Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2011, 17:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat sla met azijn en zout eigenlijk lekkerder is dan salt&vinegar chips.
Advertentie
Oud 25-07-2011, 18:33
Geel
Geel is offline
Citaat:
Het verhoogt het kookpunt van water, wat ervoor zorgt dat de producten die je kookt sneller klaar zijn. Het verkort dus de kooktijd. Of zoiets dacht ik in ieder geval dat het was.
Citaat:
Ja, want in plaats van bij 100 graden (zonder zout) kook je op een hogere temperatuur, en omdat het heter is, is het ook sneller klaar = kortere kooktijd. Hetzelfde met hoge druk, dan heb je ook een hoger kookpunt, en duurt de kooktijd dus ook korter.
Ik snap deze logica niet
Oud 25-07-2011, 18:37
Verwijderd
Is vrij logisch hoor geel .

Normaal gesproken kook je iets 15 minuten op 100 graden. Als je zout toevoegt, dan wordt het kookpunt van water verhoogt, naar (ja weet ik veel ) 105 graden? Dus dan hoef je bij wijze van spreken (echt puur theoretisch voorbeeld, want voor de rest weet ik het allemaal ook niet) nog maar 14 minuten te koken .
Oud 25-07-2011, 18:39
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik snap deze logica niet
Je kookt bij het kookpunt. Als het kookpunt hoger is, kook je dus bij een hogere temperatuur. Hogere temperatuur = gaat sneller.
Oud 25-07-2011, 19:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Maar het water gaat er niet sneller van koken. Toch?
Oud 25-07-2011, 19:37
Em.
Em. is offline
Nee, dat niet. Juist iets langzamer, want het moet iets warmer worden, denk ik. Maar áls het eenmaal kookt, zijn je aardappelen of wat je er ook in gooit wel eerder klaar.
Oud 25-07-2011, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, want in plaats van bij 100 graden (zonder zout) kook je op een hogere temperatuur, en omdat het heter is, is het ook sneller klaar = kortere kooktijd. Hetzelfde met hoge druk, dan heb je ook een hoger kookpunt, en duurt de kooktijd dus ook korter.
NJa, als je het eten al in het koude water legt, dan maakt het niks uit toch? Want het water stopt toch niet met heter worden, na het kookpunt? Of zeg ik nu iets doms?
Oud 25-07-2011, 23:32
Verwijderd
Citaat:
NJa, als je het eten al in het koude water legt, dan maakt het niks uit toch? Want het water stopt toch niet met heter worden, na het kookpunt? Of zeg ik nu iets doms?
Water (vloeibaar) stopt dus wél met heter worden na het kookpunt. Het water dat heter dan 100 graden is, is verdampt namelijk! Foetsie, weg!
Oud 25-07-2011, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Water (vloeibaar) stopt dus wél met heter worden na het kookpunt. Het water dat heter dan 100 graden is, is verdampt namelijk! Foetsie, weg!
Alle 100-gradendruppels? Want water verdampt toch stiekem al bij 0+ graden?
Oud 26-07-2011, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Alle 100-gradendruppels? Want water verdampt toch stiekem al bij 0+ graden?
que?
Oud 26-07-2011, 10:43
Verwijderd
Dat vertelde mn scheikundeleraar lang geleden op het middelbaar. Dat water niet bij 0 graden al verdampt, want een kommetje water een nachtje laten staten verdampt ook.

;x
Oud 26-07-2011, 14:01
snoopy
snoopy is offline
Dat er ergens in het Noordoosten van Nederland een dropje ligt dat Nieuw-Amsterdam heet
Oud 26-07-2011, 14:26
Rationeel
Rationeel is offline
zout toevoegen aan kookwater is alleen maar voor een beetje smaak, want verder doet het praktisch niets.
een paar theelepels zout in een pan verhogen het kookpunt met misschien één graad. nou joepie. het kost inderdaad weer een paar seconde meer om het water te laten koken, dus je uiteindelijke tijdwinst is nihil.

druk daarentegen is heel effectief, in een hogedrukpan kan het kookpunt van water oplopen tot 130-140 graden ofzo.

@adamczowice: een kommetje water zal op den duur leeg raken door oppervlakteverdamping op den duur zullen er ook algen op de rand gaan staan trouwens
Oud 26-07-2011, 21:31
Verwijderd
Huhuh.
Citaat:
Dat er ergens in het Noordoosten van Nederland een dropje ligt dat Nieuw-Amsterdam heet
Heb je het weggegooid of opgegeten?
Oud 26-07-2011, 21:34
Martiño
Martiño is offline
Ik kwam er zojuist achter dat Adamczowice hilarische grapjes kan maken over typefouten in forumposts.
Oud 26-07-2011, 21:37
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Huhuh. Heb je het weggegooid of opgegeten?
Citaat:
Ik kwam er zojuist achter dat Adamczowice hilarische grapjes kan maken over typefouten in forumposts.
Oud 26-07-2011, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Right back at ya.
Oud 27-07-2011, 10:30
Verwijderd
Dat je, als je niet gewend bent aan hakken, niet op sleehakken de tilburgse kermis over moet zeulen..
Ik trok net m'n schoenen / sokken uit..en OHMYGOD-O. BLOODDD!! :-# (Ik wist dat het erg was / erg pijn deed. Maar dit was gewoon shocking >.>)
EN! Ik ben erachter gekomen dat de kermis hélémaaal niks voor mij is. :-#
Oud 27-07-2011, 11:41
Verwijderd
Dat Jane Lynch lesbisch is. Je leert nog wat van de Viva.
Oud 27-07-2011, 11:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ergens verrast dit me ontzettend en aan de andere kant totaal niet
Oud 27-07-2011, 21:39
Balance
Balance is offline
- Dat je sterker wordt van denken aan gewichtheffen.
- Dat Adam en Eva volgens genetisch onderzoek helemaal niet tegelijkertijd hebben geleefd.
- Dat mieren 2 weken onder water kunnen blijven (en ik altijd maar denken dat ik ze weg jaag met een emmer water)

Verder ben ik nog niet, maar de encyclopedie van nutteloze feiten vind ik nu al geniaal.
Oud 27-07-2011, 22:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
- Dat je sterker wordt van denken aan gewichtheffen.
- Dat Adam en Eva volgens genetisch onderzoek helemaal niet tegelijkertijd hebben geleefd.
Wacht even, dus ik kan sterk worden zonder te bewegen en Eva is niet uit een rib van Adam gemaakt?!

M'n wereld valt in duigen!
Oud 27-07-2011, 23:29
Verwijderd
\

Citaat:
- Dat mieren 2 weken onder water kunnen blijven (en ik altijd maar denken dat ik ze weg jaag met een emmer water)

Verder ben ik nog niet, maar de encyclopedie van nutteloze feiten vind ik nu al geniaal.
- Hoe komen ze aan het genetische materiaal?

- Ik heb laatst nog een waterkoker vol over het balkon gesmeten, wilde dat binnenkort weer gaan doen, met een emmer vol + bleek. En gekookt.
Oud 28-07-2011, 10:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja maar er staat niet dat ze in kokend water een week overleven he
Oud 28-07-2011, 14:28
Geel
Geel is offline
Citaat:
Dat wist ik!
Oud 28-07-2011, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Ja maar er staat niet dat ze in kokend water een week overleven he
Ja, nee, ik ging een zijweg in met mn opmerking.
Oud 28-07-2011, 14:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ah ok
Oud 28-07-2011, 14:40
Verwijderd
Dat je ook van andere dingen dan van drugs high kunt worden.
Oud 28-07-2011, 17:37
Balance
Balance is offline
Uh ja er staat geen uitleg bij hoor, dus hoe ze aan genetisch materiaal van Adam en Eva komen weet ik ook niet hoor
Bij dat van het gewichtheffen staat: alleen al het regelmatig en nadrukkelijk denken aan gewichtheffen, vergroot de spierkracht.
Oud 29-07-2011, 00:32
Verwijderd
Dan verklaar ik het Adam/Eva-verhaal onwaar.
Oud 29-07-2011, 16:45
Volk
Volk is offline
Citaat:
Uh ja er staat geen uitleg bij hoor, dus hoe ze aan genetisch materiaal van Adam en Eva komen weet ik ook niet hoor
Bij dat van het gewichtheffen staat: alleen al het regelmatig en nadrukkelijk denken aan gewichtheffen, vergroot de spierkracht.
Ja, en als je denkt dat je veel calorieën verbrandt met het huishouden verbrand je er ook echt meer dan als je dat niet zou denken.

Ik kwam er vandaag achter dat als je moet overgeven je het nog terug naar z'n plek kunt slikken als het nog niet te ver je mond in zit.
Oud 29-07-2011, 16:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gatverdamme
Oud 29-07-2011, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Ja, en als je denkt dat je veel calorieën verbrandt met het huishouden verbrand je er ook echt meer dan als je dat niet zou denken.

Ik kwam er vandaag achter dat als je moet overgeven je het nog terug naar z'n plek kunt slikken als het nog niet te ver je mond in zit.
Geldt ook andersom: als je denkt dat je van chocolade dik wordt kom je er meer van aan dan wanneer je nergens bij stilstaat en geniet. SCHIJNT.
Oud 29-07-2011, 16:52
Verwijderd
Je sprint ook harder als je de minuut voorafgaand aan het sprinten je intensief voorstelt dat je aan het rennen bent. Dit doordat bij de gedachte aan het sprinten je hartslag versnelt en je beenspieren beter doorbloed raken, waardoor ze beter zijn voorbereid op het sprinten zelf. Ook bij een goede warming-up heeft dit nog toegevoegde waarde, omdat je de warming-up natuurlijk juist niet doet in de minuut direct voorafgaand aan het sprinten.
Oud 29-07-2011, 20:09
Geel
Geel is offline
Dat House pas in seizoen 3 kreupel wordt. Wtf. Ik dacht dat hij al vanaf begin seizoen 1 kreupel was.
Oud 29-07-2011, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Dat House pas in seizoen 3 kreupel wordt. Wtf. Ik dacht dat hij al vanaf begin seizoen 1 kreupel was.
Is ie ook.

Hele serie kijken om te weten hoe en wat.
Oud 29-07-2011, 23:23
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik gok dat ze gewoon een mannetje en een vrouwtje vonden die redelijk dicht bij elkaar lagen oid en die toen Adam en Eva hebben genoemd en er nu achter komen dat 'Adam' veel ouder/jonger (wat is het? ) is dan z'n Eva.

En ik heb momenteel geen zin om goede zoektermen te verzinnen zodat ik met google op andere websites uitkom dan allerlei bijbelse dingen.
Oud 31-07-2011, 11:30
snoopy
snoopy is offline
Dat het eindliedje van pingu precies klinkt als die van Harry Potter
Oud 31-07-2011, 14:32
Verwijderd
LInks?
Oud 31-07-2011, 14:41
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
LInks?
was al aan het zoeken, maar kan m nog niet vinden.
Oud 31-07-2011, 14:47
snoopy
snoopy is offline
Het gaat iig om dit stukje, zoek nog het pingu-deel :
Oud 31-07-2011, 15:36
-Richard-
-Richard- is offline
Dat het eigenlijk best zonde was dat ik in de 1e klas niet voor mijn verlieft heid durfde uit te komen <3, maarja, ze is ook gewoon mooi <3. Nogsteeds hihi, maar k zou nooit wat met dr willen, nu gezien
Oud 02-08-2011, 15:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het woord "meteoroloog" eindigt met "roloog".
Oud 02-08-2011, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Dat het eigenlijk best zonde was dat ik in de 1e klas niet voor mijn verlieft heid durfde uit te komen <3, maarja, ze is ook gewoon mooi <3. Nogsteeds hihi, maar k zou nooit wat met dr willen, nu gezien
Ook jammer dat je er nog niet achter bent dat "verliefd" op een -d eindigt en "verliefdheid" één woord is.
Oud 02-08-2011, 15:43
Edelweiss
Edelweiss is offline
Dat er mensen zijn die 6/7 keer per zin het 'woord' ''ouwe'' kunnen gebruiken.
Oud 02-08-2011, 15:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Oud 02-08-2011, 19:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Net als Astroloog
Oud 04-08-2011, 07:50
Volk
Volk is offline
Dat vrouwen dunne benen willen hebben. WAAROM????? Dat is kei lelijk en onvrouwelijk in mijn ogen, net zo iets als een platte borst willen hebben.
Oud 04-08-2011, 10:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat vrouwen dunne benen willen hebben. WAAROM????? Dat is kei lelijk en onvrouwelijk in mijn ogen, net zo iets als een platte borst willen hebben.
Omdat dikke benen sneller cellulite hebben, toch?
Oud 04-08-2011, 11:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, lekker anorexiabeentjes hebben, zo dun dat je dijen elkaar niet raken als je loopt. Omdat je anders cellulitis krijgt ja? ik betwijfel dat dat de reden is. Ik denk dat ze gewoon dun willen zijn, omdat iedereen op tv ook dun is en mooi en dus op tv
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten