![]() |
|
Het is eigenlijk wel zeker dat dat door feromonen komt. Mannelijke feromonen beinvloeden de cyclus ook trouwens, die wordt dan korter.
De vraag is eerder waarom het zo gebeurd. Vanuit evolutionair opzicht zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat het dan aannemelijker is dat vrouwen tegelijk zwanger worden en en dus tegelijk kinderen krijgen, wat de overlevingskansen van de kinderen vergroot.
|
Verwijderd
|
@Diamera: Dat is echt zo. Ik heb drie zussen en toen we nog allemaal thuis woonden, overlapten de menstruatie van mijn zus, zusje, moeder en mij zich met ongeveer 3/4 dagen. Nu wonen alleen mijn zusje, moeder en ik nog thuis en de menstruatie van mijn zusje en mij overlapt zich nog steeds met een aantal dagen. Mijn andere twee zussen zijn het huis en uit daar is de cyclus van verandert en nu zijn we niet meer tegelijk ongesteld.
Toen mijn zus de pil begon te slikken en wij allemaal nog niet, verschoof onze menstruatie zich langzaam naar de stopweek van mijn zus. Het is echt zo. ![]() Wat breek je als je een oogkas breekt? Heb het deze week al drie keer gehoord maar ik heb geen idee, eigenlijk. Het zal wel een heel logisch iets zijn, maar ik kan me er niks bij voorstellen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar verder weet ik het niet, maar het lijkt me wel waarschijnlijk je ziet bij heel veel diersoorten dat de vrouwtjes omstreeks hetzelfde moment drachtig worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, het synchroon lopen van menstruaties zou natuurlijk ook gewoon een bijproduct van andere eigenschappen kunnen zijn. |
![]() |
|
Een neusamandel is niet zoals een keelamandel, een bolletje dat je in het geheel verwijdert. Een neusamandel is meer een groot vlak met afweercellen die op je neus/keel achterwand zitten. Tijdens een neusamandelverwijdering, wordt er met een soort van kaasschaaf (ja echt) een groot deel van die cellen afgeschraapt, en je kan je dus wel voorstellen dat er dan ook altijd wat neusamandel blijft zitten. Soms groeit dit weer aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Over het tegelijk ongesteld worden hoorde ik ooit eens dat dit evolutionair handig was omdat de geur van bloed roofdieren aantrekt. Als alle vrouwen tegelijk ongesteld zijn liep je maar een week per maand risico, terwijl je ander misschien de hele maand risico loopt als groep.
Ik weet trouwens niet hoe waar dit is...
|
![]() |
Het lijkt me niet waar. Laatst heeft over dit onderwerp volgens mij nog iets in de Quest gestaan. Evolutionair voordeel zou eerder zitten in het tegelijk zwanger raken / baren / opvoeden van de kinderen. Maar ook dat is een gok. Veel wetenschappers denken dat het niet ergens voor dient, maar dat het een bijverschijnsel van feromonen is.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vraag het me al een tijd af:
Als mens zijnde zijn 'we' best wel geëvolueerd (schrijf je dat zo?). Van holemens (met dus een andere bouw) naar moderne mens, van veel lichaamsbeharing naar bijna niets, etc etc. Ik vraag me af hoe ver dit doorgaat. En nog specifieker: Ik las laatst dat bijna de helft van alle Nederlanders overgewicht heeft. In Amerika zal dit waarschijnlijk nog veel hoger liggen. Is het zo dat, wanneer we met z'n allen overgewicht blijven kweken en steeds dikker worden, we er over tweehonderd jaar (ofzo) ook op gebouwd zijn dat we overgewicht hebben? Ik bedoel, nu slibben aderen dicht en krijg je hartproblemen. Kan het zijn dat je, wanneer je met z'n allen evolueert dat dat steeds minder wordt omdat je gewoon meer gebouwd bent op overgewicht en je lichaam (met alle organen enzo) er zich op aanpast? Of ben ik nu heel erg sciencefinction bezig? |
![]() |
|
Het feit dat natuurlijke selectie niet meer bestaat bij de mens maakt onze evolutie wel een beetje kapot. En ik denk dat onze lichamen zich niet zouden aanpassen, maar dat mensen die beter tegen verdikken en cholesterol en dergelijke kunnen meer zouden voorkomen door hun betere overlevingskansen.
|
Ik denk dat dikke mensen zichzelf wel de wereld uit helpen op een gegeven moment. Of dat het er minder worden. Voor overleving is op het op dit moment belangrijker dat je informatie snel kunt opnemen en verwerken, wie dat niet kan blijft achter. Je ziet nu al een soort van tweedeling tussen domme en slimme mensen. Slimme mensen hebben duidelijk het voordeel en die kiezen ook vaker voor slimme mensen. Als dat genoeg door blijft gaan zou het zomaar kunnen dat op een dag slimme en domme mensen niet meer kunnen voortplanten. Maar met evolutie weet je dus nooit wat er gaat gebeuren.
Het lijkt me in ieder geval heel sterk dat iets dat zo slecht voor je is als overgewicht behouden blijft. Het heeft geen enkel voordeel, behalve dan misschien minder last van de overgang. Maar je hersenen worden er kleiner van, je hebt minder conditie kunt minder dan normale mensen, hebt een trager reactie vermogen, gaat eerder dood. Maar ik weet het natuurlijk ook niet echt, dit is het eerste dat in me opkomt. Meestal zijn het niet de negatieve aspecten die behouden blijven, eerder de neutrale of positieve. Misschien kunnen we straks overtollig vet gewoon uitpoepen... wie weet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Overgewicht veroorzaakt wel polycysteus ovariumsyndroom, wat inmiddels 10% van de Amerikaanse vrouwen tussen 20 en 50 heeft, en wat de belangrijkste oorzaak is van verminderde vruchtbaarheid. Dus wat dat betreft is de kans dat mensen met overgewicht zich voortplanten zeker wel lager.
Alleen is overgewicht dan weer meestal niet of nauwelijks genetisch, dus ik denk dat dat niet zo veel effect zal hebben. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je echt steeds pussige ontstekingen hebt, dan is er misschien toch iets mis met hoe jij wondjes schoonmaakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Als je google gebruikt, krijg je bij de eerste hit een paar suggesties. Mensenvlees zou smaken naar licht rundvlees.
En, ik vond dit: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Er is een grote kans dat mensenvlees naar varkensvlees smaakt, aangezien varkensvlees en mensenvlees erg op elkaar lijkt. Daarom is orgaandonatie varken-mens theoretisch gezien ook mogelijk. En het bevat evenveel calorieën ![]() Draaideurpoes: Het zoutige dat je proeft, is zweet e.d. Dat is alleen het bovenste stukje, en het proeft zo zout omdat het water verdampt is, want zoveel zout zit er niet in zweet. In bloed en weefselvloeistof zit volgens mij minstens net zoveel. Maar in bloed zit bijvoorbeeld ook ijzer, wat erg sterk smaakt, dus het zout in bloed proef je niet. Ik denk dus niet dat mensenvlees erg zout is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jezusmina, 10 procent ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |