Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2011, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Ik zou wel liever -2 hebben dan -13 hoor Dan kun je tenminste íets zonder bril. Met -13 ben je er echt compleet van afhankelijk volgens mij.
Nou ja, het was natuurlijk metaforisch bedoeld Als je geen problemen hebt met een bril of lenzen maakt de sterkte uiteindelijk niets meer uit. En van de jampotglazen zijn we al lang af dankzij prachtige produkten als Stylis, met een hoge brekingsindex waardoor de glazen niet dunner worden (veel gehoord misverstand) maar de curve in de lens om een bepaalde correctie in dioptrieën te krijgen veel lager is waardoor de dikke randen veel minder dramatisch uitvallen
Advertentie
Oud 06-04-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
nou dat je gewoon langskomt, daarom heb ik het woord zeker er ook bij gezet anders zou het te vies klinken
en vertel eens

Nou goed; ik reed mee met dame X, soort van carpool-systeem. Na een poosje begon de geruchtenmolen in de wandelgangen op stoom te komen en nou ja, ik moest daar wel om lachen. Een paar jaar later gaan dame Y en haar toenmalige vriend (kind in het spel ook) uit elkaar. Daar zou ik dan ook meteen maar de reden van zijn Dame Y en ik besloten daar lekker op in te spelen en we gingen het roddelcircuit voeren door nét even elkaar te lang aan te raken wanneer we elkaar passeerden en zo; en we zorgden er voor dat mensen de indruk kregen dat ze bij mij in ging trekken. Schík dat we hadden! 't Grappige was wel dat sommige mensen het niet eens geloofden toen we zeiden, na een paar weken, "Joh, we zitten de boel gewoon te fucken man." Uiteindelijk is dat overgewaaid en ineens zou ik wat met dame Z hebben out of the blue. Heerlijk, toch? Vrouwelijke collega's
Oud 06-04-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
[...]

En je ziet er diepte door! Dat is ook een belangrijke functie, hoe kut is het als je geen diepte kan zien. *aait semi-kapot oog*
Ik zie geen diepte Met of zonder lens maakt geen verschil; mijn hersenen negeren dat oog volledig wanneer het andere oog open is.
Oud 06-04-2011, 11:46
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Als je een beetje makkelijke ogen hebt in combinatie met hydrogel-lenzen is dat geen gedoe hoor. Ik merk niet eens dat ik ze in heb (behalve als liggend TV wil kijken, met m'n hoofd op m'n oor dus, dan verschuift de cilinder me nét iets teveel waardoor je vaker moet knipperen en een beetje vertekend beeld krijgt) en het indoen en uithalen van lenzen stelt geen reet voor als je niet motorisch gehandicapt bent

Wat moeten de mensen wel niet van ons denken! Op m'n werk werd me laatst ook (weer!) een relatie toegedicht
Nee maar het is toch weer een extra iets. Het lijkt me vooral onhandig als je ergens onverwacht wil blijven slapen en dat je elke keer die tjak moet halen (lenzenspul).
Oud 06-04-2011, 11:47
Verwijderd
Citaat:

Nou goed; ik reed mee met dame X, soort van carpool-systeem. Na een poosje begon de geruchtenmolen in de wandelgangen op stoom te komen en nou ja, ik moest daar wel om lachen. Een paar jaar later gaan dame Y en haar toenmalige vriend (kind in het spel ook) uit elkaar. Daar zou ik dan ook meteen maar de reden van zijn Dame Y en ik besloten daar lekker op in te spelen en we gingen het roddelcircuit voeren door nét even elkaar te lang aan te raken wanneer we elkaar passeerden en zo; en we zorgden er voor dat mensen de indruk kregen dat ze bij mij in ging trekken. Schík dat we hadden! 't Grappige was wel dat sommige mensen het niet eens geloofden toen we zeiden, na een paar weken, "Joh, we zitten de boel gewoon te fucken man." Uiteindelijk is dat overgewaaid en ineens zou ik wat met dame Z hebben out of the blue. Heerlijk, toch? Vrouwelijke collega's
Oud 06-04-2011, 11:47
Verwijderd
Ik heb -1,5 aan beide kanten. Draag een kwart tot de helft van de dag een bril denk ik, gemiddeld. Lenzen heb ik niet, want eng.
Oud 06-04-2011, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Nee maar het is toch weer een extra iets. Het lijkt me vooral onhandig als je ergens onverwacht wil blijven slapen en dat je elke keer die tjak moet halen (lenzenspul).
Hmm, fair enough, lenzenvloeistof en bewaardoosjes zijn inderdaad wel wenselijk. Gelukkig zou ik in theorie één nacht moeten kunnen slapen met deze lenzen. Maarrrr als er écht nood aan de man is kun je ze ook best een nachtje in demiwater leggen. En dat is ook niet altijd voorhanden inderdaad
Oud 06-04-2011, 11:54
Verwijderd
Oei gisteravond had ik een grote bakkes over het bellen van de tandarts ten aanzien van m'n bovenste verstandskiezen maar ik merk dat ik nu toch een stukje coulanter ben geworden ten aanzien van die bastards

Desalniettemin ga ik tóch bellen vandaag
Oud 06-04-2011, 11:55
Verwijderd
Citaat:
oei. Ik heb ook nog koorts/nachtmerries gehad. over fucking voetbal nu erg gaar @ work.
Aww Wat een bikkel ben je dan, dat je toch gewoon gaat werken
Oud 06-04-2011, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Ik zie geen diepte Met of zonder lens maakt geen verschil; mijn hersenen negeren dat oog volledig wanneer het andere oog open is.
Aww, ik dacht na m'n post nog van 'noh stel dat Andijvie geen diepte kan zien'. Maar toen was het al te laat, want ik was al weg bij de computer.

Wel kut. Hoe komt het?

Citaat:
Nou ja, het was natuurlijk metaforisch bedoeld Als je geen problemen hebt met een bril of lenzen maakt de sterkte uiteindelijk niets meer uit. En van de jampotglazen zijn we al lang af dankzij prachtige produkten als Stylis, met een hoge brekingsindex waardoor de glazen niet dunner worden (veel gehoord misverstand) maar de curve in de lens om een bepaalde correctie in dioptrieën te krijgen veel lager is waardoor de dikke randen veel minder dramatisch uitvallen
Is dat zo? Dat wist ik niet Maar goed, dan nog, met -2 kun je 's nachts nog zonder bril naar de badkamer strompelen, of koffie zetten, of misschien zelfs snel boodschappen doen als je je bril niet kan vinden. Al weet ik niet hoe -2 eruitziet dus misschien ben ik wel aan het liegen. Maar met -13 zijn die dingen wel sowieso een stuk lastiger, lijkt me.

Citaat:
Mja dat is ook wel heel heftig
Och, ach.
Oud 06-04-2011, 11:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb iets van -3 -2 en de meeste dingen kun je dan nog wel, al is het lastig om gezichten te herkennen of dingen te lezen.
Oud 06-04-2011, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Aww, ik dacht na m'n post nog van 'noh stel dat Andijvie geen diepte kan zien'. Maar toen was het al te laat, want ik was al weg bij de computer.

Wel kut. Hoe komt het?

[...]
Ze hebben geen idee hoe het komt, maar waarschijnlijk is dat oog altijd al zwak geweest en heb ik nooit diepte gezien. Ik moest vroeger altijd van die diepte-testjes doen bij de oogarts (met zo'n 3D-bril op), en die begreep ik nooit (want ik zag het dus niet ), ze dachten toen dat ik het domweg niet begreep (omdat ik te jong was), maar achteraf denken ze dat ik toen dus al geen diepte zag. Niets aan te doen, en ik weet niet beter Enige kutte is dat ik geen 3D-films kan kijken
Oud 06-04-2011, 12:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ze hebben geen idee hoe het komt, maar waarschijnlijk is dat oog altijd al zwak geweest en heb ik nooit diepte gezien. Ik moest vroeger altijd van die diepte-testjes doen bij de oogarts (met zo'n 3D-bril op), en die begreep ik nooit (want ik zag het dus niet ), ze dachten toen dat ik het domweg niet begreep (omdat ik te jong was), maar achteraf denken ze dat ik toen dus al geen diepte zag. Niets aan te doen, en ik weet niet beter Enige kutte is dat ik geen 3D-films kan kijken
Dat lijkt me echt raar

Edit: geen diepte zien dan. 3D-films zijn sowieso kut
Oud 06-04-2011, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me echt raar

Edit: geen diepte zien dan. 3D-films zijn sowieso kut
Bij balsporten is het ook onhandig Ik dacht vroeger telkens dat een bal al héél dichtbij was, maar dan was hij er nog lang niet, óf ik dacht dat hij nog niet echt dichtbij was, en dan zat hij ineens al tegen m'n neus aan
Oud 06-04-2011, 12:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn kasten hangen! Dankjewel papa! Opruimtijd! Nou hoef ik me straks niet meer te schamen voor mijn kamer als mijn nieuwe vriendinnetje langskomt of als mijn vriendje hier een paar weken komt wonen
Oud 06-04-2011, 12:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Bij balsporten is het ook onhandig Ik dacht vroeger telkens dat een bal al héél dichtbij was, maar dan was hij er nog lang niet, óf ik dacht dat hij nog niet echt dichtbij was, en dan zat hij ineens al tegen m'n neus aan
Rij je wel auto en zo?
Oud 06-04-2011, 12:26
Verwijderd
Mijn moeder kan ook geen diepte zien, maar dat is omdat ze maar één oog heeft. Ongeluk, vroeger.
Oud 06-04-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Rij je wel auto en zo?
Ik heb geen rijbewijs en ik heb geen idee of ik auto zou mogen/kunnen rijden. Is wel lastig met afstanden inschatten enzo, maar ik merk als bijrijder dat ik daar in de auto eigenlijk geen moeite mee heb. Dus dat moet ik eens navragen wanneer ik wil gaan lessen
Oud 06-04-2011, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder kan ook geen diepte zien, maar dat is omdat ze maar één oog heeft. Ongeluk, vroeger.
Citaat:
Ik heb geen rijbewijs en ik heb geen idee of ik auto zou mogen/kunnen rijden. Is wel lastig met afstanden inschatten enzo, maar ik merk als bijrijder dat ik daar in de auto eigenlijk geen moeite mee heb. Dus dat moet ik eens navragen wanneer ik wil gaan lessen
maar zij rijdt dus wel gewoon auto.
Oud 06-04-2011, 12:29
Verwijderd
Citaat:
maar zij rijdt dus wel gewoon auto.
Ah, ok, dan heb ik dus ook kans dat het bij mij geen probleem zal zijn
Oud 06-04-2011, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Is dat zo? Dat wist ik niet Maar goed, dan nog, met -2 kun je 's nachts nog zonder bril naar de badkamer strompelen, of koffie zetten, of misschien zelfs snel boodschappen doen als je je bril niet kan vinden. Al weet ik niet hoe -2 eruitziet dus misschien ben ik wel aan het liegen. Maar met -13 zijn die dingen wel sowieso een stuk lastiger, lijkt me.
Als ik blijf slapen ergens neem ik niet eens een bril mee hoor. Het zal je verbazen hoe proficient je geheugen wordt in de zin van "oh ja, daar moest ik ergens overheen stappen" en zo Alleen is het soms wel kut als je bijvoorbeeld met meerdere mensen blijft crashen in zo'n melkpakjesstudentenwoning bijvoorbeeld aan 't Ei in Amsterdam. Dan worden er 's ochtends nog wel eens ledenmaten geraakt van mensen die nog aan het slapen zijn, omdat ze overal op de grond liggen door heel het kamertje heen

Overigens heb ik een correctie van -8dpt en -9dpt, gepaard met een cilinder van ik meen 2dpt en 3dpt. Die cilinder is wél kut want dat zorgt voor wat complicaties en vereist een goede opticien om dat in 't montuur te zetten. Anders krijg je geheid sores als daar een paar graden afwijking in zit.

Met contactlenzen valt de correctie, logischerwijs, minder uit; dan is het -6dpt en -7dpt. Ook is de cilinderas dan niet zo heel erg belangrijk meer.
Oud 06-04-2011, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Ah, ok, dan heb ik dus ook kans dat het bij mij geen probleem zal zijn
Klopt, alleen moet ze zich wel elk jaar of elke twee jaar (dat ben ik even kwijt) laten keuren en een of andere test doen. En in het donker rijden is geen succes.
Oud 06-04-2011, 13:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dit lijkt Kazet wel! Vond het plaatje op Poorlydressed. Waar ik niks mee probeer te zeggen.
Oud 06-04-2011, 13:04
Lorelei
Lorelei is offline
Mijn essay is bijna af! Jammer dat ik weg moet en m dus morgen af moet maken. Ik had m liever vandaag af gehad. Maar goed. Bijna af, jippie
Oud 06-04-2011, 13:05
Verwijderd
Essay, ese!
Oud 06-04-2011, 13:05
Lorelei
Lorelei is offline
Over spontane otoakoestische emissies
Oud 06-04-2011, 13:09
Rationeel
Rationeel is offline
ik zou er een streepje tussen doen
Oud 06-04-2011, 13:11
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zou het aan elkaar schrijven:
spontaneotoakoestischeemissies.

Oud 06-04-2011, 13:13
Rationeel
Rationeel is offline
cheemissies
Oud 06-04-2011, 13:15
Lorelei
Lorelei is offline
neotoakoe
Oud 06-04-2011, 13:26
Verwijderd
http://fyeahartstudentowl.tumblr.com/

Volkert McKauw Noedel naamzoek!
Oud 06-04-2011, 13:49
Pierrot
Pierrot is offline
Boekwinkeltjes.nl, wat een fijne site. Gatsby voor 1 euro, .
Oud 06-04-2011, 14:25
Verwijderd
Over lenzen gesproken. Ik moet maar eens een keer naar de opticien. Ik heb al 2 maand geen lenzen in
Oud 06-04-2011, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Ik zou wel liever -2 hebben dan -13 hoor Dan kun je tenminste íets zonder bril. Met -13 ben je er echt compleet van afhankelijk volgens mij.

En je ziet er diepte door! Dat is ook een belangrijke functie, hoe kut is het als je geen diepte kan zien. *aait semi-kapot oog*
Ik ken iemand met -15 en diegene is ook nachtblind.
Als die de lenzen uit heeft is het echt een ramp
Oud 06-04-2011, 14:29
Verwijderd

Oud 06-04-2011, 14:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Morgen werk ik niet meer voor PttTpgTnt, dan krijgen we een andere naam
Oud 06-04-2011, 14:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
godver
Oud 06-04-2011, 14:46
Pierrot
Pierrot is offline
Woopwoop, vanavond wordt ook voetbal uitgezonden.
Oud 06-04-2011, 14:46
Verwijderd

memebase <3
Oud 06-04-2011, 14:57
Verwijderd
Voelt toch raar om met je ouders te luchen die het over scheiden hebben en de papieren rond maken, blegh.
Oud 06-04-2011, 14:58
Carn
Carn is offline
Oud 06-04-2011, 14:59
Rationeel
Rationeel is offline
hoe kut ook, wees blij dat ze op een dusdanige manier uit elkaar gaan dat ze blijkbaar nog met elkaar kunnen lunchen
Rationeel
Rationeel is offline
dat is namelijk altijd beter dan elkaar lynchen
Verwijderd
Citaat:
http://fyeahartstudentowl.tumblr.com/

Volkert McKauw Noedel naamzoek!
sommige zijn ech heel erg herkenbaar!

deze

ohja mijn is weer kapo op he oesenbord. Enfin, he is ech zo! Ik ben alijd zo gelukkig als we vakanie hebben gewoon omda ik dan ongesoord door kan werken
Oud 06-04-2011, 15:00
Rationeel
Rationeel is offline
behalve als je ouders adolf hitler en jenna uit dames in de dop zijn
Oud 06-04-2011, 15:03
Verwijderd

ku
Oud 06-04-2011, 15:07
Verwijderd

waarheid waarheid
Oud 06-04-2011, 15:10
Carn
Carn is offline
teh lulz

Oud 06-04-2011, 15:11
Verwijderd
Citaat:
hoe kut ook, wees blij dat ze op een dusdanige manier uit elkaar gaan dat ze blijkbaar nog met elkaar kunnen lunchen
Citaat:
dat is namelijk altijd beter dan elkaar lynchen
Ik moest even googelen wat het was maar nee inderdaad, hoewel het wel raar is dat ze niet voor de leuk gaan lunchen. Ze hebben wel van die ruzietjes maar kunnen nog wel door een deur
Oud 06-04-2011, 15:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wist niet dat je ouders gingen scheiden Viv, wat naar maar inderdaad goed dat ze normaal tegen elkaar kunnen doen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten