Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2011, 22:34
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
in positieve zin?
Oud 30-03-2011, 22:57
Verwijderd
XTC?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 23:31
naam ingebruik
okej

maar daar woord je toch ook heel druk van enzo
Oud 30-03-2011, 23:45
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Read. Learn. Try.
Oud 30-03-2011, 23:53
naam ingebruik
t enige watk doe is blowen dus van de rest hebk alleen gelzen weet niet hoe het is en om zomaar te proberen
Oud 31-03-2011, 11:09
Verwijderd
drugs veranderen je stemming niet, maar versterken deze. het ligt dus aan jezelf of je stemming positief versterkt wordt /thread
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 12:49
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
drugs veranderen je stemming niet, maar versterken deze. het ligt dus aan jezelf of je stemming positief versterkt wordt
Citaat:
Read. Learn. Try./thread
Oud 31-03-2011, 14:58
Verwijderd
ze veranderen je stemming dus wel
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 15:03
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Oud 31-03-2011, 17:32
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 18:36
On efil
On efil is offline
Zolang je maar niet teveel neemt, want dan weet je straks misschien niet eens meer waar of wie je bent voor een paar uur. En niet in je eentje doen natuurlijk ^^
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 21:35
Grepsy
Grepsy is offline
Vrijwel alle drugs veranderen je stemming. Waarom zou je ze anders gebruiken? Vaak ligt het aan je huidige stemming hoe dit uitpakt. Maar van XTC wordt ik eigenlijk altijd wel vrolijk
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 12:45
teringtietjes
teringtietjes is offline
xtc, jointje, pep(speed)
pas wel op, xtc kan je snel overdosis van krijgen omdat elke pil anders is.
je weet t effect niet precies en je krijgt er dorst van.
neem niet meer dan een halve liter drinken per uur. anders heb je de kans op watervergiftiging.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 01:58
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
neem niet meer dan een halve liter drinken per uur. anders heb je de kans op watervergiftiging.
Watervergiftiging kan optreden bij 3 liter per uur.

http://www.lenntech.nl/watervergiftiging.htm
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 03:15
TheEditor
TheEditor is offline
Afhankelijk van hoeveel/atmosfeer/wat ik genomen heb/met wie ik ben/ etc.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 19:24
Rachelll
Rachelll is offline
MDMA A.K.A XTC
Je gevoelens veranderen je krijge een soort gevoel van verliefdheid,
allees en iedereen is mooi en je bent heel erg blij. Moet je wel de
juiste pil hebben en beginnen met een halve. Als je een bad-trip
krijgt denk eraan suiker water! snel veel suiker. Dat helpt het afbreken
van de MDMA
x
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Vrijwel alle drugs veranderen je stemming. Waarom zou je ze anders gebruiken? Vaak ligt het aan je huidige stemming hoe dit uitpakt. Maar van XTC wordt ik eigenlijk altijd wel vrolijk
Er zijn veel drugs die je huidige stemming versterken en deze dus niet veranderen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Er zijn veel drugs die je huidige stemming versterken en deze dus niet veranderen.
bij jou is 1 niet anders dan 0?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 20:44
Verwijderd
Citaat:
bij jou is 1 niet anders dan 0?
Huh?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Huh?
kom maar terug als je het snapt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 07:09
Verwijderd
Citaat:
kom maar terug als je het snapt.
Ik denk normaliter nogal zwart/wit en nuanceer nooit en ik dacht dat dat hier toch wel algemeen bekend was.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 12:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je een bad-trip
krijgt denk eraan suiker water! snel veel suiker. Dat helpt het afbreken van de MDMA
En zoek snel medische hulp, uiteraard.
Oud 19-05-2011, 14:33
Verwijderd
Citaat:
MDMA A.K.A XTC
Je gevoelens veranderen je krijge een soort gevoel van verliefdheid,
allees en iedereen is mooi en je bent heel erg blij. Moet je wel de
juiste pil hebben en beginnen met een halve. Als je een bad-trip
krijgt denk eraan suiker water! snel veel suiker. Dat helpt het afbreken
van de MDMA
x
Nee.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 11:45
Wammus
Wammus is offline
Tegen een bad trip valt helemaal niets te doen. Uitzitten en hopen dat het snel voorbij is is het beste advies. Dat is ook de reden dat je er in principe altijd een nuchter iemand bij moet hebben die de effecten van de drug die je neemt kent en weet hoe hij ermee om moet gaan op het moment dat het fout gaat.
Oud 24-05-2011, 13:31
Verwijderd
Nou ja, een lichte benzo zou wel kunnen helpen alleen dat is niet aan te raden in combinatie met MDMA...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2011, 18:24
Schildpad420
Schildpad420 is offline
Wiet maakt mij socialer, alcohol maakt me losser, paddo's maken me vrolijker, LSD maakt me.... bijzonder xD. Heel veel drugs veranderen mijn stemming in een betere status (niet dat ik ze allemaal gebruik xD ).

Citaat:
Tegen een bad trip valt helemaal niets te doen. Uitzitten en hopen dat het snel voorbij is is het beste advies. Dat is ook de reden dat je er in principe altijd een nuchter iemand bij moet hebben die de effecten van de drug die je neemt kent en weet hoe hij ermee om moet gaan op het moment dat het fout gaat.
Als iemand zit te trippen (dus ook echt tripmiddelen gebruikt heeft, en niet gewoon misselijk van alcohol ofzo) dan kan diegene het beste gewoon een jointje roken (IMO). Dat heeft namelijk op tripmiddelen een verzwakkend en afbouwend effect. Tenzij je nog nooit van je leven wiet hebt gehad. Een glas melk en een banaan helpt ook wel als een paddo of een LSD trip fout gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Als iemand zit te trippen (dus ook echt tripmiddelen gebruikt heeft, en niet gewoon misselijk van alcohol ofzo) dan kan diegene het beste gewoon een jointje roken (IMO). Dat heeft namelijk op tripmiddelen een verzwakkend en afbouwend effect.
Hoe kom je hierbij?? Blowen kan juist je emoties versterken! Rook maar eens een jointje als je emotioneel echt zwaar in de put zit. Niet van oh shit mijn stash is op, maar, like, een dierbaar persoon is overleden. Veel mensen reporten bijvoorbeeld ook dat zij een stuk harder hun trip in schieten als ze bij het voelen van de eerste effecten een jointje roken. Daarnaast kan wiet op zichzelf ook angst en waanideen veroorzaken.
Als iemand met een badtrip gaat blowen, kan diegene nog angstiger worden. De gevoelens bij de badtrip worden nog extra versterkt door de thc, en dus nog erger.

Bovenstaande geldt niet (helemaal) voor ervaren blowers die weten wat blowen met hun doet en hoe zij zich daardoor gaan voelen. Dat sluit aan bij mijn volgende punt:
Citaat:
Een glas melk en een banaan helpt ook wel als een paddo of een LSD trip fout gaat.
Ja, voor het placebo effect misschien. Hetzelfde geldt voor blowen; alles wat er gebeurt met de stofjes in je hersenen die ervoor zorgen dat je uberhaupt aan het (bad-)trippen bent, zal echt niet ineens minder of minder heftig gebeuren. Die stofjes blijven in je lichaam en worden noch door thc noch door een banaan of een kop soep of whatever meer afgebroken.

Het zijn allemaal een beetje placebo-effecten die ervoor kunnen zorgen dat de set&setting bij je trip veranderen. Hoe je je voelt (set) en in welke omgeving je bent (setting) bepalen namelijk veel meer dan de meeste mensen denken, hoe je trip is en gaat zijn. Een goede set&setting en voorbereiding verkleinen de kans op een badtrip al heel erg. Mocht je toch in een bad-trip komen, kun je door de set&setting te manipuleren iemand weer met beide benen op de grond te krijgen.

Ik ben het dan ook niet helemaal eens met dat je helemaal niets aan een badtrip kunt doen. Naar een meer rustigere, aangenamere, veiligere omgeving gaan kan al veel helpen, net als goede tripsitter die je weer even met beide benen op de grond zet.
Toen ik in mijn lsdtrip bijna bad leek te gaan, had ik er heel erg veel aan dat iemand die ik vertrouwde en die wist waar ik mee bezig was, gewoon in mijn veilige thuis 15x mijn vraag beantwoorde of toch echt alles goed met mij was en of ik niet gewond ofzo was. De grootste reden voor die badtrip werd namelijk veroorzaakt door een stomme crappy setting... een discotheek waar het zomers toeristisch druk was met veel te veel slechte invloeden; vallende glazen en krijsende mensen enzo. Toen ik thuis was, ging het stukken beter.

Alleen benzo's, zoals genoemd, of slaapmiddelen, zouden de tripmiddelen wel overrulen: je valt er gewoon van in slaap. Maar dat zou ik toch echt als allerlaatste redmiddel alleen in het ergste geval overwegen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 11:50
Verwijderd
Ligt eraan. Bij de meeste drugs (pillen, vloeistoffen, rookwaar) word je vrolijker als je al vrolijk bent, en minder vrolijk als je al niet vrolijk bent dus gewoon drugs gebruiken als je in een goede stemming bent, of helemaal niet kan ook natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 00:33
TheEditor
TheEditor is offline
Niet per se drugs, maar als ik ritalin snuif voordat ik ga drinken/blowen dan werkt dat over het algemeen voor mijn mening positief.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 21:19
gbaspke
gbaspke is offline
Elke Drugs verandert je Gemoedsstemming, Negatief of Possessief ligt aan de persoon zelf. Leer hoe je u gedachten kunt controleren om u zo Goe gezind te krijge.
Drugs versterken meestal je gemoet. Ben je egt down geloof me pak geen XTC, Het kan dat je jezelf Supervoelt maar het kan je ook zohard late opgaan in je zorgen daje gewoon panieraanvallen krijgt ect...

Elke drugs is gevaarlijk in een Depressie... Doe dit dan ook niet. Lijkt me Logisch toch?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 22:52
Verwijderd
Ik vind salvia niet bepaald gevaarlijk in een depressie. Heb het zelf gebruikt tijdens en ik werd er alleen maar even vrolijker van.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 04:28
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Ik vind salvia niet bepaald gevaarlijk in een depressie. Heb het zelf gebruikt tijdens en ik werd er alleen maar even vrolijker van.
Is de kans op negatieve halucinaties dan niet groter?
Ik bedoel, het kon toevalling wel goed uitwerken bij jou, maar dat betekent nog niet dat dat bij iedereen geld. Volgens mij ligt het er aan hoe goed je je gevoelens onder controlle kun houden. En dit gaat volgens mij makkelijker/beter bij een volwassenen, omdat die minder last heeft van hormoonvloedgolven.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 13:16
Verwijderd
Ik zou het niet weten eigenlijk, het geeft namelijk geen echte hallucinaties maar een veranderde waarneming. Patroontjes vooral. En een zware lachkick vaak. We hebben dit op de meest onzalige momenten geprobeerd (terwijl we de meest negatieve rotzooi over ons heen gekregen hadden) en als ik salvia gebruikte, moest ik lachen en zei ik: Alles is leuk, dit gaat verkeerd en dat is shit, maar het is nú allemaal leuk en lachwekkend. En zo goed kon ik mijn emoties niet onder controle houden. Ik had een zware depressie.
Sowieso is de werking van salvia vrij kort, 5 ŕ 10 minuten. En het lijkt ook niet oneindig. Je weet nog wat je hebt gedaan en wat je doet (probeert te doen, want lopen lukt niet meer).

Niet dat ik anderen nu aanraad salvia te gaan doen terwijl ze zich slecht voelen, ik geef alleen mijn ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten