Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2011, 13:03
sander-ruiter
sander-ruiter is offline
Hallo, ik ben Sander de Ruiter 17 jaar en ik kom uit Alkmaar. Ik heb een vmbo basis beroeps diploma elektro techniek en ik doe nu MBO niveau 2 Medewerker toezicht en veiligheid waar ik in mei mijn examen voor moet doen. Ik ben erachter dat dit niks voor mij is en ik wil de havo gaan doen om uitijndelijk piloot te worden. Waar een wil is is een weg, maar ik word er niet wijzer uit. Vandaar de vraag of jullie mij en beetje op weg kunnen helpen en of de havo de juiste keuze is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2011, 17:08
iesje95
iesje95 is offline
Hee!
Ik wil toevallig ook piloot worden ( of anders iets in de gezondheidzorg)
Ik zit nu in 3 Havo. En zoals je zelf al zegt: Waar een wil is, is een weg.
Van vmbo-b naar havo (lijkt mij) een grote stap. Ik zou naar de vavo gaan als ik jou was. Daar kan je denk ik door naar vmbo-tl, en daarna naar de havo met N&T (dit profiel moet je wel doen anders is piloot worden al niet meer mogelijk, dit komt doordat je hier natuurkunde en wiskundeB hebt en deze zijn voor havisten verplicht).
Ik denk dat het vrij zwaar voor je word omdat mensen in het algemeen wiskundeB en natuurkunde niet erg makkelijk vinden. Maar als je er voor in zet lukt het misschien wel!!
Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 18:58
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Hee

Waar een wil is is zeker een weg, in dit geval misschien een lange weg, maar haalbaar.
Je kan idd via een roc'tje of via het vavo een havo diploma halen.
Houdt er wel rekening mee dat er een zeer grote overschot aan piloten zijn, ze zijn nauwelijks opzoek.
Een piloten opleiding kost al snel zo'n 100.000 euro, je kan dan geld lenen maar je moet dat terg betalen, dat gebeurd meestal van het geld dat je als piloot verdient maar als je wel een diploma hebt en geen baan word dat al snel moeilijker.
Een weg naar een piloten diploma is er zeker, maar naar een baan word wat moeilijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten