Advertentie | |
|
![]() |
|
Slangen (ook op bewegend beeld), achtervolgd worden (of denken dat je achtervolgd wordt), misselijk zijn en moeten overgeven, praten met jongens die ik niet ken of jongens die me zomaar aanspreken (wat moeten ze van me?), naar een verjaardag gaan waar ik niemand ken.
Ik ben ook erg bang voor mijn eigen toekomst, vooral in relatie tot mijn gezondheid. Ik ben bang dat ik weer zo ziek wordt als een paar jaar geleden, ik ben bang dat ik nooit meer energie zal hebben en ik ben bang dat het nog veel erger wordt, zo erg dat ik bijvoorbeeld alleen nog maar in bed kan liggen. In hoeverre dat een reële angst is.. geen idee. Ik leef me de laatste tijd heel erg in in de angst van anderen. Bij nieuwsberichten over de schietpartijen in Alphen en op Utoya zat ik soms even te huilen voor de tv. Ik stel me dan voor dat ik daar aanwezig zou zijn en hoe bang ik zou zijn en het niet zou overleven.
||
Citaat:
![]()
|
![]() Als ik politie tegenkom, of bijvoorbeeld winkelbeveiligingsmensen, probeer ik er bewust altijd heel niet-schuldig uit te zien (wat ik overigens ook ben), maar dat lukt op die manier vast niet.
|
Verwijderd
|
1000 en 1 ongegronde angsten hier! Maar vooral dat onze Grieks lerares (die flink gestoord is en geestelijk volgens mij niet zo heel goed ontwikkelt) door krijgt dat bijna iedereen haar uitlacht en met een jachtgeweer de klas in stormt, of met een strip show uit de oudheid...
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Spoiler
|
Even denken. Spinnen, en alleen zijn in het donker. En ik kijk bij voorbaat maar geen horrorfilms, ik schrik altijd van dingen die heel plotseling gaan. En ik ben dus de hele tijd bang dat er iets plotseling gebeurt.
Maar waar ik vaker/regelmatiger last van heb is angst die voortkomt uit onzekerheid. Of zoiets in ieder geval. Ik ben bijvoorbeeld bang dat ik te laat kom - ik ben bijvoorbeeld altijd 20-25 minuten te vroeg op school, op een reistijd van diezelfde lengte, maar ik word nerveus als ik 5 minuten later weg ga. Ik heb 's ochtends ook allemaal van die tijdstippen, 7.45 voor naar beneden gaan, ga ik om 7.40 al voel ik me beter, is het 7.47 en ben ik nog boven word ik nerveus. En de laatste keer dat ik alleen met de trein moest zat ik me ook de hele tijd op te winden, terwijl ik een marge van een uur had. Dan móet ik de hele tijd controleren of ik goed zit, goed ga, of ik niet uit moest stappen en de hele tijd uitrekenen hoe laat ik aankom, hoe laat ik aankom als x fout gaat, hoe laat ik er dan ben. Enzovoort. De tijden dat ik met de bus naar school ging en die bus soms maar twee minuten (!) voor de les begon aankwam, vreeeeeselijk. Al mocht ik iets te laat komen, vanwege dus de busvertraging, maar dat nam niet weg dat ik het absoluut niet kon hebben. De andere optie was héél vroeg opstaan, en dan veertig minuten te vroeg zijn en uiteindelijk was het maar een halfjaar en ben ik van school gewisseld. Maar nog meer dan dat vind ik andere mensen eng. Of nou ja, de mensen zelf niet, ik ben niet bang dat mensen me vermoorden oid, ik ben gewoon heel onzeker. Ik ben bang over wat mensen van me denken, durf mensen niet aan te spreken, durf mijn mening niet te verkondigen, durf niets te vragen, enzovoort. Ik zat in de tweede klas middelbaar toen ik voor het eerst in mijn leven aan de leraar durfde te vragen of ik naar de wc mocht. ![]() En tot slot, angst voor gewoon falen. Ik begin altijd veel te laat aan dingen, en terwijl ik er nog niet aan begonnen ben word ik heel bang omdat ik dat nog moet doen. Schuldig, ook. En dus over wat andere mensen van me denken, als ik iets fout doe, ben ik zo bang over wat andere mensen daarvan zullen vinden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hm zoals gisteren, was al een week bezig met iets waar ik mij helemaal compleet in thuis voel wat me dus natuurlijk damn gelukkig maakt. Maar zodra ik dan een soort van piek bereik in dat goed-voelen denk ik meteen aan mijn vader en ben ik bang dat als ik me gewoon helemaal laat gaan in dat positieve gebeuren dat ik dan grip verlies op het opletten van dat ik niet zo moet worden als hem.
Maar dat is zeldzaam.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ja dit mag in saai maar daar komt hij nooit. |
![]() |
|
insecten, spinnen, donkere hoekjes en plekjes, dood gaan
bewerking: ik zal het ff wat uitgebreider beschrijven omdat ik net zie dat de meeste dat ook doen. insecten: die zijn gewoon eng spinnen: heeft er ooit een spin zo groot als een kinderhandje bij jou thuis rondgewandeld wat geen vogelspin was? donkere hoekjes en plekjes: ik denk dan dat er iemand zit ofzo. en dood gaan is omdat ik niet weet hoe het zal zijn als ik dood ben ik ben ook bang om iets te bestellen in zo'n cafe/restaurant geval waar je helemaal naar de toonbank moet lopen om wat te kunnen bestellen, ben ook bang dt mensen zitten te praten over mij als ze vlakbij mij staan of langs lopen. ben bang dat ze naar me kijken als ze vlakbij mij staan of langs lopen en ben ook bang dat mensen die ik ken over me gaan praten als ze met vrienden op stap gaan als ik niet kan... + dat ik bang ben dat mensen me raar vinden ofzo, ik ga al sinds groep 5 niet meer op school naar de wc omdat ik dan bang ben weer zo'n groot iemand tegen te komen die dan me heel raar gaat zitten aan te kijken. + ik ben bang om in een vliegtuig naar de wc te gaan... vanwege dat geluid dat dan uit de wc komt als je doortrekt, dan nog liever 10 uur niet drinken (behalve wat appelsap) dan naar de wc gaan in het vliegtuig +ik ga altijd heel vroeg naar school omdat ik denk dat ik heel langzaam fiets en dan kom ik er veels te vroeg aan + ik schiet in de stress als ik huiswerk voor woensdag moet maken terwijl het zondag ofzo is. o en ook als ik moet kotsen waar de hele klas bij staat, net als op kamp...
Laatst gewijzigd op 12-09-2011 om 14:28. |
![]() |
|
Dit schatje:
Spoiler
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb hier ook veel te veel over na gedacht eigenlijk. Ik zorg er ook voor dat rollators niet op me kunnen vallen want dat lijkt me nogal pijnlijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben trouwens wel heel gevoelig voor wat thrillers altijd proberen te doen, namelijk met een open einde je het gevoel geven dat wat de hoofdpersoon is overkomen jou ook kan overkomen. Van een redelijke thriller heb ik nog maanden nachtmerries. Van een slechte thriller niet, maarja, dan ben je een slechte film aan het kijken, dus ik kijk maar helemaal geen thrillers meer.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vind je het ook eng om naast negers te zitten, omdat die misschien je portemonnee jatten?
|
Verwijderd
|
De combinatie van voor het eerst vliegen, voor het eerst op kamers zijn en voor het eerst in een land zijn waar ik dan ook meteen drie maanden blijf vind ik wel een beetje beangstigend.
![]() Verder ben ik vrij vaak bang dat er iets met m'n rechterarm gebeurd waardoor ik niet meer kan tekenen. Dat ik een ongeluk krijg en mijn arm eraf ligt, of dat ik verlamd raak, of botkanker krijg en hij geamputeerd moet worden. Brr. ![]() Beugels (voor in je mond) vind ik ontzettend nare dingen. Ik kan niet echt beschrijven wat er nou zo erg aan is maar ik voel me heel ellendig als ik eraan denk. En ik ben heel vaak bang dat mijn tanden gaan rotten, afbreken of uit mijn mond vallen. Ik droom daar ook bijzonder vaak over. Laatst gewijzigd op 15-09-2011 om 04:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|