Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2011, 11:26
kyouri
kyouri is offline
Hoi,
Sinds 2 weken geleden mogen mijn meisje en ik elkaar niet meer zien van haar ouders, vooral van haar moeder niet, omdat zij denkt dat ik mijn meisje iets wil aandoen. Beetje paranoïde gedachtes, niet?
Het gaat ook heel kut bij haar thuis met haar ouders en haar broer en school.
Nu kreeg ik vanmorgen een smsje van haar "Schatje, haal me hier alsjeblieft weg, regel iets dat ik bij jou kan wonen ofzo, alsjeblieftt".

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen, omdat ze pas 14 is... en we wonen nogal ver bij elkaar vandaan (6 uur heen en terug met trein).
Ik ben zelf 17, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken en zou graag advies willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2011, 11:38
honkballertje
honkballertje is offline
misschien is het handig voor jou om eerst te weten waarom ze weg wilt?
Oud 21-06-2011, 11:41
kyouri
kyouri is offline
Dat staat in de zin erboven

Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Hoi,
Sinds 2 weken geleden mogen mijn meisje en ik elkaar niet meer zien van haar ouders, vooral van haar moeder niet, omdat zij denkt dat ik mijn meisje iets wil aandoen. Beetje paranoïde gedachtes, niet?
Nu kreeg ik vanmorgen een smsje van haar "Schatje, haal me hier alsjeblieft weg, regel iets dat ik bij jou kan wonen ofzo, alsjeblieftt".

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen, omdat ze pas 14 is... en we wonen nogal ver bij elkaar vandaan (6 uur heen en terug met trein).
Ik ben zelf 17, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken en zou graag advies willen.
mischien heeft haar moeder die gedachte omdat het in de famillie niet zo gezellig is en haar dochter wil beschermen.
je moet eens persoonlijk met haar ouders gaan praten waarom je haar niet meer mag zien.

sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 11:58
kyouri
kyouri is offline
Hoe kan ik daarmee persoonlijk praten als ik daar niet eens binnenkom?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 12:05
Verwijderd
Heb je telefoonnummer ? dan bel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 16:43
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat staat in de zin erboven

Het gaat erom dat er kennelijk nu iets is gebeurd waardoor ze nu direct weg wilt. Zou wel handig zijn als je dat zelf weet als eventuele verklaring richting je eigen ouders, waarom ze nu tijdelijk bij jou blijft logeren .

En daarna moet je het (als je nog thuis woont) waarschijnlijk eerst voorleggen aan je ouders (of ze een tijdje bij jullie mag blijven). Als dat zou mogen, moet je (lijkt me) daarna nog proberen met de ouders van dat meisje te praten. Als je haar daar uit het niets uit het gezin weg sleurt, kan je boze reacties gaan verwachten van die ouders die je zo te horen nu al niet echt mogen.

Aangezien het nu (bijna) vakantie is kan je natuurlijk ook proberen een gesprek met die ouders te houden en daarin laten zien dat je veel om haar geeft en daarna vraagt of ze voor de gezelligheid een tijdje bij jou mag logeren (vanwege de grote afstand enzo). Dat jullie een soort van vakantietje willen houden. Zorg dan direct dat haar ouders in contact kunnen komen met jouw ouders, zodat ze weten dat jullie niet al te gekke dingen uit gaan spoken en misschien lukt het op die manier ook wel.
Reageren

Regels voor berichten