Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Stemlijstje hangronde 1 Rops Fantome (1) Daboman Martino (2) Interglot Neko* (3) VeGs (9) Snoopy (15) Queasy (17) Luts (18) (stem veranderd) Severus Absinthe Luts Severus (6) Absinthe (8) Little Phoebe (10) Honestsmile (11) Wammus (12) Adamczowice (14) Interglot (19) (stem veranderd) Fantome Rops (7) Geel (16) VeGs Daboman (13) Laatst gewijzigd op 30-07-2011 om 16:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dat allemaal zegt in mijn ogen niets over Luts, enkel iets over jou. Luts speelt inderdaad raar en haar acties balanceren op het randje van n00bgedrag naar met opzet n00bgedrag.
|
Verwijderd
|
Ik had zelf ook al de neiging Luts te stemmen, zelfde reden als Phoebe.
![]() Absinthe en Daboman staan op mijn verdachtenlijst, en nee ik ga niet zeggen waarom, want tis niks concreets en boeiends. Ik stem nu echter op Luts. Dan kan ik nu mn inbox gaan checken, want weet nog steeds niet wat ik ben. ![]() |
![]() |
|
Jammer hoor, meteen met z'n allen op een nieuwe enthousiaste speler gaan staan, die het allemaal nog niet helemaal snapt. Hier geeft ze zelf al aan dat het verhaal alleen voor de leuk is, en alleen op basis van verdachtmakingen mensen kan ophangen (in vraagvorm), en dan wordt dat meteen als domme vraag bestempeld door Martiño. Ben het er wel mee eens dat ze een beetje raar post, maar kom op. Eerste spel en eerste ronde, geef haar op z'n minst een kans. En verder ook eens met Vegs.
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Mijn eerste gedachte was ook dat Luts verrader zou kunnen zijn en dat ze erg opgetogen is over haar 'coole' rol maar nog niet zo goed weet wat dan handig is qua reageren. Anyhow, ik hoop dat ze wolf is en geen verrader want ik heb toch liever een nieuwe speler als verrader dan dat straks de leerling wel een ervaren speler is die het na haar dood overneemt.
En agh, misschien is ze ook wel gewoon een enthousiaste n00b die het nog niet zo goed weet allemaal.
|
Hmm. Soija = dorpeling. Weten we dat ook weer.
@Vegs: misschien heb je niet zoveel aan de stemlijstjes, maar je kan wel eens goed bekijken hoe mensen op de situatie reageren en voor welke spelers de reactie eigenlijk helemaal niet zo gebruikelijk is. Er gaat dus zeker wel een hoop informatie vrij komen.
||
Citaat:
![]()
||
@ Luts;
Heb je ooit een spel mee gelezen? Want je bent verrekte irritant; wat dat betreft begrijpelijk dat mensen je er uit willen hebben. Er stemmen momenteel 6 mensen op je. Of je nou wolf bent of niet: vermoedelijk staan daar wolven bij, dus is het daadwerkelijke aantal lager. Dan wijzig je toch je stem naar iemand met meer stemmen in de hoop dat je er niet uit gaat, ipv bij een losse speler te blijven staan? Het feit dat je dat niet doet, impliceert wel degelijk dat je wolf bent, want voor hen maakt het niet uit om van stem te wisselen (ze hebben er immers geen.) Citaat:
Maar goed, als Luts wolf is, levert het zeker informatie. |
![]() |
|
Ow, hai, ik zie dat ik gisteren niet heb doorgegeven op wie ik ga stemmen. Mijn plan gisteren was om op Fantome te stemmen, quasi-random. Dat ga ik dan ook doen, ongeacht het feit dat het misschien taktischer zou kunnen zijn om op Luts of Interglot te stemmen.
||
Citaat:
Interglot heeft vooral door pech veel stemmen; niemand die hem als persoon verdacht vindt. Belangrijkste reden is een te groot rijtje voorkomen waarin wolven zich makkelijk kunnen verstoppen. Als iemand nu op Luts stemt, wordt het 7 tegen 4 => alsnog groot verschil en weinig info. Tenzij Luts wijzigt => dan is het 7 tegen 5. Als iemand nu op Interglot stemt, wordt het 6 tegen 5 => kans op gelijkspel. Als Luts nog wijzigt naar Interglot is het zelfs 6 tegen 6. Ik vind het niet tactisch om gelijkspel te riskeren, omdat er betere redenen zijn om Luts verdacht te vinden (niet proberen zichzelf te redden bijvoorbeeld), dan voor Interglot. Gelijkspel is voordelig voor de wolven, lijkt mij. Dus de andere optie is Luts: jeej, nog meer geschaap. Wel ben ik het met je eens dat ik 'veilige stemmers' in de gaten houdt. Zowel de losse spelers als degenen die in de rijtjes 'veilig' stemmen. Of probeer je gelijkspel uit te lokken, Rops? Laatst gewijzigd op 29-07-2011 om 12:59. Reden: spelfouten etc |
![]() |
|
@ snoopy: Er zijn denk ik twee verschillende "tactisch"-en. Wat Geel bedoelt is denk ik tactisch als in, dat er wat uit de stemming te halen is (correct me if I'm wrong), maar daarnaast kan het 'tactisch' zijn om als wolf níet bij één van de rijtjes aan te sluiten en dus veilig te gaan staan afhankelijk van hoe het er op dat moment voor staat (dat is wat jij met veilig ís toch tactisch bedoelt?).
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
@VeGs: wat zou jij het liefst hebben dan? Want je vond het niet zo handig dat iedereen op Luts zat, omdat we dan weinig aan de stemlijstjes hebben. Daar ben ik het mee eens. Maar je vindt gelijkspel ook niet handig, want dat is mogelijk voordelig voor de wolven.
En allemaal losse stemmers is óók niet handig, lijkt me. Ik denk dat een gelijkspel op papier in de eerste ronde niet zo'n ramp is, tenzij Luts natuurlijk echt een wolf is.
||
Citaat:
@ luts Het was geen hint. Ik vind het opvallend / verdacht dat je dat niet deed... Wolven vergeten dat wel vaker. @ Snoopy Ik ben in ronde 1 voorstander van weinig losse stemmen en geen lang schaaprijtje. Gelijkspel kies ik alleen voor als 2 dorpelingen allebei verdacht zijn (want gaan er toch allebei uit) of allebei niet verdacht (want info). Nu hebben we een speler die verdacht wordt, en een die niet verdacht wordt. Gelijkspel riskeren lijkt me niet handig, dus ik zou 1 a 2 stemmen meer op luts beter vinden. Mogenlijk later info, zonder een dorpeling met pech te offeren voor een meer verdachte dorpeling. Nu is het 6 tegen 5. Ik vind zelf een 'per ongeluk' gelijkspel informativer dan een geforceerde, en daar is nu kans op. |
![]() |
|
Gisteren, toen ik bedacht dat ik quasi-random op Fantome zou stemmen, was het volgens mij veel minder tactisch om onder één van de rijen te gaan staan, omdat Interglot toen volgens mij nog maar 3 stemmen had. Ik blijf gewoon bij die beslissing. Dat men me daarop aanspreekt, mag natuurlijk prima, maar dan zou men net zo goed de rest van de spelers aan kunnen spreken en vragen waarom zij niet op Interglot of Luts stemmen; want, nogmaals, ik bedacht gisteren al dat ik op Fantome zou stemmen.
|
Ik wil even zeggen dat ik het een gaaf verhaal vindt.
Maar ik ga niet meelezen omdat ik morgen op vakantie ga ![]() Misschien ga ik het nog lezen als ik over vier weken terugkom maar dat zie ik dan wel. Veel succes allemaal!
|
4e post van deze pagina, maar speciaal voor jou...
![]() Stemlijstje hangronde 1 Rops Fantome (1) Daboman Martino (2) Interglot Neko* (3) VeGs (9) Snoopy (15) Queasy (16) Luts (17) (stem veranderd) Severus Interglot (4) Absinthe Luts (5) Luts Severus (6) Absinthe (8) Little Phoebe (10) Honestsmile (11) Wammus (12) Adamczowice (14) Interglot (18) (stem veranderd) Fantome Rops (7) Geel (15) VeGs Daboman (13)
|
Oe mamama, oe ma ma ma!
Twee weken na het vliegtuigongeluk kwam Luts thuis. Meteen rende ze naar haar kamer op zolder. Haar ogen flitsten van het gat in het dak naar de vogels op haar bed. Voor ze het wist was ze die allebei kwijt. De vogels pikten haar aanwezigheid niet, maar haar lichaam wel. De dood heeft Luts toch nog te pakken gekregen. Zij was slechts een onschuldige dorpeling. De wolven hebben tot morgenavond 20.30 om hun prooi door te geven. 1. Snoopy 2. Geel 3. Fantôme 4. Röps 5. Honestsmile 6. Daboman 7. Interglot 8. Absinthe 9. Martiño 10. Neko 11. VeGs 12. Luts - dorpeling 13. Little Phoebe 14. Wammus 15. Severus 16. Adamczowice 17. Queasy Blauw = opgehangen
|
Een van de Luts-stemmers is wolf of de geliefden hebben al zitten kloten. Ik neig ernaar te zeggen dat Interglot wolf is, omdat haar stem er als laatste bij kwam (dan wel uit lijfsbehoud, maar toch) en dat de wolven haar hebben laten leven. Ze hadden haar makkelijk kunnen kiezen, omdat ze helemaal niet zo verdacht is en Luts er toch wel uitgestemd zou worden, deels omdat mensen haar irritant vinden en deels omdat er toch al mensen waren die dachten dat ze wolf was.
|
Verwijderd
|
![]() Ik zou het eerder zoeken bij de mensen die net boven mij staan, want er moeten sowieso 2 wolven oid in het rijtje onder Luts staan. En ik dat de andere wolven zich verspreid onder de rest hebben. |
![]() |
|
Hmmm... Interessant wel. Ik ben niet heel verbaasd dat Luts gewoon dorpeling is. Volgende keer beter meisje
![]() Ik ben toch blij dat we zo verdeeld zijn gaan staan, hier kan wel eens interessante info uit komen. Het spreekt voor zich dat de mensen in het Luts-rijtje verdachter zijn geworden, maar er kunnen nog zoveel mensen klooien met de lijstjes dat het absoluut nog niet zeker is. @ LP: ik denk niet dat de geliefden nu al hebben lopen klooien, tenzij Interglot geliefde is misschien, maar dat lijkt niet heel logisch toch? Of ze wolf is... tsja, zou best kunnen. Maar inderdaad: haar stem was uit lijfsbehoud en als de wolven moesten kiezen tussen 2 goodguys... Nou ja, eerst maar eens kijken wat de wolven doen. edit: post van Interglot ertussen, ga even lezen.
|
Jammer, ik heb me weer eens te veel laten leiden door mijn paranoia.
![]() ![]() @ Interglot & Little Phoebe: Laten we ook de verrader niet vergeten in dit geheel. Ik denk zelf dat er geen twee wolven onder Luts staan, want dat is toch net iets te veel risico voor de wolven in de eerste ronde. We hebben 4 wolven, het is veel veiliger voor ze om te spreiden. Mijn persoonlijke ervaring is dat er meestal 1 wolf in ieder groot rijtje zit, dus één onder Interglot en één onder Luts. En de overige twee staan dan ergens veilig losjes. De verrader, wetende wie er precies wolf is, zal dan wel de gelijkmakende stem hebben gemaakt. Eventueel zouden het ook de geliefden kunnen zijn (zoals Little Phoebe al suggereerde), maar dan hebben ze wel veel geluk gehad door goed te gokken. De verrader lijkt me dan een waarschijnlijkere schuldige, want die had immers de kennis om een veel gecalculeerdere gok te maken. Mja, dat is wat ik op dit moment denk. Wel moet ik toegeven dat het inderdaad frappant is dat de wolven niet voor Interglot hebben gekozen, want zij zou inderdaad een logischere keus zijn geweest. Nu hebben de wolven in wezen een klusje voor de dorpelingen geklaard, ze hebben ons een nutteloze stem bespaard, zodat we onze stem beter kunnen gebruiken bij de volgende hangronde. Normaal zou ik dit wijten aan mogelijke n00b-wolven, maar er doen vrijwel alleen maar ervaren spelers mee dit spel, wat het des te opmerkelijker maakt. Misschien was hun oordeel verblind door hun irritatie jegens Luts... of zou het gelukkige toeval inderdaad willen dat ze een medewolf wilden redden? Wie weet. In ieder geval ga ik hierdoor wel Interglot goed in de gaten houden de komende tijd, better safe than sorry.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 Verwijderd | 500 | 12-11-2011 23:58 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #87 deel 2 Verwijderd | 470 | 15-08-2011 14:29 |