Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2011, 19:49
michelllle
michelllle is offline
hoe weet je nou precies of je vrienden wel echte vrienden zijn?

het is misschien een een super logische vraag maar in praktijk een beetje moeilijk uit te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2011, 20:50
Sorry.x
Sorry.x is offline
Ik heb mijn echte vrienden leren kennen toen ik ze, zoals Interglot al zei, echt nodig had. Dan zie je wie er werkelijk 24/7 voor je zijn, en wie je laten vallen als een baksteen. En als ik inderdaad moet kijken naar vrienden met een echte waarde, zijn dat die die werkelijk alles van me weten, naar wie ik toega als ik met iets zit. En heb ik ook vrienden waarmee ik lekker leuke dingen doe en mee uitga.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 20:58
michelllle
michelllle is offline
tja dat is zo maar als er nou echt 1 persoon is waarmee je eigenlijk goed kan opschieten en je dan plotseling een paar dagen je negeert, dingen afspreekt en jou als laatste meld als er iets is afgesproken....
wat dan?
(vaker gebeurdt)
en is het ander meisje waarmee je in de klas zit en wist dat er wat was afgesproken, moet je daar dan boos op worden?

sorry als dit een vaag verhaal is.

Laatst gewijzigd op 03-04-2011 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 21:30
Sorry.x
Sorry.x is offline
Ik vind dat je wel mag laten merken dat je het niet leuk vind. Vraag je vriendin waarom ze zo tegen je deed, wat voor een reden ze daar voor had. Verder zou ik er een niet al te groot probleem van maken, want normaal gesproken kun je het goed met haar vinden. Maak het goed, vergeef het haar en spreek weer eens iets af. Op het andere meisje hoef je niet boos te worden, zeker niet als jouw vriendin het aan haar vroeg - ook al wist ze van de afspraak (dat andere meisje), kun je het haarn iet kwalijk nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 21:41
michelllle
michelllle is offline
Citaat:
Ik vind dat je wel mag laten merken dat je het niet leuk vind. Vraag je vriendin waarom ze zo tegen je deed, wat voor een reden ze daar voor had. Verder zou ik er een niet al te groot probleem van maken, want normaal gesproken kun je het goed met haar vinden. Maak het goed, vergeef het haar en spreek weer eens iets af. Op het andere meisje hoef je niet boos te worden, zeker niet als jouw vriendin het aan haar vroeg - ook al wist ze van de afspraak (dat andere meisje), kun je het haarn iet kwalijk nemen.
dat heb ik gedaan.... 2 keer zelfs maar dan geeft ze telkens zo een vaag antwoord

en als ik het onderwerp terug haal dan reageert ze niet op mijn vraag

ik begin met de dag steeds minder zin te krijgen om met hun om te gaan. Maar alleen staan in de pauzes wil ik ook weer niet
Oud 04-04-2011, 07:08
Verwijderd
Echte vrienden leer je las kennen als je ze écht nodig hebt. Zodra het lastig wordt lopen veel mensen weg, degene die dan nog overblijven zijn je echte vrienden.
Ik vind niet dat je op dat andere meisje boos moet worden. Omdat je vriendin geen antwoord wil geven moet je misschien maar de komende tijd kijken hoe ze doet? Probeer misschien ook met andere mensen om te gaan. Ga eens in de pauze bij andere meisjes (of jongens natuurlijk) uit je klas staan. Zo ben je niet alleen, maar kan je wel even afstand houden. En misschien ontstaat er wel ineens een andere vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 15:47
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Coole avatar Michelllle!!

Verder weet je dat nooit zeker, ik weet dat zelf ook niet en doe er altijd erg onzeker over.
Ik denk dat wanneer je uitgenodigd wordt op een verjaardagsfeestje van de betreffende persoon, of als die persoon je echt een zwaar geheim vertelt, dat je dan wel vrij zeker kunt stellen dat diegene jou als goede vriend(in) ziet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten