Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2011, 19:29
Tazer
Tazer is offline
Hey mensen,
Ik heb mijn OV kaart ontvangen, ik en op 30 sepember jarig en dan word ik 18. Dit betekent dus dat ik vanaf 1 oktober pas met mijn studenten OV kan reizen. Ik kan vanaf 15 september dus mijn studentenreisproduct op mijn chipkaart laden of niet?

Ik moet van 22 augustus (begin schooljaar) tot 1 oktober op eigen kosten reizen, geldt er wel 40% korting omdat ik in het bezit ben van een OV studenten kaart?

of kan iemand me vertellen hoe ik het voordeligst die anderhalve maand kan reizen? (het betreft de route Venlo-Nijmegen)

Mvg,
Tazer
Oud 03-08-2011, 19:57
Verwijderd
Volgens de website van DUO is het zo dat je recht hebt op studentenreisproduct zolang je studiefinanciering ontvangt. Ik neem aan dat je vanaf 1 september recht hebt op stufi, dus ook op een studentenreisproduct, dat heeft verder niet met leeftijd te maken.

http://www.ibgroep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 20:22
Tazer
Tazer is offline
Dat klopt ja, ik heb vanaf 1 oktober recht op stufi, dus ook op het stundentenreisproduct. Ik heb echter mijn studenten OV kaart wel al, betekent dat dat ik wel van de 40% korting gebruik kan maken om de anderhalve maand alvorens mijn gratis reis periode door te komen?
Oud 03-08-2011, 20:25
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Volgens de website van DUO is het zo dat je recht hebt op studentenreisproduct zolang je studiefinanciering ontvangt. Ik neem aan dat je vanaf 1 september recht hebt op stufi, dus ook op een studentenreisproduct, dat heeft verder niet met leeftijd te maken.

http://www.ibgroep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp
Nee. De TS zit in dezelfde situatie als ik, ik word pas in december 18 jaar en krijg daarom pas vanaf oktober studiefinanciering en ik mag ook vanaf dan pas met een Studenten-OV gaan reizen.

Je hebt een tijdje terug een formulier gekregen waarmee je je Studenten-OV kunt aanvragen. Als alles goed gaat kun je dan inderdaad vanaf 15 september je Studenten-OV ophalen. Mij is alleen niets bekend dat je met 40% korting zou mogen reizen.

Het voordeligste reizen zou lopend zijn . Maar goed, ik ga zelf gewoon met de trein naar Nijmegen, volgens mij is er voor mij ook geen ( ander/goedkoper ) alternatief. Je zou zelf kunnen kijken of er bussen rijden van Venlo naar Nijmegen ( al verwacht ik dat niet ) en kun je kijken of dat misschien voordeliger zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 20:28
Tochjo
Tochjo is offline
Je mag niet met korting reizen, maar moet kaartjes tegen vol tarief kopen. Afhankelijk van hoe vaak je moet reizen, kan een maandabonnement voordeliger zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 21:09
Verwijderd
Mijn excuses, ik had er niet aan gedacht dat het bij mbo anders zou werken .
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 00:26
Tazer
Tazer is offline
Citaat:
Nee. De TS zit in dezelfde situatie als ik, ik word pas in december 18 jaar en krijg daarom pas vanaf oktober studiefinanciering en ik mag ook vanaf dan pas met een Studenten-OV gaan reizen.

Je hebt een tijdje terug een formulier gekregen waarmee je je Studenten-OV kunt aanvragen. Als alles goed gaat kun je dan inderdaad vanaf 15 september je Studenten-OV ophalen. Mij is alleen niets bekend dat je met 40% korting zou mogen reizen.

Het voordeligste reizen zou lopend zijn . Maar goed, ik ga zelf gewoon met de trein naar Nijmegen, volgens mij is er voor mij ook geen ( ander/goedkoper ) alternatief. Je zou zelf kunnen kijken of er bussen rijden van Venlo naar Nijmegen ( al verwacht ik dat niet ) en kun je kijken of dat misschien voordeliger zou zijn.
Inderdaad voor dat maandabonnement was ik ook al aan het kijken, ik moet zeggen dat ik het toch heel vervelend vind dat ik zo lang zonder Studenten-OV zit. Heeft iemand toch nog een geniale tip om over deze periode heen te komen zonder al teveel geld uit te geven, ik kom nu al uit voor dat traject op 299 euro..
Oud 04-08-2011, 05:05
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Inderdaad voor dat maandabonnement was ik ook al aan het kijken, ik moet zeggen dat ik het toch heel vervelend vind dat ik zo lang zonder Studenten-OV zit. Heeft iemand toch nog een geniale tip om over deze periode heen te komen zonder al teveel geld uit te geven, ik kom nu al uit voor dat traject op 299 euro..
Misschien met je hier even kijken naar de 'Altijd voordeel' of de 'Altijd vrij'-abonnementen, wellicht dat dat voor jou iets gunstiger is. Ik vraag me alleen af of het niet te veel gedoe wordt om een abonnement voor één maand af te sluiten?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 08:39
Tochjo
Tochjo is offline
De nieuwe abonnementen die NS sinds deze maand verkoopt, zijn nog niet geldig bij Veolia, dat het treinvervoer verzorgt tussen Venlo en Nijmegen.

Mocht je echt geld te weinig en tijd te veel hebben, dan kun je per bus reizen tussen Venlo en Nijmegen. Kost je circa twee keer de tijd die er staat voor reizen per trein, voor € 161,65 per maand. Voor dat bedrag mag je een maand lang met alle bussen, trams en metro's in Nederland (maandnetkaart met reductie), maar niet met (de meeste) treinen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten