Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2011, 17:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Spoiler

Janice Dickinson naakt, klikken op eigen risico
Advertentie
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
En een docent is geen persoon?
Tuurlijk wel, als in de zin van een docent vind ik het zo niet erg, want hij kon echt totaal niet lesgeven (mede door de klas, maar meer door hemzelf)

Als in de zin van persoon, vind ik het wel wat zielig voor die man zelf.
Verwijderd
Citaat:
Gisteren vroeg een meisje op een basisschool aan me waar ik die leuke oorbellen van had.
Dus ik vertelde dat ik ze van mijn zusje had gehad, voor m'n verjaardag.
"Oh, bent u jarig geweest? Hoe oud bent u geworden?"
En toen zei een jongetje: "Nee, je moet vragen hoe jong ze is geworden, want dat ligt vaak nogal gevoelig.'

Groep 6

Citaat:
Spoiler

Janice Dickinson naakt, klikken op eigen risico

Citaat:

sann, nu niet weer aankomen met "zuurpruim" he
Ik zeg helemaal niks meer
Oud 19-05-2011, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk wel, als in de zin van een docent vind ik het niet erg, want hij kon echt totaal niet lesgeven (mede door de klas, maar meer door hemzelf)

Dus als een docent niet kan lesgeven is het niet erg als jullie hem dusdanig het leven zuur maken dat hij bijna moet huilen?
Tuurlijk, dat is slecht en kut, dat hij blijkbaar slecht orde kan houden, maar hem laten huilen is dan toch niet zijn verdiende loon ofzo?
Oud 19-05-2011, 17:07
Verwijderd
Maarja, werktime!
Oud 19-05-2011, 17:08
Verwijderd
Werk ze!
Oud 19-05-2011, 17:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Tuurlijk wel, als in de zin van een docent vind ik het zo niet erg, want hij kon echt totaal niet lesgeven (mede door de klas, maar meer door hemzelf)

1997 was een slecht jaar.
Oud 19-05-2011, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Dus als een docent niet kan lesgeven is het niet erg als jullie hem dusdanig het leven zuur maken dat hij bijna moet huilen?
Tuurlijk, dat is slecht en kut, dat hij blijkbaar slecht orde kan houden, maar hem laten huilen is dan toch niet zijn verdiende loon ofzo?
qft.
Oud 19-05-2011, 17:12
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Nee dat niet.

Maar hij doet altijd vreemd, neemt altijd de vwo boeken mee, geeft iedereen een por, doet nutteloze dingen, kan totaal geen orde houden. Is heel tactloos. En hij geeft heel vaak de foute cijfers. En hij geeft veels te veel op, en kijkt het vervolgens niet na. Als hij het nakijkt met de klas, haalt ie alles door elkaar heen. Hij legt niet goed uit. Als je zegt dat je het niet snapt dan zegt ie; ga maar aan het werk, of hij zegt het helemaal voor waardoor je er niets meer van leert. Hij dreigt alleen maar met eruit sturen, als je dan eindelijk gaat, dan word ie boos en moet je toch maar blijven zitten, echt nutteloos.
Hij heeft iemand aan het huilen gemaakt vandaag, onterecht, ze was alleen maar voor duits aan het leren op het goede moment. En hij vroeg aan een jongen waarom hij eigenlijk leefde. Toen was de maat een beetje vol.
Het was alleen lullig dat iemand schreewde dat ie ''voor haar een part dood mocht vallen'', dat was dan net weer niet terecht.
Oud 19-05-2011, 17:12
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
1997 was een slecht jaar.
Er zijn er anders zat van 1996, want ik ben een vroege leerling.
Oud 19-05-2011, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Gisteren vroeg een meisje op een basisschool aan me waar ik die leuke oorbellen van had.
Dus ik vertelde dat ik ze van mijn zusje had gehad, voor m'n verjaardag.
"Oh, bent u jarig geweest? Hoe oud bent u geworden?"
En toen zei een jongetje: "Nee, je moet vragen hoe jong ze is geworden, want dat ligt vaak nogal gevoelig.'

Groep 6
<3
Oud 19-05-2011, 17:22
Verwijderd
Citaat:
We hebben onze duits docent bijna laten huilen, althans, hij moest net niet huilen.
Als docent; lekker puh, eigen schuld
Als persoon, is het wel zielig voor hem.
Ik heb wel een beetje medelijden, maar docent zijn is gwn niet zijn vak.
En als orde houden een vak was, dan was ie er bijzonder slecht in. Alhoewel we wel de drukste havo klas zijn.
Nouja als je al geen HAVO-klas aan kunt

Maar waarom geven jullie hem dan niet eens wat tips ? Wat je hierboven zegt?
Oud 19-05-2011, 17:23
Verwijderd
Ik heb eerder het idee dat er gewoon iets gruwelijk mis is met die docent in zijn dagelijks leven ofzo. Als je zo warrig en chaotisch bent in je lessen, studeer je toch niet af?
Oud 19-05-2011, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb eerder het idee dat er gewoon iets gruwelijk mis is met die docent in zijn dagelijks leven ofzo. Als je zo warrig en chaotisch bent in je lessen, studeer je toch niet af?
Dat vraag ik mij soms ook af ja. Hoe sommige personen het gered hebben.

Maar het is wel triest voor de arme man die vast en zeker elke dag met een rotgevoel naar het werk gaat en er maar het beste van probeert te maken.
Oud 19-05-2011, 17:27
Verwijderd
Ja, en daar bij voorbaat al in faalt, omdat ie zich sowieso al dtuk maakt als ie zo'n nare klas voor zich krijgt.
Oud 19-05-2011, 17:27
Rationeel
Rationeel is offline
pfff bij mij op school stak je die docent dan gewoon je passer in z'n been. laten huilen is zooooo passé
Oud 19-05-2011, 17:28
Verwijderd
1997, de mensen uit dat jaar blijven toch baby's voor mij, maar ze zijn al 14
Ik ging toen naar de eerste.
Oud 19-05-2011, 17:29
Verwijderd
Trouwens, bij docenten die aan de universiteit gestudeerd hebben, komt dat ook wel voor natuurlijk. Je ziet vaak dat ze absoluut passie voor hun vak hebben, maar geen idee hebben hoe ze het moeten overdragen. Ik ben dan ook absoluut niet met Kazet in dezen, die vindt dat alle docenten moeten zijn afgestudeerd aan een universiteit. Didactische vaardigheden is minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker.
Oud 19-05-2011, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ja, en daar bij voorbaat al in faalt, omdat ie zich sowieso al dtuk maakt als ie zo'n nare klas voor zich krijgt.
Yep, maargoed veel docenten moeten ook alles niet zo persoolijk opvatten.
Maar al is die beste man al niet zo'n held in orde houden etc.. dan helpt een warrig en chaotisch karakter er niet echt bij.
Oud 19-05-2011, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, bij docenten die aan de universiteit gestudeerd hebben, komt dat ook wel voor natuurlijk. Je ziet vaak dat ze absoluut passie voor hun vak hebben, maar geen idee hebben hoe ze het moeten overdragen. Ik ben dan ook absoluut niet met Kazet in dezen, die vindt dat alle docenten moeten zijn afgestudeerd aan een universiteit. Didactische vaardigheden is minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker.
Qft. Dit jaar weer gezien dat academici voor een lieve havo of vwo klas helemaal afgemaakt worden omdat ze er niks van kunnen. Zelfs de stof overbrengen is vaak al een probleem laat staan de pedagogische of didactische vaardigheden.

Ik zit dan ook wel bij het elite-korps met vmbo bovenbouw basis/kader
Oud 19-05-2011, 17:30
Rationeel
Rationeel is offline
hmmm interessant wat linkedin doet op de beurs. ik ga al mijn spaarcentjes in facebook gooien zodra die er op gaan
Oud 19-05-2011, 17:31
Verwijderd
Citaat:
hmmm interessant wat linkedin doet op de beurs. ik ga al mijn spaarcentjes in facebook gooien zodra die er op gaan
3 miljard toch?
Oud 19-05-2011, 17:32
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat heb je aan didactische vaardigheden als je niets hebt om aan anderen te leren? Vakkennis is het belangrijkst, dat toont ook het succes van het Finse model aan.
Oud 19-05-2011, 17:32
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Is Facebook niet overgehypet als investering?
Oud 19-05-2011, 17:34
Rationeel
Rationeel is offline
dat zeiden ze bij google ook

linkedin is nu volledig over de kop gegaan en 8 miljard waard ofzo
Verwijderd
Citaat:
Yep, maargoed veel docenten moeten ook alles niet zo persoolijk opvatten.
Maar al is die beste man al niet zo'n held in orde houden etc.. dan helpt een warrig en chaotisch karakter er niet echt bij.
Ja, maar goed, ik vraag me dan dus ook af of hij zo'n karakter heeft of dat hij de laatste tijd zo is door omstandigheden oid. Het klinkt echt een beetje alsof die man gewoon totaal niet lekker in z'n vel zit, en dan wordt ie ook nog afgemaakt door zo'n klas, nou, ik geef het je te doen
En tuurlijk is het waar dat veel docenten zich dingen te persoonlijk aantrekken. Het zijn pubers, die houden niet zomaar van je. Maar dan nog.
Verwijderd
Citaat:
Wat heb je aan didactische vaardigheden als je niets hebt om aan anderen te leren? Vakkennis is het belangrijkst, dat toont ook het succes van het Finse model aan.
Ik zeg toch ook niet dat ze geen kennis van zaken moeten hebben?
Oud 19-05-2011, 17:36
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Nouja als je al geen HAVO-klas aan kunt

Maar waarom geven jullie hem dan niet eens wat tips ? Wat je hierboven zegt?
We hebben al vaak zat dingen gezegd, en hem helpen herrineren aan andere dingen.
Maar het werkt gewoon niet.
Oud 19-05-2011, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Wat heb je aan teveel vakkennis als je het niet kunt overbrengen?
Oud 19-05-2011, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar goed, ik vraag me dan dus ook af of hij zo'n karakter heeft of dat hij de laatste tijd zo is door omstandigheden oid. Het klinkt echt een beetje alsof die man gewoon totaal niet lekker in z'n vel zit, en dan wordt ie ook nog afgemaakt door zo'n klas, nou, ik geef het je te doen
En tuurlijk is het waar dat veel docenten zich dingen te persoonlijk aantrekken. Het zijn pubers, die houden niet zomaar van je. Maar dan nog.
Van mij houden ze allemaal natuurlijk!

Nee het is rot voor die man en ik hoop dat zijn collegae hem een beetje steunen.
Oud 19-05-2011, 17:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik zeg toch ook niet dat ze geen kennis van zaken moeten hebben?
Dat zeg je wel, want op het hbo leer je geen drol.
Oud 19-05-2011, 17:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat heb je aan teveel vakkennis als je het niet kunt overbrengen?
Niks, maar zulke mensen gaan doorgaans ook niet het onderwijs in.
Oud 19-05-2011, 17:39
Verwijderd
Citaat:
maar ik denk dat het met natuurlijke selectie te maken heeft.
maar het doel van de medische wetenschap is natuurlijk om natuurlijke selectie tegen te gaan!
Oud 19-05-2011, 17:40
Verwijderd
Nou ja, té veel vakkennis heb je in principe natuurlijk nooit, maar dit:

Citaat:
Niks, maar zulke mensen gaan doorgaans ook niet het onderwijs in.
... is simpelweg niet waar. Helaas.
Oud 19-05-2011, 17:41
Verwijderd
Citaat:

Genoeg voor de onderbouw hoor!
Oud 19-05-2011, 17:41
Verwijderd
Citaat:
We hebben al vaak zat dingen gezegd, en hem helpen herrineren aan andere dingen.
Maar het werkt gewoon niet.
Waarom help je hem dan niet met de hele/halve klas?
Oud 19-05-2011, 17:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Nope.
Oud 19-05-2011, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Onzin natuurlijk. Discussie gesloten.

Ga eerst maar eens leren tussen de verschillende schoolculturen en leefculturen tussen Nederland en andere landen. Denemarken en Belgie bv zijn al totaal verschillend en die werken ook niet goed.
Oud 19-05-2011, 17:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou ja, té veel vakkennis heb je in principe natuurlijk nooit, maar dit:

... is simpelweg niet waar. Helaas.
De echte hardcore autisten staan niet voor de klas, hoor.
Verwijderd
Citaat:
Van mij houden ze allemaal natuurlijk!

Nee het is rot voor die man en ik hoop dat zijn collegae hem een beetje steunen.
Van mij ook
En ik heb nog een eerstegraads lesbevoegdheid ook
Verwijderd
Als in Finland alle docenten op de middelbare school universitair geschoold zijn, dan neem ik aan dat je in Finland op de universiteit een richting kunt volgen waarbij je didactiek en dergelijke krijgt geleerd, in plaats van dat je gewoon afstudeert en dan nog een halfjaartje stage loopt en dan 1egraads docent bent zoals in Nederland
Verwijderd
Citaat:

En bovenbouw, jullie gaan altijd zo uit van de havo/vwo. Maar de vmbo-bovenbouw is pedagogisch en didactisch gezien nog steeds het pittigst.

De meeste havo/vwo docenten zouden na 1 maand wegrennen uit de klassen die ik lesgeef
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Onzin natuurlijk. Discussie gesloten.

Ga eerst maar eens leren tussen de verschillende schoolculturen en leefculturen tussen Nederland en andere landen. Denemarken en Belgie bv zijn al totaal verschillend en die werken ook niet goed.
Ga eerst maar eens stam plus tee leren.
Oud 19-05-2011, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar tussen goede docent en hardcore autist zit ook nog behoorlijk wat.
Genoeg docenten gehad/gezien die gewoon geen idee hadden van hoe mensen - laat staan pubers - in elkaar zaten, maar die op de een of andere gekke manier toch voor de klas stonden.
Oud 19-05-2011, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Maar ook veel ''socialere'' academici redden het vaak niet. Dit jaar weer gezien dat de meeste HBO'ers mogen blijven (die dus ook 4 jaar geschoold zijn op het didactisch en pedagogisch vlak) en diegene die een cursusje ''hoe moet ik voor de klas staan'' hebben gehad en 1e graad zijn van de uni die zijn voortijdig zelf weggegaan of moesten weg.
Oud 19-05-2011, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Als in Finland alle docenten op de middelbare school universitair geschoold zijn, dan neem ik aan dat je in Finland op de universiteit een richting kunt volgen waarbij je didactiek en dergelijke krijgt geleerd, in plaats van dat je gewoon afstudeert en dan nog een halfjaartje stage loopt en dan 1egraads docent bent zoals in Nederland
Dat kan ik me ook niet anders voorstellen inderdaad.
Verwijderd
Citaat:
Ga eerst maar eens stam plus tee leren.
/care forum

Je mag best wel eens, nou wat zullen we voor jou doen 2 weken, mijn klassen overnemen en ik denk dat je meteen genezen bent van je standpunt.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, maar tussen goede docent en hardcore autist zit ook nog behoorlijk wat.
Genoeg docenten gehad/gezien die gewoon geen idee hadden van hoe mensen - laat staan pubers - in elkaar zaten, maar die op de een of andere gekke manier toch voor de klas stonden.
Klopt. Zowel docenten met veel vakkennis als docenten met weinig vakkennis. Dus dan kun je maar beter zorgen dat alle docenten veel vakkennis hebben, zodat het daar niet aan kan liggen.
Oud 19-05-2011, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Maar ook veel ''socialere'' academici redden het vaak niet. Dit jaar weer gezien dat de meeste HBO'ers mogen blijven (die dus ook 4 jaar geschoold zijn op het didactisch en pedagogisch vlak) en diegene die een cursusje ''hoe moet ik voor de klas staan'' hebben gehad en 1e graad zijn van de uni die zijn voortijdig zelf weggegaan of moesten weg.
Hopsa, en dat is de praktijk!
Oud 19-05-2011, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Zowel docenten met veel vakkennis als docenten met weinig vakkennis. Dus dan kun je maar beter zorgen dat alle docenten veel vakkennis hebben, zodat het daar niet aan kan liggen.
Zak er lekker in
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten