![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ga volgend jaar beginnen met theoretische natuurkunde en theoretische wiskunde (dubbelstudie). Maar meteen in het begin is er al een probleem. Aangezien ik te laat jarig ben, krijg ik pas vanaf 15 september een OV-kaart en vanaf 1 oktober studiefinanciering. Dus eerst moet ik nog een maand of twee zien te overbruggen. Ik denk dat ik sowieso maar moet gaan werken in de vakanties.
||
![]() |
Citaat:
![]() In principe moeten studies zo in elkaar worden gezet dat je het in een bepaalde tijd kunt voldoen. Aangezien ik aankomend student kan ik er verder eigenlijk nog weinig over zeggen, omdat ik zelf niet weet hoe snel het gebeurt dat je vertraging oploopt. Maar eigenlijk is het toch simpel met de studiepunten die je moet halen ( niet gehaald = langere studietijd )? In dat geval klinkt het voor mij dat je gewoon je studieprogramma moet volgen. Dat er dan een boete van 3000 Euro bijkomt als je er langer over doet is meer het uitmelken van studenten, dat is niet erg acceptabel. Maar als je tig keren bent gewisseld van studie of extreem lang over een studie hebt gedaan, is een boete wel op zijn plaats, al dan niet in deze hoogte met al het hoge collegegeld. |
![]() |
||
Citaat:
Om een voorbeeld vanuit mijn studie te noemen, je zou als je een typische betá klant was waarschijnlijk nat gaan op puur inzicht. Je hebt mensen die het wel hebben, en mensen die het niet hebben. Mensen die het wel hebben kun je in een stad dumpen en twee uur later weten ze hoe het werkt, van winkels tot vervoer tot woonwijken, en andere lopen totaal clueless in het rond. Psychologie staat bekend als makkelijk, is het ook zeker. Behalve wanneer je echt goed wilt zijn. Overal een 5,5 voor halen kan, maar echt het vakgebied je eigen maken? Nee.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Het doet er toch ook niet toe hoe moeilijk iets is? Wat van belang is, is dat je opgeleid wordt om effectief te kunnen bijdragen aan de samenleving. Dat hoeft niet per se veel moeite te kosten.
Citaat:
En in sommige gevallen is er natuurlijk de noodzaak om te werken, omdat je ouders niet voor je studie kunnen/willen betalen.
||
Citaat:
Veel mensen halen het vroeger of later wel, maar anderen gaan primair feestvieren en daarna pas studeren. Ik vind er dan wel weer iets voor te zeggen om hen via een boetesysteem te dwingen tot kiezen of delen. Het probleem is dan wel weer dat het praktisch onmogelijk is om vanuit de overheid een regel te maken die dat bereikt. Want daarvoor moet je dan weer onderscheid maken tussen nevenactiviteiten, en daarvoor bestaan gewoon geen instrumenten.
||
Citaat:
En over die intensieve stages ed, als je gewoon alle vakken in 1x haalt of met 1 herkansing, dan heb je nog een jaar over om dat te kunnen doen, voordat er een boete komt. Als je al een jaar vertraging hebt, dan zou ik dat soort dingen niet meer gaan doen, 2 jaar studievertraging lijkt me ook niet zo goed op je cv staan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik hoorde op het journaal dat ook pre-masters meetellen als uitloop. Klopt dat? En zo ja, wat heeft dit kabinet in godsnaam tegen masters en verdiepende kennis? (met het afschaffen van stufi tijdens de master, het willen verbreden (nog verder ja) van de bachelors..om over de phds nog maar te zwijgen). Handen opsteken als je een studie hebt gedaan waarmee je met de bachelor alleen meteen prima aan het werk kan en waarbij een master overbodig is graag..
|
![]() |
||
Citaat:
Met de meeste bachelors kun je overigens zo aan het veel. Sowieso in werk dat niet vakgerelateerd is, maar wel om een academisch werk en denkniveau vraagt. Wellicht is dat zelfs het merendeel van de banen, omdat werk dat volledig gebruikt maakt van je studie toch wel een beetje een zeldzaamheid is.
|
![]() |
Schrödinger, wat is het toch met jouw superioriteitsgevoelens? Waarom ben jij er zo van overtuigd dat alles wat jij doet extreem moeilijk is? Heb jij ooit geschiedenis, politicologie, en andere alfastudies of gammastudies afgerond? Doe dat eerst eens, voordat je er een mening over velt.
Ik vind dit plan niet zo achterlijk als de andere kabinetsplannen, dus dat zegt al heel wat. Maar als de overheid de Nederlandse economie in de top 5 kenniseconomieën van de wereld wil zien, dan moet het niet gaan bezuinigen op het hoger onderwijs, maar juist erin investeren. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zeker van iemand die naar eigen zeggen goed kan rekenen zou ik toch wel verwachten dat die beseft dat wanneer een budget om mee te kopen, veel harder daalt dan de prijzen, je minder kunt kopen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Met alle respect, maar VMBO basis vergelijken met een WO-studie? WO-studies zijn allemaal op wetenschappelijk niveau, en je VWO-diploma is niet ineens te vergelijken met VMBO basis als je natuurkunde laat vallen hoor. Het is hetzelfde niveau, dus gelijkwaardig. En echt niet iedereen kiest een alpha/gamma studie omdat hij bèta niet kan. Ik haalde fantastische cijfers op natuurkunde en scheikunde, maar het interesseert me gewoon niet. Het boeit me niet wat deeltjes doen als je ze mengt. Maar menselijke interactie boeit me wel.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|