Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2011, 09:09
Verwijderd
Citaat:
AH! gefeliciteerd Azèche!
Citaat:
Gefeliciteerd K.!
Dank jullie!

Het idee dat ik nu zomaar een winkel in kan lopen om alcohol te kopen is zó bizar. En sigaretten. En dat ik brommer zou mogen rijden. En over twee jaar mag tippelen en zo.
Advertentie
Oud 19-05-2011, 09:11
Lorelei
Lorelei is offline
Heb je plannen?
Oud 19-05-2011, 09:12
Rationeel
Rationeel is offline
jij bent weer veel te vroeg wakker, dame
Oud 19-05-2011, 09:25
Lorelei
Lorelei is offline
Ik deed het niet expres
Oud 19-05-2011, 09:26
Sherlock
Sherlock is offline
Gefeliciteerd kat!
Oud 19-05-2011, 09:28
Rationeel
Rationeel is offline
wat een pleurisbanner
Oud 19-05-2011, 09:29
Sherlock
Sherlock is offline
Mijn adblockplus laat alleen een wit vlak zien
Oud 19-05-2011, 09:30
Lorelei
Lorelei is offline
Mijn gele forum heeft nérgens last van
Oud 19-05-2011, 09:32
Verwijderd
Ik zie niet eens banner ergens
Oud 19-05-2011, 09:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik zie niet eens banner ergens
Gefeliciteerd
Oud 19-05-2011, 09:36
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
wat een pleurisbanner
Geel <3
Oud 19-05-2011, 09:37
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dank jullie!

Het idee dat ik nu zomaar een winkel in kan lopen om alcohol te kopen is zó bizar. En sigaretten. En dat ik brommer zou mogen rijden. En over twee jaar mag tippelen en zo.
Azèche-tien! Gefeliciteerd!
Oud 19-05-2011, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd
Ja wel dank!
Oud 19-05-2011, 09:43
Sherlock
Sherlock is offline
GEEL IS AIDS AAN JE OGEN
Oud 19-05-2011, 09:46
Verwijderd
Nostalgie geel! Veel beter
Oud 19-05-2011, 09:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
GEEL IS AIDS AAN JE OGEN
Geel is een mooie, bannerloze kleur!
Oud 19-05-2011, 09:47
Verwijderd
L. Kriebel: gefeliciteerd!

GEEL
Oud 19-05-2011, 09:52
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Geel is een mooie, bannerloze kleur!
Gewoon adblockplus;p
Oud 19-05-2011, 09:56
Tink*
Tink* is offline
Ik heb een hekel aan bewegende banners.
Oud 19-05-2011, 09:58
Verwijderd
Heeft wit altijd banners eigenlijk?
Oud 19-05-2011, 09:59
Tink*
Tink* is offline
Nee, althans dat blauwe ding bovenin stond daar voor vandaag niet.
Oud 19-05-2011, 10:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Gewoon adblockplus;p
Plugins zijn pas aids!
Oud 19-05-2011, 10:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Chrome AdBlock
Oud 19-05-2011, 10:32
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Nieuw nummer van the National. Absinthe Minke Miekepieke Zonnevlekje naamzoek.
Ga hem straks even luisteren!
Oud 19-05-2011, 11:03
Rationeel
Rationeel is offline
ffff, het wws loopt nog. dat had 4 dagen geleden al klaar kunnen zijn
Oud 19-05-2011, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Mijn gele forum heeft nérgens last van
Oud 19-05-2011, 11:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
WHiii, nieuwe opdracht Cartoonillustratie voor een landelijk evenement
Oud 19-05-2011, 11:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ga hem straks even luisteren!
ah, je bent wakker ;D
Oud 19-05-2011, 11:43
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Chrome AdBlock
Die filtert pas sinds 2 weken geleden de volle 100%
Oud 19-05-2011, 11:44
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Plugins zijn pas aids!
Lol, nee
Oud 19-05-2011, 11:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Lol, nee
Nou vooruit, Adblock was leuk toen ik nog FF had. Maar zet je forum op geel en je hebt geen adblock meer nodig
Oud 19-05-2011, 12:02
Sherlock
Sherlock is offline
Alsof ik alleen op het forum kom
Oud 19-05-2011, 12:16
Rationeel
Rationeel is offline
forum op geel... ik heb al slechte ogen...
Rationeel
Rationeel is offline
en het is ook gewoon een gadverdammekleur
Rationeel
Rationeel is offline
diarree-oker
Oud 19-05-2011, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Wát.
Vleesch! Nomz!

Citaat:
ja die man is echt een gewichtig wonder, wangen, geen wangen, wangen, geen wangen. Het is maar goed dat hij zo'n constante factor als een snor heeft.
Haha inderdaad, als je eens images.google.com nazoekt op Johan Derksen zie je echt 50kg verschil links en rechts

Citaat:
...dat is genoeg voor een week he?
Twee dagen

Citaat:
discussie amsterdams/rotterdams is zinloos, maar wat betreft het kraken ben ik het helemaal met je eens. ik kan het alleen (nog) niet, maar dat komt wel

en áls je dan rotterdams speels is de combi met utrecht gewoon kut. dan is één of twee pasrondes echt prima en het maakt het spannend genoeg. en belangrijker: je kunt nog fatsoenlijk blijven spelen, ongeacht de hoeveelheid drank in je mik
Kraken is vrij eenvoudig; je neemt gewoon de speelronde over van de partij die maakt. Je moet dan de helft+1 aan punten scoren, anders ga je nat. Stel dat ik een contraatje uit wil lokken omdat ik geen troefkaarten maar een formidabele bijkaart (eventueel met roem in de hand!) (azen, gedekte tienen) heb speel ik dus een -voor mij- zwakke troefkaart, hoop dat iemand contra blèrt en dat m'n maat wat troeven heeft zodat ik m'n bijkaarten kwijt kan. Bij ons is het ook zo dat 4 troeven per definitie altijd contra is (anders zit je te "leunen" en dat is evil). En het gebeurt best wel dat je dan 78-stuk krijgt met helemaal niets d'r bij, nou, pompen of verzuipen Het grote voordeel is dat wanneer mensen contra (en re) gaan is dat je meteen anders een spel in gaat. Het komt dan minder snel voor dat je gewoon clueless je kaarten op tafel kunt gooien omdat het spel al gespeeld is als je een béétje voorkennis hebt over hoe het verdeeld zit.

Citaat:
Utrechts speelt sowieso kut, maar 1 pasronde is nog kutter imo. Want of je hebt mooie kaarten van 1 kleur en dat wil je dan meteen maar kiezen zonder het risico te lopen dat iemand anders m pakt, of je hebt shit en dan maakt het niet zoveel uit of je meteen moet spelen of een ronde moet wachten, hopen dat de tegenstander speelt is zinloos

ik had laatst echt een shithand en we speelden met 1 pasronde. Klaver werd gevraagd en ik had aas 10 vrouw zeven oid, en dat was mn beste kleur. Dan heb ik liever dat ik meteen moet kiezen, dan dat ik eersst moet gaan hopen dat iemand toevallig boer nel + nog wat heeft een speelt.

die gok heb ik niet genomen en ik ben maar gewoon gaan spelen. Had verder echt alleen maar zevens en zo.
Daarom zeg ik; verplicht maken met kraken (je speelt immers niet alleen!). Veel leuker Altijd kut als azen/tienen troef worden gemaakt, je weet dat je ze gewoon in kunt leveren. Hoewel de aas dan nog wel eens wil blijven hangen maar soit.
Oud 19-05-2011, 12:35
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Kraken is vrij eenvoudig; je neemt gewoon de speelronde over van de partij die maakt. Je moet dan de helft+1 aan punten scoren, anders ga je nat. Stel dat ik een contraatje uit wil lokken omdat ik geen troefkaarten maar een formidabele bijkaart (eventueel met roem in de hand!) (azen, gedekte tienen) heb speel ik dus een -voor mij- zwakke troefkaart, hoop dat iemand contra blèrt en dat m'n maat wat troeven heeft zodat ik m'n bijkaarten kwijt kan. Bij ons is het ook zo dat 4 troeven per definitie altijd contra is (anders zit je te "leunen" en dat is evil). En het gebeurt best wel dat je dan 78-stuk krijgt met helemaal niets d'r bij, nou, pompen of verzuipen Het grote voordeel is dat wanneer mensen contra (en re) gaan is dat je meteen anders een spel in gaat. Het komt dan minder snel voor dat je gewoon clueless je kaarten op tafel kunt gooien omdat het spel al gespeeld is als je een béétje voorkennis hebt over hoe het verdeeld zit.
ik begrijp precies wat je bedoelt, maar kan me nu inderdaad wel voorstellen dat noedel denkt dat we het over stiften hebben

*elleboog op tafel*
Oud 19-05-2011, 12:36
Rationeel
Rationeel is offline
verplicht maken/utrechts is inderdaad een goede combi met amsterdams, maar met rotterdams is het kut. daar moet je inderdaad gewoon rekening houden met het feit dat je geweldige losse aas-10 waardeloos wordt op het moment dat deze troef wordt gemaakt
Oud 19-05-2011, 12:38
Verwijderd
En dat terwijl klaverjassen toch een van de makkelijkere spellen is om te vatten, qua regels. Juist de tactiek en de gespeelde kaarten onthouden evenals goed omgaan met seinkaarten maakt klaverjassen zo cool

edit: Speel dan ook geen Rotterdams
Oud 19-05-2011, 12:40
Rationeel
Rationeel is offline
ja. het is op het eerste gezicht een vrij rechtlijnig en makkelijk spel, maar met goede spelers is dat totaal niet zo. die weten zonder aas en jas in de hand toch dikke punten binnen te halen

en beide varianten hebben venijnige kantjes.
Oud 19-05-2011, 12:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En dat terwijl klaverjassen toch een van de makkelijkere spellen is om te vatten, qua regels. Juist de tactiek en de gespeelde kaarten onthouden evenals goed omgaan met seinkaarten maakt klaverjassen zo cool

Klaverjassen is kut, ik heb het één keer geprobeerd te begrijpen toen ik 10 was en mijn vader graag wilde klaverjassen. We vonden er allemaal geen hol aan (laat staan dat we het begrepen) en gingen toen weer verder met vertrouwd canasta
Oud 19-05-2011, 12:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Tuurlijk wel rotterdams..
Oud 19-05-2011, 12:52
Rationeel
Rationeel is offline
ik hou me normaal gesproken zo ver mogelijk van rotterdam verwijderd, maar niet met klaverjassen
Oud 19-05-2011, 12:53
Verwijderd
Oh schei uit, maatslagen verplicht overnemen is echt gay en ontneemt je kansen pitjes te draaien met flawless play
Oud 19-05-2011, 12:57
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Oh schei uit, maatslagen verplicht overnemen is echt gay en ontneemt je kansen pitjes te draaien met flawless play
het maakt pitten moeilijker ja
Oud 19-05-2011, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Klaverjassen is kut, ik heb het één keer geprobeerd te begrijpen toen ik 10 was en mijn vader graag wilde klaverjassen. We vonden er allemaal geen hol aan (laat staan dat we het begrepen) en gingen toen weer verder met vertrouwd canasta
Eigenlijk moet je klaverjassen ook leren van mensen die er ervaren in zijn. Dat maakt het zóveel makkelijker
Oud 19-05-2011, 12:59
Verwijderd
Ah het forum is niet meer stuk
Oud 19-05-2011, 13:00
Verwijderd
Gefeliciteerd Azèche!
Oud 19-05-2011, 13:06
Verwijderd
Citaat:
ah, je bent wakker ;D
Ik was al best snel wakker. 10 over 10 ofzo. Ben nu weer thuis.
Oud 19-05-2011, 13:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Eigenlijk moet je klaverjassen ook leren van mensen die er ervaren in zijn. Dat maakt het zóveel makkelijker
Mijn vader heeft ruim een eeuw ervaring als topklaverjasser!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten