Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2011, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Mnah, get serious, really. Op Onzin zijn dit soort quatschdiscussies verschillende keren gevoerd. Je wil toch niet écht met droge ogen beweren dat mijn statement onjuist is, hm?
Op onzin lopen er wel meer rond met een erg sterke mening op dit punt. En dat een (kleine) meerderheid iets heel hard vind, betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk hout snijdt.
Advertentie
Oud 20-09-2011, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Anderhalf jaar? Ik heb geen idee hoe oud het is voor een laptop. Of voor telefoons. Of voor welk elektronisch apparaat dan ook , want alles gaat bij mij na anderhalf jaar kapot!
na anderhalf jaar ging mijn laptop ook moeilijk doen.
Oud 20-09-2011, 23:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De kwaliteit is vaak dan ook duidelijk beter dan die goedkopere laptops. Afwerking is ook wat waard.
Uiterlijk bedoel je? Al was m'n pc een fel gifgroen met paarse stippen, als ie maar snel is en goed werkt
Oud 20-09-2011, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Uiterlijk bedoel je? Al was m'n pc een fel gifgroen met paarse stippen, als ie maar snel is en goed werkt
Nee, afwerking, bouwkwaliteit.
Oud 20-09-2011, 23:49
Verwijderd
Genoeg pc merken die een net zo goede/betere bouwkwaliteit hebben dan apple en toch goedkoper zijn.

KUTKUTKUT meng ik me er toch in
Thomas.
Thomas. is offline
Ik ben erg blij met m'n 10 inch Packard Bell dot s :

Klein, maar heel snel
Maar gamen kan echt niet
Verwijderd
Volgens mij zijn Thinkpads net zo duur als Macbooks.
Oud 20-09-2011, 23:50
Verwijderd
En dan heb je nog geen OS X, en sommige mensen vinden dat nu eenmaal fijner dan Windows.
Oud 20-09-2011, 23:50
Verwijderd

Ik dacht echt dat laptops veel langer meegingen

Maar goed, dan is het gewoon een laptopfaal .

Stom ding.
Oud 20-09-2011, 23:51
Verwijderd
Mijn laptop gaat alweer richting de twee jaar en de accu doet het nog bijna net zo goed als bij een nieuwe laptop.
Oud 20-09-2011, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn Thinkpads net zo duur als Macbooks.
mijn lenovo thinkpad 11.6" was 400 euro met extra garantie pick up & return
Oud 20-09-2011, 23:52
Verwijderd
ik mocht toen ik op kamers ging kiezen tussen een Hp en een Acer. Toen hoorde ik allemaal slechte dingen over de Acers, dus ik koos de HP. Nou, wat een gruwelijk takkeding is dat zeg.
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
En dan heb je nog geen OS X, en sommige mensen vinden dat nu eenmaal fijner dan Windows.
Ik zit op een iOS

iPod touch 4
Verwijderd
Citaat:
mijn lenovo thinkpad 11.6" was 400 euro met extra garantie pick up & return
specs? leeftijd?
Oud 20-09-2011, 23:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oud 20-09-2011, 23:56
Verwijderd
Maar eigenlijk heb ik hier geen zin in, want deze 'discussies' zijn toch altijd hetzelfde. Er is inderdaad een groep die ietsje te hard aan Apple hangt, maar er is ook een (grotere) groep die net ietsje te hard op Apple inhakt. Daarnaast heb je ook mensen (zoals ik) die er wat pragmatischer mee omgaan.
Oud 20-09-2011, 23:56
Verwijderd
Citaat:
De kwaliteit is vaak dan ook duidelijk beter dan die goedkopere laptops. Afwerking is ook wat waard.
Sorry? Hoeveel "foutjes" kan Apple zich veroorloven voor die absurde meerprijs vooralleer jij eens kritisch gaat worden? Denk aan issues met accu's die niet goed konden opladen door een "slippertje" in de softwarematige aansturing (1.8 miljoen stuks teruggeroepen door Apple!) of accu's die veel te heet werden en dus brandgevaar konden veroorzaken, wat te denken van beeldschermen die issues hadden?

Kom op joh, die hardware is precies dezelfde stapel waar andere fabrikanten ook uit putten. Met dezelfde kwaaltjes en kuurtjes. Alleen betaal je er bij Apple de hoofdprijs voor.
Oud 20-09-2011, 23:57
Uice
Uice is offline
Ik moet hier zo om lachen:

De inhoud in combinatie met de knulligheid van de muziek en de tekst, de passie van de zanger en het feit dat het zo'n catchy nummer is, maken het bizar grappig. Vooral 1:28.
Oud 20-09-2011, 23:58
Verwijderd
Gebeurt bij andere merken ook. En als ik die ramp-afwerking van de gemiddelde Acer of HP voor thuisgebruik, zie... Op de HP Pavillion van m'n ouders zit zo'n ramptouchpad dat er bijna niet mee te werken valt.
Oud 20-09-2011, 23:58
Verwijderd
Citaat:
specs? leeftijd?
http://tweakers.net/pricewatch/28632....html#tab:info

Ik heb hem nu ehh 1 maand maar wat een fijn ding <3
Oud 20-09-2011, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Op onzin lopen er wel meer rond met een erg sterke mening op dit punt. En dat een (kleine) meerderheid iets heel hard vind, betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk hout snijdt.
Noem man en paard, beste. Eigenlijk zeg je nu dat je meer kennis van zaken hebt dan onder andere Moonspell, Deadlock en ondergetekende. Is dat fair? Durf je dat écht aan? Mensen die hun geld verdienen met nerden en een verdwaalde ex-Tweaker?
Oud 21-09-2011, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Maar eigenlijk heb ik hier geen zin in, want deze 'discussies' zijn toch altijd hetzelfde. Er is inderdaad een groep die ietsje te hard aan Apple hangt, maar er is ook een (grotere) groep die net ietsje te hard op Apple inhakt. Daarnaast heb je ook mensen (zoals ik) die er wat pragmatischer mee omgaan.
http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-...n-toshiba.html

Oei.
Oud 21-09-2011, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Noem man en paard, beste. Eigenlijk zeg je nu dat je meer kennis van zaken hebt dan onder andere Moonspell, Deadlock en ondergetekende. Is dat fair? Durf je dat écht aan? Mensen die hun geld verdienen met nerden en een verdwaalde ex-Tweaker?
Maar óók dat zijn puur meningen. Men moet gewoon accepteren dat mensen soms andere voorkeuren hebben m.b.t. apparatuur en daar niet als een stel bezetenen op gaan inhakken.
Oud 21-09-2011, 00:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik moet hier zo om lachen:

[filmpje]

De inhoud in combinatie met de knulligheid van de muziek en de tekst, de passie van de zanger en het feit dat het zo'n catchy nummer is, maken het bizar grappig. Vooral 1:28.
Is dit serieus, want omg, dat kinderkoortje. :'D
Oud 21-09-2011, 00:02
Uice
Uice is offline
Mijn bijdrage aan de discussie: ik heb geen Mac maar een PC zodat ik, als er iets kapot gaat of ik gewoon wil upgraden, Para of een van haar hardwarevrienden kan bellen, zodat die kunnen zeggen hoe het zit en ik voor een paar tientjes een nieuw stuk hardware kan kopen en dat erin kan stoppen, in plaats van dat ik iedere vier jaar een nieuwe computer moet kopen.

Daar heb ik wel voor over dat het "moeilijker" te gebruiken is.
Oud 21-09-2011, 00:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Wtf is er mis met je als je een gewone laptop moeilijk te gebruiken vind, srsly?
Oud 21-09-2011, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Mijn bijdrage aan de discussie: ik heb geen Mac maar een PC zodat ik, als er iets kapot gaat of ik gewoon wil upgraden, Para of een van haar hardwarevrienden kan bellen, zodat die kunnen zeggen hoe het zit en ik voor een paar tientjes een nieuw stuk hardware kan kopen en dat erin kan stoppen, in plaats van dat ik iedere vier jaar een nieuwe computer moet kopen.

Daar heb ik wel voor over dat het "moeilijker" te gebruiken is.
En dat is geen enkel probleem, ieder z'n voorkeuren. Zo is de reden dat ik een Mac heb gekocht toch vooral dat ik me nog zo min mogelijk bezig wil houden met technische zaken en dat de kant die Windows opging me niet beviel. Ik heb daar gewoon echt geen zin meer in. Als mijn Macbook eruit had gezien als een Thinkpad had ik hem trouwens ook gekocht.
Oud 21-09-2011, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Maar óók dat zijn puur meningen. Men moet gewoon accepteren dat mensen soms andere voorkeuren hebben m.b.t. apparatuur en daar niet als een stel bezetenen op gaan inhakken.
Met als klein verschil dat "wij" onze mening kunnen onderbouwen met feiten en aan het eind van de rit "zij" terug moeten vallen op "maar het ziet er zo slick uit!".
Oud 21-09-2011, 00:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Apple is de duivel. Dat is geen mening, dat is feit.
Oud 21-09-2011, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Met als klein verschil dat "wij" onze mening kunnen onderbouwen met feiten en aan het eind van de rit "zij" terug moeten vallen op "maar het ziet er zo slick uit!".
Dit is onzin. Het pro-kamp hecht gewoon waarde aan andere aspecten dan het anti-kamp.
Oud 21-09-2011, 00:07
Verwijderd
Citaat:
En dat is geen enkel probleem, ieder z'n voorkeuren. Zo is de reden dat ik een Mac heb gekocht toch vooral dat ik me nog zo min mogelijk bezig wil houden met technische zaken en dat de kant die Windows opging me niet beviel. Ik heb daar gewoon echt geen zin meer in.
Iedere professional die ik ken en normaliter in 'n Unix/Linux-omgeving werkt is behoorlijk enthousiast en positief over Windows 7. En Vista (al dan niet na SP2).

En nu?
Oud 21-09-2011, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Dit is onzin.
Nee, hoor. De hardware is identiek aan de rest. De meerprijs betaal je voor OSX en de slicke looks. Kwalitatief ben je geen reet beter uit dan bij Acer, Dell of whatever de fuck dan ook.

Tel dat op bij de gebruikerservaringen van deskundigen wat betreft relatief recente Windows-versies en concludeer dat jij er toch heus naast zit wat betreft rechtvaardiging.
Oud 21-09-2011, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Iedere professional die ik ken en normaliter in 'n Unix/Linux-omgeving werkt is behoorlijk enthousiast en positief over Windows 7. En Vista (al dan niet na SP2).

En nu?
Dat mogen ze vinden, maar ik ervaar het anders. Nogmaals: er is niet één waarheid op dit vlak. Je kunt alleen maar een systeem uitkiezen op basis van je eigen voorkeuren. Dat bepaalde professionals misschien andere voorkeuren hebben doet hier niks aan af.
Oud 21-09-2011, 00:10
Verwijderd
als je denkt dat kunstenaars vervelend zijn met hun artiststatements, was er altijd nog een grafisch ontwerper aanwezig om je te overtuigen van de heiligheid van apple
Oud 21-09-2011, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Dat mogen ze vinden, maar ik ervaar het anders. Nogmaals: er is niet één waarheid op dit vlak. Je kunt alleen maar een systeem uitkiezen op basis van je eigen voorkeuren. Dat bepaalde professionals misschien andere voorkeuren hebben doet hier niks aan af.
Sorry, maar hier is-ie op z'n plaats:

Ik ben nu wel weer klaar. Het is aan de lezertjes thuis maar te bepalen wie ze op de blauwe ogen geloven, eah
Oud 21-09-2011, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Sorry, maar hier is-ie op z'n plaats:

Ik ben nu wel weer klaar. Het is aan de lezertjes thuis maar te bepalen wie ze op de blauwe ogen geloven, eah
Ja, dat jij te simpel bent om hier wat mee te kunnen kan ik ook niks aan doen. Deze non-discussie is hiermee wat mij betreft beeïndigd. Welterusten.
Oud 21-09-2011, 00:14
Verwijderd
Myeah, wat weet ik er nou van
Oud 21-09-2011, 00:14
Uice
Uice is offline
Het is natuurlijk ook grotendeels een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Maar daarom stoor ik me eraan dat zoveel Applefans PC-gebruikers zien als ouderwetse mensen die minder van computers afweten. Wat, omdat ze een machine hebben die moeilijker te gebruiken is?

Ik ervaar trouwens heel weinig verschil in het dagelijks gebruik van software tussen Apple en Windows; het is alleen qua hardware dat PC gewoon veel handiger is.
Oud 21-09-2011, 00:15
Uice
Uice is offline
En wat ik al helemaal storend vind: mensen die denken dat de iPod, de iPad en de podcast uitvindingen zijn.
Oud 21-09-2011, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Het is natuurlijk ook grotendeels een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Maar daarom stoor ik me eraan dat zoveel Applefans PC-gebruikers zien als ouderwetse mensen die minder van computers afweten. Wat, omdat ze een machine hebben die moeilijker te gebruiken is?

Ik ervaar trouwens heel weinig verschil in het dagelijks gebruik van software tussen Apple en Windows; het is alleen qua hardware dat PC gewoon veel handiger is.
Dat is het niet. Want wat zijn die voorkeuren dan precies? De enige "meerwaarde" (wat niet eens meerwaarde is omdat je er de hoofdprijs voor moet betalen) is looks en OSX. C'est tout. OSX kan op elke x64-machine draaien. Dus dat valt eigenlijk af. Blijft looks over.

Tenzij ik natuurlijk cruciale "voorkeuren" over het hoofd zie. Maar goed, tot op heden heb ik nog niemand iets horen zeggen waar ik van denk "Yeah, daar valt wat voor te zeggen."

Ik houd me dan ook aanbevolen als je wat weet
Oud 21-09-2011, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat we het wat dit betreft wel met elkaar eens zijn.

Ik stoor me trouwens ook aan sommige Apple-fans hoor. Kijk maar eens in het Show je Apple-topic op GoT. Daar is gewoon bijna een groepsdruk om telkens weer nieuw Apple-spul te kopen Zo van "hé, heb jij nog een iPad 1, wanneer koop je de tweede versie?". Ik zeg ook niet dat Apple superieur is, het voldoet gewoon beter aan mijn wensen, en dat weet ik zelf het beste, niet Dobermann.
Oud 21-09-2011, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg ook niet dat Apple superieur is, het voldoet gewoon beter aan mijn wensen, en dat weet ik zelf het beste, niet Dobermann.
Be. More. Specific. Wat biedt Apple, in concreto, dat een willekeurige x64 (al dan niet met OSX) niet kan bieden?
Oud 21-09-2011, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Be. More. Specific. Wat biedt Apple, in concreto, wat een willekeurige x64 (al dan niet met OSX) niet kan bieden?
Ten eerste mag OS X officieel alleen draaien op Apple-hardware, en ja, ik houd het graag legaal.

Ten tweede: dat is gewoon een hele verzameling van factoren en is verder eigenlijk ook helemaal niet van belang. Het gaat erom dat je mensen vrijlaat in hun keuze en niet als een zwerm dolle bijen om onduidelijke redenen op hen in gaat steken. Want dit gehak op Apple heeft niks meer met rationele argumenten te maken, het is gewoon kuddegedrag en hakken om het hakken, meer niet. Eigenlijk is het tot op zekere hoogte wel vergelijkbaar met het gehak op religie van een deel van de forumers hier, iets waar ik me soms ook werkelijk scheel aan loop te ergeren.
Oud 21-09-2011, 00:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is het niet. Want wat zijn die voorkeuren dan precies? De enige "meerwaarde" (wat niet eens meerwaarde is omdat je er de hoofdprijs voor moet betalen) is looks en OSX. C'est tout. OSX kan op elke x64-machine draaien. Dus dat valt eigenlijk af. Blijft looks over.

Tenzij ik natuurlijk cruciale "voorkeuren" over het hoofd zie. Maar goed, tot op heden heb ik nog niemand iets horen zeggen waar ik van denk "Yeah, daar valt wat voor te zeggen."

Ik houd me dan ook aanbevolen als je wat weet
Ik kan me voorstellen dat als je een digibeet met veel geld bent, je meer ziet in een Apple. Om een voorbeeld te geven: ik vind een iPad onwerkbaar, omdat ik iedere keer als ik er een gebruik, ik herinnerd word aan en geïrriteerd wordt door de beperkingen van dat ding. Mijn vader (type: gebruikt Internet Explorer terwijl ik Chrome op zijn PC heb gezet) heeft daar geen last van, want hij doet de helft van de dingen die ik op een computer doe gewoon niet. Hij weet volgens mij niet wat CTRL+C is, en snapte het oprecht niet dat ik het een bezwaar vond dat je op een iPad geen twee programma's tegelijk open kunt hebben. Hij heeft gewoon behoefte aan iets dat snel en gemakkelijk doet wat hij wil, en wat hij wil is niet zo veel.

De voornaamste reden dat de looks geen meerwaarde zijn, is trouwens dat Macs helemaal niet mooier zijn dan PC's. Gewoon niet.
Oud 21-09-2011, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste mag OS X officieel alleen draaien op Apple-hardware, en ja, ik houd het graag legaal.

Ten tweede: dat is gewoon een hele verzameling van factoren en is verder eigenlijk ook helemaal niet van belang. Het gaat erom dat je mensen vrijlaat in hun keuze en niet als een zwerm dolle bijen om onduidelijke redenen op hen in gaat steken. Want dit gehak op Apple heeft niks meer met rationele argumenten te maken, het is gewoon kuddegedrag en hakken om het hakken, meer niet. Eigenlijk is het tot op zekere hoogte wel vergelijkbaar met het gehak op religie van een deel van de forumers hier, iets waar ik me soms ook werkelijk scheel aan loop te ergeren.
Wat voor factoren? En waarom is het nu ineens niet meer van belang? Wie van ons tweetjes is er nu onduidelijk? Wie heeft hier geen (rationele) argumenten?

Heel simpel; jij stelt dat Apple beter aansluit op jouw behoeftes. Dan moeten er een paar behoeftes zijn die de doorslag geven. Vertel me eens welke?
Oud 21-09-2011, 00:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
als je denkt dat kunstenaars vervelend zijn met hun artiststatements, was er altijd nog een grafisch ontwerper aanwezig om je te overtuigen van de heiligheid van apple
Die ben ik nog nooit tegengekomen gelukkig
Oud 21-09-2011, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat als je een digibeet met veel geld bent, je meer ziet in een Apple. Om een voorbeeld te geven: ik vind een iPad onwerkbaar, omdat ik iedere keer als ik er een gebruik, ik herinnerd word aan en geïrriteerd wordt door de beperkingen van dat ding. Mijn vader (type: gebruikt Internet Explorer terwijl ik Chrome op zijn PC heb gezet) heeft daar geen last van, want hij doet de helft van de dingen die ik op een computer doe gewoon niet. Hij weet volgens mij niet wat CTRL+C is, en snapte het oprecht niet dat ik het een bezwaar vond dat je op een iPad geen twee programma's tegelijk open kunt hebben. Hij heeft gewoon behoefte aan iets dat snel en gemakkelijk doet wat hij wil, en wat hij wil is niet zo veel.

De voornaamste reden dat de looks geen meerwaarde zijn, is trouwens dat Macs helemaal niet mooier zijn dan PC's. Gewoon niet.
Nou is de iPad 2 meteen wel een produkt dat mijn betoog onderuit kegelt (als énige in de hele Apple-reeks van produkten, one might add!) omdat het apparaat gewoon geen concurrenten heeft. Niet qua features en niet qua prijs. Dus je hebt meteen wel een beste te pakken in je voorbeeld

Anyway; het principe blijft hetzelfde. Je kunt exact hetzelfde met "de rest". Alleen meer. Dat wil nog niet zeggen dat het per se moet of dat het een stuk complexer is.

En nou ja, ik heb vrijwel nul /care voor looks. Ik wil gewoon de meeste performance, mogelijkheden en vrijheid voor mijn euro. En dan heb je bij Apple, de iPad 2 uitgezonderd als dat produkt in je scheur zit, domweg niets te zoeken.
Oud 21-09-2011, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Wat voor factoren? En waarom is het nu ineens niet meer van belang? Wie van ons tweetjes is er nu onduidelijk? Wie heeft hier geen (rationele) argumenten?

Heel simpel; jij stelt dat Apple beter aansluit op jouw behoeftes. Dan moeten er een paar behoeftes zijn die de doorslag geven. Vertel me eens welke?
Het is niet aan jou of anderen om dit te beoordelen, klaar.
Oud 21-09-2011, 00:38
Verwijderd
Citaat:
Het is niet aan jou of anderen om dit te beoordelen, klaar.
Oud 21-09-2011, 00:39
Verwijderd
499
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten