies hoe het zit, ik heb me nooit met overstappen bezig gehouden, maar het schijnt (aldus wiskundeleraar die wél met overstappers naar havo te maken heeft) dat mensen die in 4 vmbo-t gewoon geslaagd zijn, alleen al voor wiskunde nog een heel boekje krijgen met dingen van 'dit hebben jullie nog niet gehad, maar moet je in 4 havo dus wel weten', oftewel, klinkt niet echt als een soepele overstap. Om dat dan vanuit 3vmbo te doen lijkt me helemaal niet zo handig (+ je hebt geen vmbo diploma om op terug te vallen). Ik zou gewoon vanuit 4 vmbo-t gaan, als het even kan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is de 'normale' weg via 4 vmbo naar 4 havo, en dat lijkt me wel ingewikkeld genoeg. Ik weet niet precies hoe het zit, ik heb me nooit met overstappen bezig gehouden, maar het schijnt (aldus wiskundeleraar die wél met overstappers naar havo te maken heeft) dat mensen die in 4 vmbo-t gewoon geslaagd zijn, alleen al voor wiskunde nog een heel boekje krijgen met dingen van 'dit hebben jullie nog niet gehad, maar moet je in 4 havo dus wel weten', oftewel, klinkt niet echt als een soepele overstap. Om dat dan vanuit 3vmbo te doen lijkt me helemaal niet zo handig (+ je hebt geen vmbo diploma om op terug te vallen). Ik zou gewoon vanuit 4 vmbo-t gaan, als het even kan.
Dit ja. De stap van 4 vmbo-t naar havo 4 is al erg groot, dus ik denk niet dat je vanaf de 3e al naar 4 havo kan gaan.
Mijn broertje zit nu in 3 vmbo-t en hij moet nu ook een extra vak kiezen als hij hierna naar de havo wil. (Ik weet niet of dat standaard zo is) En hij zou dan wiskundebijles moeten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 13:44
KoenDerKoenen
Avatar van KoenDerKoenen
KoenDerKoenen is offline
jammer, ik wou graag een jaar besparen.. maarja ik zit toch pas in de tweede
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 13:48
KoenDerKoenen
Avatar van KoenDerKoenen
KoenDerKoenen is offline
wel naaiend, dat ik dan 19 word in de 5e
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 14:58
312
Avatar van 312
312 is offline
Ik heb de overstap wel gemaakt van 4 vmbo-t naar 4 havo en dit is inderdaad een serieus verschil in niveau. Je moet veel serieuzer en zelfstandiger werken. Daarnaast wordt er van je verwacht 'gewoon' je huiswerk te maken. Zoals ik al eerder heb gepost, is de overstap van 3 vmbo naar 4 havo niet mogelijk. Maak je overigens niet zoveel zorgen over het feit dat je 19 jaar bent als je examen gaat doen. Het extra werk levert je veel op.

O ja, nog even het volgende: je moet inderdaad voor wiskunde extra stof maken, maar dit is niet zoveel, hoor.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 16:49
piraat013
piraat013 is offline
@koenderkoen ik heb de overstap gemaakt vergis je niet man want er zit een groot verschil in op vmbo kun je met een dag van te voren een 7 halen bijvoorbeeld als je op havo 4 zit is het begin niet moeilijk maar ik dacht de rest van het jaar is makkelijk ik deed alleen maar doorlezen voor toetsen in februari was het raak 5,3 5,1 enz voor doorlezen is dat niet slecht maar elke persoon is anders. normaal zou je met doorlezen een dikke onvoldoende halen dus begin vroeg van te voren met leren man want ik ben naar havo 4 gegaan vorige jaar en zit er op en heb geen motivatie meer omdat ik 18 ben maar ik moet nog effe door de zure appel bijten en dan mag ik naar havo 5 (eindelijk)
let niet op mijn spelfouten en hoofdletter gebruik en punt en komma gebruik dit is heel snel getypt xd
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 18:34
KoenDerKoenen
Avatar van KoenDerKoenen
KoenDerKoenen is offline
hey, bedankt voor al die goeie tips, ik heb nu denk ik een beter beeld wat havo precies inhoud.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren AUB hulp ! 4 Vmbo t naar 4 Havo
No1sPerfect123
8 31-01-2012 20:27
Algemene schoolzaken 3 vmbo naar VWO
Ikweetmeer
6 16-08-2011 15:51
Algemene schoolzaken 2 HAVO of 3 VMBO - TL
Ikweetmeer
19 14-08-2011 13:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] [TIP]voor iedereen die van vmbo-t naar havo gaat
Yasminalove
4 19-07-2010 20:44
Algemene schoolzaken Van 4 VMBO-t naar 4 Havo?
monica.
14 03-06-2010 22:33
Algemene schoolzaken Van het Vmbo-t naar de Havo
Squidward
12 10-06-2004 10:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.