Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2011, 14:27
J-roenn
J-roenn is offline
Hallo,

ik moet 2 nieuwe voorbanden hebben, op dit moment liggen er Ceats onder ( oud eigen merk kwik-fit ) die niet zo heel veel grip hebben, maar zeer slijtvast zijn. ik was best tevreden over deze bandjes, wat voor merk/type kan ik het beste er onder leggen ? zoals ik al zei vind ik slijtvastheid belangrijker dan grip.
maten zijn 185/55/R15
Jeroen

Laatst gewijzigd op 22-07-2011 om 18:05. Reden: verkeerde bandenmaat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2011, 21:53
Verwijderd
Ik zou in jouw geval naar de Kwikfit gaan en de huidige rommelbandjes eronder laten leggen. Hoe slechter de kwaliteit van de bandjes (dus hoe minder grip ze leveren en dus hoe bizar veel langer je remweg), hoe groter doorgaans de slijtvastheid van die dingen zijn.
Ga dus lekker voor een duppie op de eerste rij zitten en koop ye random HakkieTakkie troep en laat ze dat eronder leggen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 22:44
Verwijderd
Ik heb zelf prima ervaringen met vredestein banden. Waren geloof ik all season banden, die nu al inmiddels 80000 kilometer meegaan, en pas einde van het jaar vervangen hoeven te worden.
Kosten geen stukken van mensen, en ik vind ze erg fijn rollen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 21:03
KIET
KIET is offline
Ik het met die maat, alleen velgmaat kleiner, Semperit-banden eronder liggen heb ik zojuist ontdekt. Zijn er ook door de Peugeot-dealer ondergezet overigens. Meningen zijn daar wat over verdeeld, maar een deel hangt ook van de auto zelf en nog meer van je rijstijl af. Ik heb er vrij heftige stukken weg mee gereden en daar had ik genoeg grip. Rijd je altijd vlot door en vraag je voortdurend grip van de band moet je er gewoon een beter merk onder zetten. Ben je meer defensief/anticiperend en een rustige rijder die zich goed aan de omstandigheden aanpast dan hoeft zo'n A-merk niet direct nodig te zijn. Je rijstijl en goede bandenspanning zullen ook het slijtageniveau van je band bepalen, overigens.
Oud 24-07-2011, 07:28
hookee
hookee is offline
Ik heb altijd prima ervaringen met autobandenmarkt.nl (nee, heb geen aandelen).
Je zoekt een band naar believen (specificaties en testrapporten staan erbij), je laat gratis ze thuis of bij een lokale garage bezorgen en laat ze daar omleggen om je velgen leggen.
Het zijn nieuwe banden, recht uit de fabriek.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 10:33
MTpower
MTpower is offline
Ik koop nieuwe banden ook altijd via autobandenmarkt.nl en laat ze er vervolgens bij een bandenzaak om leggen en balanceren (+/- 15 eu per band).
De prijzen op autobandenmarkt.nl zijn overigens inclusief bezorgkosten en qua levertijd hebben ze het bij mij altijd goed gedaan (binnen enkele dagen binnen).

Als je dan goedkope/harde banden wilt, dan kan ik je NanKang als merk aanraden. Zeer goedkoop maar prima levensduur en de grip valt me ook niet tegen. Ik heb ze er bij mij nu zo'n 15.000km onder zitten en ze kunnen nog wel 10.000 mee denk ik. Terwijl ik normaal om de 20.000 echt toe ben aan nieuwtjes
Oud 25-07-2011, 12:51
Verwijderd
Rockstone of Eurotyre (het huismerk van jawel Eurotyre). Goedkoop en slijtvast.

Zelf rij ik op Vredestein all seasons en daar ben ik zeker tevreden van.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 14:45
Verwijderd
Dat je de goedkoopste optie qua winkel aan probeert te houden, snap ik. Maar ik snap niet dat je zo erg schraal kunt doen over zoiets als banden. Daar wil je gewoon niet op bezuinigen, die dingen moeten gewoon goed zijn. Maar misschien praat ik met 80.000 kilometer per jaar wel anders dan iemand die nauwelijks boven de 5000 per jaar uitkomt...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 00:35
Mephisto
Mephisto is offline
Voor mijn motoren zweer ik bij bridgestone; die geven de meeste grip bij nat weer.
Oud 26-07-2011, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Dat je de goedkoopste optie qua winkel aan probeert te houden, snap ik. Maar ik snap niet dat je zo erg schraal kunt doen over zoiets als banden. Daar wil je gewoon niet op bezuinigen, die dingen moeten gewoon goed zijn. Maar misschien praat ik met 80.000 kilometer per jaar wel anders dan iemand die nauwelijks boven de 5000 per jaar uitkomt...
Dan nog blijf ik er wel bij dat je banden echt geen objecten zijn om op te bezuinigen. Of je nu 5.000km of 80.000km per jaar rijd maakt niet zoveel uit. Het is en blijft het enige contactpunt met het wegdek, en je bent een idioot wanneer je daarop wilt bezuinigen. Ga dan gewoon wat vaker fietsen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 20:30
hookee
hookee is offline
Je hoeft niet een duur merk te kiezen om goede banden te hebben, de goedkopere, onbekende merken de ik daar vandaan heb gehaald hadden allen prima testresultaten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten