Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2011, 18:52
Verwijderd
Bagger dag
Advertentie
Oud 17-05-2011, 18:53
Verwijderd
Dott wanneer ga je precies of hoor je dat vrijdag? En waar? Heel veel succes.
Oud 17-05-2011, 19:02
Dott
Dott is offline
Wanneer ik ga hoor ik vrijdag, en waar wil ik liever niet posten, maar pm mag
Oud 17-05-2011, 20:18
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nebel: wat vervelend dat je niet goed met je vriend kan praten over wat er allemaal met jou gebeurd nu! Ik denk dat het ook wel een beetje man-eigen is om heel optimistisch te denken, dat zie ik bij mijn vriend ook. Hij zegt heel vaak, 'het komt wel goed', terwijl ik daar dan lang niet zeker van ben. En nadat hij dat gezegd heeft, is voor hem de kous ook af, terwijl ik er dan eigenlijk nog langer over door wil praten. En over dat niet mee naar het ziekenhuis gaan, heb je aan hem gevraagd of hij met je mee wil gaan? Of hoop je dat hij het zelf aanbiedt? Ik merk de laatste tijd heel erg dat ik gewoon heel duidelijk moet zijn tegenover mijn vriend, dus niet hopen dat hij iets zelf wel inziet of aanbiedt, maar er gewoon om vragen. Wat bij jouw vriend misschien ook nog meespeelt is dat hij het zelf allemaal heel moeilijk vindt en niet goed weet wat hij ermee aan moet. Ik doe maar wat suggesties natuurlijk, maar misschien heb je er wat aan.

Ik begrijp in elk geval wel dat je bang bent voor wat er nu met je gebeurt (op je 22e in de overgang raken is echt niet niks!!) en voor hoe het verloop van je ziekte en de behandeling gaat zijn. En hoe rot is het ook dat je je nu met dit soort dingen moet bezighouden terwijl je bijna afgestudeerd bent en een baan aan het zoeken bent. Je leven zou niet om je gezondheid moeten draaien op dit moment! Dus ik begrijp dat je doods en doodsbang bent en het is erg jammer dat je daar nu niet goed met je vriend over kunt praten, maar ik denk dat hij het ook nog een plekje moet geven, dat het nog bij hem moet 'landen' zeg maar. Misschien is een maatschappelijk werker of een (medisch) psycholoog een optie? Dat je in elk geval je verhaal en angsten een beetje kwijt kunt. Of kun je er met andere mensen dan je vriend wel over praten?

Een hele dikke knuffel in elk geval } Ik vind het echt super rot voor je allemaal.

OT: vandaag meer informatie over m'n praktijkexamen gekregen...ik zie het echt nog niet zitten. Gelukkig heb ik nog 3 weken om me voor te bereiden, maar het wordt echt niet makkelijk. Ook zo fijn dat iedereen, collega's, familie, vrienden er vanuit gaan dat ik het wel zal halen. 'Spannend dat het examen al zo snel is, maar dat haal jij toch wel.' Zulke opmerkingen zorgen bij mij voor heel veel (extra) spanning, want ik kan het ook niet halen (in mijn hoofd is die kans best groot) en 'wat zullen ze dan wel niet denken.' (Is al eens voorgekomen, bij m'n theorie-examen auto, iedereen ging ervan uit dat ik 'dat wel even zou doen, want als ik het al niet zou halen...' Ik kende het boekje van buiten bij wijze van spreken, maar had toch net 1 fout te veel. Kreeg meteen allemaal opmerkingen van m'n familie naar m'n hoofd dat 'ik dan vast niet goed geleerd had.' Terwijl het én multiplechoice was (waar ik niet goed in ben) én op tijd ging (waar ik vreselijk de zenuwen van krijg) én de opmerkingen vooraf dat ik het wel even zou halen.) Dus nu een beetje dezelfde situatie, straks een examinator die op m'n vingers komt meekijken (= zenuwen) én een aantal werkprocessen die heel moeilijk in te vullen zijn, maar die wel voldoende moeten zijn én collega's en familie die zeggen 'maar dat haal jij toch wel.'

Even voor de duidelijkheid, natuurlijk ga ik er mijn best voor doen het wel te halen etc., maar ik word gewoon helemaal zenuwachtig van die verwachtingen. Ik word denk ik liever een beetje onderschat dan overschat, dan kan het alleen maar meevallen.

Nu toch maar begonnen aan een sollicitatiebrief, want ik probeer er maar vanuit te gaan dat ik slaag. Dan kan ik mezelf straks niet verwijten dat ik vacatures heb laten lopen. Want het is momenteel dungezaaid.

/beetje lang
Oud 18-05-2011, 00:23
Takkie89
Takkie89 is offline
Wat een heerlijk ritme heb ik momenteel. Weer een periode van 'slaap is overgewaardeerd', geloof ik. En zo heel veel is er niet eens aan de hand. Oke, de ontogenese vond ik lastiger dan verwacht en oke, er kwamen meer dingen boven die ik allang verdrongen had. Maar het is nu opgeschreven, gepresenteerd in het groepje en nu is het klaar. Toch? Maar ik twijfel of ik misschien niet helemaal volledig ben geweest. En of het wel helder was voor de rest. Het chronologische lukte sowieso maar t/m 12 jaar. Daarna liep ik keihard tegen mezelf aan, en heb het maar een beetje op wat mij het meest logisch leek. Maar dingen gebeuren niet op een logische volgorde na elkaar, waarom moet ik dan van mezelf het wel zo kunnen beschrijven? En tijdens de presentatie kreeg ik ook complimenten dat ik zo open was enz. Maar ik was niet echt open, op de een of andere manier zat mijn gevoel veilig achter mijn beschermingsmuur. Ik had net zo goed het verhaal van de buurvrouw of tandarts of wie dan ook kunnen vertellen, want het deed niets met mij. En ik vond mijn verhaal helemaal niet open, ik vertelde gewoon gebeurtenissen. Wat het met mij deed heb ik maar buiten beschouwing gelaten ofzo. En stiekem baal ik daarvan, want ik had juist als doel meer mijn gevoel ook toe te laten. Bah!
Oud 18-05-2011, 06:18
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Gisteravond was tekenles echt leuk!
Ik was zoals gewoonlijk weer degene die steeds liep te kwekken, ook toen iemand van het bestuur langskwam, en achteraf was alles misschien een beetje to much....
over anderhalve week gaan we met de heel groep op excursie

Verder zie ik ontzettend op tegen het gesprek van morgen, mn moeder is ook helemaal geflipt omdat die leraar zo belachelijk negatief heeft gepraat....

De verkering van mn broertje is gister uitgegaan, het was al niet echt serieus want ze zagen elkaar nauwelijks, maar onze twee gezinnen waren altijd heel erg hecht, en toen kwam er dus die verkering van, en nu is het toch wel raar, over een paar weken gaan we met zn allen naar movieworld en ik vraag me nu toch wel af hoe dat dan moet gaan lopen..... ik hoop maar niet dat het teveel verandert aan de situatie want met de 2 zussen van het ex-vriendinnetje van mn broertje kan ik het altijd heel goed vinden.

Ik heb gister trouwens ook nog 2 hello kitty knuffeltjes gekocht, gewoon omdat ik daar zin in had
Oud 18-05-2011, 06:35
Edelweiss
Edelweiss is offline
Eerste 2 uur vrij
Dan 1 uur les
Dan naar huis

--- wel kut herkansing voor frans , maar gelukkig moet de hele klas, en ben ik niet de enige
Oud 18-05-2011, 07:11
Verwijderd
Sorry woorden zijn moeilijk nu, maar verhaal weg praten hier wil ik. Vannacht ben ik naar de huis dokter dinges geweest. Ik had ineens heel hoofdpijn. Gelukkig is het niet erg. Ze belde de neuroloog. Blijkbaar kent iedere UMC mij... Neurologen dan . Maar goed. Ik heb meer hoge pijnkilling en over twee weken een afspraak.

Verder gaat het goed, maar het frustreert!
Oud 18-05-2011, 08:49
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
@ Nebel: wat vervelend dat je niet goed met je vriend kan praten over wat er allemaal met jou gebeurd nu! Ik denk dat het ook wel een beetje man-eigen is om heel optimistisch te denken, dat zie ik bij mijn vriend ook. Hij zegt heel vaak, 'het komt wel goed', terwijl ik daar dan lang niet zeker van ben. En nadat hij dat gezegd heeft, is voor hem de kous ook af, terwijl ik er dan eigenlijk nog langer over door wil praten. En over dat niet mee naar het ziekenhuis gaan, heb je aan hem gevraagd of hij met je mee wil gaan? Of hoop je dat hij het zelf aanbiedt? Ik merk de laatste tijd heel erg dat ik gewoon heel duidelijk moet zijn tegenover mijn vriend, dus niet hopen dat hij iets zelf wel inziet of aanbiedt, maar er gewoon om vragen. Wat bij jouw vriend misschien ook nog meespeelt is dat hij het zelf allemaal heel moeilijk vindt en niet goed weet wat hij ermee aan moet. Ik doe maar wat suggesties natuurlijk, maar misschien heb je er wat aan.

Ik begrijp in elk geval wel dat je bang bent voor wat er nu met je gebeurt (op je 22e in de overgang raken is echt niet niks!!) en voor hoe het verloop van je ziekte en de behandeling gaat zijn. En hoe rot is het ook dat je je nu met dit soort dingen moet bezighouden terwijl je bijna afgestudeerd bent en een baan aan het zoeken bent. Je leven zou niet om je gezondheid moeten draaien op dit moment! Dus ik begrijp dat je doods en doodsbang bent en het is erg jammer dat je daar nu niet goed met je vriend over kunt praten, maar ik denk dat hij het ook nog een plekje moet geven, dat het nog bij hem moet 'landen' zeg maar. Misschien is een maatschappelijk werker of een (medisch) psycholoog een optie? Dat je in elk geval je verhaal en angsten een beetje kwijt kunt. Of kun je er met andere mensen dan je vriend wel over praten?

Een hele dikke knuffel in elk geval } Ik vind het echt super rot voor je allemaal.
Hee, heel erg bedankt voor je reactie!
Om nog even aan het verhaal toe te voegen: ik zit op dit moment voor mijn afstudeerstage in Frankrijk, waar mijn vriend ook werkt. Hij ging vroeger bijna altijd mee naar het ziekenhuis. Omdat ik als kind vaak in het ziekenhuis heb gelegen, krijg ik makkelijk paniekaanvallen tijdens medische handelingen. Daarom ga ik nooit alleen. Mijn vriend of mijn moeder of een goede vriendin gaan vaak mee, al zitten ze dan vaak gewoon in de wachtkamer te wachten. Toen ik te horen kreeg dat ik deze medicijnen moest gebruiken was mijn vriend niet mee. We waren in NL voor een feest, en hij had die avond redelijk wat op en toen ik s ochtends naar het ziekenhuis moest, kon hij alleen maar zeuren over zijn kater. Ik heb toen gezegd dat hij beter in bed kon blijven liggen, want het voelde niet alsof hij mij steunde. Ik ben toen dus alleen gegaan, en heb dat vervelende nieuws alleen te horen gekregen. Hij voelde zich daar schuldig over, maar was wel boos op mij, omdat ik zelf gekozen was alleen te gaan. Maar ik was weer teleurgesteld in hem, omdat hij normaal helemaal niet veel drinkt, en al heel lang wist dat ik de volgende ochtend een belangrijke afspraak had.
Nu ga ik dus in mijn eentje terug naar Nederland om naar het ziekenhuis te gaan en voor een sollicitatie. Mijn vriend gaat niet mee 'want er is voor hem geen reden om naar NL te gaan, en hij werkt liever door'. Nou snap ik dat wel, hij moet er vrije dagen voor opnemen. Maar mijn arts heeft ook al meermaals verzocht of mijn partner mee kon komen. Ik heb dit ook tegen hem gezegd maar krijg er niets op terug. Nu gaat mijn moeder mee, dus het is geen ramp, maar ik vind het toch een beetje vervelend.

Ik moet inderdaad heel duidelijk tegen hem zijn. Maar ik heb van de week gezegd dat ik heel erg bang was, en dat ik me alleen voelde, omdat ik door zijn positieve houding niet met hem kon praten. Dat leek me best duidelijk, maar ik kreeg nog steeds geen reactie. Ik kan wel met mijn vriendinnen skypen, maar dat is toch niet zo makkelijk als wanneer ik normaal bij ze op de bank zou zitten. Gelukkig ga ik volgende week een vriendin logeren als ik in Nederland ben.

We zien wel. Ik besef heel er goed dat het een moeilijke periode is, voor ons allebei. Maar ik ben er altijd voor hem. Altijd, hoe rot ik mezelf ook voel. Dat zegt hij ook. Het zou al helpen als hij soms gewoon zegt dat hij het rot vindt ofzo. Ook dat heb ik gezegd bovendien.
Oud 18-05-2011, 09:04
ilse
ilse is offline
I've screwed up. Maar of dat nou zo heel erg is eigenlijk weet ik niet, het brengt te veel verwarring en onzekerheid en ik ben er nog helemaal allemaal niet aan toe.

@nebel: ik was hier vroeger altijd heel actief en de laatste tijd lees ik eigenlijk alleen nog maar mee, maar ik wil je even heel veel sterkte wensen, het lijkt me heel heftig en ik vind het heel knap hoe je er evengoed mee omgaat..! *knuff*

@dott: wij spraken elkaar een aantal jaar geleden nog wel eens (ook op msn) maar ik weet niet of je dat nog weet maakt verder niet uit, maar ik wil alleen zeggen dat ik het knap vind dat je deze stap zet, dat je de opname gaat doen. Qua voelen, misschien gebeurt dat pas de dag voor je weggaat, dat was bij mij ook zo. Daarvoor kan alles nog anders lopen voor je gevoel al kon dat niet echt, en als je er dan echt heen gaat wordt het eng. Opname (weliswaar vast een andere dan jij gaat doen) was voor mij echt heel nuttig, it kinda saved my lif so to speak. Vooral de herkenning van de mensen daar, de openheid en de vieligheid. Ik hoop dat het voor jou het zelfde kan doen. En hoop dat je een goede plek voor je katten heb gevonden, ik weet dat ik dat het ergst zou vinden ongeveer als ik nu opgenomen zou worden dat ik mn katten niet zou hebben. Heel veel sterkte meis! *knuffel*
Oud 18-05-2011, 10:48
winnie the pooh
Sterkte Nebel,Dott en alle anderen!

OT:Ik heb me alweer ziekgemeld, ben bijna meteen tijdens het derde lesuur naar huis gegaan,
vorige week ook al,
en niet omdat ik lichamelijk ziek was(najaa vorige week dat ook wel deels) maar nu vooral omdat ik t ff allemaal niet meer zie zitten,
ik had mn moeder erover gebeld in de pauze en die zei dat ik maar moest gaan,
maar mn beste vriendin zat dus hetzelfde als ik, en die ging dus in de pauze, en ik daarna, ze had vlakbij school nog op me gewacht zodat we niet beide alleen het roteind hoefde te fietsen,
zij zat er ook helemaal doorheen omdat zij echt een vrees heeft voor presentaties enzo, en de gymleraar had gezegd dat we vandaag onze dans moesten opvoeren en dat dus volgende week blijkt te zijn, die zit nu dus nog een week vol met stress,
en verder heeft zij psychisch ook ongeveer hetzelfde als ik, telkens in de shit zitten,mensen vinden waar je bij terecht kunt, gaat het weer wat beter vertrekken die mensen en voel je je weer net zo kut.
Vannacht had ik ook alweer last van nachtmerries enzo dus ik ben ook nog ns doodmoe,
En ik weet niet waar mn moeder is, want alle fietsen staan hier gewoon en de auto ook
najaa jammer dan, die komt wel weer, t kan me nu ff allemaal niets schelen
ik en die vriendin zeiden ook beide zo van, liever nu al die shit dan volgend jaar met de schoolexamens, want dan heb ik het vertrek van Joyce ook al aan mn kop hangen dus dan heb ik liever dat ik nu wat vaker thuisblijf en me rot voel, en dat het dan ook ns eindelijk opgelost wordt ipv een masker zoeken en weer doorgaan......
ik heb stiekem heel erg zin om mn kamer opnieuw in te gaan richten, dat wil ik al heel lang, en mss ga ik dadelijk ook maar ns opruimen ofzo, lekker wat doen zonder mn hersens te gebruiken
Oud 18-05-2011, 11:15
Edelweiss
Edelweiss is offline
@waffie

*knuffel*

Ja, goed idee om je kamer op te ruimen, miss kun je wat meubels verplaatsen ofzo
Ben je teminste even afgeleid.
Oud 18-05-2011, 11:17
Edelweiss
Edelweiss is offline
Hmm..

Net van de dierenarts gehoord dat ik toch maar even beter langskan komen met m'n konijn .
Hoop niet dat er iets ergs is . Hij is zo lief!
Oud 18-05-2011, 12:59
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Hmm..

Net van de dierenarts gehoord dat ik toch maar even beter langskan komen met m'n konijn .
Hoop niet dat er iets ergs is . Hij is zo lief!
Waar heeft ie last van? Sterkte ermee!
Oud 18-05-2011, 14:09
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
ARGH. Gaat eerst mijn accu na anderhalf jaar kapot, wil ik HP bellen, krijg ik ze niet eens aan de telefoon. Moet je naar de website gaan. Dus ik dat braaf doen, klikken voor accu problemen. Krijg je al zo'n fantastische melding: Onze accu's zijn ontworpen om langdurig mee te gaan... Daar raak ik al gefrustreerd, want ze hebben een help pagina voor precies het probleem wat ik heb, dus zo uitzonderlijk zal het niet zijn. Vervolgens volg ik al die stappen, moet ie het probleem gaan analyseren. Kom dat klote ding niet met informatie aanzetten die ik al wist? Namelijk dat de accu vervangen moest worden? Haha, maar die melding die hád ik al.

Nog een keer HP bellen. Ja, als je een medewerker aan de telefoon wilt krijgen moet je wel 20 euro betalen. I mean, whut... Ik wil alleen maar reparatie aanvragen, en dat moet kennelijk op de website kunnen. Alleen hebben ze daar geen optie voor. Ik raak hier zo gefrustreerd van...
Je hebt je laptop vast ergens gekocht, heb je daar nog garantie?
Oud 18-05-2011, 14:44
Dvine
Dvine is offline
Citaat:
ARGH. Gaat eerst mijn accu na anderhalf jaar kapot, wil ik HP bellen, krijg ik ze niet eens aan de telefoon. Moet je naar de website gaan. Dus ik dat braaf doen, klikken voor accu problemen. Krijg je al zo'n fantastische melding: Onze accu's zijn ontworpen om langdurig mee te gaan... Daar raak ik al gefrustreerd, want ze hebben een help pagina voor precies het probleem wat ik heb, dus zo uitzonderlijk zal het niet zijn. Vervolgens volg ik al die stappen, moet ie het probleem gaan analyseren. Kom dat klote ding niet met informatie aanzetten die ik al wist? Namelijk dat de accu vervangen moest worden? Haha, maar die melding die hád ik al.

Nog een keer HP bellen. Ja, als je een medewerker aan de telefoon wilt krijgen moet je wel 20 euro betalen. I mean, whut... Ik wil alleen maar reparatie aanvragen, en dat moet kennelijk op de website kunnen. Alleen hebben ze daar geen optie voor. Ik raak hier zo gefrustreerd van...
Ga naar de winkel waar je de laptop hebt gekocht. Het kan zijn dat de accu niet bij de garantie zit inbegrepen, maar dan kan je een oplader los kopen met verschillende stukken voor merken zeg maar.. (Ik kom even niet op het woord...)
Oud 18-05-2011, 15:00
Dott
Dott is offline
Citaat:

@dott: wij spraken elkaar een aantal jaar geleden nog wel eens (ook op msn) maar ik weet niet of je dat nog weet maakt verder niet uit, maar ik wil alleen zeggen dat ik het knap vind dat je deze stap zet, dat je de opname gaat doen. Qua voelen, misschien gebeurt dat pas de dag voor je weggaat, dat was bij mij ook zo. Daarvoor kan alles nog anders lopen voor je gevoel al kon dat niet echt, en als je er dan echt heen gaat wordt het eng. Opname (weliswaar vast een andere dan jij gaat doen) was voor mij echt heel nuttig, it kinda saved my lif so to speak. Vooral de herkenning van de mensen daar, de openheid en de vieligheid. Ik hoop dat het voor jou het zelfde kan doen. En hoop dat je een goede plek voor je katten heb gevonden, ik weet dat ik dat het ergst zou vinden ongeveer als ik nu opgenomen zou worden dat ik mn katten niet zou hebben. Heel veel sterkte meis! *knuffel*
Ja dat weet ik nog wel, jij had die mooie herder toch?
Weet niet wat voor opname je gehad hebt, duis weet niet of het anders is maar het klinkt wel redelijk hetzelfde misschien moeten we pm-en maar weer oppakken
Oud 18-05-2011, 15:43
darkfairy
darkfairy is offline
het voelt of me angsten alleen maar meer worden.
op het moment weet ik niet wat ik met mezelf aan moet.
Oud 18-05-2011, 17:10
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Waar heeft ie last van? Sterkte ermee!
Dankje

Ik ga strakjes (een uur of 7) naar de dierenarts,
Dus ik houd jullie wel op de hoogte met wat er was.

OT; Ik weet niet of ik het ruzie kan noemen, maar het leek er wel op. Dat is echt sinds tijden dat IK ruzie heb, ik maak bijna nooit ruzie. Hoop dat het morgen weer wat overgewaait is.
Oud 18-05-2011, 18:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
^ Helaas niet. Zit standaard een jaar garantie op, en helaas heb ik m sinds december 2009.
Weetje zeker dat het de accu is en bijvoorbeeld niet de oplader?

Ontopic: de laatste twee weken gaan echt met pieken en dalen, beetje maf dit.
Volgende week een stap verder met de therapie. Vind het toch wel eng, ben bang om vanalles fout te doen terwijl ik weet dat er weinig fout valt te doen. Ik voel me zo nu en dan wel erg sufkutterig met al dat gemiep. Iemand nog een paar ballen in de aanbieding?
Oud 18-05-2011, 19:52
Edelweiss
Edelweiss is offline
Een update;

Konijn (worteltje), moet bij de dierenarts blijven
Hij had punten aan z'n gebit ofzoow, dus kon ie niet meer goed kauwen, waar door ie honger en koorts kreeg.
Dus nu gaan ze morgen ochtend z'n tanden slijpen (zoiets).
Oud 19-05-2011, 06:38
winnie the pooh
Ga vandaag weer niet naar school,

nu maar hopen dat die leraar dat gesprek niet gaat verzetten naar volgende week want die week is al stressvol genoeg
moeder gaat de school bellen, om die leraar aan de lijn te krijgen en om de directeur aan zn kop te zeuren over de rugzakbegeleiding, als dat niet helpt gaan we naar de coordinator, die kennen wij persoonlijk dus dat is lekker handig
van die vriendin weet ik niet of ze vandaag wel of niet gaat....
moet straks alleen wel naar de audicien, hopen maar dat ik niemand uit mn klas tegenkom
Oud 19-05-2011, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Nou, het is zeg maar zo dat mijn laptop, als hij niet aan de stroom hangt dan gewoon soms ineens uitvalt. Mijn laptop kan zelf de accu checken en geeft daarbij ook aan dat ik moet overwegen om hem te vervangen omdat de kans bestaat dat hij ineens wegvalt. Dat klopt wel aardig dus, het probleem is ook alleen maar als hij niet is aangesloten op stroom. Dan valt ie soms ineens weg, en wil ie niet meer aan. Dan na een paar uur wel weer . Echt doodirritant. Maar aangezien ik het nu weet heb ik de accu er maar gewoon uit gehaald, en hem aangesloten op stroom , werkt gelukkig prima.

Én ik heb het voordeel dat ik mijn laptop niet echt nódig heb natuurlijk.
Ik had ook een keer problemen met mijn laptop, en mijn vader is toen flink boos geworden op hp. Ineens kon het wel geregeld worden, dus misschien toch nog even proberen?

En bedankt nog voor de felicitaties!
Gister zouden we iets van de huisarts/het ziekenhuis horen over de afspraak die misschien vervroegd kon worden. Nog niks gehoord helaas.
Oud 19-05-2011, 09:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sorry woorden zijn moeilijk nu, maar verhaal weg praten hier wil ik. Vannacht ben ik naar de huis dokter dinges geweest. Ik had ineens heel hoofdpijn. Gelukkig is het niet erg. Ze belde de neuroloog. Blijkbaar kent iedere UMC mij... Neurologen dan . Maar goed. Ik heb meer hoge pijnkilling en over twee weken een afspraak.

Verder gaat het goed, maar het frustreert!
Veel sterkte lentekriebel, hopelijk gaat het gauw beter, want kan me voorstellen dat dit enorm frustrerend is! En aan je rode cijfertje te zien ben je jarig? Van harte gefeliciteerd

OT: Ik heb zin in het weekeinde, leuke dingen doen. Helaas eerst nog twee dagen door ploeteren, hm..
Oud 19-05-2011, 14:49
winnie the pooh
@Kika, hmmm hopen dat je snel wat hoort dan.....

OT: kamer opnieuw ingericht enzo,
moeder heeft die stageleraar gebeld en die gaf haar de preek die ik al 6x heb gehad over dat ik moet netwerken, man what am i doing the whole day?
verder zei die leraar tegen haar dat hij zelf wel naar dat bedrijf zou gaan en het zou melden, en het op zou lossen, smst een vriendin doodleuk dat hij in de klas wat heeft gezegd dat hij die afspraak ging verzetten, en smst ze dat hij nog meer heeft gezegd maar daarvan weet ik niet wat, ze neemt haar telefoon ook niet op
Oud 20-05-2011, 00:08
Verwijderd
Ja dank Interglot en Vogelvrij! Best wel leuke dag gehad en wel minder hoofdpijn. Goed spul soort morfine . Oh en ze zeggen dat het trekken van mijn nek hoofd toch is over, dus ook de prednison doet goed werk.
Oud 20-05-2011, 05:07
Verwijderd
pfff lentekriebel wat een narigheid maak jij toch mee
Oud 20-05-2011, 06:32
winnie the pooh
Vandaag toch maar weer op school proberen, t zijn maar 5 lesuurtjes, maar ik heb wel die stageleraar,gym en een presentatie.
ik ben weer zo gestresst als toen ik naar huis ging, mn spieren zijn nauwelijks te ontspannen....
Oud 20-05-2011, 07:18
Dott
Dott is offline
Zometeen adviesgesprek..
Met vlagen word het heel werkelijk, vooral als ik mn vriend hoor dat ie me zo zal missen..

edit: waarsch word ik 12 sept opgenomen, op mn verjaardag xD

Laatst gewijzigd op 20-05-2011 om 08:48.
Oud 20-05-2011, 14:58
winnie the pooh
@Dott, nou lekker verjaardagscadeautje dan

OT: ben kapot,
op school eerst het bekende gezeik met mn wis/natuur-scheikunde leraar en die flipte m al.
daarna kwam die stageleraar vrijwel direct snauwend naar mij toe, ja uuh dinsdag half 11. Ik gewoon heel beleefd''meneer zoals je weet gaan we dan met alle 3dejaars naar duitsland'' vervolgens flipt die leraar echt helemaal en schuift alle schuld op mij af omdat ''ik maar niet ziek had moeten zijn'' net of ik daar wat aan kan doen toen die preek voorbij was kreeg ik de welbekende samenwerken en netwerkpreek die ik ondertussen ook wel van buiten ken. toen gewoon gewerkt enzo en toen zei hij ''ja woensdag 10 uur'' komt wat mij betreft ook op het meest ongunstige tijdstip(dansje van gym waarbij ik mn groepje niet wil laten stikken en dinsdag is druk dus is psychisch alles behalve goed) maarja, heb er maar niets van gezegd. Na de les ging ik gewoon naar hem toe en zei ik ''Meneer wat kan ik ongeveer verwachten van woensdag'' en toen zei hij ''ja gewoon dat jij kennismaakt met dat bedrijf, hun met jou en dat ze dan kunnen bepalen of jij daar mag komen ivm je beperkingen'' dus ik was al boos en toen zei ik zo van ''Ja meneer maar ik heb vorig jaar ook toelating gedaan, toen op een andere school, maar daar was ik niet aangenomen om precies diezelfde reden, toen had mijn mentor van toen ook allemaal dingen zitten vertellen die niet kloppen en zitten lallen die gewoon overdreven waren'' zegt ie zo van ''ja maar ja het is allemaal jou eigen schuld het is mijn schuld toch niet dat jij die beperking hebt en ik ga toch niet liegen tegen dat bedrijf? die vierdejaars krijgen ook formulieren voor als ze naar het mbo staan en daar staan toch ook niet altijd positieve dingen op? ik heb toch ook niet gezegd dat ze je maar niet moeten aannemen en ik kan toch niet liegen, je bent gewoon slecht in bepaalde dingen en dat zal je moeten verbeteren en dat je die beperking hebt doet er niet toe!!!!'' en zo nog veel meer geschreeuw
ik stond daar echt bijna te huilen, tuurlijk hoeft ie niet te liegen maar je liegt ook niet als je er nauwelijks iets over zegt, tuurlijk is het zijn schuld niet dat ik die beperking heb maar ik hoef toch ook niet dat schuldgevoel zomaar in mn handen geduwd te krijgen ik vind het gewoon hard, dat die leraar alleen maar ziet welk stickertje op mn voorhoofd zit en verder niet wie ik zelf ben en wat ik zelf kan, ik ben gewoon mijzelf en niet mijn stoornis!!
Mn zelfvertrouwen is nu echt hartstikke gedaald of zelfs bijna verdwenen, achterlijke rotvent dat het is! ik ben nu zo opgefokt als een stier, en zo gestresst dat mn spieren niet te ontspannen zijn en ik zit te typen als een gehaastte die nog maar een minuut te leven heeft ik ben gewooon oooo zoo boos op die vent! ik kan er gewoon geen woorden voor vinden hoe erg ik dit vind!
En dat is nog niet t ergste, maar volgende week heb ik maandag 8 lesuren omdat ik ook nog wat in moet halen, ook bij die rotvent, dinsdag dan duitsland en tekenles, woendag heb ik dat gesprek en 8 lesuren, en dat dansje van gym,en woensdagochtend heeft mn moeder het gesprek voor de verlening van de pgb's dus daar ben ik stiekem ook best gespannen voor!
Ik denk dat ik woensdag maar gewoon zeg dat ik naar de ggz moet ofzo, zodat ik na dat gesprek niet lang meer op school hoef te blijven al is mn moeder het daar nog niet zo mee eens, ziekmelden is geen optie want dat zou dan de 3de woensdag op rij zijn, of mn moeder maakt maar een afspraak bij de huisarts(niet mn eigenste want die ken ik niet eens) en dan ga ik wat tegen de stress halen want het hoeft niet lang meer te duren voordat ik alle haren weer uit mn hoofd trek en alles kapotgooi wat in mn buurt ligt.
Morgen zou Joyce eigenlijk komen voor mn broertje, maar ze is ziek dus of ze komt is nog niet zeker, de kans is groot van niet, anders had ik het er nog met haar over kunnen hebben,

Zal ik Joyce mailen?
niet dat ze me kan helpen hiermee ofzo,
maar wat moet ik dan in die mail zetten?

ik stop maar met typen want ik kan nog wel uren door blijven gaan over hoe opgefokt en gespannen en gestresst ik me wel niet voel,

forumbazen sorry voor mn woorden
Oud 20-05-2011, 16:01
Roosje
Roosje is offline
Oei Waffie, wat naar! Die leraar gaat ook echt wel een beetje over de streep als hij zo boos op je is geworden, dat is echt niet goed. Maar volgens mij heb je ook al een triljoen keer geprobeerd er iets aan te doen dus wat je, denk ik, het beste kunt proberen is het lekker laten gaan. Ik had vroeger een toffe leerlingbegeleider en die zei dingen als: "Denk maar dat je een Teflonpan bent en alles van je af glijdt" en "Boos worden is net zegeltjes plakken: je plakt maar en je plakt maar, en op gegeven moment is je boekje vol en komt alles eruit". Dus denk maar dat je een Teflonpan bent en probeer iets te doen met die boosheid. Zet het even van je af door iets te gaan doen: een eind lopen, een goed boek lezen, mail Joyce, skeeler een stuk.. Alles beter dan nu gefrustreerd en boos op je kamer blijven zitten!
Sterkte meis (})
Oud 20-05-2011, 16:06
Edelweiss
Edelweiss is offline
Awhh , wat een kutzooi, waffie!

Wat is je stoornis eigenlijk?! Of hoe heet het?!
Oud 20-05-2011, 19:37
darkfairy
darkfairy is offline
lekker weekend
Oud 21-05-2011, 11:30
sanni
sanni is offline
Mijn nieuwe bed slaapt echt kei lekker!! Beetje jammer dat we er tot 23.43 mee bezig waren maar ach dat was het zeker waard . Ik merk eindelijk dat ik vooruitgang boek bij de psycholoog. Alleen zo jammer dat het zo duur is. Ach ja het is nu tenminste omgezet naar tweedelijns
Oud 21-05-2011, 20:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Weer veel gedaan, iedere dag een klein (en in het weekend een groter) klus-stapje verder. Maar mijn energie begint wel op te raken. En dat is niet zo handig, want er moet nog veel gebeuren en op mijn werk komt het einde van het schooljaar weer in zicht en dan is het altijd extra druk.
Oud 21-05-2011, 20:58
poldersnol
poldersnol is offline
ik vin het eg fijn dat ik hier alles kwijt kan!!!

luf you guys!!!!!!!

gr

poldersnol
Oud 21-05-2011, 22:49
Sorry.x
Sorry.x is offline
waarom denken leraren nooit na voordat ze iets zeggen> natuurlijk nietwetend over wat er zich 3 maanden geleden heeft afgespeeld - als jullie nou geen voldoende hebben, pleeg ik zelfmoord. en dan gaat het niet over mij persoonlijk. altijd van die kleine dreiginkjes met zelfmoord, niet serieus uiteraard. maar stel nou dat er een leerling in je klas zit die dat van dichtbij meegemaakt heeft, wat doe je dan? gewoon je mond houden dus ... sowieso over dat soort onderwerpen ...
Oud 21-05-2011, 23:04
sanni
sanni is offline
Oke ik weet dat het slecht is, maar wat heb ik genoten van een hele dag in bed! Ben er alleen uit geweest om boodschappen te doen en dat ook alleen omdat t weekend is. Ik geloof dat het momenteel iets minder goed met me gaat.

@Vogelvrij: Proficiat!
Oud 22-05-2011, 08:55
winnie the pooh
@Sorry.x
Dat is inderdaad niet erg leuk nee,
zelf heb ik ooit een invaller gehad die doodleuk begon te vertellen over wat moeders voor klussen deden vroeger en moederdag enzo, terwijl een klasgenoot zn moeder overleden was......

OT: zie echt ontzettend op tegen woensdag,
Joyce was gister niet meer geweest, mn moeder zei dat ik haar maar moest mailen over woensdag,
maar dat wil ik niet, ik vind dat niet prettig om dat te doen terwijl ik weet dat ze ziek is,
morgenmiddag moet ik nog wat inhalen bij die leraar, en dan vraag ik nog wel ns beleefd wat ik kan verwachten van woensdag, reageert ie dan weer zo dan ga ik Joyce wel mailen, en vragen of zij tips heeft of ns met die leraar wil praten.....

Verder ga ik als het weer een beetje meezit vandaag mn schooltas pimpen,
Ik probeer zo min mogelijk aan woensdag te denken al lukt dat echt niet goed, ik weet nog niet hoe ik het woensdag de rest van de dag vol moet gaan houden,

Gister heb ik niet veel gedaan, smiddags op bezoek geweest bij mensen in de straat en savonds waren een heleboel buurtbewoners op het plein,
toen kwam de politie nog langs, omdat er nogal vaak mensen rondhangen die echt niet alleen sigaretten roken, maar toen zaten wij daar dus toen lagen we best wel dubbel, alleen toen waren we nog geen halfuur weg of er zat weer n grote groep die nog tot bijna 12 uur heeft geschreeuwd en gedaan. ik vind t zelf niet zo erg, maar ik vind t zo zielig voor al die kleine kindjes in de buurt....

Moet ook nog n werkstuk voor bio maken, maar alle info die ik op internet over dat onderwerp kan vinden is zo geschreven dat ik dr bijna n woordenboek naast moet houden, wat n kaktaal!
Oud 22-05-2011, 09:19
Dott
Dott is offline
Pff ik merk dat ik heel erg moeite heb met de afgelopen week.
Alles lijkt zo vreselijk op zijn kop te staan, en dat beinvloed mn hele humeur.
Ben knorrig, prikkelbaar, lichtgeraakt en makkelijk geirriteerd.
Ik wil niet zo doen maar ik kan er eigk niet zo veel aan doen.
Het feit dat ik het merk maar er niks aan kan doen maakt me alleen nog maar kwaaier.
Oud 22-05-2011, 11:19
Verwijderd
De afspraak kon niet vervroegd worden helaas. Maar inmiddels is het nog maar een weekje wachten!
Oud 22-05-2011, 14:11
darkfairy
darkfairy is offline
ik trek dit zo niet meer.
Oud 22-05-2011, 14:22
poldersnol
poldersnol is offline
ik moet nu eigenlijk school doen maar ik doe het niet!!!

eg i'm such a bad boy :$
Oud 22-05-2011, 15:17
SparklingBitch
SparklingBitch is offline
heey ik sag dit topic en ik d8 dit is eg iets voor mij ik moe hier eve me verhaal kwijt enso en ik vin het fijn als mense me dan steune want ik heb eg aardig wa tegeslage gehad in me lefe enso

nouja kijk ik ben dus sparklingbitch enso en ik vin da leuk maar heel veel mense nie en ik heb gwn het gefoel da ik nie geaccepteerd word. ik ken so iemand die heet glenn en hij doet eg heel erg gemeen tege mij ik vertelde so me verhaal tege hem en hij sei eg so van jah boeie ga dan weg hier nou kijk da raakte me heel erg sins die tijd ben ik dus wa meer op meself gaan leve. ik doe habbo hotel want da is eg een fijne uitlaat klep for mij en ik vin da fijn ik ontmoet leuke mense die het selfde van als ik sijn enso dus daar heb ik heel feel steun aan mja back to the point

ik had dus dit jaar nog geen onvoldoendes gehaalt voor AK en nu heb ik een 5.3 gehaalt en ik vin dit eg nie leuk enso ik kan er wel van huile want dat doet me heel feel pijn ik denk dan so fan waarom doet da mens da?? wrm doet se me da aan?? maar ik durf nie te frage WHY dus da doe ik ook nie heeft iemand TIPS?

kijk en nu heb ik ook nog dit:
mijn tande zijn vies en geel terwijl ik ze 2x per dag poets. daarom wil een paar dingev rage: hoe oud moet je sijn om j etande te bleke en doet het pijn enso????????????
Oud 22-05-2011, 16:18
Roosje
Roosje is offline
Hoei, de eerste versie van mijn paper is af! Ik hoef hem pas op 7 juni in te leveren, maar ik had de deadline op afgelopen vrijdag gesteld. 't Is namelijk best een belangrijk vak en dit paper alleen al telt voor 7,5 ECTS. Ik vond het belangrijk om ervaring te krijgen in fatsoenlijk onderzoek doen met een tijdsplanning én om dit paper goed te schrijven én ik vind het leuk. En ik heb m'n eerste deadline dan wel niet precies gehaald, maar ik ben toch al een heel eind. Ik ben er blij mee!
Er zitten wel nog een triljoen voetnoten in en N.B.'s en andere dingen die ik moet wijzigen omdat ik er nog niet tevreden mee ben, maar het skelet staat er in elk geval en dat vind ik heel tof.
Oud 22-05-2011, 16:35
Edelweiss
Edelweiss is offline
@Roosje; Mooi wark! Goedzo
Oud 22-05-2011, 20:03
Verwijderd
Vanmorgen naar de communie van mijn neefje Rowin geweest in de kerk.
Het was een mooie dienst en mijn neefje Rowin heeft het goed gedaan in de kerk. .
Vanmiddag dus communie feest gevierd.
Het was gezellig druk, veel gezinnen met kinderen die fijn buiten konden spelen.
Na afloop van het communie feest zijn mijn ouders, mijn nichtje Lisanne en ik nog uit wezen eten bij de Griek.
We hadden heerlijk gegeten .
Nu even rustig bij komen van een toch wel vermoeiende dag.

Ik heb trouwens ook al een aantal dagen het gevoel eetbuien te hebben en ook dat ik geen maat meer weet te houden met het eten.
En dat terwijl ik toch wel weer wil opletten met wat ik eet, is dat erg moeielijk.
Ook heb ik er heel veel moeite mee dat een huisgenoot van mij zooo verschrikkelijk langzaam eet.
En als zei zo langzaam eet heb ik de neiging ook maar te blijven eten tot dat zij ook klaar is met eten.
GGGGGRRRRR, ik eten, ik word er niet goed van.
Had ik maar een dag dat ik niet aan eten hoef te denken.
Maar ja, je moet wel eten....... en dan weet ik weer geen maat te houden.
Het is allemaal weer eg moeilijk op dit moment.
Wie herkent dit????
Oud 22-05-2011, 20:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Joepie, mijn pc is weer te gebruiken! Ik heb 'm wel gemist, hoor, dat half jaar.
Oud 23-05-2011, 08:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@sanni: Dank je wel Heb een leuk weekeinde gehad, fijne verjaardag, jammer dat het nu weer maandag is...
Oud 23-05-2011, 14:12
Eend
Eend is offline
Een bloeddruk van 150/100 en een pols van 92. Om 5 uur weer meten. Maar er wordt eindelijk geloofd dat ik veel pijn heb!
Vanavond weer meten en als ie nog zo blijft moet ik mss naar het ziekenhuis

Regels voor berichten