Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2011, 22:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
"Ik kon net goed Duits als dat een koe vogeltjes kan zoeken: niks."
Advertentie
Oud 02-05-2011, 22:45
Carn
Carn is offline
Citaat:
[filmpje]

*bouncet*
Oud 02-05-2011, 22:48
Carn
Carn is offline
haha vriend van me heeft morgen BHV cursus, en hij heeft niets voorbereid blabla. We hadden het over bijpassende soundtracks, stuurt ie dit
Oud 02-05-2011, 22:49
Verwijderd
BHV is toch geen EHBO, gekkie. Die pianist doet me trouwens denken aan Richard Clayderman

Oud 02-05-2011, 22:50
Verwijderd
Zoiets moet er ook gemaakt worden voor bird is the word en die gehandicapte vrouw die alleen achteruit kan lopen :
Oud 02-05-2011, 22:52
Carn
Carn is offline
Citaat:
BHV is toch geen EHBO, gekkie. Die pianist doet me trouwens denken aan Richard Clayderman

[filmpje]

gaaaaaaaaaast, Medisch Centrum West tune, daar ging het om

anyway:

Oud 02-05-2011, 22:54
Verwijderd
Ik moet over een paar weken ook m'n BHV halen, dolle boel
Verwijderd
Jaha maar BHV is pompen of verzuipen basically
Carn
Carn is offline
Obama's face when Seth Meyers joked about Bin Laden last night....

Carn
Carn is offline
Citaat:
Jaha maar BHV is pompen of verzuipen basically
en n bietje blussen toch?
Verwijderd
Ik heb trouwens zowel m'n Oranje Kruis-diploma als m'n BHV-diploma gehaald uhuhuhuhuhuh.
Oud 02-05-2011, 22:55
Verwijderd
Oud 02-05-2011, 22:55
Verwijderd
BHV is EHBO voor fags.
Oud 02-05-2011, 22:56
Verwijderd
Citaat:
en n bietje blussen toch?
Yea, en ook gecoördineerd evacueren en zo. Als er dan iemand met gebroken ledenmaten ligt moet de BHV'er bij ernstige calamiteiten die dude gewoon versjouwen terwijl dat met EHBO echt een dikke vette no go is Leuk, die tegenstrijdigheden :>
Oud 02-05-2011, 22:56
Verwijderd
"Praat tegen het slachtoffer en stel hem gerust"
Oud 02-05-2011, 22:57
Verwijderd
Citaat:
BHV is EHBO voor fags.
Je bent zelf fag

Ik ga lekker 2 dagen brandjes blussen enzo

Oud 02-05-2011, 22:57
Verwijderd
"Verplaats het slachtoffer alleen als er sprake is van een levensbedreigende situatie op de plek waar het slachtoffer ligt"
Oud 02-05-2011, 23:00
Verwijderd
Wat wel weer stoer was dat mijn toenmalige BHV-meester liet zien hoe je vlam in de pan kunt doven met één bladzijde van 'n (willekeurige) krant
Oud 02-05-2011, 23:02
Verwijderd
Oh en wat ik wel vrij heftig vond dat waren de lotusslachtoffers bij m'n EBHO-examen. Eén van die jokers "speelde" shock en dat deed-ie vervelend goed. Zo goed zelfs dat-ie achteraf aangaf dat ook niet langer dan 15 minuten vol te kunnen houden omdat het nogal wat vereist aan mindset en zo.
Oud 02-05-2011, 23:07
Verwijderd
Iedereen die hier om lacht gaat branden in de hel.

Spoiler
Oud 02-05-2011, 23:08
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
Ik ga bij deze iedere keer nog harder stuk dan bij 'i'm high on chromosomes', 'halt hammerzeit' en nog een aantal gerelateerde plaatjes dus ik ga echt branden in de hel :')
Oud 02-05-2011, 23:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh en wat ik wel vrij heftig vond dat waren de lotusslachtoffers bij m'n EBHO-examen. Eén van die jokers "speelde" shock en dat deed-ie vervelend goed. Zo goed zelfs dat-ie achteraf aangaf dat ook niet langer dan 15 minuten vol te kunnen houden omdat het nogal wat vereist aan mindset en zo.
Hoe "is" een shock eigenlijk? Apatisch voor je uit staren?
Oud 02-05-2011, 23:15
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Spoiler
Ze is inmiddels weer miraculously cured, dus ik denk dat het wel meevalt.

http://rationalwiki.org/wiki/Desiree_Jennings
Oud 02-05-2011, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Hoe "is" een shock eigenlijk? Apatisch voor je uit staren?
Mijn lotusslachtoffer in kwestie was zo ver heen dat-ie verward en angstig was. Ook was de makeup helemaal tiptop in orde dus de persoon was bleek, leek heftig te zweten (fun fact: bij shock keert het zweet niet terug als je het wegveegt) en smeekte om water en om bij 'm te blijven omdat-ie voelde dat-ie dood ging; ook z'n ademhaling was heel kort en oppervlakkig. Mja, je kunt je er waarschijnlijk nog niet echt een voorstelling bij maken maar hij deed dat echt naar overtuigend. En dan duren de minuten lang kan ik je verzekeren; ondanks dat je weet dat het niet echt is, is het toch een heel heftige ervaring. Althans, dat vond ik.
Oud 02-05-2011, 23:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mijn lotusslachtoffer in kwestie was zo ver heen dat-ie verward en angstig was. Ook was de makeup helemaal tiptop in orde dus de persoon was bleek, leek heftig te zweten (fun fact: bij shock keert het zweet niet terug als je het wegveegt) en smeekte om water en om bij 'm te blijven omdat-ie voelde dat-ie dood ging; ook z'n ademhaling was heel kort en oppervlakkig. Mja, je kunt je er waarschijnlijk nog niet echt een voorstelling bij maken maar hij deed dat echt naar overtuigend. En dan duren de minuten lang kan ik je verzekeren; ondanks dat je weet dat het niet echt is, is het toch een heel heftige ervaring. Althans, dat vond ik.
Ah ok. Ja, ik verbaas me er sowieso wel over dat die oefeningen met lotusslachtoffers zo levensecht lijken Vergt een hoop acteerwerk. Maar daar worden ze voor opgeleid toch?

OT:
Die foto van een dode Bin Laden die bij P&W werd getoond is hartstikke fake, maar in P&W wordt dat niet vermeld
Oud 02-05-2011, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Ah ok. Ja, ik verbaas me er sowieso wel over dat die oefeningen met lotusslachtoffers zo levensecht lijken Vergt een hoop acteerwerk. Maar daar worden ze voor opgeleid toch?
Yep, dat is zelfs een vrij uitgebreid opleidingstraject als ik me niet vergis. En het resultaat mag er zeker zijn want wat doen ze dat allemaal goed zeg. Echt indrukwekkend.
Oud 02-05-2011, 23:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Haha, na al die versprekingen op tv van Obama/Osama maakt Jeroen Pauw nu ook een verspreking
Oud 02-05-2011, 23:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Yep, dat is zelfs een vrij uitgebreid opleidingstraject als ik me niet vergis. En het resultaat mag er zeker zijn want wat doen ze dat allemaal goed zeg. Echt indrukwekkend.
Lukte het jou nog wel om te doen wat je moest doen?
Oud 02-05-2011, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Lukte het jou nog wel om te doen wat je moest doen?
Jazeker. Ik ben uitstekend in staat om gevoel uit te schakelen en over te gaan op kennis en gezond verstand. Dat klinkt natuurlijk makkelijk gezegd met lotusslachtoffers maar ik heb mijn kennis ook een paar keer in het écht moeten toepassen (fietsongeval en bijvoorbeeld een klaplong bij iemand die al een verleden van longproblemen had dus ook helemaal stuk ging) en op het moment an sich heb ik gemerkt dat ik die gevallen geheel onder controle had; zowel omstanders als het slachtoffers behandelen ging prima.

Naderhand, als de ambulancebroeders het dan overnemen, komt het besef eigenlijk pas en ook de adrenalinestoot.
Oud 03-05-2011, 00:02
Verwijderd
Jongensss ik verveel me en ik heb veel te lang in bed gelegen dus ik ben nog lang niet moe
Oud 03-05-2011, 00:09
Verwijderd
En ik mis Trimm
Oud 03-05-2011, 00:09
Verwijderd
Wtf, ze heeft ook al een maand niet gepost
Oud 03-05-2011, 00:10
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Jazeker. Ik ben uitstekend in staat om gevoel uit te schakelen en over te gaan op kennis en gezond verstand. Dat klinkt natuurlijk makkelijk gezegd met lotusslachtoffers maar ik heb mijn kennis ook een paar keer in het écht moeten toepassen (fietsongeval en bijvoorbeeld een klaplong bij iemand die al een verleden van longproblemen had dus ook helemaal stuk ging) en op het moment an sich heb ik gemerkt dat ik die gevallen geheel onder controle had; zowel omstanders als het slachtoffers behandelen ging prima.

Naderhand, als de ambulancebroeders het dan overnemen, komt het besef eigenlijk pas en ook de adrenalinestoot.
Ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten wat ik precies moet doen. Ik heb wel eens gehad dat er een scooterrijder tegen een motorkap opknalde. Gast ligt face down op de grond tussen de stukjes scooter, ik ren er naar toe, kniel naast hem neer en zeg hem maar dat ie moet blijven liggen omdat ie iets gebroken kan hebben...en toen stond alsnog gewoon op zonder te luisteren. Daar stond ik dan, met mijn 'slimme' opmerking
Oud 03-05-2011, 00:10
Verwijderd
Nu zitten we officieel zonder bestuur jongens
Oud 03-05-2011, 00:14
Verwijderd
Citaat:
En ik mis Trimm
Ja!

Citaat:
Ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten wat ik precies moet doen. Ik heb wel eens gehad dat er een scooterrijder tegen een motorkap opknalde. Gast ligt face down op de grond tussen de stukjes scooter, ik ren er naar toe, kniel naast hem neer en zeg hem maar dat ie moet blijven liggen omdat ie iets gebroken kan hebben...en toen stond alsnog gewoon op zonder te luisteren. Daar stond ik dan, met mijn 'slimme' opmerking
Mhm, ik kan me voorstellen dat je dan wilt weten wat je moet doen. Sowieso is people management vaak het meest lastige; soms moet je echt autoritair op z'n Van Gaals uit de hoek komen en dat werkt natuurlijk het beste als je ook echt weet waar je het over hebt. Then again; als iemand zelf opstaat mag je aannemen dat er niets gebroken is. Maar aanspreken is eigenlijk je startpunt, dat had je eigenlijk eerst moeten doen. Achteraf is alles trouwens heel simpel hoor dus begrijp me niet verkeerd

Volgens mij kan iedereen gewoon zo'n training gaan volgen bij het Oranje Kruis, al dan niet via je werkgever (als je die hebt). Je hebt er wel veel aan hoor.
Oud 03-05-2011, 00:15
Verwijderd
ik ga der facebookmuur onderspammen
Oud 03-05-2011, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Dat je überhaupt iets doet is al heel wat. Ik heb eens een ambulance moeten bellen voor een oud vrouwtje dat gevallen was. Ze zat op de stoep een beetje versuft om zich heen te kijken, met allemaal bloed om zich heen, een flink gat in haar hoofd en een overduidelijk gebroken arm, maar iedereen liep er gewoon zo aan voorbij. Pas toen ik erbij kwam en dingen ging regelen stond er opeens direct een hele meute omheen. Stelletje ramptoeristen. Of nouja, ik ben ook wel een ramptoerist, maar ik schiet tenminste te hulp als dat nodig is.
Oud 03-05-2011, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Dat je überhaupt iets doet is al heel wat. Ik heb eens een ambulance moeten bellen voor een oud vrouwtje dat gevallen was. Ze zat op de stoep een beetje versuft om zich heen te kijken, met allemaal bloed om zich heen, een flink gat in haar hoofd en een overduidelijk gebroken arm, maar iedereen liep er gewoon zo aan voorbij. Pas toen ik erbij kwam en dingen ging regelen stond er opeens direct een hele meute omheen. Stelletje ramptoeristen. Of nouja, ik ben ook wel een ramptoerist, maar ik schiet tenminste te hulp als dat nodig is.
Oh, dat is heel herkenbaar. Hoe meer mensen iets zien gebeuren hoe minder kans er is dat iemand ook echt wat dóet inderdaad. Volgens mij is daar zelfs een psychologische term voor (waar ik niet meer op kan komen) -- wat trouwens ook kut is; wanneer iemand eenmaal hulp biedt dat andere mensen zich er mee gaan bemoeien. Meteen wegsturen
Oud 03-05-2011, 00:22
Verwijderd
het bijstanderseffect
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En ik mis Trimm
Ja, ik kan me herinneren dat ze op familievlak nogal wat ellende aan het meemaken was, misschien wil ze daarvan bijkomen? Of weet je toevallig waarom ze niet meer post?
Verwijderd
Citaat:
ik ga der facebookmuur onderspammen
Ik heb d'r een pm gestuurd en nu ga ik je helpen met d'r wall volspammen!
Oud 03-05-2011, 00:23
Verwijderd
Citaat:
het bijstanderseffect
Ja!

http://en.wikipedia.org/wiki/Bystander_effect
Oud 03-05-2011, 00:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, dat is heel herkenbaar. Hoe meer mensen iets zien gebeuren hoe minder kans er is dat iemand ook echt wat dóet inderdaad. Volgens mij is daar zelfs een psychologische term voor (waar ik niet meer op kan komen) -- wat trouwens ook kut is; wanneer iemand eenmaal hulp biedt dat andere mensen zich er mee gaan bemoeien. Meteen wegsturen
Tenzij ze gediplomeerd arts zijn
Oud 03-05-2011, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik kan me herinneren dat ze op familievlak nogal wat ellende aan het meemaken was, misschien wil ze daarvan bijkomen? Of weet je toevallig waarom ze niet meer post?
Nee, ik heb echt geen flauw idee Op facebook zie ik af en toe wel wat langskomen, dus ze ligt niet in 1 of andere greppel, maar waarom ze hier niet meer post, geen idee
Oud 03-05-2011, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Tenzij ze gediplomeerd arts zijn
Hehe obviously. Maar als iemand het over wil nemen dan is het ook zo dat je meteen je functie kenbaar maakt zodat de eerste persoon dat ook weet Dat wordt ook geleerd
Oud 03-05-2011, 00:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Then again; als iemand zelf opstaat mag je aannemen dat er niets gebroken is. Maar aanspreken is eigenlijk je startpunt, dat had je eigenlijk eerst moeten doen.
Nee idd, was wel blij dat ie gewoon kon opstaan.

Enneh, dat valt toch odner aanspreken? Ik zei ook wel iets van "Ehh, hey....gozer..."
Oud 03-05-2011, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Nee idd, was wel blij dat ie gewoon kon opstaan.

Enneh, dat valt toch odner aanspreken? Ik zei ook wel iets van "Ehh, hey....gozer..."
Nou ja, mijn openingszin zou zijn "Weet je wat er gebeurd is?" en dan kijken wat voor respons er komt. Is het een coherent verhaal en maakt de persoon een heldere indruk scheelt dat al een slok op een borrel. Komt er een warrig verhaal en de persoon weet bijvoorbeeld niet wat voor dag het is dan moeten er wat alarmbelletjes gaan rinkelen. Duidelijke, gerichte vragen stellen is het devies.
Oud 03-05-2011, 00:29
Verwijderd
ik ben erg gehecht aan je taalgebruik dobermann
Oud 03-05-2011, 00:31
Verwijderd
Citaat:
ik ben erg gehecht aan je taalgebruik dobermann
Eh, hoe dat zo?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten