Advertentie | |
|
![]() |
|
Hé wat toevallig, ik heb vanmiddag the lovely bones gekeken.
Ik vond het wel een mooie film. Nou was ik ook niet in de stemming voor een zéér diepgaande film, dus dat kan hebben meegespeeld. Maar de sfeer van de film sprak me erg aan, prachtige beeldeffecten.
|
Verwijderd
|
Ratatouille
ongelooflijk hoe mooi deze film eruitziet. Water, vacht, gezichtsuidrukkingen, gebaren, Pixar heeft zichzelf hier echt mee overtroffen. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar wat hou ik toch van de Pixar-stijl. Elke seconde is fris en kleurrijk, een lust voor het oog. Dat het verhaal wat achterblijft vind ik in dit geval niet erg, de kijkervaring maakt het ruimschoots goed. 8,5/10 |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tangled (2010) Een Disney-film zoals hij hoort te zijn. Overdreven liedjes, heerlijk zoetsappig, vlot verhaal, leuke stijl en ze halen het niveau van begin jaren 90 weer met deze film. 8,5/10
|
Lone Star (1996) - 7/10
Goed. Misschien in eerste instantie net iets te druk qua plotlijntjes, maar ze komen uiteindelijk wel redelijk netjes samen. L'illusionniste - 6/10 De tekenstijl is zonder enige twijfel de sterspeler van deze film. Verder kabelt het wel aangenaam voort, maar je komt er niet mee in hogere sferen ofzo. Eigenlijk hetzelfde als bij Les triplettes de Belleville.
|
Verwijderd
|
Fargo
Dit wordt vast vloeken in de kerk, maar ik vond er echt geen reet aan. The Big Lebowski is een van mijn favoriete films, dus had hier aardig wat van verwacht, maar helaas. Alle personages zijn onaantrekkelijk, vervelend, het verhaal kon me niet boeien, en ook met de humor is het maar karig gesteld. Ik begrijp echt niet waarom dit zo'n hooggewaarde film is. Het zal vast aan mij liggen hoor, maar ik vond er echt erg weinig aan. 4/10 |
![]() |
|
Tangled
Geen slechte Disney. Maar het is wel allemaal weer meer van hetzelfde. Een knappe vrouw, een knappe vent, een wicked moeder, het grappige metgezelletje in de vorm van een kameleon deze keer, de mierzoete romance...Sommige scenes zijn wel mooi hoor, daar niet van. Animatie was uitstekend, hoewel nergens vernieuwend. De zogeheten schilderachtige look die Disney nastreefde ("niet fotorealisme, maar waterverfschilderij") kwam niet zo goed uit de waterverf (ha-ha). Het was nog veel te veel realisme, en te weinig schilderachtig. Ik kijk uit naar het moment dat Disney weer eens ECHT traditioneel 2d gaat...Net als Ratatouille had ook Tangled trouwens wel toffe 2D-credits. 7/10 |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Bij 101 Dalmatiërs moest de studio inderdaad heel erg bezuinigen, waardoor er andere technieken gebruikt moesten worden, en bij bijvoorbeeld Robin Hood werd veel animatie en muziek vanuit eerdere producties herbruikt. Sowieso wordt over het algemeen gezegd dat na het overlijden van Disney de kwaliteit van de films heel erg laag was (hoewel die kwaliteit ook al afnam toen hij nog leefde) tot er weer een opleving kwam na de Kleine Zeemeermin.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De Kleine Zeemeermin, Belle en het Beest, Aladdin en De Leeuwenkoning zijn verreweg mijn meest favoriete films, maar ik denk dat dat behalve de fenomenale kwaliteit ook te maken heeft met dat ik die films allemaal in de bioscoop gezien heb als klein jongetje en daardoor extra herinneringen erbij heb ![]()
|
Hmm, grappig hoe deze discussie altijd weer terugkomt. Overal op teh interwebs.
Robin Hood is na The Lion King m.i toch wel de beste Disneyfilm ooit, hoewel Aladdin en Mulan ook niet misselijk zijn.
|
The Lion King is mooi (hoewel een en al plagiaat van Kimba), maar ik geniet toch een stuk meer van de luchtigere Disneyfilms als Robin Hood en The Great Mouse Detective. Veel grappiger ook.
Maar het niveau van hun shorts hebben ze in langspeelfilms volgens mij nooit gehaald.
|
Verwijderd
|
Panic Room
Gekeken omdat mijn zusje heb vanuit kunstacademieoogpunt wilde zien, normaal kijk ik dat soort films nooit. Maar ik ben aangenaam verrast. Supergaaf gefilmd (met de camera door de muren en leidingen heen enzo ![]() ![]() 7.5/10 |
![]() |
|
Loft - 7/10
Boeiend verhaal wel, maar Vlaams-Nederlands leent zich zo mogelijk nog slechter voor filmdialogen dan Nederlands-Nederlands, lol. Het acteerwerk is verder prima. Om het hondslelijke Antwerpen een beetje presentabel te maken heeft men de cinematografische trukendoos helemaal open moeten zetten. Voor het grootste gedeelte van de film is het resultaat er zeker naar, want alle leljke dingen zijn redelijk effectief verbloemd door allerlei filters en spelingen. Gemakzuchtig, misschien, maar tegelijkertijd ook bittere noodzaak. Als kijker wil je natuurlijk geen oogkanker oplopen. Als ik het me goed herinner, waren de makers van In Bruges ook al zo begaan met ons lot ![]() Don't Look Now - 6/10 Ja, wel aardig hoor. De spookbeelden en visioenen zijn helaas niet zo clever en betekenisvol als ik me meende te herinneren. Ja, je ziet af en toe wat esoterische hints en je hoort wat onheispellend gewauwel, bladiebla. Hoe lang blijft dat leuk. En dan dat ridicule einde......
Spoiler
Maar hé, Donald Sutherland in Venetie. Dat maakt toch weer een hoop goed.
|
Ik post hier zelden, meer, maar een uitzondering voor Sucker Punch, want die was monumentaal slecht. Ik hou erg van pulpactiefilms, maar als de actiescènes allemaal letterlijk ongemotiveerd zijn (want het zijn allemaal fantasieën) en de personages geen enkele benoembare karaktertrek hebben, is er gewoon niks aan. Nog nooit zo'n luie film gezien. "Ik heb geen zin om uit te leggen waarom dingen gebeuren, dus alles speelt zich in een droomwereld af." Flikker op.
||
Citaat:
![]() OT: Into the Wild Indrukwekkende film, met mooie natuurbeelden. De film verveelt nergens, alhoewel je soms het idee krijgt dat het personage 'Alex' iets te happy-go-lucky is. Maar vanwege goed acteerwerk en interessante bijfiguren wordt het wel hapbaar. Naar het einde toe wordt het steeds boeiender, en
Spoiler
7,5/10 |
![]() |
||
Citaat:
![]() Naar NY geweest, dus het een en ander in het vliegtuig gezien: Tangled Ik vond deze Disney echt heel erg leuk. Vooral Maximus, het paard, was grappig ![]() Megamind Deze viel me een beetje tegen. Ik vond de film verder wel leuk, maar dat was het eigenlijk ook wel. Misschien had ik er ook wel teveel van verwacht. Gullivers travels Ja, wel aardig. Prima ter vermaak in het vliegtuig ![]() Going the distance Ook weer een makkelijke film. Jammer genoeg zat er weinig spanning in het verhaal en vond ik Drew er veel te oud uit zien voor Justin Long. Oh, maar ze verschillen maar drie jaar zie ik net. Nou, dan nog. Laatste film weet ik de titel even niet meer van, maar dat was ook een romantische film en wel leuk. En wat heb ik veel slechte dingen in het vliegtuig gekeken ![]()
|
![]() |
|
|