Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2011, 15:08
jan w boy
jan w boy is offline
hallo,
ik ben een jongen van 16 en heb nog geen verkering gehad ( word steeds afgewezen ) en heb daardoor nou nie echt meer het zelfvertrouwen om iemand te vragen, maar ik ken nou een meisje ( beste vriendin ) en daar zou ik wel wat mee willen maar die heeft mij ook afgewezen. wat moet ik nou doen, wamt ik hou echt van haar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2011, 15:10
Em.
Em. is offline
Ik verplaats je topic even, want dit hoort op L&R.

En het is niet zo raar om op je 16e nog geen relatie gehad te hebben. Wel naar natuurlijk als je steeds wordt afgewezen, máár wel heel goed dat je het probeert! Ik bedoel, ik waarschijnlijk zou de moed niet hebben om iemand te vragen, dan is de kans op mislukking ineens nog veel groter.

Misschien is het een idee om niet metéén iemand te vragen, maar eerst wat meer 'af te tasten' of iemand geďnteresseerd in je is? Meer met iemand praten (al zul je dat met een beste vriendin wel al doen), meer flirterig gedragen, vragen of iemand zin heeft om x te doen oid.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 20:04
jan w boy
jan w boy is offline
maar ze wil nu niet meer zo heel erg vaak met me omgaan, erg kloten want wat ik bij haar voel heb ik nog nooit eerder gevoelt. k ben nie echt een held bij meisjes en zei voelt gewoon heel erg goed ik vertrouw haar en zij mij, we kunnen altijd wel laggen met elkaar hebben de zelfde hobby's en intresses.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 20:19
1993jjohan
1993jjohan is offline
hallo,

Ik denk dat ze wat geschrokken was omdat je haar vroeg. Ik neem aan dat dit na een tijdje weer weg trekt.

Verder is het best om toch weet terug te gaan naar vriendschap. liefde moet immers van 2 kanten komen.
Een misschien word het ooit nog wel wat, wie weet!

groetjess
Oud 30-08-2011, 21:53
Daantjer
Daantjer is offline
Het wordt niet wat tussen haar en jou, eat it! Ze voelt vertrouwt aan omdat ze een hele goede vriendin van je is.
Ik vind het wel heel goed dat je, al word je afgewezen, toch nog door blijft gaan.
Dus, doucement, neem de tijd om een relatie op te bouwen, zoals Em. zei, vraag of ze 'x' wil doen en wellicht komt van het een het ander. En op jouw leeftijd (voor mij ook al een jaar geleden) vraag je niet meer echt verkering, hoewel, ik vroeg het toen ik al 3 weken in een relatie zat, om het een beetje officieel te maken. Echt, dat duurt wel lang.
Oud 31-08-2011, 10:58
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb de titel van je topic even aangepast omdat we anders twee met dezelfde naam hebben.
Wat is je tactiek eigenlijk? Als je vanuit het niets iemand vraagt waarvan je eigenlijk niet weet of ze je leuk vindt dan is het niet zo gek dat je wordt afgewezen. Wat beter werkt is samen dingen ondernemen en met haar flirten of dansen op schoolfeesten, neem haar eens mee ergens naartoe ofzo. Dan kun je ervoor zorgen dat de setting goed is om elkaar te zoenen. Als dat gebeurd is kun je er wat zekerder van zijn dat ze je ziet zitten en is het veel minder schokkend om te vragen of ze je vriendin wil zijn.

En je hoeft je niet te schamen dat je nog geen relatie hebt gehad, dat is niet zo vreemd. Ik was 17 toen ik voor het eerst met een jongen zoende en er een relatie uit voortkwam.
Oud 31-08-2011, 18:17
jan w boy
jan w boy is offline
miijn ''tacktiek'' is eigenlijk nie echt wat ( omdat ik niet veel zelfvertrouwen meer heb bij meisjes ). ma dit gebeurt nou iedere keer: ik ga veel met haar om laat haar op een onopvallende manier ( maar wel zo dat ze het begrijpt ) dat ik eigenlijk wel wat in haar zie, ik vraag het nooit zo maar uit het niets maar op een moment waarvan ik denk dat het goed is ( als we een beetje met elkaar praten en dichtbij elkaar zitten en het over relaties hebben ). maar dit keer was het een goede vriendin die het eigenlijk ook wel wou maar het niet aandurfde. ma het klinkt mischien stom. ik mis het om geen meisje te hebben ( ook al zegt iedereen je kunt niet missen wat je nooit hebt gehad, maar ik mis het tog echt ). en om eerlijk te zijn durf ik ook niet veel dus help me alsjeblieft
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 19:56
Thomas.
Thomas. is offline
Dat meisje moet je vergeten, maar je moet kijken naar je aanpak. Kijk, als je na een keertje afspreekt op je knieën gaat en dan letterlijk om verkering gaat vragen, is dat niet echt een succes. Hetzelfde met het omgekeerde: te onopvallend doen. Maar als je gewoon een paar keer afspreekt, een beetje charmant doet, en haar indirect laat zien dat je iemand leuk vind boek je meer succes. Maar als je weer erg onopvallend gaat doen verliest iemand interesse.

Wat meestal helpt is een beetje gewaagde grapjes, die net op het randje zitten van versieren
Oud 31-08-2011, 21:00
Cherry Springs
Maar wat mij dus verstandig lijkt om niet eens te vragen of iemand een relatie met je wil. Zoiets overkomt je gewoon. Je ziet iemand vaak en dan zie je ze steeds grager en dan gaan jullie vanzelf wel een keertje zoenen ofzo en dan kun je dat vaker doen en voor je het weet is het je vriendin, zonder dat je het ooit hebt moeten vragen!

Hoe het bij mij ging: Ik ging uit met wat vrienden, en een vriend van mij nam weer een van zijn vrienden mee. Zijn vriend vond mij leuk en ik vond hem ook wel leuk dus hebben we na die avond nog een keer afgesproken om met onze vrienden uit te gaan. Toen zijn we naast elkaar op een bankje beland, toen begon ik geloof ik met zijn hand strelen en vasthouden onder tafel, vervolgens vroeg hij of ik meekwam naar buiten en zijn we door de regen gewandeld en hebben we vervolgens een tijdje gezoend. Toen spraken we elkaar op MSN de volgende dag en destijds gebruikten we nog hyves om contact te onderhouden enzo. Hij vroeg nog hoe we 'dit' zouden noemen, en ik wist het niet, dus ik stelde voor het 'Kees' te noemen. We spraken af om naar de film te gaan, toen hij naar de plassen bij mij in de buurt, ik naar zijn verjaardag, etc. Ik geloof dat het pas een maand later was dat we elkaar regelmatig zagen dat hij zei 'Ik noem je nu trouwens mijn vriendin'. 'Oh, oké. Ik noem jou ook mijn vriendje'.
Oud 01-09-2011, 07:21
jan w boy
jan w boy is offline
maja ik heb tot nu toe nog maar 1 keer echt een meisje gevonden die mij begreep ( thuis situatie is nogal apart ). en da van die gewaagde grapjes heb ik ook wel gedaan en zij ook wel bij mij. nou ik wou het haar ook nie echt op zo'n manier vragen, we gingen veel met elkaar om en zo en we zijn 1 keer bina intiem geweest maar toen kwam haar broer eraan en deden we net alsof er niks was. maja ik kan haar niet zomaar uit mijn hoofd zette en op zoek gaan naar een ander, ik ben aan haar gehegt :$
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 13:23
EZBlade
EZBlade is offline
Het klinkt zo ook niet of zij niet wil ofzo.
Als iemand met wie ik veel omga en ik leuk vind zo tegen mij zou doen, dan had ik er wel werk van gemaakt
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 13:28
Verwijderd
Mischien ben je ietsje anders dan de meerderheid dan weizen mensen je al snel af.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 13:32
EZBlade
EZBlade is offline
whut?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 18:20
jan w boy
jan w boy is offline
ze wou eerst ook wel maar is bang dat als het uitgaat onze vriendschap eraan kapot gaat dus ziet ze er van af.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 19:03
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
ze wou eerst ook wel maar is bang dat als het uitgaat onze vriendschap eraan kapot gaat dus ziet ze er van af.
Dat is aan de ene kant ook wel zo. Maar dan volgt ze niet haar gevoel imo.

En je kan ook prima vrienden zijn met je ex hoor. Het is niet makkelijk, maar het kan wel.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 20:44
jan w boy
jan w boy is offline
dat snap ik maar zij durft dat niet aan, en dat zal ik dan maar moeten accepteren ( hoe jammer als ik dat ook vind ). maar ik kan niet over mijn liefde voor haar heen komen, dus zal ik ook niet zomaar weer opzoek kunnen naar een ander. Maar ze wil me nog wel steeds ontmoeten en uitgaan enzo en veel smse tot 12:00 uur snachts en later ( vrij intieme gesprekken )
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 09:16
Cherry Springs
Houdt ze je dan niet een beetje aan het lijntje? Ik denk dat ze het echt heel leuk vindt dat iemand anders dan haar eigen vriendje haar ook leuk vindt en ze daarom graag je een beetje gissende houdt. Ik vind eigenlijk dat je dat niet moet toestaan, dat ze tot laat 's avonds wil smsen over intieme dingen maar ze verder niks wil. Als jij namelijk de hele avond ligt te smsen met een meisje dat eigenlijk geen interesse heeft, vindt je nooit iemand anders. Ik zou zeggen, zet je vriendschap met haar even op een wat lager pitje zodat je ook met andere mensen en meisjes kunt omgaan/uitgaan. Volgens mij is het dan makkelijker om je over je gevoelens voor haar heen te zetten zodat jullie daarna weer gewoon vrienden kunnen zijn.
Oud 02-09-2011, 18:59
jan w boy
jan w boy is offline
ze heeft niet een relatie met een ander, nou ja als je haar een beetje kent dan weet je wrm ze wil smse en bang is dat de vriendschap kapot gaat als het uit zou gaan ( dat is haar al een paar keer overkomen ). en ik kan echt niet op zoek naar een ander zei voelt gewoon aan als het meisje waar ik mee wil tot de dood ons scheid ( klinkt zkkr heel erg klef )
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 19:12
Verwijderd
Het lijkt me verstandig dat je zo enorm klef doet.
Dat werkt enorm vaak averechts.
Als je al heel lang met iemand bent, oke.
Maak het gewoon duidelijk, maar ga niet voor haar neus staan met een serenade en bloemen, want dat werkt niet.
Believe me, its how I started.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 20:16
jan w boy
jan w boy is offline
ik zal me best doen, maar dat was ik al niet van plan. maar ik ben bang dat ik me van de wal de sloot in help
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 22:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ehh nee, dat zeggen meisjes gewoon als ze geen interesse hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 07:11
jan w boy
jan w boy is offline
Citaat:
Ehh nee, dat zeggen meisjes gewoon als ze geen interesse hebben.
dan had je er nou een keer bij moeten zijn, het lijkt wel of ze wat van me wil, ze komt steeds dichterbij ma op de een of andere manier moet ik dan altijd naar de wc om een grote boodschap te doen en is daarna het ''intieme'' gevoel weer weg
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 07:14
EZBlade
EZBlade is offline
Hahaha whut?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 09:29
hookee
hookee is offline
Citaat:
..ma op de een of andere manier moet ik dan altijd naar de wc om een grote boodschap te doen en is daarna het ''intieme'' gevoel weer weg
Ja, dat is ook niet niet bepaald libidoverhogend.
Ik moet altijd schijten als ik een klus in huis moet beginnen, da's vervelend maar niet half zo vervelend als jouw situatie. Zal wel iets met zenuwen te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 20:33
Daantjer
Daantjer is offline
@jan w boy: When I get sad, I stop being sad and be awesome instead! dat is mijn motto, en zo is het wel op iedere situatie van toepassing, je moet alleen sad veranderen door verlegen of whatever
Oud 03-09-2011, 22:06
hellyfish
hellyfish is offline
Citaat:
hallo,
ik ben een jongen van 16 en heb nog geen verkering gehad ( word steeds afgewezen ) en heb daardoor nou nie echt meer het zelfvertrouwen om iemand te vragen, maar ik ken nou een meisje ( beste vriendin ) en daar zou ik wel wat mee willen maar die heeft mij ook afgewezen. wat moet ik nou doen, wamt ik hou echt van haar?
misschien vraag je alleen de aller leukste meiden (die zeggen tegen niemand ja)
misschien moet je naar wat minder leuke meisjes kijken
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 22:14
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Kan je gradaties maken in wat leuke meisjes zijn en wat minder leuke meisjes zijn? Ik denk toch dat dat afhankelijk is van je smaak.
Oud 03-09-2011, 22:16
Peacey
Peacey is offline
Citaat:
Klopt, innerlijk is nog steeds belangrijker.
Wat niet wilt zeggen dat je de lelijkste moet kiezen.
Maar let maandag eens goed op wanneer je de schoolpoort binnenloopt
en kijk dan eens, en let op, welk meisjes goedemorgn zegt,
of zeg het zelf eens tegen een meisje in de klas die je niet zo goed kent. Misschien kom je nog voor een verrasing te staan?

Remember; Zelfvertrouwen is de sleutel tot succes, loop niet met je hoofd omlaag!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 23:07
Definite
Definite is offline
De afwijzing zit hem vaak in het schrik moment. Doe rustig aan joh, maak oogcontact met meiden, lach naar ze, groet ze gewoon random, vraag wanneer je je er toe voelt hoe het is of ze nog plannen hebben etc. Altijd vriendelijk en relaxed blijven.
Oud 04-09-2011, 13:10
veryniceguy
veryniceguy is offline
als ik dit zo lees denk ik dat jij te snel te veel wil en dat je daardoor iedereen afschrikt.
Doe rustig aan! breng gewoon veel tijd met iemand door en zie of het klikt zoja kun je wat closer worden en zet pas de stap tot "verkering" wanneer jullie het eigenlijk al hebben maar nog niet hebben gezegd
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 14:18
jan w boy
jan w boy is offline
ik zoek echt niet naar de mooiste meisjes ( er zijn veel knappere maar die ''krijg'' ik tog nie ) maar die beste vriendin die houd van dezelfde dingen als mij, en ik weet wel waar de lat licht van waneer als een meisje te knap of populair is voor me. maar ik ben eigenlijk een beetje te verlegen om op zoek te gaan naar een ander, ik durf op het gebied van meisjes nog niet veel, dus geef een paar tips ( van de om gang van meisjes, niet waar ik naartoe moet want dat weet ik wel )
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 15:28
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
ik zoek echt niet naar de mooiste meisjes ( er zijn veel knappere maar die ''krijg'' ik tog nie ) maar die beste vriendin die houd van dezelfde dingen als mij, en ik weet wel waar de lat licht van waneer als een meisje te knap of populair is voor me. maar ik ben eigenlijk een beetje te verlegen om op zoek te gaan naar een ander, ik durf op het gebied van meisjes nog niet veel, dus geef een paar tips ( van de om gang van meisjes, niet waar ik naartoe moet want dat weet ik wel )
Hoe je om moet gaan met het meisje ligt aan het meisje.
Wat voor type zoek je? Hoe is die beste vriendin?

En begin met wat meer correct schrijven en interpunctie (het hoeft nou ook weer niet zeer en uitermate goed) want dat wordt ook wel op prijs gesteld.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:28
jan w boy
jan w boy is offline
gewoon een aardig meisje hoeft niet super knap te zijn, spontaan en een die me begrijpt een waar je mee kunt laggen en waar je je hart kunt luchten als je iets dwars zit en boven al zou het ook mooi zijn als ze van geheime zender muziek hield. sorry ik heb dyselexie dus er zitten een stel spellings fouten in
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:35
RiRi95
RiRi95 is offline
Een relatie met je beste vriendin? Nooit aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Een relatie met je beste vriendin? Nooit aan beginnen.
Zodra je verliefd wordt op je beste vriendin is het in effect je beste vriendin niet meer, omdat je nooit zomaar bij haar kunt zijn en normaal met haar om kunt gaan zonder steeds met die gevoelens te zitten. En al helemaal niet als zij weet dat je gevoelens voor haar hebt.

Neem afstand, want ze heeft geen interesse. Contact verbreken zou het beste zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 20:11
karim1986
karim1986 is offline
Gewoon erop afstappen nee heb je ja kun je krijgen. Als je 99 keer word afgewezen zal je 1 keer net zon wanhopig meisje als jezelf tegenkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 14:57
ferdyvbrussel
ferdyvbrussel is offline
dat is helemaal niet raar,
ik zelf ben 12 jaar
en ben in totaal 13 keer afgewezen
en heb het aan 5 verschillende mensen gevraagd
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:07
BroodPiraat
BroodPiraat is offline
Citaat:
dat is helemaal niet raar,
ik zelf ben 12 jaar
en ben in totaal 13 keer afgewezen
en heb het aan 5 verschillende mensen gevraagd
Omg dat je dat telt
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:27
jan w boy
jan w boy is offline
wtf is contact verbreken niet een heel erg drastische maatregel, ''zomaar'' me beste vriendin opzij zette als een stuk str*nt, dat zou laf zijn.

ik zou wel super graag ook een keer een vriendin willen hebben voor een relatie, maar ik heb niet echt een idee hoe ik op ''nieuwe'' meisjes moet afstappen. door dat ik zou vaak ben afgewezen heb ik niet veel zelf vertrouwen meer bij meisjes, tips zijn welkom!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
wtf is contact verbreken niet een heel erg drastische maatregel, ''zomaar'' me beste vriendin opzij zette als een stuk str*nt, dat zou laf zijn.

ik zou wel super graag ook een keer een vriendin willen hebben voor een relatie, maar ik heb niet echt een idee hoe ik op ''nieuwe'' meisjes moet afstappen. door dat ik zou vaak ben afgewezen heb ik niet veel zelf vertrouwen meer bij meisjes, tips zijn welkom!
Dat is niet laf, dat is slim.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:30
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik vind contact verbreken ook nogal extreem. Je kunt ook gewoon je vriendschap op een lager pitje..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:31
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Drastisch maar werkt wel het beste

Je kunt toch ook een keer praten met haar over het feit dat je gevoelens voor haar hebt en zij blijkbaar ook voor jou, maar daar niet aan toe wilt geven.

Ik vind het zo raar dat ze het absoluut niet wilt, maar dat je wel een paar keer "bijna" met haar hebt gekust. Dat is toch pure mindfuck. Ik zou in ieder geval voor duidelijkheid gaan, want je komt zo niks verder
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 19:31
jan w boy
jan w boy is offline
achja het begint een beetje tot mij door te dringen, dus wat kan ik het beste doen om een ''ander'' te vinden? want ik durf niet veel meer omdat ik door al die afwijzingen geen zelfvertrouwen meer heb bij meisjes, ik ben altijd bang dat ik wat fout doe
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 19:41
EZBlade
EZBlade is offline
Ik zou eerst eens gaan praten met die vriendin van je. Gewoon om dingen duidelijk te krijgen.
Dan ben jij kwijt wat je dwars zit en als ze echt niet wil, dan kun je op dat moment je beslissing maken en dat ook aan haar duidelijk maken
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 20:17
jan w boy
jan w boy is offline
ok dat is een goeie tip, k zal eens kijken waneer haar het een keer uitkomt, dat we elkaar onder 4 ogen kunnen spreken. dan weet ik waar ik aan toe ben met haar.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 22:31
Verwijderd
Ik zou het meisje als potentieel relatie materiaal op het moment vergeten, ik denk dat als je nu wat probeert bij haar dat ze al helemaal wegloopt en jullie vriendschap wat mogelijke klappen kan krijgen. Want ik zou zeker niet de vriendschap breken
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 10:55
Daboman
Daboman is offline
Als ze niet verder wil, is het echt het slimste om contact te breken. Anders ga je verwachtingen van elkaar opbouwen die je allebei niet waar kan maken. Dan krijg je uiteindelijk een liefde-haat verhouding (het bekende ik kan niet met en niet zonder je), dat vreet enorm veel energie van jullie allebei. Zie dan nog maar eens het contact te breken. Het is echt heel gek, ik weet het uit ervaring, je zit constant te ruziën maar je wil niet uit elkaar, omdat jullie allebei ergens hopen dat het weer wordt zoals "vroeger". Als je niet op 1 lijn zit over een relatie, dan is dit wat je te wachten staat als je geen contact breekt (of op 1 lijn probeert te komen).

In sommige gevallen kun je geen contact breken omdat je elkaar te vaak ziet bijv omdat je bij elkaar in dezelfde klas zit. Dan zou ik op zoek gaan naar een afknapper. Dan word je niet langer gehinderd door die gevoelens. Het klinkt waarschijnlijk gek, maar onderschat het effect hiervan, als het lukt, niet...

Als dat ook niet helpt, dan zit er maar 1 ding op. Afleiding zoeken.

Laatst gewijzigd op 06-09-2011 om 11:04.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:46
jan w boy
jan w boy is offline
ik zou de vriendschap echt niet kunnen verbreken, we praten nou gewoon met elkaar en spreken elkaar nog gewoon net als voor ik haar vroeg ( dus contact verbreken gebeurt niet )
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 16:12
zsg
zsg is offline
Citaat:
hallo,
hey..

ik begrijp precies wat je bedoelt ik heb het ook..
al een paar keer gehad en dan zo afgewezen worden is best stom..
maar ik zou zeggen probeere met haar te praten en probeer uit te vinden wat je echt maar dan ook echt voor haar voelt!!
sterkte..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 20:54
jan w boy
jan w boy is offline
nou ik moet dus ''overstappen'' naar een ander meisje dat is me nu wel duidelijk, ma hoe doe ik dat? ik durf nie echt veel en ben super verlegen . HELP ME AUB
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten