|
|
Bekijk resultaten poll: Zou je graag een cadeaubon ontvangen? | |||
Heel graag, het is een uniek geschenk |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 10.34% |
Helemaal niet. |
7 | 24.14% |
Maakt me niet uit, een geschenk is een geschenk |
17 | 58.62% |
Wat is een cadeaubon? |
2 | 6.90% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
en wat zouden dan de opties moeten zijn bij de poll volgens jullie.
Je met een cadeaubon veel ruimer zien, niet enkel een bedrag dat je kan spenderen bij een winkel, maar veelal een belevenis bijv: een welness arrangement, diner met 2, ballonvaart, kano varen,.....
|
Nou ja, de ene cadeaubon is de ander niet. Een VVV-bon vind ik echt heel stom, dan kan je net zogoed geld geven, maar idd een bon die is aangepast op iemand's smaak is wel leuk.
Ik ga er zo één kopen voor m'n ma, een tegoedbon voor een High-Tea. Maar ik doe er ook wel wat andere dingetjes bij.
|
Over die belevenissen: in principe vind ik dat leuk, omdat je het daarmee persoonlijk kan maken. Alleen starten die belevenissen meestal pas vanaf 50 euro. Ik geloof dat er maar een paar belevenissen zijn van onder de 25 euro. En omdat een cadeau meestal rond die prijs ligt (of lager), pakt men dan dus al gauw die belevenis. En is het dus wéér onpersoonlijk: uitgezocht op prijs.
|
Verwijderd
|
Eigenlijk he, eiiiigenlijk.... vind ik een boekenbon krijgen nog leuker dan een boek krijgen.
![]() Maar dat heb ik alleen met boeken en boekenbonnen. Alle andere cadeaubonnen vind ik wel okee, maar ik vind een verrassing in een cadeaupapiertje veel en veel leuker. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb thuis nog voor 25 euro aan Iris cheques en voor 20 euro aan bol.com cadeaubonnen. Ik heb de website van bol.com al wel 100x bekeken, in gedachte de volle 45 euro uitgevend. Het ene moment er van overtuigd dat ik er een of meer gezelschapsspellen voor op vakantie voor ga kopen (en dan dus alles uitpluizen van welke lleuk lijken). Het volgende moment wil ik er PC-games van kopen. En daarna is het weer ineens heel wat anders, bijvoorbeeld electronica. En zo liggen die bonnen al een half jaar klaar, nog altijd niet uitgegeven omdat dan de betovering weg is ![]()
|
Ik heb voor de derde optie gekozen, hoewel die niet helemaal verwoord wat ik eigenlijk vindt
![]() Ik vind een cadeau wat iemand speciaal voor mij heeft uitgezocht wel leuker om te krijgen dan een cadeaubon. Anderzijds heb ik liever een cadeaubon dan een cadeau wat helemaal nergens op slaat ![]() Verder vindt ik een cadeaubon voor iets specifieks weer leuker dan bijv. zo'n VVV bon die je zowat overal kan uitgeven. Als iemand weet dat ik ergens voor spaar dan is een bon voor die specifieke winkel/dat specifieke cadeau natuurlijk wel weer heel leuk en nuttig ook nog ![]()
|
![]() |
|
Ik heb eigenlijk weinig problemen met het krijgen van cadeaubonnen. Alleen heb ik vaak de neiging om ze te laten liggen. Het leuke daarvan wel is dat als ik eens mijn kamer grondig doorspit, ik ineens voor 50 euro aan dvd's en/of boeken kan gaan shoppen.
|
Een vriendin van mij wil nooit een cadeaubon omdat dat dan niet 'origineel' is maar ze weet dan ook nooit wat ze wil hebben voor haar verjaardag, ja dat vind ik dan wel dom :')
Ik heb er zelf echt geen problemen mee, kan je ten minste zelf lekker kopen wat je wil, als ze niet weten wat ze je moeten geven dan liever een cadeaubon dan dat je dadelijk met een cadeau zit wat je helemaal niet leuk vindt. |
![]() |
|
Ik vind cadeaubonnen dikke prima. Dat, of een 'nuttig' cadeau, of iets waarvan men weet dat ik het graag wil hebben. Niets ergers dan onzin-cadeaus (niet dure kleinigheidjes niet meegerekend, voor de grap iets raars of leuks kan altijd natuurlijk).
|
Verwijderd
|
Ik hoef niet per se bonnen. Ik geef ze ook nooit. Wat ik liever doe is zeggen tegen iemand dat ze een boek mogen uitzoeken op mijn kosten, en dan daarvoor een keer samen stad in of iets dergelijks, omdat ik eigenlijk niet durf te gokken op wat diegene leuk vind / mooi vind. Bovendien is het een goed excuus om te gaan winkelen
![]() |
![]() |
|
Liever geen cadeau dan een bon. Als mensen mij iets geven wil ik dat ze me iets geven omdat ze iets zagen en aan me dachten en mij oprecht iets wouden geven. Niet omdat ze het gevoel hadden dat ze me iets moesten geven en niks wisten en dus maar met een bon aan komen zetten. Zelfde met geld trouwens. Ik ben in staat het terug te geven, gewoon om te laten voelen hoe kut ik me voel/ze vind als ze me geld geven.
Als je echt iets voor me wilde halen en je echt niks kon bedenken moet je me maar vragen mee te gaan shoppen ofzo. Of mijn huis komen poetsen. |
![]() |
|
cadeaubon is zeker leuk, maar alleen als het op een originele manier is, die bon in een envelop is ook zo saai.
Zo heb ik een keer een kadobon in een superleuk fotolijstje cadeau gedaan,diegene heeft dat fotolijstje nu nog steeds maar dan gewoon met een foto erin ipv een bon, daarnaast hebben wij al best vaak van die tijdschriftabbonnementen bonnen cadeau gegeven en daar zijn mensen altijd heel enthousiast over, maar dat vind ik ook wat ander dan een oersaaie irischeque |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast weet ik bijvoorbeeld dat ik bij mijn nichtjes altijd slaag met een cadeaubon van de Ici Paris XL of Douglas, ze combineren meerdere bonnen om een duurder geurtje te kunnen kopen, en dat kan dan weer niet als je van iedereen een kleiner cadeau krijgt.
||
![]() |
Citaat:
![]() ik ben opgevoed met het principe van het gegeven paard. niet iedereen is zo origineel als jij en voor sommige mensen is het gewoon een hele opgave om een geschikt cadeau voor iemand te vinden. hell, ik kreeg, op mijn 18e verjaardag volgens mij, van mijn tante eens een pak ministeck... ik heb het met een lach in ontvangst genomen en haar enorm bedankt. misschien vond ze me wel retro-cool en dacht ze dat ik het zou kunnen waarderen. ik heb het nooit aangeraakt, maar toch vond ik het een mooi cadeau ![]() ![]() niet zo whinen jullie, een cadeau-bon is een prima cadeau. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik schrik er eigenlijk wel een beetje van hoeveel mensen een cadeaubon minder leuk vinden dan een gewoon cadeau. Natuurlijk is het leuk om verrast te worden met iets origineels of iets te krijgen wat je heel graag wil hebben, maar ik vind een cadeaubon niet minderwaardig. Als ik iets weet dan heeft een echt cadeau wel mijn voorkeur, maar vaak zat weet iemand ook niet wat hij/zij wil hebben en ik loop ook liever niet het risico dat je iets geeft dat de ontvanger niet leuk vindt maar het uit beleefdheid niet aanneemt, daar wordt ook niemand beter van.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Vroeger kreeg ik liever geld dan een cadeaubon omdat ik dan tenminste helemaal zelf kon kiezen waar ik het aan uit zou gaan geven.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() @Volk: je kan het ook anders zien. Mensen willen jou graag een cadeau geven, maar weten niet wat. Ze hadden ook kunnen besluiten dat ze je dan maar niks te geven, maar juist hun behoefte om jou te laten merken dat ze je waarderen won het en dus kopen ze een cadeau. Dat wordt dan een cadeaubon omdat ze het jou gunnen dat jij zelf iets moois uit zoekt i.p.v. dat je prullaria van hen krijgt. Je gaat er nu zomaar vanuit dat een cadeaubon geven iets is wat je alleen maar doet omdat het hoort, maar je vergeet dat de gever weldegelijk iets aan jou verliest, namelijk geld. Dat maakt direct dat de gever jou de moeite waard moet vinden om geld aan te spenderen.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Irischeques en boekenbonnen: kom maar op! Op gaan ze toch wel, ik weet altijd wel wat te verzinnen om ermee te doen. Ook bol.combonnen zijn van harte welkom. Bonnen van drogisterijen vind ik minder leuk, ik weet daar nooit wat te kopen.
||
Citaat:
En ja, ik heb een keer geld terug gegeven en erbij gezegd dat het niet nodig is mij cadeau's te geven als ze niks weten. Als ze echt geld aan me uit willen geven kunnen ze ook nog vragen wat ik wil of met mij iets gaan halen. @Balance; als je een feestje geeft zijn mensen al gauw geneigd wat geld te geven om op het feest te komen hoor. Dat is niet zo zeer dat ze mij iets willen geven dan, maar het "staat netter" om iets te geven en daarna pas alle kasten leeg te vreten en alles op te drinken. En dat hoeft van mij dus niet, dat mogen ze ook gratis doen. Gelukkig denken mijn vrienden er hetzelfde over en ze vinden het een heel fijn systeem. Vorig jaar heb ik een tekening voor mijn verjaardag gekregen, het leek getekend door een kleuter in plaats van door iemand van 22, maar ik ben er dolblij mee omdat hij de moeite heeft genomen iets voor mij te maken. Het hangt hier aan de muur ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
een doos ministeck voor 18-jarige is m.i. eerder een voorbeeld van een NIET doordacht cadeau. ik heb liever een cadeaubon waar ik iets aan heb dan een doos ministeck op mijn 18e, ookal moest ik er wel om lachen. het is eigenlijk best arrogant om zelf de gedachte achter het cadeau te bepalen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|