Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2011, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Ja, bij die persoon wist ik ook niet dat ze al zo dicht bij sterven lag. Dan schrik je toch wel wanneer je zo'n uitgemergeld iemand aantreft.
Ja, daarom twijfelde ik vanmorgen ook of ik hem nog wel wilde zien, maar ben echt blij dat ik erbij was. Tuurlijk vergeet ik het beeld en het moment nooit meer, maar hoe hij was toen ie nog gezond was, ook niet.
Advertentie
Oud 20-06-2011, 21:02
Verwijderd
Lijkt me echt doodeng..
Oud 20-06-2011, 21:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Lijkt me echt doodeng..
Tactvolle woordkeuze.
Oud 20-06-2011, 21:03
Verwijderd
Zo heeft het ook voordelen om geen visueel geheugen te hebben
Oud 20-06-2011, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me echt doodeng..
Mja, dat was het niet, vond ik. Wel gewoon heftig. Hij stopte al een paar uur gewoon soms met ademhalen en dan ging ie toch weer door. Dat is vooral zenuwslopend. Maar vlak voor het moment dat het afgelopen was, was er wel duidelijk verschil.
Oud 20-06-2011, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Tactvolle woordkeuze.
Wow, ja. Sorry.
Verwijderd
Citaat:
Tactvolle woordkeuze.
Verwijderd
Citaat:
Wow, ja. Sorry.
Overdrijf niet zo
Oud 20-06-2011, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het behoorlijk vervelend dat FTD offline is, als Brein maar niet denkt dat ze zich hiermee populair gemaakt hebben.
FTD is voor noobs. Spotnet ook, for that matter.

Citaat:
Lijkt me echt doodeng..
Mh, ik vond het wel.. nou ja, "fijn" is een verkeerd woord, maar ik was wel blij dat ik tot den laatsche snik bij m'n opa en oma ben geweest, in het eerste geval ook bij de "spuitjes" thuis. Iedereen gaat er natuurlijk anders mee om I suppose, maar juist die laatste paar dagen wil ik bij mijn dierbare zijn. Het maakt dan niet uit hoe ze er aan toe zijn; mijn herinneringen blijven onaangetast door dat veel gevreesde "laatste beeld". Dat heb ik helemaal niet; vind ik ook een rare gedachte. Alsof je ineens niets anders meer kunt herinneren dan het sterfbed en beeld dat daar bij hoort.
Oud 20-06-2011, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Mja, dat was het niet, vond ik. Wel gewoon heftig. Hij stopte al een paar uur gewoon soms met ademhalen en dan ging ie toch weer door. Dat is vooral zenuwslopend. Maar vlak voor het moment dat het afgelopen was, was er wel duidelijk verschil.
Ja, dat kan ik wel begrijpen. Het lijkt me gewoon zo morbide om daar met z'n allen te staan wachten tot iemand ophoudt met leven. Ik kan me er eigenlijk ook niets bij voorstellen.

Maar het zal voor jezelf wel fijn zijn dat je er toch bij was.
Oud 20-06-2011, 21:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat dat betreft is het wel voordelig dat ik nooit een band heb opgebouwd met mijn opa's en oma's.
Verwijderd
Citaat:
En wat denk je van degene die ligt dood te gaan, dan?
Verwijderd
Gecondoleerd, Absinthe.
Oud 20-06-2011, 21:08
Verwijderd
Citaat:
care
Oud 20-06-2011, 21:08
Verwijderd
Citaat:

Mh, ik vond het wel.. nou ja, "fijn" is een verkeerd woord, maar ik was wel blij dat ik tot den laatsche snik bij m'n opa en oma ben geweest, in het eerste geval ook bij de "spuitjes" thuis. Iedereen gaat er natuurlijk anders mee om I suppose, maar juist die laatste paar dagen wil ik bij mijn dierbare zijn. Het maakt dan niet uit hoe ze er aan toe zijn; mijn herinneringen blijven onaangetast door dat veel gevreesde "laatste beeld". Dat heb ik helemaal niet; vind ik ook een rare gedachte. Alsof je ineens niets anders meer kunt herinneren dan het sterfbed en beeld dat daar bij hoort.
Ik kan het wel begrijpen dat mensen het fijn vinden. Voor mezelf weet ik dat het geen goed idee zou zijn. Destijds heb ik het er ook met mijn oma over gehad en ze begreep het gelukkig. Voordat ze werd opgenomen was ik er iedere dag, daarna niet meer. Ieder z'n manier van dealen, natuurlijk.
Oud 20-06-2011, 21:09
Verwijderd
Citaat:
En wat denk je van degene die ligt dood te gaan, dan?
Ik denk dat het ook voor die persoon een dubbel gevoel is, maar ik weet dat natuurlijk niet.
Oud 20-06-2011, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ik kan het wel begrijpen dat mensen het fijn vinden. Voor mezelf weet ik dat het geen goed idee zou zijn. Destijds heb ik het er ook met mijn oma over gehad en ze begreep het gelukkig. Voordat ze werd opgenomen was ik er iedere dag, daarna niet meer. Ieder z'n manier van dealen, natuurlijk.
Afscheid nemen terwijl je nog een X-aantal dagen te gaan hebt lijkt me het ergste dat er is als je op je sterfbed ligt.

Citaat:
Ik denk dat het ook voor die persoon een dubbel gevoel is, maar ik weet dat natuurlijk niet.
Daar geloof ik geen ruk van, maar goed, ik heb dan ook "maar" twee sterfgevallen meegemaakt en allebei waren ze dolgelukkig dat de club (lees: harde kern) bij ze was.
Oud 20-06-2011, 21:10
Verwijderd
Maar ik moet nu wel echt gaan. Ben al te laat. Sterkte ermee, Absinthe. En slaap lekker alvast, iedereen.
Oud 20-06-2011, 21:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar ik moet nu wel echt gaan. Ben al te laat. Sterkte ermee, Absinthe. En slaap lekker alvast, iedereen.
Veel plezier.
Oud 20-06-2011, 21:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Arme Absinthe. Je was er ook bij toen opa overleed?
Oud 20-06-2011, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat kan ik wel begrijpen. Het lijkt me gewoon zo morbide om daar met z'n allen te staan wachten tot iemand ophoudt met leven. Ik kan me er eigenlijk ook niets bij voorstellen.

Het was niet morbide, het was gewoon goed. En als het niet goed voor ons was, dan was het ongetwijfeld voor hem fijn. Iedereen was erbij; zijn kinderen en bijna al zijn kleinkinderen.
Oud 20-06-2011, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Helleu.
Dank voor de condoleances en dingetjes.
Ah fuck, dat had ik gemist. Wat naar, gecondoleerd Heel veel knuffels!
Oud 20-06-2011, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan dat nou? Jij zou dat moeten kunnen!
Nja ik ben niet overal in mijn hersenen slim hè!

Citaat:
Oh trouwens Quis naamzoek. Als je de folky kant van Swans kan waarderen dan is The Angels of Light ook wel wat voor jou (met dezelfde frontman).

[filmpje]
Zet het nu op!

Citaat:
Arme Absinthe. Je was er ook bij toen opa overleed?
Wil je nog even antwoorden op de vraag waarom je denkt dat ik makkelijk praten heb?
Oud 20-06-2011, 21:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Wil je nog even antwoorden op de vraag waarom je denkt dat ik makkelijk praten heb?
Omdat je mooi bent en een sociaal leven hebt en het goed doet op je studie
Oud 20-06-2011, 21:43
Verwijderd
http://tickets-kaartjes.marktplaats....-lowlands.html

Mocht nog iemand gratis naar Lowlands willen?

Moet je er wel HEUL VROEG zijn
Oud 20-06-2011, 21:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik heb nog veel makkelijker praten en ben niet mooi, heb geen sociaal leven en ben werkloos.
Oud 20-06-2011, 21:46
Verwijderd
Citaat:
En daaruit volgt dan automatisch dat ik zelfverzekerd ben? Flikker toch een eind op zeg. Ja alsof het me zo allemaal aan komt waaien of zo? En alsof dat alles is wat telt en er in mijn leven geen andere dingen grandioos mis gaan/zijn? En trouwens, laat mijn studie nou net het terrein zijn waarop ik juist chronisch onzeker ben/faalangst heb, hoe goed ik het ook doe. Edit: maar i.p.v. daarover te gaan zitten gillen werk ik eraan, en dat helpt.
Verwijderd
Iedereen die mijn enquête heeft ingevuld nog heel erg bedankt! <33 /sluikreclame

Citaat:
Je weet dat Jordy van Loon ook een sociaal leven heeft?
Geel
Geel is offline
Heeft niemand dan mijn uiterst artistieke weerwolfspelverhaal gelezen?
Carn
Carn is offline
Citaat:
zit je nu weer nu te miepen dat je een te dikke reet oid hebt en een sociale mislukkeling bent? Niet zo aanstellen mevrouwtje.
Oud 20-06-2011, 21:47
Geel
Geel is offline
Niemand heeft het makkelijk praten!, btw.
Verwijderd
Citaat:
Je weet dat ik je juist wilde sms'en om te zeggen dat ik niet meer van elk afzonderlijk verhaal wilde zeggen dat ik het goed vind maar van deze wel omdat hij zo anders is dan de andere en zo oprecht mooi en zielig en ingetogen?
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb nog veel makkelijker praten en ben niet mooi, heb geen sociaal leven en ben werkloos.
Jij bent een man
Oud 20-06-2011, 21:49
Geel
Geel is offline
Citaat:
Je weet dat ik je juist wilde sms'en om te zeggen dat ik niet meer van elk afzonderlijk verhaal wilde zeggen dat ik het goed vind maar van deze wel omdat hij zo anders is dan de andere en zo oprecht mooi en zielig en ingetogen?
Dankje! Denk ik? Want, waarom zielig en ingetogen?

En, m'n gedichtenposters zijn af en geprint en ze zijn gaaf!
Verwijderd
Citaat:
Ik vond 'm weer supergaaf
Verwijderd
Citaat:
Zien!
Oud 20-06-2011, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Beetje een Stefenootje-actie.
Wat heb ik je toch misdaan joh
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En daaruit volgt dan automatisch dat ik zelfverzekerd ben? Flikker toch een eind op zeg. Ja alsof het me zo allemaal aan komt waaien of zo? En alsof dat alles is wat telt en er in mijn leven geen andere dingen grandioos mis gaan/zijn? En trouwens, laat mijn studie nou net het terrein zijn waarop ik juist chronisch onzeker ben/faalangst heb, hoe goed ik het ook doe. Edit: maar i.p.v. daarover te gaan zitten gillen werk ik eraan, en dat helpt.
Nou, eerder zei je zelf nog dat je zo zelfverzekerd was. Dan snap ik het ook niet meer En waar werk je aan, aan je faalangst? Fijn dat het helpt Bij mij helpt het niet so far. 'eraan' werken.

Citaat:
Iedereen die mijn enquête heeft ingevuld nog heel erg bedankt! <33 /sluikreclame

Je weet dat Jordy van Loon ook een sociaal leven heeft?
Wat ga je doen met de uitkomst van die enquete? Je ouders ervan overtuigen dat ze keukenrol moeten aanschaffen?

Dat is eng. Maar het zegt ook wat: hij is namelijk ook erg zelfverzekerd. Een beetje te.
Citaat:
zit je nu weer nu te miepen dat je een te dikke reet oid hebt en een sociale mislukkeling bent? Niet zo aanstellen mevrouwtje.

Citaat:
Niemand heeft het makkelijk praten!, btw.
Maar sommige mensen makkelijker dan anderen!
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat heb ik je toch misdaan joh
Bitchfight!
Verwijderd
Citaat:

Je laatste alinea was zielig. Maar hij was ingetogen zielig, niet van 'en met een laatste blik op donkerblauw wegtrekkende regenwolken over de Wolga kneep zij haar geliefde Jaromir in zijn hand en fluisterde dat hij haar nooit mocht verlaten'. En het deed me aan een Russisch iets denken, maar ik kon het niet plaatsen.

En, wat goed! Mag ik de affe versies zien? Waar heb je de gedichten uiteindelijk neergezet?

En, over dat sms'je: nee, dat is niet echt iets voor mij. Denk ik. Maar ik moest er best om lachen. En verder is het inderdaad positief.
Oud 20-06-2011, 21:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Kun je posters kopen met jouw gedichten? Of ga je ze ophangen ergens?
Oud 20-06-2011, 21:53
Verwijderd
Die discussie over onzekerheid is best wel zinloos, okee?

Citaat:
Wat ga je doen met de uitkomst van die enquete? Je ouders ervan overtuigen dat ze keukenrol moeten aanschaffen?
Ja, en erachter komen wat voor mensen keukenrollen hebben. Ik vind keukenrollen best wel gaaf, maar wij hebben er nog nooit een gehad.
Oud 20-06-2011, 21:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bitchfight!
Niet uitlokken
Oud 20-06-2011, 21:54
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik vond 'm weer supergaaf
Dankje

Citaat:
Zien!
Ja, ik wil ze wel laten zien, maar ik moet even kijken hoe ik het bestand in een foto-bestand verander. Want, nu heb ik ze alleen maar in een word-bestand.

Citaat:
Maar sommige mensen makkelijker dan anderen!
Geloof ik niet!
Oud 20-06-2011, 21:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Die discussie over onzekerheid is best wel zinloos, okee?

Ja, en erachter komen wat voor mensen keukenrollen hebben. Ik vind keukenrollen best wel gaaf, maar wij hebben er nog nooit een gehad.
Sorry. Voor mij niet, omdat ik dan dingen weer van een andere kant kan bekijken en dat werkt goed. Want ik praat er verder niet met vrienden over bij gebrek eraan dus ik heb alleen mijn eigen POV. Dankjulliewel voor de groepstherapie, dus

Ahw! Waarom koop je niet een keukenrol van je zakgeld
En ben je aan het kijken of zooöfielen meer keukenrollen hebben dan incidenteel biseksuelen?
Oud 20-06-2011, 21:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Sorry. Voor mij niet, omdat ik dan dingen weer van een andere kant kan bekijken en dat werkt goed. Want ik praat er verder niet met vrienden over bij gebrek eraan dus ik heb alleen mijn eigen POV. Dankjulliewel voor de groepstherapie, dus

En ben je aan het kijken of zooöfielen meer keukenrollen hebben dan incidenteel biseksuelen?
Waarom heb je geen vrienden? Aan je sociale vaardigheden kan het niet liggen, want die heb ik ook niet en ik heb wel vrienden.
Verwijderd
Citaat:
Nou, eerder zei je zelf nog dat je zo zelfverzekerd was. Dan snap ik het ook niet meer En waar werk je aan, aan je faalangst? Fijn dat het helpt Bij mij helpt het niet so far. 'eraan' werken.
Ja, ik zei dat ik op de meeste gebieden zelfverzekerd ben. Dat komt voort uit hoe ik me opstel t.o.v. het leven, en komt niet voor uit het feit dat de dingen die jij noemt nu eenmaal ''goed gaan''. En dat is wat je insinueert en wat gewoon niet klopt. Een sociaal leven hebben =/= zelfverzekerd zijn. Slim zijn =/= zelfverzekerd zijn. Mooi zijn =/= zelfverzekerd zijn.
Ik werk aan mijn faalangst ja, in elk geval, ik doe er moeite voor het niet de overhand te laten nemen en mijn faalangstige gedachten om te zetten in constructieve gedachten.
En nee, het werkt niet als je niet eerst leert de dingen die je niet kunt veranderen te zccepteren, zoals een paar pagina's terug al werd aangedragen. Als ik iedere keer als ik een juridisch vak afsluit jaloers ga zitten zijn op Kazet, omdat hij in staat is technische natuurkunde te begrijpen en ik niet, kan ik ook wel een potje gaan zitten janken en steeds onzekerder worden over mijn intellectuele capaciteiten, maar wat heeft dat voor zin?
Verwijderd
Citaat:

Aha.

En misschien doe ik dat nog wel eens. Maar nu heeft mijn moeder bij wijze van keukenrol ergens een doos tissues neergezet, dus dat voldoet.
En ja, misschien is er wel een verband! Als ik meer dan dertig deelnemers heb ga ik grafiekjes tekenen.
Verwijderd
Gecondoleerd, trouwens, Absinthe.
Oud 20-06-2011, 21:59
Verwijderd
Ik sluit me overigens geheel aan bij alles wat Quis zegt en gaat zeggen en ik meng me verder niet in de discussie.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten