Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2011, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Vredenburg
Oh ja, jij had dat al verteld ja
Advertentie
Oud 23-05-2011, 10:04
Verwijderd
Morning!
Oud 23-05-2011, 10:10
Verwijderd
goeiemorgen! Ik heb een bijzonder uh, nerdy outfit aan. Jammer dat er niemand is om hem te zien want ik spijbel van school!
Oud 23-05-2011, 10:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
300 Euro is véél te veel.

hoeveel geven de samenwonende stellen hier per maand uit?
Oud 23-05-2011, 10:12
Verwijderd
Wij hebben 400 euro per maand eet- en boodschappenbudget, inclusief dat we hippies zijn die biologische en fairtrade zooi kopen, en dat we luie donders zijn die bijna elke week wel een keer eten bestellen, en dat we ook vaak vrienden te eten hebben.
Oud 23-05-2011, 10:13
Verwijderd
En dat gaat makkelijk. Maar we kopen wel weinig bier en wijn, dat scheelt natuurlijk weer wel.
Oud 23-05-2011, 10:13
Verwijderd
Kutjeplof, ik heb mezelf vandaag betrapt op het meezingen met East 17 en de Backstreet Boys

Radio Veronica
Oud 23-05-2011, 10:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wij hebben 400 euro per maand eet- en boodschappenbudget, inclusief dat we hippies zijn die biologische en fairtrade zooi kopen, en dat we luie donders zijn die bijna elke week wel een keer eten bestellen, en dat we ook vaak vrienden te eten hebben.
Ja, dan zat ik best aardig met mn pottje van 200 pp/pm.
Oud 23-05-2011, 10:20
Rationeel
Rationeel is offline
200 pp/pm is dikke prima, zolang niet blijkt dat jij naast mijn uitgaven ook nog eens 200 euro uitgeeft ofzo
Oud 23-05-2011, 10:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
200 pp/pm is dikke prima, zolang niet blijkt dat jij naast mijn uitgaven ook nog eens 200 euro uitgeeft ofzo
Mja, lijkt me niet. Op dinsdag geef ik max 3 euro uit aan avondeten + ehm, woensdag en dingen als brood en zo misschien nog ns 10 per week. Plus af en toe bij jou, plus wat extra uitgaven bij etos en zo. En nog een beetje extra aan water en sultanas om naar werk mee te nemen. Ik verwacht niet dat ik op 200 kom. Mogelijk wel boven de 90, maar dat is niet erg want we zouden sowieso beter op elkaar af kunnen stemmen met 1 potje.
Oud 23-05-2011, 10:40
Rationeel
Rationeel is offline
jeetje, een huishoudpotje...
Oud 23-05-2011, 10:43
Verwijderd
*beetje jeuk krijgt van alle burgerlijkheid hier*
Oud 23-05-2011, 10:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
*plant boom*
Oud 23-05-2011, 10:51
Verwijderd
Citaat:
*beetje jeuk krijgt van alle burgerlijkheid hier*
Oud 23-05-2011, 10:56
Rationeel
Rationeel is offline
als je jeuk krijgt moet je meer neuken!!!1!!
Oud 23-05-2011, 10:57
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 23-05-2011, 11:00
Verwijderd
Citaat:
als je jeuk krijgt moet je meer neuken!!!1!!
Oh, dan ga ik dat doen!

En mijn belastinggeld is er
Oud 23-05-2011, 11:07
Verwijderd
Whehe ik ga me pas druk maken over potjes en budgetten als ik structureel rode cijfers maak op m'n betaalrekening aan het einde van de maand, nu is het echt dikke /care En nee, dat is niet goed, dat weet ik
Oud 23-05-2011, 11:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, dan zat ik best aardig met mn pottje van 200 pp/pm.
Ik kan voor 150-180 pp/m rondkomen!
Oud 23-05-2011, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Whehe ik ga me pas druk maken over potjes en budgetten als ik structureel rode cijfers maak op m'n betaalrekening aan het einde van de maand, nu is het echt dikke /care En nee, dat is niet goed, dat weet ik
Als je 40/50 euro per week uitgeeft hoef je je ook niet echt druk te maken lijkt me
Oud 23-05-2011, 11:13
Carn
Carn is offline
ik geef maandelijks meer uit aan drank dan aan boodschappen-om-te-eten
Oud 23-05-2011, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Als je 40/50 euro per week uitgeeft hoef je je ook niet echt druk te maken lijkt me
Eh, dat zijn niet de enige uitgaven hoor, dat was alleen de supermarkt voor eten en drinken. En shit als wasmiddel Uit eten, stappen, muziek, boekje hier en daar, hardware, gadgets etc komen daar nog bij.
Oud 23-05-2011, 11:16
Verwijderd
Ik maak me niet echt druk om huishoudgeld en potjes en weet ik wat. Soms zit ik iets krapper bij kas, maar het komt wel altijd weer goed. *klopt af*
Verwijderd
Citaat:
ik geef maandelijks meer uit aan drank dan aan boodschappen-om-te-eten
Heb ik ook jaren gedaan De laatste jaren gaat het redelijk gelijk op geloof ik.

Citaat:
Eh, dat zijn niet de enige uitgaven hoor. Uit eten, stappen, muziek, boekje hier en daar, hardware, gadgets etc
Snap ik ook wel
Carn
Carn is offline
zo, net even the HARBINGER OF BAD NEWS geweest; een of ander systeem werkte aan onze kant niet goed, people were not amused En het was niet eens mijn fuckup. Want ben ik toch goed voor mijn collega's <3
Verwijderd
Citaat:
Ik maak me niet echt druk om huishoudgeld en potjes en weet ik wat. Soms zit ik iets krapper bij kas, maar het komt wel altijd weer goed. *klopt af*
Dit. En als ik niet uitkom merk ik dat meestal wel op tijd en doe ik de laatste week/weken van de maand wat zuiniger.
Oud 23-05-2011, 11:17
Verwijderd
Soms gaat het ook gruwelijk mis trouwens
Oud 23-05-2011, 11:17
Carn
Carn is offline
nu ik schulden-vrij ben kan ik lekker veul sparen
Oud 23-05-2011, 11:19
Rationeel
Rationeel is offline
ah, ik kom ook wel uit hoor, maar het is wel interessant om te zien hoeveel ik eigenlijk uitgeef per maand. ik dacht dat het veel meer zou zijn
Oud 23-05-2011, 11:20
Rationeel
Rationeel is offline
maar de conclusie is wel: vaker uit eten
Oud 23-05-2011, 11:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mijn uitgaven aan boodschappen zijn zeer beperkt.
Oud 23-05-2011, 11:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En zelfs dan nog heb je je spaarrekening die je kan plunderen
Oud 23-05-2011, 11:23
Verwijderd
Citaat:
mjah als je 't met z'n tweeën doet zul je wel wat potjes móeten hebben, omdat het anders zo lastig is om naar verhouding bij te dragen in je eentje maakt het allemaal niet zo veel uit, al je geld is jouw geld, maar als je samenwoont heb je eigen geld en gezamelijk geld.
Oud 23-05-2011, 11:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mijn uitgaven aan boodschappen zijn zeer beperkt.
10 broden en 4 potten pindakaas was het toch?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
10 broden en 4 potten pindakaas was het toch?
Ja.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik zou trouwens wel willen dat mijn studieschuld morgen wordt kwijtgescholden
Oud 23-05-2011, 11:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
In mn 1persoonshuishouden maak iik me er ook niet druk om. Ik weet niet eens hoeveel ik uitgeef per maand. Maar als je samenwoont, is het wel handig om daar iets meer over na te denken..
Oud 23-05-2011, 11:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb vorig jaar eens bijgehouden hoeveel ik per maand uitgaf. Gemiddeld zo'n 800 p/m!
Oud 23-05-2011, 11:27
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik heb vorig jaar eens bijgehouden hoeveel ik per maand uitgaf. Gemiddeld zo'n 800 p/m!
aan wat? aan alles?
Oud 23-05-2011, 11:28
Verwijderd
De mensen bij 'een dubbeltje op z'n kant' hebben ook nooit de 'ik check elke week m'n rekening en merk het wel als het misloopt'-strategie die hebben meer de 'oh ik kan niet meer pinnen, laat ik een lening aanvragen'-strategie.
Oud 23-05-2011, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Dit. En als ik niet uitkom merk ik dat meestal wel op tijd en doe ik de laatste week/weken van de maand wat zuiniger.
Precies.

Citaat:
Soms gaat het ook gruwelijk mis trouwens
Bij mij ging het laatst voor het eerst in mijn leven een keer gruwelijk mis, maar ik blame daarvoor mijn werkgever
(morgen ontvang ik trouwens - ALS HET GOED IS - voor het eerst meer salaris, en ik heb dus vannacht gedroomd dat het weer mis was gegaan... )

Citaat:
In mn 1persoonshuishouden maak iik me er ook niet druk om. Ik weet niet eens hoeveel ik uitgeef per maand. Maar als je samenwoont, is het wel handig om daar iets meer over na te denken..
Oh, dat is ongetwijfeld waar, maar daar ben ik nog niet zo mee bezig
Oud 23-05-2011, 11:29
Verwijderd
Citaat:
En zelfs dan nog heb je je spaarrekening die je kan plunderen
Haha dat is het begin van het einde he? Structurele tekorten oplossen met een slinkende voorraad zonder je uitgavenpatroon uitvoerig te analyseren en saneren En anders krijg je de Gyros 555 OUZO?-situatie maar dan in het klein
Oud 23-05-2011, 11:30
Verwijderd
Citaat:
De mensen bij 'een dubbeltje op z'n kant' hebben ook nooit de 'ik check elke week m'n rekening en merk het wel als het misloopt'-strategie die hebben meer de 'oh ik kan niet meer pinnen, laat ik een lening aanvragen'-strategie.
Ja, daar kan ik me dus ook echt niets bij voorstellen, dat het bij mij ooit zover komt. Sowieso heel erg dom, natuurlijk.
Oud 23-05-2011, 11:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
aan wat? aan alles?
Ja, huur, boodschappen, alles.
Oud 23-05-2011, 11:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Haha dat is het begin van het einde he? Structurele tekorten oplossen met een slinkende voorraad zonder je uitgavenpatroon uitvoerig te analyseren en saneren En anders krijg je de Gyros 555 OUZO?-situatie maar dan in het klein
Nouja, ik ben geen voorstander van je uitgavenpatroon analyseren en saneren.

Eerder mijn inkomstenpatroon analyseren en uitbreiden
Oud 23-05-2011, 11:31
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
doe je goed
Oud 23-05-2011, 11:32
Verwijderd
Citaat:

Toen ik net studeerde heb ik wel heel vaak bij de supermarkt gestaan in de hoop dat ik nog kon pinnen. Zo genant. "Oh nee, laat die cola dan maar zitten"

Citaat:
Precies.

Bij mij ging het laatst voor het eerst in mijn leven een keer gruwelijk mis, maar ik blame daarvoor mijn werkgever
(morgen ontvang ik trouwens - ALS HET GOED IS - voor het eerst meer salaris, en ik heb dus vannacht gedroomd dat het weer mis was gegaan... )

Oh, dat is ongetwijfeld waar, maar daar ben ik nog niet zo mee bezig
Hopelijk komt het dan eindelijk een x.
Oud 23-05-2011, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Wauw, dat haal ik niet hoor.

Wat betaal je aan huur?
Oud 23-05-2011, 11:34
Carn
Carn is offline
ik zit ook rond de 700 a 800 euro aan 'basiskosten', dus huur, zorg, varia verzekeringen, boodschappen etc.
Oud 23-05-2011, 11:35
Verwijderd
Oh, tijdens mijn studie deed ik het een tijdje met 650 euro per maand. Alles.
Maar ik heb een beetje dure smaak gekregen. Ook 'omdat het kan' zegmaar
En treinkaartjes zijn echt een rib uit mijn lijf atm.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten