Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2011, 11:43
Verwijderd
I approve this message! ^

Ik speel Facebook games! (Farmville... :-#)
En ik houd onwijs van allerlei hand-/gezichtscrèmes. ^^
Advertentie
Oud 02-09-2011, 11:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, bij een makelaar, een opticien of in een winkel verwacht ik met achternaam en 'u' te worden aangesproken, ook al zie ik ze vaker. Niet omdat ik dat wil, maar omdat ik dat wel professioneler over vind komen.
Met sommige zakelijke klanten begin ik ook altijd met u, maar andersom wordt het al gauw 'je' en 'jij' bij volgende mails en gesprekken. Zolang het maar niet te amicaal wordt.
Oud 02-09-2011, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, bij een makelaar, een opticien of in een winkel verwacht ik met achternaam en 'u' te worden aangesproken, ook al zie ik ze vaker. Niet omdat ik dat wil, maar omdat ik dat wel professioneler over vind komen.
Met sommige zakelijke klanten begin ik ook altijd met u, maar andersom wordt het al gauw 'je' en 'jij' bij volgende mails en gesprekken. Zolang het maar niet te amicaal wordt.
Elk beroep wat met klanten te maken heeft moet gebruik maken van de woordjes 'u' in mijn ogen. Wel zo fatsoenlijk en respectvol. Aan de andere kant mogen ze me (als ik ze bijvoorbeeld 2 x in de week zie) na een tijdje wel 'je' gaan noemen, en dat is prima..zolang ze me niet in hun privé-leven gaan betrekken of op me in proberen te spelen. (Been there, done that. Hatelijk.. >.>)
Oud 02-09-2011, 12:52
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik weet niet of dit helemaal hier past, maar ik vind het vre-se-lijk dat mijn makelaar me aanspreek met ''hey [voornaam]'' en ''jij'' en ''groetjes!'' achterlaat. Daarentegen kan ik erg waarderen dat iemand die een cursus gaat geven waar ik bij ben, me aanspreekt met ''geachte mevrouw [achternaam] en ''u'' en ''vriendelijke groet.''
Herkenbaar hoor!
Oud 02-09-2011, 12:57
Miekje*
Miekje* is offline
Op blote voeten lopen. Ik geloof dat voeten gemaakt zijn om op te lopen, niet om in schoenen te proppen. Dus loop ik zoveel mogelijk op blote voeten rond. Natuurlijk snap ik echt wel dat het niet slim is om met -10 op blote voeten te gaan lopen, dus dat doe ik dan ook netjes niet. En ik snap best dat mensen schoenen dragen om hun voeten te beschermen tegen weersomstandigheden en allerlei ongemakken die zomaar op straat kunnen liggen. Maar als je een beetje uitkijkt waar je loopt, en het is een beetje comfortabel weer, vind ik schoenen een beetje een overbodige luxe. Dus dan draag ik ze zo min mogelijk.
Spoiler
Oud 02-09-2011, 12:58
Verwijderd
Elk gevoel van vrijheid is fijn! Al zijn het je voeten maar.
Oud 02-09-2011, 14:46
Verwijderd
Als ik Gnorkie voor een dutje op bed heb gelegd, ga ik soms daarna zelf ook een uurtje in bed rondkrioelen en wat forumen of lezen
Oud 02-09-2011, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook, ligt wel een beetje aan wie/wat het is. Maar ik kan vrij slecht tegen van die popie-jopie informele brieven van bedrijven waar ik klant ben. In sommige gevallen - wanneer ik gewoon 1 op 1 contact met iemand heb gehad en het een minder formele relatie is - vind ik wat informeler echt wel prima, maar dan nog binnen de grenzen (Ik vind het bijvoorbeeld prima dat mijn huisarts me 'je' noemt en bij mijn voornaam, maar dat is dus meteen ook geen zakelijk contact. Maar hij moet ook zeker niet te amicaal gaan doen, natuurlijk )
En dat heeft niets te maken met dat ik graag met 'mevrouw' en 'u' word aangesproken, maar meer dat ik dat gewoon bij het formele contact vind horen: wel zo professioneel.
Precies dit. En ik houd ook wel van de 'gepaste afstand' die een zakelijke toon creëert, ik hoef niet het idee te krijgen dat ik bij iedereen op schoot zou kunnen kruipen, bij wijze van spreken. En dat ik jong ben betekent niet dat ik geen serieuze belangen of zakelijke relaties heb. Het is bijna discriminatie naar leeftijd!

Edit: maar de makelaar bleef volhouden, ook in de face-to-face omgang net, ze zullen wel laagdrempelig willen zijn of zo. Ik heb nu niet meer met ze te maken, maar zouden jullie er in zo'n situatie iets van zeggen? Hoe luidt het omgekeerde van ''je mag me wel tutoyeren,'' als dat bestaat?
Oud 03-09-2011, 00:24
Verwijderd
vousvoyeren.
Oud 03-09-2011, 00:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ga in november naar Hanson in paradiso. :')
Oud 03-09-2011, 00:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dude!
Oud 03-09-2011, 00:39
Thomas.
Thomas. is offline
Ik vind die jazz van (wouter) Hamel best wel goede muziek
Oud 03-09-2011, 00:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dude!
Een vriendin vroeg me mee en aangezien ik het het 1ste album nog steeds harstikke leuk vind, ga ik er gewoon maar heen. Zij kent wel echt alles. Oh dear.
Oud 03-09-2011, 00:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Een vriendin vroeg me mee en aangezien ik het het 1ste album nog steeds harstikke leuk vind, ga ik er gewoon maar heen. Zij kent wel echt alles. Oh dear.
Zo vet! Eerste album is heerlijk ongecompliceerd paar nummers erna zijn ook wel tof, maar heb me er niet echt in verdiept.
Maar ze zijn nog steeds heet, dus maak maar mooie foto's voor me
Oud 03-09-2011, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Ik luister nog best vaak Hanson Ook nieuwere albums... Blijft fijn
Oud 03-09-2011, 09:04
Verwijderd
Citaat:
vousvoyeren.
Dat wist ik, maar ik bedoel, kun je dat ook zo zeggen tegen iemand? Hoe pak je dat leuk in?
Oud 03-09-2011, 09:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat wist ik, maar ik bedoel, kun je dat ook zo zeggen tegen iemand? Hoe pak je dat leuk in?
Dat kan niet, omdat je heel whiny overkomt als je dat gaat vragen, en het is minstens zo onbeleefd als mensen die dat niet willen tutoyeren.
Oud 03-09-2011, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Dat kan niet, omdat je heel whiny overkomt als je dat gaat vragen, en het is minstens zo onbeleefd als mensen die dat niet willen tutoyeren.
Mja, daar ben ik het wel mee eens. Ik denk dat ik dan zo zou kijken:

Ik zou gewoon die ander heel nadrukkelijk blijven vousvoyeren en af en toe extra geïrriteerd kijken als hij te amicaal doet denk ik
Oud 03-09-2011, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Dat dacht ik al, maar ik hoopte op een magic tric.
Oud 03-09-2011, 10:44
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik ben dol op van die slechte amerikaanse shit zoals teen mom.
Oud 03-09-2011, 18:22
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Ik ben dol op van die slechte amerikaanse shit zoals teen mom.
Ja ik ook XD, maar nog slechter:
ik kwam een oude tv serie weer tegen op iemand's hyves. Shin chan, ik ging dat eens even weer kijken en moest er nog om lachen ook. Das lang geleden
Oud 03-09-2011, 18:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Shin Chan is toch helemaal niet zo oud?
Oud 03-09-2011, 18:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Shin Chan is toch helemaal niet zo oud?
Voor jongere mensen is 5 jaar een eeuwigheid, voor ons oudjes niet zo
Oud 03-09-2011, 18:31
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh.
Oud 03-09-2011, 19:14
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Ja nu je het zegt. Voor mij is het wel een soort van vroeger haha. Ik ben ook nog geen 26, ik ben 18. Sorry mensen, waarschijnlijk zeg ik als ik 26 ben wel dat iets op mijn 18de al vroeger is XD.
Oud 03-09-2011, 19:26
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
En ik houd onwijs van allerlei hand-/gezichtscrèmes. ^^
Man, tell me 'bout it. Handcrème, dagcrème, Nivea Soft, haarmaskers, gezichtsmaskers, scrub etc. etc. . Echt een never ending story. Maar ik geniet er wel enorm van.
Oud 05-09-2011, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Man, tell me 'bout it. Handcrème, dagcrème, Nivea Soft, haarmaskers, gezichtsmaskers, scrub etc. etc. . Echt een never ending story. Maar ik geniet er wel enorm van.
Je kan er ook uren over praten
Oud 05-09-2011, 17:19
Issun
Issun is offline
Ik sta bij m'n muziekluisterende vrienden bekend als de kerel die naar vage experimentele muziek luistert, maar stiekem vind ik Jason Mraz best leuk.
Oud 05-09-2011, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Precies dit. En ik houd ook wel van de 'gepaste afstand' die een zakelijke toon creëert, ik hoef niet het idee te krijgen dat ik bij iedereen op schoot zou kunnen kruipen, bij wijze van spreken. En dat ik jong ben betekent niet dat ik geen serieuze belangen of zakelijke relaties heb. Het is bijna discriminatie naar leeftijd!

Edit: maar de makelaar bleef volhouden, ook in de face-to-face omgang net, ze zullen wel laagdrempelig willen zijn of zo. Ik heb nu niet meer met ze te maken, maar zouden jullie er in zo'n situatie iets van zeggen? Hoe luidt het omgekeerde van ''je mag me wel tutoyeren,'' als dat bestaat?
Ik heb het ook, hoor! En dan nog niet zo zeer bij mensen van mijn leeftijd, omdat ik die zélf terug kan tutoyeren, maar vooral bij oudere mensen die míj hardnekkig met 'je' aanspreken, terwijl ik wel 'u' tegen hen moet zeggen. Ja hallo, als ik jou moet vousvoyeren, dan moet je dat bij mij ook, hoor. Ik ben geen tiener meer
Oud 06-09-2011, 00:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja nu je het zegt. Voor mij is het wel een soort van vroeger haha. Ik ben ook nog geen 26, ik ben 18. Sorry mensen, waarschijnlijk zeg ik als ik 26 ben wel dat iets op mijn 18de al vroeger is XD.
Mja, op je 12e zit je nog op de basisschool, op je 18e ben je al aan het studeren en geen kind meer.

Op je 50e ben je praktisch hetzelfde als op je 44e zonder noemenswaardige veranderingen
Oud 06-09-2011, 00:35
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Hoe oud was de makelaar? Als ie achterin de 20 of begin 30, kan ik me nog wel voorstellen dat hij dat doet. Ik heb namelijk een beetje de indruk dat jongere generaties niet meer van nature zo van dat 'u zeggen' zijn, en dan 'u zeggen' een beetje wordt beschouwd als ouderwetse omgangsvorm.

Ik zou er zelf nooit een punt van maken. Ook zou ik me niet gekwetst voelen als iemand me continu met 'jij' aanspreekt, omdat het niets zegt over hoezeer de ander je respecteert. Maar goed, ik kan me voorstellen dat het een gevoel van waarde geeft voor sommige mensen, om met 'u' te worden aangesproken. ;P
Oud 06-09-2011, 00:41
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik heb namelijk een beetje de indruk dat jongere generaties niet meer van nature zo van dat 'u zeggen' zijn, en dan 'u zeggen' een beetje wordt beschouwd als ouderwetse omgangsvorm.
Dat idee heb ik ook, wellicht heeft het ook te maken met het feit dat de 'afstand' tussen jong en oud(er) kleiner wordt.

Citaat:
Ook zou ik me niet gekwetst voelen als iemand me continu met 'jij' aanspreekt, omdat het niets zegt over hoezeer de ander je respecteert.
In sommige gevallen is het zelfs zo dat u als een belediging kan worden opgevat. Mijn moeder vindt het bijvoorbeeld vreselijk als vrienden van mij haar met u aanspreken, dan zegt ze altijd dat ze niet mijn oma is.
Oud 06-09-2011, 01:06
Verwijderd
Ik voel me juist ongemakkelijker als iemand me met u aan zou spreken. Echt, wie het ook is.
Het is wel netjes in een formele omgang natuurlijk, maar ik kan zo gauw niemand bedenken die mij met u aan zou moeten spreken. Blijkbaar voel ik me echt nog teveel kind, of te jong, om het gevoel te hebben dat dat moet.
Oud 06-09-2011, 11:00
Verwijderd
Oh, ik zie het niet als kwetsend of beledigend wanneer iemand met wie ik zakelijk contact heb (dus bijvoorbeeld een makelaar) me tutoyeert, maar ik vind het gewoon onprofessioneel. Ik vond dat vroeger als kleuter overigens al gek, dat er kleuters waren die Sinterklaas met 'je' aanspraken. Sinterklaas blijft voor mij altijd 'u' Ook al is hij geen zakelijk contact Dat heeft dan weer niets met professionaliteit te maken, natuurlijk, maar gewoon met... mja, dat je ouderen met 'u' aanspreekt? Niet meteen respectloos als je dat niet doet, maar ik vind het gewoon zo logisch om het wel te doen, dat ik 'je' dan gewoon ongepast vind.

Over Sinterklaas en guilty pleasures gesproken... Truffelkruidnoten <3 Mijn eerste zakje is gekocht
Oud 06-09-2011, 11:27
Verwijderd
Ik heb wel eens Dexter gekeken en het leuk gevonden. Gelukkig duurde dat niet langer dan anderhalf seizoen.
Oud 06-09-2011, 13:34
Verwijderd
Ik raak echt heel gemakkelijk verslaafd aan games
Oud 06-09-2011, 15:43
Verwijderd
Nah weet je wat het is met tutoyeren; begin gewoon altijd met 'u'. Als mensen dat prettig vinden zullen ze niets zeggen en wanneer ze het overbodig vinden merken ze het zelf meteen wel op. Het is dus een safe bet. Andersom kan het namelijk best zijn dat iemand zich ergert aan tutoyeren maar het is ook weer zo wat om daar een punt van te maken.
Oud 07-09-2011, 14:21
Verwijderd
Ik heb nog best vaak heimwee naar de tijd van het WK, en kijk ook nog weleens wedstrijdsamenvattingen. Vooral Nederland - Brazilie is een van m'n favo's.
Oud 07-09-2011, 22:47
Verwijderd
schuurmiddel omg het maakt zoveel schoon, en het is zo makkelijk en goedkoop
Oud 08-09-2011, 01:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nog best vaak heimwee naar de tijd van het WK, en kijk ook nog weleens wedstrijdsamenvattingen. Vooral Nederland - Brazilie is een van m'n favo's.
dat was ook fantastisch
Oud 08-09-2011, 01:59
Verwijderd
Citaat:
dat was ook fantastisch
Ja, ik vind het best wel jammer dat heel Nederland collectief het WK verdrongen heeft omdat we uiteindelijk de finale verloren hebben, en niemand het er ooit nog over heeft. Want het was zo'n leuke tijd, en we hebben ook veel mooie wedstrijden gespeeld.

Maarja, misschien blijf ik wel teveel in het verleden hangen.

Maar goed, alsnog, die verre goal van Van Bronckhorst tegen Uruguay, zoiets moet je af en toe gewoon nog even bekijken

Oud 08-09-2011, 11:11
Verwijderd
fapfapfap
Oud 08-09-2011, 14:03
Carn
Carn is offline
Citaat:
Jah, dan is iedereen opeens voetbalfan en bondscoach
Oud 08-09-2011, 14:04
Noedelhap
Noedelhap is offline

Kijk ik nog wel eens terug
Oud 08-09-2011, 14:06
Carn
Carn is offline
ohja, met dat sublieme hakballetje van Ruud <3
Oud 08-09-2011, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Jah, dan is iedereen opeens voetbalfan en bondscoach
zeur
Oud 08-09-2011, 16:05
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
zeur
Is toch geen gezeur? Gewoon een ware constatering.
Oud 08-09-2011, 16:09
Verwijderd
Na, dat roepen voetballiefhebbers altijd zo zuur tijdens het WK of EK. En dan is het dus meer dan een constatering. Ik vind het aanstellerij.
Oud 08-09-2011, 16:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind het wel positief dat iedereen (nouja, gezonde mensen iig) dan voetbalfan is waardoor het gaat leven, en dat iedereen zich dan voetbalcoach waant is dan ook leuk want dan krijg je leuke discussies in de kroeg
Oud 08-09-2011, 16:17
Verwijderd
Ik ben het daarmee eens

Ik heb weer een guilty pleasure op tv erbij; Wie trouwt mijn zoon?

Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten