Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2011, 15:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Prison Break: The Final Break - 4/10

Ugh. Ze hadden het gewoon bij de ontknoping van de serie moeten laten. Die is ook matig, maar tenminste niet zo ongeloofwaardig.

Spoiler
Oud 09-03-2011, 13:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Prison Break: The Final Break - 4/10

Ugh. Ze hadden het gewoon bij de ontknoping van de serie moeten laten. Die is ook matig, maar tenminste niet zo ongeloofwaardig.

Spoiler
Ze hebben een film?
Oud 09-03-2011, 14:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ze hebben een film?
Ja, maar het is gewoon een lullig tv-filmpje
Oud 09-03-2011, 17:12
Signy
Signy is offline
fargo

nooit eerder gezien. uhoh aparte film, lekker luguber en grappige momenten. ik moest wel even inkomen.
Oud 12-03-2011, 17:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
The Kids Are All Right

Had een aantal oscarnominaties ontvangen. Goed acteerwerk van Annette Bening, Julianne Moore en Mia Wasikowska, maar hier en daar wat ongeloofwaardig of gewoon niet echt boeiend.
Leuk tussendoortje, maar niet meer dan dat.

6/10
Oud 13-03-2011, 12:46
WolterB
WolterB is offline
Vampires Suck (2010)

/10
Oud 13-03-2011, 15:28
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
The lovely bones
Niet erg veel aan. Grootste ergernissen zijn wel de vreselijk zweverige film- en geluidseffecten, en het feit dat ze niet iets creatiever konden zijn met het neerzetten van een verkrachter/moordenaar dan hem aankleden met een combover, rapist glasses en een vies snorretje. Ligt er wel heel erg bovenop. Het gebrek aan een echte ontknoping is ook vervelend.
Spoiler

Weinig indrukwekkend of memorabel.
5/10.
Oud 13-03-2011, 17:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
The lovely bones
dat ze niet iets creatiever konden zijn met het neerzetten van een verkrachter/moordenaar dan hem aankleden met een combover, rapist glasses en een vies snorretje.
Dit vind ik zo raar. Iedereen die de film gezien heeft, heeft het over een verkrachter, maar er is niets dat daarop wijst. Hij is gewoon een moordenaar.
Oud 13-03-2011, 20:24
Balance
Balance is offline
Hé wat toevallig, ik heb vanmiddag the lovely bones gekeken.
Ik vond het wel een mooie film. Nou was ik ook niet in de stemming voor een zéér diepgaande film, dus dat kan hebben meegespeeld. Maar de sfeer van de film sprak me erg aan, prachtige beeldeffecten.
Oud 13-03-2011, 22:47
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Black Swan
Ja goed dus, mooie preformance van portman en kunis.
8.5/10

Blade Runner: The Final Cut.
Door velen als de beste versie gezien, waar ik het wel mee eens ben.
9.5/10
Oud 14-03-2011, 09:00
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
/10

:')
Oud 14-03-2011, 13:37
Verwijderd
Ratatouille

ongelooflijk hoe mooi deze film eruitziet. Water, vacht, gezichtsuidrukkingen, gebaren, Pixar heeft zichzelf hier echt mee overtroffen. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar wat hou ik toch van de Pixar-stijl. Elke seconde is fris en kleurrijk, een lust voor het oog.

Dat het verhaal wat achterblijft vind ik in dit geval niet erg, de kijkervaring maakt het ruimschoots goed.

8,5/10
Oud 14-03-2011, 16:46
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
:')
T was echt drama

Tangled (2010)

Een Disney-film zoals hij hoort te zijn. Overdreven liedjes, heerlijk zoetsappig, vlot verhaal, leuke stijl en ze halen het niveau van begin jaren 90 weer met deze film.

8,5/10
Oud 15-03-2011, 10:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Lone Star (1996) - 7/10

Goed. Misschien in eerste instantie net iets te druk qua plotlijntjes, maar ze komen uiteindelijk wel redelijk netjes samen.

L'illusionniste - 6/10

De tekenstijl is zonder enige twijfel de sterspeler van deze film. Verder kabelt het wel aangenaam voort, maar je komt er niet mee in hogere sferen ofzo. Eigenlijk hetzelfde als bij Les triplettes de Belleville.
Oud 16-03-2011, 09:53
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ratatouille
<3

Oud 16-03-2011, 16:58
Verwijderd
Fargo

Dit wordt vast vloeken in de kerk, maar ik vond er echt geen reet aan. The Big Lebowski is een van mijn favoriete films, dus had hier aardig wat van verwacht, maar helaas. Alle personages zijn onaantrekkelijk, vervelend, het verhaal kon me niet boeien, en ook met de humor is het maar karig gesteld.

Ik begrijp echt niet waarom dit zo'n hooggewaarde film is. Het zal vast aan mij liggen hoor, maar ik vond er echt erg weinig aan.

4/10
Oud 17-03-2011, 03:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Fargo

Nog steeds super, yah!

9/10
Oud 19-03-2011, 14:04
Noedelhap
Noedelhap is offline
Tangled

Geen slechte Disney. Maar het is wel allemaal weer meer van hetzelfde. Een knappe vrouw, een knappe vent, een wicked moeder, het grappige metgezelletje in de vorm van een kameleon deze keer, de mierzoete romance...Sommige scenes zijn wel mooi hoor, daar niet van.
Animatie was uitstekend, hoewel nergens vernieuwend. De zogeheten schilderachtige look die Disney nastreefde ("niet fotorealisme, maar waterverfschilderij") kwam niet zo goed uit de waterverf (ha-ha). Het was nog veel te veel realisme, en te weinig schilderachtig.

Ik kijk uit naar het moment dat Disney weer eens ECHT traditioneel 2d gaat...Net als Ratatouille had ook Tangled trouwens wel toffe 2D-credits.

7/10
Oud 19-03-2011, 22:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik kijk uit naar het moment dat Disney weer eens ECHT traditioneel 2d gaat...
Dat hebben ze toch onlangs nog gedaan met The Frog Princess?
Oud 20-03-2011, 09:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat hebben ze toch onlangs nog gedaan met The Frog Princess?
Oja, die was ik alweer vergeten. Hm. Laat ik dan zeggen dat ik weer uitkijk naar een 2D Disney-film van het kaliber Beauty and the Beast of The Lion King. Vreemd genoeg is Disney niet meer in staat geweest om iets memorabels te maken.
Oud 20-03-2011, 09:37
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Hm. Laat ik dan zeggen dat ik weer uitkijk naar een 2D Disney-film van het kaliber Beauty and the Beast of The Lion King. Vreemd genoeg is Disney niet meer in staat geweest om iets memorabels te maken.
Hier sluit ik me helemaal bij aan
Oud 20-03-2011, 13:57
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Oja, die was ik alweer vergeten. Hm. Laat ik dan zeggen dat ik weer uitkijk naar een 2D Disney-film van het kaliber Beauty and the Beast of The Lion King. Vreemd genoeg is Disney niet meer in staat geweest om iets memorabels te maken.
Die zijn mooi ja, maar qua (teken) stijl hou ik ook wel erg van Robin Hood, Aristocats en 101 dalmatiërs <3. Maar ik geloof dat het in die periode niet zo goed ging met de Disney films en dat ze daardoor armoediger waren. Maar wel prachtig !
Oud 20-03-2011, 15:03
Martiño
Martiño is offline
Bij 101 Dalmatiërs moest de studio inderdaad heel erg bezuinigen, waardoor er andere technieken gebruikt moesten worden, en bij bijvoorbeeld Robin Hood werd veel animatie en muziek vanuit eerdere producties herbruikt. Sowieso wordt over het algemeen gezegd dat na het overlijden van Disney de kwaliteit van de films heel erg laag was (hoewel die kwaliteit ook al afnam toen hij nog leefde) tot er weer een opleving kwam na de Kleine Zeemeermin.
Oud 20-03-2011, 20:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Die zijn mooi ja, maar qua (teken) stijl hou ik ook wel erg van Robin Hood, Aristocats en 101 dalmatiërs <3. Maar ik geloof dat het in die periode niet zo goed ging met de Disney films en dat ze daardoor armoediger waren. Maar wel prachtig !
Die films zijn qua tekenstijl ook prima (alhoewel geen supergoeie Disney's).
Oud 20-03-2011, 20:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Bij 101 Dalmatiërs moest de studio inderdaad heel erg bezuinigen, waardoor er andere technieken gebruikt moesten worden, en bij bijvoorbeeld Robin Hood werd veel animatie en muziek vanuit eerdere producties herbruikt. Sowieso wordt over het algemeen gezegd dat na het overlijden van Disney de kwaliteit van de films heel erg laag was (hoewel die kwaliteit ook al afnam toen hij nog leefde) tot er weer een opleving kwam na de Kleine Zeemeermin.
Ja, inderdaad. Nouja, De Rescuers en The Great Mouse Detective waren ook erg goed. Maar de meeste Disneys uit de 70s en 80s vielen wat tegen.
Oud 20-03-2011, 21:34
Signy
Signy is offline
The Killer Inside Me
Viel tegen, ik had een hele gewelddadige film verwacht, maar het was meer een seksfilm.
Affleck was wel goed.
Oud 20-03-2011, 21:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, inderdaad. Nouja, De Rescuers en The Great Mouse Detective waren ook erg goed. Maar de meeste Disneys uit de 70s en 80s vielen wat tegen.
Hm, sommigen vinden the Reddertjes juist een van de mindere films, maar The Great Mouse Detective wordt inderdaad vaak gezien als een opmaat naar de zogenaamde 'disney-renaissance'.
Oud 21-03-2011, 05:22
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Hm, sommigen vinden the Reddertjes juist een van de mindere films, maar The Great Mouse Detective wordt inderdaad vaak gezien als een opmaat naar de zogenaamde 'disney-renaissance'.
Daar ben ik het ook mee eens ja. Al vind ik persoonlijk dat die opleving één film eerder al is begonnen met The Black Cauldron/Taran en de Toverketel. Vind dat persoonlijk één van de sterkere Disneyfilms, hoewel die film qua stijl en karakter volledig op zichzelf staat vanwege de donkerte en engheid.

De Kleine Zeemeermin, Belle en het Beest, Aladdin en De Leeuwenkoning zijn verreweg mijn meest favoriete films, maar ik denk dat dat behalve de fenomenale kwaliteit ook te maken heeft met dat ik die films allemaal in de bioscoop gezien heb als klein jongetje en daardoor extra herinneringen erbij heb
Oud 21-03-2011, 11:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hmm, grappig hoe deze discussie altijd weer terugkomt. Overal op teh interwebs.

Robin Hood is na The Lion King m.i toch wel de beste Disneyfilm ooit, hoewel Aladdin en Mulan ook niet misselijk zijn.
Oud 21-03-2011, 12:48
Verwijderd
Jungle Book > Lion King
Oud 21-03-2011, 12:49
Uice
Uice is offline
The Lion King is mooi (hoewel een en al plagiaat van Kimba), maar ik geniet toch een stuk meer van de luchtigere Disneyfilms als Robin Hood en The Great Mouse Detective. Veel grappiger ook.

Maar het niveau van hun shorts hebben ze in langspeelfilms volgens mij nooit gehaald.
Oud 21-03-2011, 13:57
Verwijderd
Ghost World. Ja, leuk. Met een piepjonge Scarlett en Steve Buscemi <3
Oud 21-03-2011, 15:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Jungle Book > Lion King
Hmmm, die was ik vergeten.

Ik plaats hem vlak achter Robin Hood.
Oud 27-03-2011, 00:28
Signy
Signy is offline
rango

suuuperleuk, heel grappige momenten en visueel erg mooi
Spoiler
Oud 28-03-2011, 20:04
Batave
Batave is offline
Citaat:
rango

suuuperleuk, heel grappige momenten en visueel erg mooi
Spoiler
Ja idd, sowieso ontzettend veel filmverwijzingen ;x
Oud 28-03-2011, 23:49
Verwijderd
Ponyo 8/10 leuk filmpje
Oud 31-03-2011, 08:43
Verwijderd
Panic Room
Gekeken omdat mijn zusje heb vanuit kunstacademieoogpunt wilde zien, normaal kijk ik dat soort films nooit. Maar ik ben aangenaam verrast. Supergaaf gefilmd (met de camera door de muren en leidingen heen enzo Jodie Foster ken ik eigenlijk ook alleen maar in dit soort rollen en zolang ik er niet bij nadenk, gaat het prima. Ik stoor me vaak aan haar omdat ze maar een gezichtsuitdrukking lijkt te hebben en dat is paniek. VOnd het bij deze film wel meevallen. Kirsten Stewart was erg goed. Ik weet niet meer hoe hij heet, maar de enige inbreker die niet doodgaat vond ik erg sterk neergezet. De tweestrijd die hij voert met zichzelf en later met zijn collega's waren erg mooi om te zien. Het laatste half uur, tijdens de ontknoping vond ik de film wat voorspelbaar worden, enige punt. Maargoed. Misschien maar eens vaker een thriller aanzetten, beviel erg goed

7.5/10
Oud 31-03-2011, 16:22
Geel
Geel is offline
Up

7,5
Oud 01-04-2011, 15:33
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Zwartboek

Gewoon een film die je over je heen laat gaan en waarbij je niet na hoeft te denken.

6/10
Oud 03-04-2011, 04:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Fear and Loathing in las Vegas

Wat een ongelooflijk vervelende film. Niet grappig, leuk, spannend of interessant. Nouja, misschien een paar leuke scenes, maar het deed me allemaal niet zoveel. Waarschijnlijk alleen leuk als je aan de drugs zit.

5/10
Oud 03-04-2011, 22:17
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
The next 3 days.

Crowe in 1 van zijn beste rollen/films. Onderhoudend van begin tot eind. Ik voel me schuldig dat ik deze heb gedownload en er niet wat geld voor heb neergeteld.

8/10
Oud 03-04-2011, 22:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gooische vrouwen

Was wel weer leuk alleen het begin duurde redelijk lang en het einde ging redelijk snel, maar goed vermaak

7/10
Oud 04-04-2011, 02:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
28 Days Later...

Mooi geschoten, tof sfeertje, lekker kijkbaar, maar de film bevat een hoop fouten en plotholes, onlogische gebeurtenissen en acties. Zoveel zelfs dat je je eraan gaat irriteren.

6/10
Oud 04-04-2011, 14:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

eraan gaat irriteren.
Oud 04-04-2011, 15:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Loft - 7/10

Boeiend verhaal wel, maar Vlaams-Nederlands leent zich zo mogelijk nog slechter voor filmdialogen dan Nederlands-Nederlands, lol. Het acteerwerk is verder prima.

Om het hondslelijke Antwerpen een beetje presentabel te maken heeft men de cinematografische trukendoos helemaal open moeten zetten. Voor het grootste gedeelte van de film is het resultaat er zeker naar, want alle leljke dingen zijn redelijk effectief verbloemd door allerlei filters en spelingen. Gemakzuchtig, misschien, maar tegelijkertijd ook bittere noodzaak. Als kijker wil je natuurlijk geen oogkanker oplopen. Als ik het me goed herinner, waren de makers van In Bruges ook al zo begaan met ons lot

Don't Look Now - 6/10

Ja, wel aardig hoor. De spookbeelden en visioenen zijn helaas niet zo clever en betekenisvol als ik me meende te herinneren. Ja, je ziet af en toe wat esoterische hints en je hoort wat onheispellend gewauwel, bladiebla. Hoe lang blijft dat leuk.

En dan dat ridicule einde......

Spoiler

Maar hé, Donald Sutherland in Venetie. Dat maakt toch weer een hoop goed.
Oud 04-04-2011, 19:00
Verwijderd
Season of the witch 1/10

Alles wat fout en stom is aan films samengevoegd. Ik had het ook kunnen weten toen ik nicolas cage zag staan. Mijn verwachtigen waren al verschrikkelijk laag maar dit was echt slecht.
Oud 04-04-2011, 19:48
Uice
Uice is offline
Ik post hier zelden, meer, maar een uitzondering voor Sucker Punch, want die was monumentaal slecht. Ik hou erg van pulpactiefilms, maar als de actiescènes allemaal letterlijk ongemotiveerd zijn (want het zijn allemaal fantasieën) en de personages geen enkele benoembare karaktertrek hebben, is er gewoon niks aan. Nog nooit zo'n luie film gezien. "Ik heb geen zin om uit te leggen waarom dingen gebeuren, dus alles speelt zich in een droomwereld af." Flikker op.
Oud 04-04-2011, 21:00
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
The Social Network
Ik heb helemaal niets met facebook, Twitter etc; maar de film is technisch en verhaalkundig prima.
8/10 wegens een waarschijnlijk subjectieve kijk naar de situatie.
Oud 07-04-2011, 03:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik post hier zelden, meer, maar een uitzondering voor Sucker Punch, want die was monumentaal slecht. Ik hou erg van pulpactiefilms, maar als de actiescènes allemaal letterlijk ongemotiveerd zijn (want het zijn allemaal fantasieën) en de personages geen enkele benoembare karaktertrek hebben, is er gewoon niks aan. Nog nooit zo'n luie film gezien. "Ik heb geen zin om uit te leggen waarom dingen gebeuren, dus alles speelt zich in een droomwereld af." Flikker op.
Mij werd nog gevraagd of ik die mee wou naar de bios voor Sucker Punch, maar ik bedankte maar voor de eer Hij lijkt me nog kutter dan Tron2.

OT:

Into the Wild

Indrukwekkende film, met mooie natuurbeelden. De film verveelt nergens, alhoewel je soms het idee krijgt dat het personage 'Alex' iets te happy-go-lucky is. Maar vanwege goed acteerwerk en interessante bijfiguren wordt het wel hapbaar. Naar het einde toe wordt het steeds boeiender, en
Spoiler
.

7,5/10
Oud 07-04-2011, 09:56
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Hij lijkt me nog kutter dan Tron2
Ik las eerst Troll 2

Naar NY geweest, dus het een en ander in het vliegtuig gezien:

Tangled
Ik vond deze Disney echt heel erg leuk. Vooral Maximus, het paard, was grappig . Veel leuker dan de voorgaande Disney film. Maar ik hoorde dat ze gingen stoppen met de prinsen en prinsessen verhalen? Dat zou jammer zijn...

Megamind
Deze viel me een beetje tegen. Ik vond de film verder wel leuk, maar dat was het eigenlijk ook wel. Misschien had ik er ook wel teveel van verwacht.

Gullivers travels
Ja, wel aardig. Prima ter vermaak in het vliegtuig

Going the distance
Ook weer een makkelijke film. Jammer genoeg zat er weinig spanning in het verhaal en vond ik Drew er veel te oud uit zien voor Justin Long. Oh, maar ze verschillen maar drie jaar zie ik net. Nou, dan nog.

Laatste film weet ik de titel even niet meer van, maar dat was ook een romantische film en wel leuk. En wat heb ik veel slechte dingen in het vliegtuig gekeken

Regels voor berichten