Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb t zlef een keer gehad dat t met wel 5% ging
duurde echt uren en lag niet aan switch toen, want naar andere pc's ging t toen vlekkeloos, alleen van die pc liep t niet
||
Citaat:
|
![]() |
|
ja, tkomt er gewoon op neer dat er maar 50% van de netwerkcapaciteit gebruikt wordt. waarom geen 100%.
mijn laptop: AMD 1400+,256 SD Ram, ethernet desktop pc 1: AMD 1300+, 128 SD Ram, ethernet desktop pc 2: Pentium 1700, 256SD Ram, ethernet desktop pc 3: Pentium 1900, 512DDR Ram, ethernet de desktop pc's staan niet in netwerk. de 1 staat bij mijn ma, de ander bij mijn pa, en de nog andere nog ergens anders. tis dus mijn laptop met 1,2 of 3
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Vreemd hoor. Ik heb ook een netwerkje waarin straks 4 pc's inhangen, nu nog 3. Er zit een Compaq Deskpro Pentium 166 met 64mb ram tussen met PCI 100mb/s netwerkkaart. Geen problemen! Alleen het grappige is ik heb netwerkkaarten met allemaal hetzelfde chipset, of ze nu zijn geïntegreerd of niet.
|
![]() |
|
Hmm.. Je hebt natuurlijk ook de instellingen van half- en full-duplex.
Hier hebben we een adsl router staan die via een goedkoop-stinkstink hubje aan de switch hangt.. Die adsl router snapt alleen maar half-duplex, en we wilden niet 't hele netwerk op half-duplex laten draaien.. Dus misschien hebben ze daar wel daarvoor gekozen.. En alle netwerk problemen oplossen met een goedkoop realtek dingetje wil ook niet altijd even feilloos werken..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En nog even over je adsl router die alleen maar half duplex snapt: Aan meer heb je toch niets, want naar buiten gaat het toch niet sneller dan bvb 256/512....
|
Nog even reageren op de post. Het kan aan verschillende zaken liggen:
-Netwerk kaart -Programma's die inderdaad op de achtergrond meedraaien -Het programma zelf waarmee je bestanden mee overzet Je kunt hogere snelheden halen wanneer je bijvoorbeeld ftp sessies opzet. Wat ik mezelf afvraag, hoe juist zijn die grafieken van XP? Zijn ze ge-ijkt? Ik denk niet dat je je geen zorgen hoeft te maken over het feit dat je je lijn niet vol krijgt. Er zijn maar weinig systemen die daadwerkelijk een 100Mbit vol krijgt. Dit is van veel zaken afhankelijk (Stabiel besturingssysteem, programma's die draaien, waarmee haal je je bestanden over etc etc).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor een normaal thuis-netwerk voldoen die Realtek kaartjes prima. Als je constant grote bestanden doorstuurt kan het hoge CPU-gebruik een beetje irritant zijn, maar zoiets gebeurt eigenlijk alleen maar op LAN-party's. Net even geprobeerd, van SIS900 naa Realtek ging gemiddeld met meer dan 7MB/s. Niet slecht toch? 3COM kaartjes zijn voor de meeste mensen alleen maar onnodig duur. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook niet door mij aangeschaft hoor, ik zou een intel kopen.. En ja, het is inderdaad zo dat die adsl router geen full-duplex nodig heeft, maar 't zou fijn zijn als-ie 't begrijpt.. niet dat-ie persé half-duplex wil zijn.. Maar dat goedkope hubje kan alleen maar half-duplex.. dus dat is de workaround..
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|