Advertentie | |
|
29-07-2011, 20:34 | ||
Citaat:
|
29-07-2011, 22:59 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
29-07-2011, 23:06 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
De enige persoon die hier iemand in gevaar brengt is degene die gaat zitten bumperkleven bij iemand die al een inhaalactie aan het doen is. Niets meer, niets minder. Citaat:
Citaat:
|
30-07-2011, 00:45 | ||
Citaat:
Je hebt blijkbaar ook niet gelezen dat het geen optie was om plaats te maken. Je kunt dan best even normaal een paar minuten wachten totdat de wegverbreding komt, want dat is waar we hier over praten. Een paar minuten. Waar je dus maar een paar seconden op gaat winnen. Wat is er nou zo enorm belangrijk dat het niet een paar seconden kan wachten? Als het om mensenlevens gaat heb je doorgaans sirenes. Daarnaast krijg ik de indruk dat je mijn complete rijstijl veroordeelt. Die ken je uberhaupt niet. Normaal maak ik plaats voor een bumperklever. Wel met tegenzin, maar ik weet dat het meestal de veiligste oplossing is. Deze keer kon dat alleen niet, en dan krijg ik gelijk bumperkleven, lelijke gebaren en een toeter om m'n oren. Ik krijg ook de indruk dat je dat goedkeurt, omdat je zo op je strepen staat.
30-07-2011, 17:35 | ||
Citaat:
Net zoals het wetgeving is dat bumperkleven niet mag.
30-07-2011, 18:14 | |
jezus, bijna van de weg gereden vanmiddag
Ik reed op de weg die de a28 aansluit op de a50. Daar zit een S bocht, en in de tweede bocht was ik net weer naar de rechterbaan gegaan (ik had iemand ingehaald) toen ik werd ingehaald door een oude volvo. De persoon in de volvo reed alleen ruim 120 (waar je 100 mocht, adviessnelheid was zelfs 80) en had zichtbaar moeite de auto in bedwang te houden. snijdt die vent me zo af dat ik een behoorlijke stuurcorrectie naar rechts moest maken. Ik schrok me de tering, en ik ben bang dat hij m'n toeter en geknipper niet meer heeft meegekregen, want hij spurtte er op het rechte stuk gelijk vandoor met ruim 140/150. als ik niet gecorrigeerd had had ik hem dus wel precies zo geraakt dat ie over de kop gegaan was en dus morsdood geweest had.
31-07-2011, 11:00 | ||
Citaat:
Hahaha wat een huilie ben je zeg. Als we dan toch niet meer inhoudelijk gaan praten,doe ik mee!
31-07-2011, 13:17 | ||
Citaat:
01-08-2011, 00:09 | ||
Citaat:
01-08-2011, 12:03 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
01-08-2011, 22:04 | ||
Citaat:
Iedereen mag wat dat betreft zich aan de snelheid houden, maar het opzettelijk hinderen van andere mensen door te blijven rijden op 1 baan van de snelweg is zeker net zo gevaarlijk. Dat ik misschien door wil rijden is net zo krom dat iemand blijft hangen op 1 baan. Lijkt me duidelijk toch? En ik ben niet diegene die gaat kleven, ik geef alleen een oordeel waardoor hem het misschien overkomt. En daarnaast stop ik met reageren. Bovendien hoef ik me niet te schamen voor de kilometers die ik maak op de snelweg, iets wat mogelijk nog geen 5% hier zal halen. Tot ziens!
02-08-2011, 16:20 | ||
Citaat:
02-08-2011, 21:35 | |
Echt op iemand z'n bumper blijven hangen overkomt je niet, dat doe je gewoon zelf.
Wel kan het je overkomen dat je even kort te op iemand z'n bumper zit omdat die ander met een lagere snelheid van rijstrook wisselt. Dan neem je even wat gas terug en duurt zo'n situatie niet meer dan enkele seconden. En ja, ik rij ook af en toe best wat te hard. En nee, ik ben absoluut ook niet heilig in het verkeer. Op de linker baan blijven rijden met de maximumsnelheid kan pas hinderlijk en/of gevaar veroorzaken wanneer er rechts ruimschoots de mogelijkheid is om naar rechts te gaan. Maar wanneer iemand gewoon andere auto's inhaalt, dan moet de hardrijder (= overtreder) zich gewoon volledig aanpassen aan de situatie. Doet de hardrijder dan niet, dan is de hardrijder, en alleen de hardrijder de wegpiraat die zichzelf en anderen in gevaar brengt. En doe je heb bij mij, dan heb je gewoon pech. Ook al is mijn auto klein, ik laat me niet van de weg drukken. Sterker nog, ik ga mijn afstand tot m'n voorligger verdubbelen om zodanig het risico dat ik hard moet remmen en de bumperklever daardoor te laat is om ook te remmen te minimaliseren. Met als gevolg (in de meeste gevallen) dat er auto's die op de rechter strook rijden er ook nog voor schieten en het alleen maar langer duurt voordat ik de langzame (vracht)auto op de rechterstrook heb ingehaald en terug ga naar rechts. |
03-08-2011, 08:04 | |
Kom net terug vanuit Duitsland maar daar gelden op de Autobahn natuurlijk andere regels. Op de meeste plekken is geen snelheidslimiet dus dan gaat het verhaal van hierboven maar half op. Bumperkleven mag nog steeds niet, maar er wordt van de rijbaanwisselaar wèl veel meer verwacht qua anticipatie en spiegel kijken wil hij geen "Raser" in z'n kofferbak hebben.
Dat gebeurt daar dan ook, ze worden zo snel mogelijk voorbij gelaten. Dat is wat Moonspell, zij het met wat minder tact, trachtte duidelijk te maken. Echter wat me ook opvalt is dat de Autobahn zich daar ook veel beter voor leent; veel meer driebaans, veel minder opritten en veel stukken waar LKW's niet mogen inhalen en het lijkt ook veel minder verkeer. |
03-08-2011, 09:19 | ||
Citaat:
Hardrijden kan best leuk zijn, maar alleen als er weinig overig verkeer is. |
03-08-2011, 10:13 | |
Verwijderd
|
Idd, in Duitsland rijdt dat heel anders, maar ik heb er genoeg gevaarlijke situaties gezien door mensen die in de drukte links gewoon keihard gingen rijden, waardoor het snelheidsverschil tussen de banen gewoon erg groot wordt: zie er regelmatig mensen die gewoon keihard en niet-anticiperend rijden (+ mensen die niet in kunnen halen). Een maximum snelheid vind ik toch prettiger.
Wanneer het rustig is, is 't natuurlijk wel prettig dat je lekker door kan rijden. |
03-08-2011, 11:33 | |
In Duitsland wordt verder ook niet overdreven veel harder gereden dan hier hoor. Met 150 zijn er nog bar weinig auto's die je echt graag voorbij willen
03-08-2011, 15:45 | ||
Citaat:
Ik kan er zo snel niets over vinden in mijn polis.
03-08-2011, 21:33 | ||
Citaat:
04-08-2011, 09:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Tot ziens |
04-08-2011, 11:30 | ||
Citaat:
Dat hele beeld van Duitsland wegpiratenland is zwaar achterhaald.
04-08-2011, 15:43 | |
Zonder twijfel ik zelf vandaag.
Vanochtend de gemeente gebeld of mijn rijbewijs al klaar was, want het is lekker weer en ik wilde gaan rijden. Was klaar, dus ik de motor klaargezet, rijbewijs opgehaald, thuis gekomen m'n pak aangetrokken en lekker gaan rijden. Wat een verschil met die lesmotor (60pk 2 cilinder tov mijn 112pk 4 cilinder), ik schrok me kapot toen ik de eerste keer aan het gas draaide, wat een geweld. Anyway... Ik wilde even wat snelheid maken om fatsoenlijk in te kunnen voegen op een 100km weg dus ik trok even door in de eerste paar versnellingen, kijk vervolgens terug op de teller en bleek dat ik al bijna aan de 200 zat op de invoegstrook Meteen gas er af natuurlijk, maar what the hell En dan heeft hij nog 3 versnellingen over... Volgend rondje even wat beter op de teller letten, want zo heb ik niet heel lang plezier van mijn rijbewijs denk ik
Laatst gewijzigd op 04-08-2011 om 18:01. |
04-08-2011, 18:50 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
04-08-2011, 19:01 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-08-2011, 02:56 | |
Vanmiddag zo'n 45km/u wagentje wat 60 reed op een 100 weg. Helaas, op het moment dat ik net het algemene politienummerdingiets had gedraaid, sloeg hij al rechts af. Zat een of ander jong knaapje in, dus waarschijnlijk zijn scooterrijbewijs gehaald en het ding opgevoerd om er vervolgens dit soort situaties mee aan te richten. Maar God wat zijn we stoer. Idioot.
07-08-2011, 23:33 | |
Een heel rijtje auto's was een rijtje tragere voertuigen aan in het inhalen, maar dat ging niet op volle snelheid. Iemand die achteraan de rij aansloot ging het niet vlot genoeg en zat zijn voorganger - ik - redelijk op te drukken en ging zelfs volledig in het midden van beide rijstroken rijden. Ja, dat helpt Zelfs als ik aan de kant zou gaan zitten er nog 5 man voor je waar je ook niet doorheen kunt.
11-08-2011, 14:33 | |
Er zijn ook nog 3 (!) compilatievideo's met beelden uit Rusland, maar die van Azië gaat ook vrij ver
Vooral die vliegende BMW op 1:02 is vrij heldhaftig
11-08-2011, 21:30 | |
Ik ben laatst nog naar links gedrukt bij een splitsing op een knooppunt. Hij gebruikte niet eens zijn richtingaanwijzer, maar drukte me gewoon naar links. Wat was ik blij dat daar niets reed. Echt vreemd, hij had ook sneller kunnen rijden of snelheid kunnen laten zakken en vervolgens voegen.
12-08-2011, 09:54 | |
niet knipperen is inderdaad echt irritant, die staat bij mij misschien nog wel op nummer één. het lijkt wel alsof alle auto's van duitse makelij tegenwoordig zonder knipperlicht worden uitgevoerd.
nummer twee is niet zozeer helemaal links rijden, maar juist die mensen die op de een-na-laatste strook blijven rijden (op 4-/5-strooks wegen). het lijkt wel of een groot deel van de weggebruikers denkt dat autorijden net zo gaat als pokemon. dat ze 's ochtends wakker worden en denken: "3e rijstrook, ik kies jouuuu!", om zich er daarna de rest van de dag aan te houden |
12-08-2011, 10:04 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-08-2011, 12:24 | |
Verwijderd
|
Gister was ik een beetje de wegpiraat.
Bij het afslaan naar links, had ik even niet goed de bocht ingeschat, waardoor de vent op de linker rijbaan, eeeeeventjes last van me had. Ok, getoeter, ik steek mijn hand op, om sorry te gebaren, en daarmee dacht ik dat de kous af was. Maar de man in de audi vond het nodig om mij extra af te straffen, door een slinger naar rechts te maken. Tja... |
13-08-2011, 23:32 | |
Vandaag in Hilversum een of andere knurft van Besseling Tours die al SMS'ent zonder richting aan te geven opeens mijn baan op kwam zetten. Toeteren hielp niet, hij duwde gewoon door, uiteindelijk heb ik om moeten rijden vanwege de uitwijkmaneouvre die nodig was.
Wat kan je daar nou mee? Ik bedoel, maak een foto van hem met zijn mobiel in de hand, en de politie kan het niet als bewijs gebruiken voor een boete. Aangifte doen van zo'n poging om je kapot te rijden doen ze niets mee. Die gozer klemrijden en vragen of hij zijn verstand vandaag thuis heeft gelaten is niet legaal...
14-08-2011, 22:03 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-08-2011, 22:22 | |
Verwijderd
|
De gemeente Zutendaal die een goedwerkend kruispunt met stoplichten aan het ombouwen zijn tot rotonde . Ze moeten tegenwoordig al politieborden plaatsen om aan te geven dat je richting moet aangeven als je de rotonde afgaat en ze bouwen er nog 1 bij? Idioten.
|
Advertentie |
|
|
|