Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2011, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Nou, het ziet er naar uit dat we het de volgende ronde weten in welke volgorde de spelleider de pm's verstuurd heeft.
Precies. Alleen daarom al is het volgens mij een goede zet om nu Sabir op te hangen.
Advertentie
Oud 15-06-2011, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Maar Heksjuh, waarom ga je er zo vanuit dat Syori de waarheid spreekt.
ze kan toch net zo goed heel handig gebruik maken van Sabir's fail om direct te posten dat hij zijn functie binnen heeft?
Misschien had zij hem wél ook al binnen maar doet ze alsof dat niet zo is en is ze verrader ofzo, ik noem maar wat...

Maargoed, alleen tegen Sabir is echt een argument om hem eruit te stemmen en dat zie je niet zo vaak in ronde één. En zoals nog een paar mensen zeggen; mocht hij een goede functie hebben, dan hebben we de leerling nog over. Mocht hij dorpeling zijn... ja, die kans heb je bij ieder ander willekeurige speler die je eruit stemt, ook...

Dus ik ga wel mee op Sabir, maar niet omdat ik per sé overtuigd ben.
Omdat ik dit als eerste als reden heb gebruikt over de volgorde van pm's, daarna VeGs erop inging en hierin ook wel wat zag en Syori alleen ''leugenaar'' zei en dit daarna pas deed.
Oud 15-06-2011, 10:37
Röps
Röps is offline
Citaat:
leg dat s uit?
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, zou kunnen; maar Heksjuh zegt Maar Snoopy zegt dat we niet kunnen weten in welke volgorde de functies zijn verstuurd. Dat kan je wel gokken als je naar je eigen functie kijkt. Het gaat dan om het moment dat je die uitspraak over de volgorde van de functies versturen deed en niet om het moment dat Sabir postte.
Oud 15-06-2011, 10:41
Uice
Uice is offline
Verdachtmakingen in de eerste ronde vind ik meestal wat nietszeggend, maar op zich kan ik me er wel in vinden dat Sabir de beste persoon is om op te stemmen; als hij geen wolf is, deed hij alsnog onhandig en ik stem liever een onhandige dorpeling eruit dan een goed spelende. Bovendien zou het, met de weinige informatie die we hebben, niet echt logisch zijn op een ander te stemmen. Mijn stem gaat dus ook naar hem.
Oud 15-06-2011, 10:43
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, zou kunnen; maar Heksjuh zegt Maar Snoopy zegt dat we niet kunnen weten in welke volgorde de functies zijn verstuurd. Dat kan je wel gokken als je naar je eigen functie kijkt. Het gaat dan om het moment dat je die uitspraak over de volgorde van de functies versturen deed en niet om het moment dat Sabir postte.
Ik snap nog steeds niet hoe mij dat geen dorpeling maakt...
Oud 15-06-2011, 10:43
Verwijderd
Volgens mij hoeven we helemaal niet zo te hangen aan wat Syori zei - als in; haar functie valt nog niet echt af te leiden, ze kan nog van alles zijn, want wie weet kreeg ze haar functie wel een fractie van een seconde later - maar feit blijft dat Sabir z'n functie vroeg kreeg. Niet alleen door haar post, maar ook door die van anderen (was het Interglot?) en daarbij kun je inderdaad ook zelf conclusies trekken n.a.v. wanneer jij je functie gekregen hebt.
Oud 15-06-2011, 10:44
snoopy
snoopy is offline
Ja, ik snap wel waarom we het er allemaal over eens zijn dat Sabir best wel eens wolf zou kunnen zijn. Ik snap alleen niet waarom het iets zegt over mijn functie.
Oud 15-06-2011, 10:49
Verwijderd
Ik ook nog niet helemaal.
Oud 15-06-2011, 10:53
Röps
Röps is offline
Citaat:
Uhm? Dat beweer ik ook niet. Het ging mij erom, je verdedigt je op de post van Heksjuh met het feit dat je je functie nog niet had toen Sabir het postte. Althans, ik begreep het als verdediging daarop. Maar het moment waar Heksjuh het over heeft is het moment dat jij postte en had kunnen vergelijken met je eigen functie zodat je wél te weten had kunnen komen wat eerder verstuurd was. Dus dat je je functie nog niet had toen Sabir postte is niet relevant toch?
Oud 15-06-2011, 10:55
Fantôme
Fantôme is offline
@ Snoopy; ik ook niet. volgens mij zegt dat verder ook niets over jouw functie hoor
Oud 15-06-2011, 10:57
snoopy
snoopy is offline
Maar Heksjuh zei dit:

Citaat:

Ik denk dat Snoopy geen dorpeling is. Door deze posts:

Tussen mijn pm en het tijdstip waarop Sabir zegt dat hij zijn functie heeft, zitten ruim tien minuten (en Vegs zegt dit ook). De berichten zijn niet in volgorde van deelnemerslijst verstuurd, want Syori staat boven Sabir en zij had haar functie ook nog niet gehad. Als je dan kijkt naar je eigen functie en het tijdstip van de pm, weet je in welke volgorde de berichten zijn verstuurd (eerst wolven of eerst dorpelingen).
Vandaar mijn vraag
Oud 15-06-2011, 10:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Uhm? Dat beweer ik ook niet.
Nee, jij niet maar Heksjuh wel (zie boven)
Oud 15-06-2011, 11:19
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Maar Heksjuh zei dit:

Vandaar mijn vraag
ja, geen idee
misschien omdat jij er vanuit gaat dat we niet echt aan het tijdstip van pm kunnen afleiden wie dorpeling is en wie niet, wat zij ziet als verdediging van jezelf?
Oud 15-06-2011, 11:30
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Wie maakt eigenlijk de stemlijstjes?
Oud 15-06-2011, 11:31
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik zal het nog een keer proberen te uitleggen.
Sabir post heel vroeg dat hij zijn functie krijgt. Andere mensen reageren hierop dat ze hun functie nog niet hebben gehad.
Maar Snoopy zegt dat we niet kunnen weten of de spelleiders eerst de wolven of eerst de dorpelingen hun functie hebben gehad. Maar aan de hand van je eigen functie en het tijdstip van de pm kan je dit wel afleiden: als je je pm later hebt gehad dan Sabir en je bent dorpeling, weet je dat de spelleiders eerst de wolven hun functie hebben gestuurd en daarna de dorpelingen. Dus ik leid hieruit af dat Snoopy geen dorpeling is, dan zou ze Sabir namelijk ook als wolf verdenken omdat hij zijn functie zo vroeg heeft gekregen.
In mijn hoofd is het denk ik duidelijker

Citaat:
Prima gedacht Maar dat hangt dus af van Sabir? Of vind jij dat er los van staan.
Ik vind het er los van staan.

Mr. Mark: ik dacht dat Syori de stemlijstjes zou maken.

Ik stem ook op Sabir.
Oud 15-06-2011, 11:35
Verwijderd
Weinig verdeling..
Oud 15-06-2011, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Normaal doe ik het, maar ik heb er nu eigenlijk niet veel tijd voor, des te meer omdat ik veel avonden werk/iets anders doe en het dan wel essentieel is dat ze bijgehouden worden. Ik wil best de back-up lijsten maker zijn, maar niet de hoofdlijstenmaker. Overigens staan op Syori's website altijd de stemlijstjes. Maar volgens mij pas aan het eind van de ronde.

Oh, ik weet neem aan dat het al duidelijk was gezien mijn vorige posts, maar aangezien ik het niet letterlijk gezegd heb: mijn stem gaat naar Sabir.
Oud 15-06-2011, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Weinig verdeling..
Mja, wat had je dan verwacht? Sabir is de enige waar een concrete verdenking op rust, en iedereen is bang verdacht te worden als ie wat anders stemt, omdat er geen reden is iemand anders verdacht te vinden.
Oud 15-06-2011, 11:53
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik zal het nog een keer proberen te uitleggen.
Sabir post heel vroeg dat hij zijn functie krijgt. Andere mensen reageren hierop dat ze hun functie nog niet hebben gehad.
Maar Snoopy zegt dat we niet kunnen weten of de spelleiders eerst de wolven of eerst de dorpelingen hun functie hebben gehad. Maar aan de hand van je eigen functie en het tijdstip van de pm kan je dit wel afleiden: als je je pm later hebt gehad dan Sabir en je bent dorpeling, weet je dat de spelleiders eerst de wolven hun functie hebben gestuurd en daarna de dorpelingen. Dus ik leid hieruit af dat Snoopy geen dorpeling is, dan zou ze Sabir namelijk ook als wolf verdenken omdat hij zijn functie zo vroeg heeft gekregen.
In mijn hoofd is het denk ik duidelijker

Ik vind het er los van staan.

Mr. Mark: ik dacht dat Syori de stemlijstjes zou maken.

Ik stem ook op Sabir.
Volgens mij is het enige wat je eruit af kunt leiden dat ik niet dezelfde 'functie' (of gebrek aan functie) heb als Sabir.

En ik denk idd dat de kans groot is dat de dorpelingen als laatst gepmd worden, maar dan kan Sabir ook nog eens net zo goed een andere functie dan wolf hebben.
Maar ik denk wel dat Sabir wolf is (of iig goed zou kunnen zijn), ook om hoe hij later reageerde op opmerkingen over de wolven.
Oud 15-06-2011, 11:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben niet bang om verdacht te worden, maar er is inderdaad geen enkele reden om niet op Sabir te stemmen. Dus dat doe ik ook.
Oud 15-06-2011, 12:11
Verwijderd
Ja, ik was inderdaad de tweede die poste dat ik mijn functie nog niet had toen Sabir hem al wel had. Bij mij duurde het...8 minuten voordat ik mijn functie kreeg .

Hoe dan ook, je moet toch iemand eruit stemmen, en waarom dan niet Sabir. Dan weten we meteen hoe het zit met de pm's toch?
Dus ik ga fijn meeschapen (zo heet dat, right?) en stem op Sabir.
Oud 15-06-2011, 12:43
Bright Blue
Bright Blue is offline
Random stem ik op nummer 2. Dat vond mijn broertje een leuk nummer. Dus, eh, sorry, degene die op 2 staat! Ik zal even kijken wie dat is.
Oud 15-06-2011, 12:44
Bright Blue
Bright Blue is offline
Oh, dat is Syori! Als het op gelijk spel begint te lijken ga ik trouwens mijn stem nog even wisselen om te voorkomen dat het gelijk spel wordt dus. Maar dat lijkt me sterk.
Oud 15-06-2011, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Prima gedacht Maar dat hangt dus af van Sabir? Of vind jij dat er los van staan.
Ik vind van wel. Als Sabir bijvoorbeeld wolf blijkt, is het wel duidelijk dat de wolven als eerst gepmd zijn (en dan is het jammer dat er niet meer hebben geroepen dat ze hun functie al hadden). Ik ben nog nooit Spelleider geweest, maar waarschijnlijk zou ik de wolven ook als eerst hebben gepmd, hoewel ik wel bang ben dat ze misschien de functies eerst hebben gepmd (ziener, tovenaar, etc) en dat zou erg jammer zijn. Maar dat zien we later wel.

Het is wel frappant eigenlijk, want mijn reden om op Sabir te stemmen was helemaal niet dat hij zijn functie al had. Dat werd daarna pas door Michelangelo geopperd. Ik stemde aanvankelijk alleen op Sabir omdat hij een paar dagen vóór het begin al op mij stemde.

Citaat:
Maar Heksjuh, waarom ga je er zo vanuit dat Syori de waarheid spreekt.
ze kan toch net zo goed heel handig gebruik maken van Sabir's fail om direct te posten dat hij zijn functie binnen heeft?
Misschien had zij hem wél ook al binnen maar doet ze alsof dat niet zo is en is ze verrader ofzo, ik noem maar wat...
Natuurlijk kan dit en ik ben ook bang dat als Sabir goed blijkt te zijn dat iedereen dan het vingertje naar mij gaat wijzen, maar dit is vooral de reden waarom mensen proberen niet op te vallen in de eerste ronde, want dan gebeurt er altijd zoiets als dit.

Citaat:
Maargoed, alleen tegen Sabir is echt een argument om hem eruit te stemmen en dat zie je niet zo vaak in ronde één. En zoals nog een paar mensen zeggen; mocht hij een goede functie hebben, dan hebben we de leerling nog over. Mocht hij dorpeling zijn... ja, die kans heb je bij ieder ander willekeurige speler die je eruit stemt, ook...

Dus ik ga wel mee op Sabir, maar niet omdat ik per sé overtuigd ben.
Ik ben ook niet echt overtuigd dat hij slecht is, maar ik stemde als eerste op hem (met een volstrekt andere reden) en er is niemand anders op wie ik met een goede reden kan stemmen, dus ik blijf hier staan.

Citaat:
Ik maak ze, en ze staan op mijn blog ook (zie sig). Ik houd hem zo goed mogelijk up-to-date, maar als iemand foutjes ziet, let me know.

Lijstje dan:

Hangronde 1.

Syori
Sabir
Bright Blue
arPos

Sabir
Syori
Michelangelo
VeGs
snoopy
Absinthe
Fantôme
Uice
Heksjuh
.sann
Little Phoebe
Interglot
Eye of Sauron

Little Phoebe
Schrödinger

Interglot
Furby Feeder

Heksjuh
Mr.Mark

Furby Feeder
Röps

snoopy
Onait Sirch

-----

Wel een beetje jammer dat we hier geen informatie uit gaan kunnen halen, eigenlijk.

Edit: Ik heb het nooit met nummertjes gedaan. Als anderen dat fijner vinden, moet iemand anders de lijstjes maar bijhouden. Meestal maakt de volgorde uiteindelijk (in later stadium) toch niet meer uit en ik schrijf ze meestal wel op volgorde op - als iemand bijvoorbeeld wijzigt zet ik 'em weer onderaan neer, dus het is er wel een beetje uit af te leiden.

Laatst gewijzigd op 15-06-2011 om 16:47.
Oud 15-06-2011, 13:13
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
.sann ging volgens mij ook al voor Sabir. Heeft ze al aangegeven.
hier
Oud 15-06-2011, 13:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Toen ik spelleider was, heb ik volgens mij de deelnemerslijst aangehouden.
Maar ik snap best dat je eerst de wolven zou pmen. Er is maar 1 manier om erachter te komen. Het zou wel mooi zijn als we er gelijk een wolf uitgooien.
Oud 15-06-2011, 13:17
Fantôme
Fantôme is offline
@ Syori,
ik had al ergens gezegd gewoon op Sabir te stemmen hoor

En de dingen die ik aanhaal over jou, is niet per sé om jou aan te vallen, maar meer omdat sommigen er zo blind vanuit gaan dat wat jij zegt de waarheid is. Neem aan dat jij ook gewoon kunt manipuleren als dat nodig is.
Oud 15-06-2011, 13:21
Röps
Röps is offline
Lekkere stemlijst... 't is te hopen dat Sabir wolf is, anders hebben we hier helemaal niets aan.
Oud 15-06-2011, 13:22
Verwijderd
Yup, sorry. Lijstje gefixed en met goede volgorde (moest het even nazoeken). En Fantôme, ik snap het hoor, haha. Natuurlijk kan ik dat als het nodig is, maar het viel mij gewoon op dat hij de zijne zo snel had gekregen en toen Michelangelo, Interglot en VeGs dat ook allemaal zeiden werd het een beetje opvallend. Maar zoals ik al zei was dat niet eens de reden dat ik aanvankelijk op Sabir stemde.
Oud 15-06-2011, 13:31
Verwijderd
Jezus, wat is er veel zinloze tekst. Ik snap de verdenking van Sabir, hoewel het slechts een formele reden is, zie ik het wel mogelijk zijn, dat hij wolf is. Maar is het nodig hier zoveel posts aan te wijden? Of hij wolf is, of niet, zal moeten blijken. Daar valt nu niks van te bewijzen/overtuigen, dus niet overdrijven allemaal.

Verder wil ik Syori zeer zeker niet vrijspreken, mocht Sabir wolf zijn. Om op basis van niks dit soort aannames te doen, is riskant.

Citaat:
Probeer je soms te hinten aan de wolven dat je zeer zeker geen dorpeling -lees: verrader- bent?

Ik weiger verder op basis van niet-inhoudelijke spelelementen mee te schapen. Ik gok op verrader-zijn van snoopy, zij krijgt mijn stem.
Oud 15-06-2011, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Jezus, wat is er veel zinloze tekst. Ik snap de verdenking van Sabir, hoewel het slechts een formele reden is, zie ik het wel mogelijk zijn, dat hij wolf is. Maar is het nodig hier zoveel posts aan te wijden? Of hij wolf is, of niet, zal moeten blijken. Daar valt nu niks van te bewijzen/overtuigen, dus niet overdrijven allemaal.

Verder wil ik Syori zeer zeker niet vrijspreken, mocht Sabir wolf zijn. Om op basis van niks dit soort aannames te doen, is riskant.

Probeer je soms te hinten aan de wolven dat je zeer zeker geen dorpeling -lees: verrader- bent?

Ik weiger verder op basis van niet-inhoudelijke spelelementen mee te schapen. Ik gok op verrader-zijn van snoopy, zij krijgt mijn stem.
Interessante post wel. Ik deel je mening dat Syori niets vrijgepleit wordt als Sabir wolf is. Sowieso kan ze dan nog een andere slechte functie hebben, daarnaast kan ze inderdaad gelogen hebben, toen ze haar medewolf Sabir die grote fout zag maken

En ik vind je verdenking van snoopy ook wel leuk gevonden. Iemand om in de gaten te houden.
Oud 15-06-2011, 14:29
snoopy
snoopy is offline
Heh? Nou wordt ie helemaal mooi. Heksjuh zegt dat ze denkt dat ik geen dorpeling ben. Ik vraag om uitleg en dan ben ik ineens verrader?

Ik ben geen verrader, ik ben gewoon dorpeling.
Oud 15-06-2011, 14:29
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Als ik die stemlijst zo zie maakt het geen flikker meer uit op wie ik stem. Ik zal voor de vorm ook maar op Sabir stemmen dan.
En for the record: als ik spelleider ben dan verdeel ik de functies meestal gewoon op volgorde van de deelnemerslijst.

Het verhaal is leuk trouwens. Ben benieuwd naar wat voor rol jullie voor mij in gedachten hebben.
Een vraagje: die vreemde plaatsnamen en zo is dat echt Russisch of hebben jullie gewoon even het toetsenbord gefacerollt?
Oud 15-06-2011, 15:00
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
De slet kan er dus in principe ook bewust voor kiezen om niet te gaan logeren?
Naar aanleiding van deze post en naar aanleiding van een privébericht heb ik de informatie over de functie van de slet aangevuld.

Twee puntjes die ik eraan heb toegevoegd:

* De slettenfunctie wordt niet opgevangen door de leerling. Als de slet dood is, dan is deze dood.

* Als de slet twee keer haar keuze niet doorgeeft, krijgt hij/zij een waarschuwing en als hij/zij 3 keer niet stemt krijgt hij/zij een rode kaart.

Laatst gewijzigd op 15-06-2011 om 15:37.
Oud 15-06-2011, 15:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Een vraagje: die vreemde plaatsnamen en zo is dat echt Russisch of hebben jullie gewoon even het toetsenbord gefacerollt?
Gezien het feit dat Geel uit Tsjetsjenië komt en Etmakas/Azeche naar Rusland vertrekt binnenkort, kun je er vanuit gaan dat het echt Russisch is
Oud 15-06-2011, 15:48
Röps
Röps is offline
Citaat:
Oud 15-06-2011, 15:49
Geel
Geel is offline
Wie de insidergrapjes van de Russische woorden en namen snapt krijgt een extra leven!
Oud 15-06-2011, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Wie de insidergrapjes van de Russische woorden en namen snapt krijgt een extra leven!
Als jij ze allemaal snapt ook!
Oud 15-06-2011, 16:00
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Gezien het feit dat Geel uit Tsjetsjenië komt en Etmakas/Azeche naar Rusland vertrekt binnenkort, kun je er vanuit gaan dat het echt Russisch is
Lol hoe zou ik dat moeten weten? Dat kan ik toch ook niet ruiken
Oud 15-06-2011, 16:27
arPos
arPos is offline
Veel te weinig verdeling, kijk dat geeft me dan 2 waardeloze keuzes of ik maak het rijtje syori groter om nog enige verdeling te krijgen (zinloos?) of ik ga mee op sabir omdat die zich verspreekt maarja dat is wel een erg goedkope reden.

ik ga maar op syori mee en gok dat er veel wolven op sabir staan en het dus in latere rondes wat uit gaat maken.
Oud 15-06-2011, 16:34
arPos
arPos is offline
Citaat:
Als ik die stemlijst zo zie maakt het geen flikker meer uit op wie ik stem. Ik zal voor de vorm ook maar op Sabir stemmen dan.
Je hebt gelijk maar toch een opvallende keuze als ervaren speler zou je toch zo dicht bij een gelijkspel in ronde 1 moeten willen komen.
Oud 15-06-2011, 16:36
Verwijderd
Ik vind cijfers bij de stemlijstjes toch wel héél fijn.. Dus als dat zou kunnen Syori de volgende keer?
Oud 15-06-2011, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Ik vind cijfers bij de stemlijstjes toch wel héél fijn.. Dus als dat zou kunnen Syori de volgende keer?
Dan vind ik dat iemand anders die lijstjes in het topic maar bij moet houden, hoor.
Dan doe ik het wel alleen op mijn blog.
Oud 15-06-2011, 17:03
Verwijderd
Ik pas, geen tijd (voor tabellen).

@ ArPos, nee hoor. Ik wil zelf nooit bewust gelijkspelsituatie creëren.
Oud 15-06-2011, 17:43
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Weinig verdeling..
True, en normaal gesproken zou ik daar ook niet blij mee zijn. Maar in dit geval is er een redelijke verdenking naar iemand; dat zie je niet vaak in een eerste ronde.
Met vijf (!) wolven zullen er al minimaal 2 bij Sabir staan. Verrader en evilziener; veel kans op gekloot.
Ik denk dat het bij dit spel niet zo erg is als er weinig verdeling is, míts Sabir ook echt wolf is. Is hij dat niet, is het wel zonde... Maar dat risico wil ik wel nemen.

Dus ik ben in deze eens niet zo voor verdeling van stemmen, omdat Sabir's rol sowieso informatie oplevert.
Daar komt bij: het feit dat hij zich nauwelijks verdedigt, vind ik veelzeggend. Dan is de kans groter dat iemand wolf is.

@ Heksjuh; ik snap je gedachtegang wel. Ik wacht even af of Sabir echt wolf is, maar Snoopy staat ook hoog op mijn lijstje. Ze was de enige die direct tegen Michelangelo in ging, terwijl ze later (toen Sabir al 4 stemmen had) toch maar besloot om ook op hem te stemmen. Kan een dorpeling zijn die overtuigd raakt, maar ook een wolf of verrader die na een halfslachtige poging tot verdediging in ziet dat Sabir niet meer te redden is en daarom uit veiligheid meeschaapt.

Edit: reageerde voor ik rest gelezen had: Onait kan ook gelijk hebben wat verrrader betreft.
En eens dat het Syori niet vrij pleit, maar het maakt haar ook niet verdacht in mijn ogen (en nee, dit is geen ziener-hint naar wie dan ook....)
Oud 15-06-2011, 18:06
Verwijderd
Nou dan, omdat mensen zo graag nummertjes willen.

Hangronde 1.

Syori
Sabir1
Bright Blue17
arPos20

Sabir
Syori2
Michelangelo3
VeGs4
snoopy6
Absinthe10
Fantôme11
Uice12
Heksjuh13
.sann14
Little Phoebe15
Interglot16
Eye of Sauron19

Little Phoebe
Schrödinger5

Interglot
Furby Feeder7

Heksjuh
Mr.Mark8

Furby Feeder
Röps9

snoopy
Onait Sirch18
Oud 15-06-2011, 18:09
snoopy
snoopy is offline
@ VeGs: ik snap heus wel waarom het verdacht is/lijkt, maar je verdraait het wel een beetje. Ten eerste was ik zelf de 4e die op Sabir stemde (dus hij had pas 3 stemmen) en ik was de 6e die z'n stem doorgaf dus er kon nog heel veel gebeuren, gezien het spelersaantal.
Oud 15-06-2011, 18:15
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
@ VeGs: ik snap heus wel waarom het verdacht is/lijkt, maar je verdraait het wel een beetje. Ten eerste was ik zelf de 4e die op Sabir stemde (dus hij had pas 3 stemmen) en ik was de 6e die z'n stem doorgaf dus er kon nog heel veel gebeuren, gezien het spelersaantal.
Ik meende dat Sann. al voor jou had doorgegeven het eens te zijn met de verdachtmaking op Sabir. Ik dacht ze ook al voor jou had gestemd, maar blijkbaar niet.

En ik geloof niet dat er 'nog heel veel kon gebeuren'. Tis de eerste ronde: hoe groot is de kans dat mensen via random.org met z'n allen op iemand anders stemmen?

Edit: maar laten we eerst Sabir afwachten. Als hij dorpeling blijkt te zijn, zegt het allemaal nogal weinig.
Oud 15-06-2011, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ik meende dat Sann. al voor jou had doorgegeven het eens te zijn met de verdachtmaking op Sabir. Ik dacht ze ook al voor jou had gestemd, maar blijkbaar niet.

En ik geloof niet dat er 'nog heel veel kon gebeuren'. Tis de eerste ronde: hoe groot is de kans dat mensen via random.org met z'n allen op iemand anders stemmen?

Edit: maar laten we eerst Sabir afwachten. Als hij dorpeling blijkt te zijn, zegt het allemaal nogal weinig.
Ik heb niet letterlijk gezegd dat ik op hem zou stemmen, maar wel dat ik het met jullie eens was (en daar was dus wel uit op te maken dat ik Sabir zou stemmen, maar niet letterlijk gezegd, en regels zijn regels, dus ik sta goed wat mij betreft)
Oud 15-06-2011, 19:32
Spelleider
Spelleider is offline
Een gesprek over een deegbak, een orakel en een dokter

"Deze deegbak, mijn waarde, staat hier verkeerd."
"Beslist niet!" Eye of Sauron schudde zijn hoofd zo hard dat zijn koksmuts eraf leek te vallen. "Deze deegbak staat hier prima."
"Nee, nee, nee. Dit is mijn grond, kameraad."
Michelangelo lachte schel. "Gemeenschappelijke grond, broeder."
Eye of Sauron bloosde en sloeg zijn ogen neer naar de deegbak. "En toch staat hij hier goed."
"Deze grond is gereserveerd voor koelwaterinstallaties."
"Maar we hebben geen koelwaterinstallaties!"
"Nou en? Misschien krijgen we ze nog."
"Zolang kan die deegbak er toch nog wel staan?"
"Nee."
"Ja."
Gelukkig kwam net Uice aanlopen. Hij glimlachte allervriendelijkst, hoorde het geruzie aan en stelde voor om Absinthe om raad te gaan vragen. Dat vond iedereen een goed idee. Absinthe, die zo'n tien jaar geleden overleden was maar als pratend gezicht in een boom verderleefde, werd algemeen gezien als het Orakel van Vzryv. Haar oordeel werd hoog ingeschat en zo gingen Eye of Sauron, Michelangelo en de deegbak naar Absinthe toe. Uice wilde niet mee - hij had 'zaakjes'.

De Orakelboom was al van verre te herkennen aan de lange rij mensen die ervoor stond. Er stond een familie met moeder, twee kinderen en een grootmoeder met een tas vol zefir en sandwiches; een man met een neus die aan zijn geslacht was vastgegroeid; een jongetje dat nogal veel weghad van een krulharige kikker en Furby Feeder, een verdwaasd kijkende hermafrodiet die altijd vergezeld werd door een verzameling bontgekleurde vogels. Zoals het goede Russen betaamt, stonden ze zo dicht op elkaar dat verkoudheden en tuberculoseaanvallen via een ingenieuze speekselketting naar voren werden doorgegeven.
"Furby! Furby Feeder!" Michelangelo zwaaide enthousiast en liet daarbij de deegbak los, waardoor die tegen Eye of Saurons tenen aanviel. "GLAZSAVRONA!" schreeuwde die in opperste ellende. Ronddansend op één been (dit tot groot plezier van Furby Feeder, die het herkende als traditionele Oekraïense dans) riep hij wat onregelmatige scheldwoorden - "BURJAMGLOJUNEBOKROET!"
"Nou-nou". Achter hem dook VeGs op. "Zal ik je helpen tillen?"
Michelangelo bloosde tot in de resten van zijn haarwortels. "Nee, nee! Meisjes moeten niet tillen."
De rij schoof langzaam op. Maar vlak nadat Absinthe Furby Feeder van advies had voorzien, klonk er wat geratel en het loket was zomaar-ineens gesloten. Er klonken wat ontevreden geluiden uit de rij en een paar mensen trommelden tegen de boom, maar die bleef gesloten. Daarom ging iedereen naar huis - Eye of Sauron, met deegbak, naar de bakkerij, VeGs naar haar echtgenoot Mark en Michelangelo naar de Centrale. Het slijmspoor achter hem had iets droevigs.

"Dokter." Syori probeerde haar gezicht in de plooi te houden, maar het viel haar zwaar. "Dokter, ik heb een probleem - ik vermoed..." Ze barstte in onverwacht snikken uit.
"Dokter, ik ben geestesziek! Dat moet ik wel zijn!"
Sabir keek op. Hij was eigenlijk niet echt aan het luisteren - meestal kwamen patiënten als Syori alleen maar even huilen, waarna hij ze een flinke spuit en wat vodka gaf, maar dit keer zat er werkelijk iets wanhopigs in haar stem. "Dokter", fluisterde ze, "dokter - u mag het niet verder vertellen... Belooft u dat?"
Sabir knikte afwezig. "Hmmm." Hij zat met zijn gedachten meer bij Heksjuh.
Syori zuchtte zo diep als een mens maar kan zuchten. "Ik ben bang dat ik verliefd ben, dokter."
Hiervan veerde de dokter hoopvol op. "Op mij?"
"Nee!"
Hij zakte terug in zijn stoel en zette een ik-luister-niet-gezicht op.
"Op .sann!"
Sabir stond ruw op en duwde zijn bureau (=houten tafel met poten van elandbot) tegen Syori aan. "Dat gaan we even genezen. Komtu maar."
Ze volgde hem langs een zelfgebouwde wc, een rookworstkamertje en een administratiekast naar buiten. "Ontkleedt u zich maar."
Syori had net haar bloesje los toen er een knal klonk. Beiden keken op. De knal kwam niet uit de richting van de Centrale. Dat was vreemd.
Nog een knal.
Nog een.
Nog een. Steeds harder werden de knallen.
"Wat is dat?" piepte Syori.
"Interglot", fluisterde Sabir. Ze zwegen.
Nog een knal - bloed, bloed, bloed uit Sabirs oogkassen, uit zijn mond, uit zijn schouders...
"Vlucht!" riep hij Syori toe. Ze drukte haar rug tegen de administratiekast en probeerde dekking te zoeken onder een vijftiendelig naslagwerk met uitspraken van Lenin.
Sabir viel op de grond. "Interglot..." fluisterde hij schor, en toen zweeg hij, zijn blik oneindig op oneindig.

Personen:

Eye of Sauron:

Michelangelo:

Absinthe:

Furby Feeder:

VeGs:

Mr.Mark:

Syori:

Heksjuh:

En Interglot is zoiets:

--

Sabir is dood. De dorpelingen zijn blijkbaar minder dom dan ze eruitzien, want ze hebben een wolf te pakken! Bam.

1. Schrödinger
2. Syori
3. Sabir (wolf)
4. Uice
5. arPos
6. .sann
7. Onait Sirch
8. Little Phoebe
9. snoopy
10. Michelangelo
11. Röps
12. Eye of Sauron