Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2011, 13:47
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Bij ons werd het grootste gedeelte van de brugklas besteed aan de jagers en verzamelaars. Dat is pas dom en nutteloos
Advertentie
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
wat een baas

[filmpje]
Ziet er uit als Almere
Verwijderd
Citaat:
Rustig maar, het is me al uitgelegd. Ik weet al genoeg. En volgend schooljaar leer ik bij geschiedenis er alleen nog maar meer over.
Er is ook nog zoiets als een basisschool.
Verwijderd
KUTTERDEKUTGODVERKUT Harry Marathon schijnt al helemaal vol te zitten
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Hij is ook zo mr. obvious daar. Waar heb je dat uit?
Dat komt uit The Fall Of Berlin (Padeniye Berlina).
Oud 20-06-2011, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Jeuzus . Bij ons zijn ze tot nu toe niet verder gekomen dan Napoleon en Bismarck. Dat hitler gedoe komt volgendjaar. Maar best wel dom dat ze daar meer aandacht aanbesteden dan aan stalin .
Nouja, voor Nederland was Hitler belangrijker dan Stalin. Wat Stalin allemaal deed was toch wel ver weg. Over wat er in Cambodja gebeurd is onder de Rode Khmer krijgen we ook niks (echt helemaal niks, dus), omdat dat zo ver weg is.
Maar het is wel een pijnlijk iets dat vaak een beetje vergeten wordt wat er rond die tijd in Rusland en Oost-Europa is gebeurd, ja.
Verwijderd
Citaat:
Ja kom nou even. Hoe je als 14-jarige nou niet weten wie Stalin is 'behalve iets met Rusland'. Dat is toch om te huilen.

Misschien ben ik wel gewoon teveel nog een kind van de koude oorlog
Eh ja schatje, ik ben het met je eens. Heb je m'n post over schoolfeest gelezen?
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ja kom nou even. Hoe je als 14-jarige nou niet weten wie Stalin is 'behalve iets met Rusland'. Dat is toch om te huilen.

Misschien ben ik wel gewoon teveel nog een kind van de koude oorlog
*kuch* Ik ben 13.

En verder wist ik wel, rusland, communisme, sovjet unie, linke gast, wreed. Muah dat valt dan nog wel ietsjepietsje mee hoor. En NU weet ik het wel. Én ik heb ook al het dagboek van Anne Frank gelezen (al heeft dat niets met stalin te maken).
Oud 20-06-2011, 13:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
Valt tegen. Althans, bij ons werd Stalin zeer zijdelings behandeld, zo van 'Hitler heeft zo en zo veel joden vermoord, het was heel erg onder Hitler. Oja, en Stalin stopte half Rusland in een kamp. Hitler, trouwens, had een hond, wisten jullie dat? Hitlerhitlerhitler.'
Het is niet meer dan logisch, voor Nederland heeft het beleid van Stalin een stuk minder impact gehad dan Hitler & Co. Als je zo begint moet je ook Pol Pot en Mao Zedong etc meer aandacht geven. Er is maar beperkte tijd om de kennis in die rotkopjes te stampen helaas.
Macrador
Macrador is offline
mmm zeer smakelijk /kuch.

http://www.flabber.nl/linkdump/video/insect-in-oor-8516
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
*kuch* Ik ben 13.

En verder wist ik wel, rusland, communisme, sovjet unie, linke gast, wreed. Muah dat valt dan nog wel ietsjepietsje mee hoor. En NU weet ik het wel. Én ik heb ook al het dagboek van Anne Frank gelezen (al heeft dat niets met stalin te maken).
Dat is inderdaad weer een heel andere oorlog.
Carn
Carn is offline
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Bij ons werd het grootste gedeelte van de brugklas besteed aan de jagers en verzamelaars. Dat is pas dom en nutteloos
Oja, het boek 'Sporen' :')
Op de basisschool behandelden we gelukkig wel gewoon WO2 enzo
Oud 20-06-2011, 13:50
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Er is ook nog zoiets als een basisschool.
Nou nou. Ik ga anders wel mooi over naar 3 havo! / verkapte opschep/reddingspost
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Nouja, voor Nederland was Hitler belangrijker dan Stalin. Wat Stalin allemaal deed was toch wel ver weg. Over wat er in Cambodja gebeurd is onder de Rode Khmer krijgen we ook niks (echt helemaal niks, dus), omdat dat zo ver weg is.
Maar het is wel een pijnlijk iets dat vaak een beetje vergeten wordt wat er rond die tijd in Rusland en Oost-Europa is gebeurd, ja.
Ik had geloof ik twee uur per week geschiedenis. Om alles te behandelen gaat nooit lukken binnen die twee uur.
Verwijderd
Citaat:
Het is niet meer dan logisch, voor Nederland heeft het beleid van Stalin een stuk minder impact gehad dan Hitler & Co. Als je zo begint moet je ook Pol Pot en Mao Zedong etc meer aandacht geven. Er is maar beperkte tijd om de kennis in die rotkopjes te stampen helaas.
Ja, maar dan is het nog wel pijnlijk. En ik vind ook dat Pol Pot en Mao meer behandeld moeten worden. En Franco en Idi Amin. En wat voor dictators er ook allemaal geweest zijn in de wereld. Maar ik snap ook wel dat dat niet kan.
Over China hebben wij nu trouwens een hele module. Dat is wel interessant.
Oud 20-06-2011, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Hehe, bij ons ook.

Citaat:
Hmmm, ik weet van alles nog steeds heel weinig. Ik dwing mezelf er soms toe om in de krant de verdiepende verhalen te lezen zodat ik (weer) een beetje een indruk krijg met hoe het nou zat in land x aan de andere kant van de wereld.
Oud 20-06-2011, 13:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou nou. Ik ga anders wel mooi over naar 3 havo! / verkapte opschep/reddingspost
Havo is hier geen opscheppen
Oud 20-06-2011, 13:52
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Citaat:
Hehe, wij ook.
Wij hadden in de brugklas ook jagers&verzamelaars, maar ook de grieken, de romeinen, en die hele mikmak.
Oud 20-06-2011, 13:52
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, maar dan is het nog wel pijnlijk. En ik vind ook dat Pol Pot en Mao meer behandeld moeten worden. En Franco en Idi Amin. En wat voor dictators er ook allemaal geweest zijn in de wereld. Maar ik snap ook wel dat dat niet kan.
Over China hebben wij nu trouwens een hele module. Dat is wel interessant.
Shaka Zulu niet te vergeten, en de effecten van westerse kolonisten op de inheemse bevolking van Zuid-Amerika!

Jagers/verzamelaars hebben we vluchtig gehad. Volgens mij hebben we veel Verlichting, VOC, industriele revolutie en natuurlijk WO2 gehad.
Oud 20-06-2011, 13:53
Pierrot
Pierrot is offline
Wat ik nog goed weet van de lessen geschiedenis is dat wij drie weken aan spotprenten hebben besteed. Dat schoot ook niet echt op.
Carn
Carn is offline
ohja, grieken en romeinen, maar dat was ook vrij kort geloof ik.
Verwijderd
Wij hebben voor de Klassieken en hun doorwerking een apart vak.
Verwijderd
kjdakljadakjddsjkldsfjkldsfajklewiufsdjkdsajklafds. In Amsterdam zitten beide zalen vol, in Eindhoven en Den Haag is alleen nog plek op de voorste rij
Oud 20-06-2011, 13:54
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Het kwam meer neer op 'redding'.
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
KCV, olé olé.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Shaka Zulu niet te vergeten, en de effecten van westerse kolonisten op de inheemse bevolking van Zuid-Amerika!

Jagers/verzamelaars hebben we vluchtig gehad. Volgens mij hebben we veel Verlichting, VOC, industriele revolutie en natuurlijk WO2 gehad.
Kwam dat niet met Gs2? In de brugklas hadden we alleen Gs1 en daar kwamen we niet verder dan de oudheid
Carn
Carn is offline
Citaat:
kjdakljadakjddsjkldsfjkldsfajklewiufsdjkdsajklafds. In Amsterdam zitten beide zalen vol, in Eindhoven en Den Haag is alleen nog plek op de voorste rij
haha.
Oud 20-06-2011, 13:55
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
KCV, olé olé.
Dat is toch CKV, maar dan voor het VWO??
Carn
Carn is offline
Citaat:
Kwam dat niet met Gs2? In de brugklas hadden we alleen Gs1 en daar kwamen we niet verder dan de oudheid
Geen idee, ik kom uit de generatie waarin je niet 1 en 2 varianten van vakken had, en het niveau gemiddeld ook wat hoger was
Verwijderd
Citaat:
KCV, olé olé.
Ja. Lekker twee uur per week naar powerpoints vol tempeltjes en vroegchristelijke symbolen kijken.

Citaat:
Nee, dat is KUBV.
Oud 20-06-2011, 13:56
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
KCV is Klassiek Culturele Vorming, als ik mij niet vergis. Het bestond overigens naast CKV. Wij hielden ons vooral bezig met potten en beelden dateren.
Oud 20-06-2011, 13:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, de jagers en verzamelaars hadden wij alleen op de basisschool. In de brugklas hadden we de grieken, romeinen en middeleeuwen.
Oud 20-06-2011, 13:57
Verwijderd
En nog even over Stalin:

In de Oekraïne hebben ze hongersnoodspostzegels.
Oud 20-06-2011, 13:58
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Nee, dat is KUBV.
Nietus, toch? Bij ons op school hebben ze CKV.

Citaat:
KCV is Klassiek Culturele Vorming, als ik mij niet vergis. Het bestond overigens naast CKV. Wij hielden ons vooral bezig met potten en beelden dateren.
Hm ja, volgens mij is er ook een groot deel kunstgeschiedenis en dat soort spul, maar daar naast ook nog veel andere dingen, toch?
Oud 20-06-2011, 13:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Geen idee, ik kom uit de generatie waarin je niet 1 en 2 varianten van vakken had, en het niveau gemiddeld ook wat hoger was
Nja, laat ik het zo zeggen, in mijn brugklas bestond de Tweede Fase ook nog niet, en toen kreeg je een simpel Gs zonder VOC en WO2...Dus hoezo kreeg jij dan wel van alles?
Oud 20-06-2011, 13:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat ik nog goed weet van de lessen geschiedenis is dat wij drie weken aan spotprenten hebben besteed. Dat schoot ook niet echt op.
Bespottelijk!
Carn
Carn is offline
http://rocknewsdesk.com/world-news/r...om-label/2311/

Holy shit Haha, en daar heb je dan gewerkt
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
En nog even over Stalin:

[afbeelding]

In de Oekraïne hebben ze hongersnoodspostzegels.
Harvest of Sorrow van Robert Conquest is een redelijk werk over de Holodomor, mocht je er meer over willen weten, .
Oud 20-06-2011, 14:00
Carn
Carn is offline
Ohja, op de basisschool kregen we inderdaad ook al geschiedenis. En Engels . Aardrijkskunde was volgens mij alleen maar topografie. Maar we hadden sowieso een coole school
Oud 20-06-2011, 14:00
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Bespottelijk!
Oud 20-06-2011, 14:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Gewoon Evanesco casten op de hele zaal!
Verwijderd
Citaat:
Nietus, toch? Bij ons op school hebben ze CKV.

Hm ja, volgens mij is er ook een groot deel kunstgeschiedenis en dat soort spul, maar daar naast ook nog veel andere dingen, toch?
Wij hebben KUBV en KCV. KCV (klassieke culturele vorming) gaat over klassieken en dan moet je doen wat Pierrot zegt, dingetjes dateren enzo. Wij krijgen ook heel veel over bouwstijlen en periodes, en een stuk geschiedenis van de klassieke tijd. (Romeinse keizers, christenvervolgingen, Perzische oorlogen, dat soort dingen.) KUBV (kunst en beeldende vorming) (dat is een rare afkorting, ja) is CKV. Dan heb je voor een deel kunstgeschiedenis en voor een deel tekenen. Dan heeft iedere school nog een extra discipline die je bij KUBV kan aanbieden, volgens mij muziek, beeldhouwwerk en nog wat van die dingen. Wij hebben film, dus soms gaan we filmpjes maken enzo. Het zijn twee best wel andere vakken.

Citaat:
Harvest of Sorrow van Robert Conquest is een redelijk werk over de Holodomor, mocht je er meer over willen weten, .
*noteert* Ik zal eens kijken
Verwijderd
Citaat:
Dat hitler gedoe
Oud 20-06-2011, 14:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik had ooit een collega uit de Oekraïne. Hij vertelde dat als je daar met het vliegtuig gaat, je je spullen kan laten omwikkelen in plastic voor een paar euro, zodat de medewerkers van het vliegveld je spullen niet stelen.
Oud 20-06-2011, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Eh ja schatje, ik ben het met je eens. Heb je m'n post over schoolfeest gelezen?
Nee, waar?
Oud 20-06-2011, 14:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Kunnen jullie je vaag iets herinneren van een lespakket Engels in de brugklas met een of ander groepje vrienden en die gare foto-verhaaltjes elke week? Dan kreeg je zo'n verhaaltje te horen bij de 'strip'...
Oud 20-06-2011, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Nee, niet specifiek, ik vind het natuurlijk wel leuk voor mijn broer maar zelf heb ik heel weinig met kinderen.

Gelukkig woont hij niet naast de deur, anders kon je lekker oppassen. Of heb je meerdere broers?

Citaat:
En toen ie jonger was was ie best heet

[afbeelding]
Iew.

Citaat:
Yeah, en vanaf vrijdag ben ik weer fulltime aan het werk (deadlock naamzoek schoolfeest gaat 'm definitief niet worden )

Dus als je woensdag of donderdag een gaatje kunt vinden, let me know!
Volgens mij heeft Bas mij uitgelegd wat het schoolfeest precies was, maar ik ben het alweer vergeten. Het had in ieder geval niets met school te maken.

Citaat:
KUTTERDEKUTGODVERKUT Harry Marathon schijnt al helemaal vol te zitten
Aww, ga je nu niet meer dan?

Citaat:

Citaat:
KCV was dan ook veel interessanter dan geschiedenis.

Poeh, vandaag heb ik wel bij kunnen slapen, eindelijk! En de was gedaan en opgeruimd, en dan nu eindelijk maar eens de laatste (SNIK ) aflevering van GoT kijken! Oh, maar eerst nog even koffie.

Hai mensen.
Oud 20-06-2011, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Yeah, en vanaf vrijdag ben ik weer fulltime aan het werk (deadlock naamzoek schoolfeest gaat 'm definitief niet worden )

Dus als je woensdag of donderdag een gaatje kunt vinden, let me know!
Ach deze, schade
Oud 20-06-2011, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Nee, waar?
Een paar posts terug. Gaat 'm niet worden, sorry.

Edit: je was me al voor, volgend jaar iets eerder aangeven, dan kan ik op tijd vrij regelen!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten