Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2011, 15:51
Tazer
Tazer is offline
Hoe ging 't bij jullie? De samenvatting vond ik echt niet de doen man!

Antwoorden:
http://havovwo.nl/havo/hne/bestanden/hne11iant.pdf

Voorlopige omzettingstabel:
http://havovwo.nl/havo/hne/bestanden/hne11itab.pdf

Ik kom uit op 29 scorepunten, een cijfer tussen de 5,6 en de 7,6.

Laatst gewijzigd op 17-05-2011 om 16:18.
Advertentie
Oud 17-05-2011, 16:36
alvar
die samenvatting was echt onmogelijk en die tekst onbegrijpelijk
Oud 17-05-2011, 16:39
Yne
Yne is offline
Volgens de omzettingstabel ongeveer tussen de 4.8 en 6.8, mijn god
Oud 17-05-2011, 16:45
evelien166
evelien166 is offline
Die samenvatting was echt moeilijk! Het eerste puntje dacht ik al gelijk; ohgod. Volgens de omzettingstabel heb ik tussen de 3.8 en 5.8. Hopen op een 5.2 om voldoende te blijven staan dus...
Oud 17-05-2011, 17:16
alvar
allemaal gaan klagen bij het LAKS over de samenvatting wie weet maakt het iets uit
Oud 17-05-2011, 17:35
isaa
samenvatten was echt moeilijk zeg! Ik had eerst veel te veel woorden en kwam zelfs een beetje in tijdnood!
tekstverklaren ging wel echt goed, punt waarschijnlijk tussen de 5.6 en 7.6
Oud 17-05-2011, 17:40
Hansie18
Hansie18 is offline
ik heb gewoon 11 punten van de 19 voor de samenvatting.
Oud 17-05-2011, 18:13
rick--1993
rick--1993 is offline
Krijgen we ook nog punten er bij op omdat Cito een fout heeft gemaakt in het correctiemodel?

Sociaal contRact?? Wat is dat dan weer?

Heb het overigens al gemeld bij LAKS, je weet maar nooit..
Oud 17-05-2011, 18:18
_WhiteMark
_WhiteMark is offline
Citaat:
Krijgen we ook nog punten er bij op omdat Cito een fout heeft gemaakt in het correctiemodel?

Sociaal contRact?? Wat is dat dan weer?

Heb het overigens al gemeld bij LAKS, je weet maar nooit..
'Sociaal contract' staat gewoon in de tekst, dus het is gewoon een woord dat de auteur heeft gebruikt
Oud 17-05-2011, 18:39
KillZeMall
KillZeMall is offline
De tekst was zo makkelijk xD. Na de eerste paar vragen dacht ik, vooral na vraag 3 dat gewoon een kwestie was van citeren, dat we een fout examen hadden gekregen ofzo, lol. De samenvattingsopdracht daarentegen was hartstikke Kwalitatief Uitermatend Teleurstellend ><;..

21 van de 28 bij de tekst
12 van de 19 bij de samenvattingsopdracht

Was trouwens heel erg in paniek door die fout van LAKS op hun site. Gelukkig ben ik nu tevreden met me punt xD

Vooral dat punt in die samenvattingsopdracht over die verschillen die je moest aangeven.
''wat TEGENWOORDIG als de belangrijkste natuurlijke verschillen tussen mannen en vrouwen wordt gezien.'' Hoe kun je in godsnaam uit de tekst halen dat alle genoemde verschillen nu van TEGENWOORDIG waren of juist niet...

Maar ja bommen, tussen de 6,3 en 8,3 volgens dat tabelletje.

Laatst gewijzigd op 17-05-2011 om 18:46.
Oud 17-05-2011, 19:23
Verwijderd
Ik kom uit tussen 4.6 en 6.6
Vond het ook erg flauw dat je voor vraag 3, 4 dingen moest noemen waar je maar 1 punt voor kreeg!
Belachelijk gewoon geef er dan 2 of 3 ofzo Twas wel makkelijke vraag maar dan nog!
En die Samenvatting sloeg helemaal nergens op!
Vooral dat 1e punt al; Wat er geconstateerd wordt tot het huidige emancipatiedebat;
Ik had gewoon heel leuk dat vrouwen en mannen tastend op zoek zijn naar hun identiteit..
En dr stonden nog wel meer belachelijke dingen in..
ook over Tekstfragment 1,, Waarom krijg je maar 1 punt als je die vrouw negatief neerzet.. Sorry owr maar ik ging eerst de tekst bekijken en toen pas tekstfragment en heb het ook zo in mn antwoord verwerkt, krijg je gelijk maar 1 punt..
Belachelijk owr!
Enerzijds was het examen te doen, anderzijds vondk hem op sommige stukken erg flauw!
Vooral de samenvatting!

Enne trouwens; dat van Vroeger stond vrij duidelijk in de tekst;p
Srry;p hahaha, die hadk iig goed
Oud 17-05-2011, 20:01
----
wow gewoon al in de 11000 klachten, zooo moeilijk was het nou ook weer niet!
Oud 17-05-2011, 20:04
Verwijderd
11275 om precies te zijn @themoment
Oud 17-05-2011, 20:24
Hansie18
Hansie18 is offline
Waar zie je dat?
Oud 17-05-2011, 20:26
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Waar zie je dat?
Statistiekenlijstje van het LAKS.
Oud 17-05-2011, 20:27
Verwijderd
Hahaha, best veel klachtenXD
Laat maar komen!
Kwil best ophoging,, dacht hem goed gemaakt te hebben valt het tegen
Oud 17-05-2011, 20:48
Dreamachineries
Dreamachineries is offline
Hij ging bij mij best goed, maar Nederlands is dan ook altijd al één van mijn beste vakken geweest. (Afgezien van debatteren en literatuur, bah! Die twee onderdelen heb ik dus ook verpest dit jaar, maar de rest ging goed, dus oh well.)
21 punten bij de eerste tekst en bij de samenvatting sowieso 14 punten. Ik heb dan iets tussen de 6.7 en 8.7 Ik ben dus sowieso wel tevreden. Ik had trouwens wel geluk dat de onderwerpen van de teksten me wel lagen...

Laatst gewijzigd op 17-05-2011 om 21:11.
Oud 17-05-2011, 20:53
Verwijderd
Dat was sowieso een +!
De onderwerpen waren niet saai maar gewoon leuk en interessant!
Oud 18-05-2011, 08:40
Roos00
Roos00 is offline
Ik vond het goed te doen! De samenvatting had ik echter wat te weinig tijd voor.. De open vragen heb ik zelf nog niet beoordeeld en ik ben ook benieuwd wat het verslag van de taalcommissie wordt. Volgens mij is die bespreking morgen. Misschien worden er dan nog meer dingen goedgerekend .
Oud 18-05-2011, 09:12
Verwijderd
OKeeej Ik help het hopen!
Oud 18-05-2011, 12:22
BusinessLady
ik vond de samenvatting juist niet moeilijk.. Het hele examen wel goed te doen om eerlijk te zijn! Ik heb tussen de 7.5 en 9.2 oelalaaa
Oud 18-05-2011, 15:27
Verwijderd
Samenvatting was lastig!

maar ik kom wel op een voldoende uit Yeaaay
Oud 18-05-2011, 16:24
BusinessLady
Als we nu allemaal op www.examenklacht.nl gaan klagen over vraag 3 aangezien we vinden dat dat 'zoveeeeel moeite' heeft gekost dat we er gewoon 3 punten voor moeten krijgen, wie weet krijgen we dat dan nog eens voor elkaar
Oud 18-05-2011, 16:31
Tazer
Tazer is offline
Is het inleveren van de kladversie van je samenvatting eigenlijk verplicht?
Oud 18-05-2011, 16:33
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Nee. Althans, bij ons op het VWO niet, maar het lijkt me dat dat op het HAVO dan ook zo is. Alle kladblaadjes mag je meenemen als het examen voorbij is.
Advertentie
Oud 18-05-2011, 16:35
Em.
Em. is offline
Ik las in de examenchat Nederlands dat het inderdaad niet verplicht is, maar wel handig kan zijn.

Citaat:
noAnswer: Als je een klad-versie gemaakt heb, je net-versie af is en je wilt gaan vertrekken, moet je die klad-versie ook inleveren of kun je die daar in een prullenbak gooien?
Docent_Rene: Je mag je kladversie weggooien. Inleveren is soms handig, als iets in je net onleesbaar is, kan de corrector terugvallen op het klad.
Oud 19-05-2011, 07:42
Mariska1990
Citaat:
Nee is niet verplicht, wij mogen de kladversies mee naar huis nemen!
Oud 19-05-2011, 08:36
jeuzt
Ik had nog helemaal al mijn antwoorden overgeschreven op zo'n extra kladblaadje zodat ik het thuis na kon kijken. Zat tot half 5 te wachten, maar mocht het niet meenemen naar huis.. want ja, er zijn natuurlijk leerlingen met dyslexie en die mogen nog een halfuur extra, stel je voor dat ik eenmaal thuis meteen me mobiel pak en die leerlingen die ik nog nooit heb gezien de goede antwoorden ga smsen terwijl er van te voren strikte controle was dat niemand zijn mobiel in de zaal had..
Oud 19-05-2011, 11:09
BusinessLady
Citaat:
Ik had nog helemaal al mijn antwoorden overgeschreven op zo'n extra kladblaadje zodat ik het thuis na kon kijken. Zat tot half 5 te wachten, maar mocht het niet meenemen naar huis.. want ja, er zijn natuurlijk leerlingen met dyslexie en die mogen nog een halfuur extra, stel je voor dat ik eenmaal thuis meteen me mobiel pak en die leerlingen die ik nog nooit heb gezien de goede antwoorden ga smsen terwijl er van te voren strikte controle was dat niemand zijn mobiel in de zaal had..

Als ik jou was zou ik echt een klacht indienen, want bij ons mag iedereen gewoon zijn kladblaadje meenemen! Staat nergens dat dat niet mag en wel raar dat het bij ons op school wel mag en bij die van jou niet..
Oud 19-05-2011, 16:46
Tom11
Citaat:
Als ik jou was zou ik echt een klacht indienen, want bij ons mag iedereen gewoon zijn kladblaadje meenemen! Staat nergens dat dat niet mag en wel raar dat het bij ons op school wel mag en bij die van jou niet..
Klopt inderdaad, je mag gewoon je kladblaadje meenemen ;-)
Oud 19-05-2011, 22:24
marjanxx
ik vond m wel te doen, had samenvatting ook goed gemaakt.
Heb tussen 6.1 en 8.1 dus ben blij want met een 6.2 sta ik een 7 gemiddeld voor nl
en die compensatie kan ik best gebruiken, bleh
Advertentie

Regels voor berichten