Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2011, 20:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, omdat hij die plicht op zich heeft genomen toen ie je verwekte.

Zaaddonors, biologische ouders die hun kinderen ter adoptie hebben afgestaan etc. hebben die verplichting niet.
Ik heb het bijv. over vaders die hun kinderen nooit erkend hebben. Niet over zaaddonoren natuurlijk, haha.
Advertentie
Oud 02-10-2011, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Tenzij je in Duitsland woont, .
Geen idee, ik heb het over hoe het in Nederland geregeld is.
Oud 02-10-2011, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het bijv. over vaders die hun kinderen nooit erkend hebben. Niet over zaaddonoren natuurlijk, haha.
Zelfde verhaal. Die heeft die plicht dus niet.
Oud 02-10-2011, 20:21
Verwijderd
Dus Kazet, gewoon je kind niet erkennen, opgelost
Oud 02-10-2011, 20:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat in een huwelijk het 50/50 is, waarom de vrouw wel minder en de man niet terwijl het voorheen gedeeld was?
Omdat de man voorheen vrijwillig zijn inkomen deelde.

Overigens vind ik wel dat een man die een vrouw onderhoudt die niet (parttime) werkt extra belasting moet betalen.
Verwijderd
Niet helemaal trouwens want dan bestaat er nog de vaderschapsactie voor de rechtbank
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Geen idee, ik heb het over hoe het in Nederland geregeld is.
Dat snap ik, . Het was een korte verwijzing naar een bizarre zaak in Duitsland van afgelopen jaar. Zo relevant was het eigenlijk niet.
Oud 02-10-2011, 20:23
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dus Kazet, gewoon je kind niet erkennen, opgelost
Ik neem überhaupt geen kinderen, dus op mij is het niet van toepassing.
Oud 02-10-2011, 20:23
Verwijderd
Citaat:

Overigens vind ik wel dat een man die een vrouw onderhoudt die niet (parttime) werkt extra belasting moet betalen.
Nee. In 9 van de 10 gevallen iig niet, want gemeenschap van goederen + onderhoudsplicht jegens echtgenoot etc.
Oud 02-10-2011, 20:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Zelfde verhaal. Die heeft die plicht dus niet.
Ja, maar de vaders die in feite dus méér bijdragen worden in het huidige systeem wel gestraft t.o.v. vaders die meteen hun biezen pakken. Vind je dat niet scheef?
Oud 02-10-2011, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik, . Het was een korte verwijzing naar een bizarre zaak in Duitsland van afgelopen jaar. Zo relevant was het eigenlijk niet.
Wat voor zaak?
Oud 02-10-2011, 20:25
Verwijderd
Citaat:

Dat is niet waar, als je trouwt verplicht je je tot onderhoud, alimentatie is slechts de gedeeltelijke en tijdelijke voortzetting daarvan.
Oud 02-10-2011, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar de vaders die in feite dus méér bijdragen worden in het huidige systeem wel gestraft t.o.v. vaders die meteen hun biezen pakken. Vind je dat niet scheef?
Nee, als je je kind niet erkend was je het kennelijk niet eens met zijn of haar komst en wilde je niet aan de verplichtingen van vaderschap voldoen.
Oud 02-10-2011, 20:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee. In 9 van de 10 gevallen iig niet, want gemeenschap van goederen + onderhoudsplicht jegens echtgenoot etc.
Een vrijwillige huwelijksovereenkomst.
Oud 02-10-2011, 20:26
Verwijderd
Stefenootje naamzoek: ik heb een nieuw woord geleerd: binnendijks denken.
Oud 02-10-2011, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Maar toch echt een overeenkomst.
Verwijderd
Citaat:
Met dus vrijwillig de verbintenis ook na scheiding je plichten nog enige tijd voort te zetten. Als je niet aan alimentatie wil, moet je dus niet trouwen.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat is niet waar, als je trouwt verplicht je je tot onderhoud, alimentatie is slechts de gedeeltelijke en tijdelijke voortzetting daarvan.
Dat staat nu juist ter discussie, toch?
Oud 02-10-2011, 20:28
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Wat voor zaak?
Citaat:
BERLIJN - Een zaaddonor van een lesbisch paar dreigt in Duitsland de onderhoudskosten van hun kind mee te moeten betalen, ook al was dat van tevoren niet met hem afgesproken. De verouderde wetgeving rond het donorschap blijkt de claim van de moeder mogelijk te maken.
Oud 02-10-2011, 20:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Met dus vrijwillig de verbintenis ook na scheiding je plichten nog enige tijd voort te zetten. Als je niet aan alimentatie wil, moet je dus niet trouwen.
En ik stel voor om de alimentatie die betrokken is bij zo'n vrijwillige overeenkomst te beperken tot een bepaald maximum.
Oud 02-10-2011, 20:29
Verwijderd
Citaat:
x
Oei
Verwijderd
Citaat:
Dat staat nu juist ter discussie, toch?
Niet in die zin. Als je het zo terugvoert als jij nu doet, moet je trouwen ter discussie stellen, niet de alimentatieplicht. Overigens gelden redelijk wat rechten en plichten ook als je een samenlevingscontract hebt of een van die andere dingen die tussen 'verkering' en trouwen in zitten.
Verwijderd
Citaat:
En ik stel voor om de alimentatie die betrokken is bij zo'n vrijwillige overeenkomst te beperken tot een bepaald maximum.
En wij vinden het nu gestelde raamwerk binnen de wet redelijk, naar ratio van inkomen en voor een bepaalde duur. Jij niet en als we je met onze argumenten niet hebben kunnen overtuigen zie ik ook niet in hoe wel.
Oud 02-10-2011, 20:31
Verwijderd
Citaat:
En, lees maar terug op p. 4 of wat het was, ik wil het niet aan een absoluut maar aan een relatief bedrag verbinden.
Oud 02-10-2011, 20:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En wij vinden het nu gestelde raamwerk binnen de wet redelijk, naar ratio van inkomen en voor een bepaalde duur. Jij niet en als we je met onze argumenten niet hebben kunnen overtuigen zie ik ook niet in hoe wel.
Maar het probleem is dat luie uitvreters profiteren van het huidige raamwerk. Dat wil ik inperken. Ik begrijp niet waarom jij dat niet wil en blijkbaar wel voor deze mensen wil werken.
Oud 02-10-2011, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Maar het probleem is dat luie uitvreters profiteren van het huidige raamwerk. Dat wil ik inperken. Ik begrijp niet waarom jij dat niet wil en blijkbaar wel voor deze mensen wil werken.
Er vanuit gaande dat die 'luie uitvreters' minder lui worden als ze vanuit de staat in hun onderhoud worden voorzien. Whahaha, nu wordt het echt te gek. :')
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En, lees maar terug op p. 4 of wat het was, ik wil het niet aan een absoluut maar aan een relatief bedrag verbinden.
Ja, en ik begrijp niet waarom. Anne-Fleur mag niet de bijstand in, maar Sjerity wel?
Verwijderd
Citaat:
Heb je een woord gelezen van wat ik gezegd heb of echt helemaal niks?
Oud 02-10-2011, 20:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Er vanuit gaande dat die 'luie uitvreters' minder lui worden als ze vanuit de staat in hun onderhoud worden voorzien. Whahaha, nu wordt het echt te gek. :')
Uiteraard, als ze er veel meer in inkomen op achteruit gaan worden ze sterker aangespoord om te werken. Dat is toch logisch?
Oud 02-10-2011, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard, als ze er veel meer in inkomen op achteruit gaan worden ze sterker aangespoord om te werken. Dat is toch logisch?
Dit is het laatste wat ik erover zeg want begrijpend lezen kun je blijkbaar niet. Ook als ze alimentatie krijgen gaan ze er (gigantisch) op achteruit.

Ga maar teruglezen, alle onbeantwoorde vragen van ons beantwoorden, je argumenten overdenken en hergroeperen en dan kun je terugkomen met een punt. Nu ben je gewoon aan het klieren tot wij op onze knieën gaan.
Oud 02-10-2011, 20:39
Verwijderd
Huhuhu Quis en sann. op de knieën
Oud 02-10-2011, 20:40
Verwijderd
Niet voor kazet iig
Oud 02-10-2011, 20:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dit is het laatste wat ik erover zeg want begrijpend lezen kun je blijkbaar niet. Ook als ze alimentatie krijgen gaan ze er (gigantisch) op achteruit.

Ga maar teruglezen, alle onbeantwoorde vragen van ons beantwoorden, je argumenten overdenken en hergroeperen en dan kun je terugkomen met een punt. Nu ben je gewoon aan het klieren tot wij op onze knieën gaan.
Oh jeetje, ze gaan er op achteruit. Ja, dat is inderdaad een goede reden om het te gedogen dat mensen op kosten van de maatschappij naar de golfclub gaan terwijl ze prima in staat zijn te werken. We hebben al iets voor mensen die te lui zijn om te werken (of om een andere reden niet werken) en dat heet bijstand. Waarom luiheid belonen?
Oud 02-10-2011, 20:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Niet voor kazet iig
Dan krijg je ook ruzie met bepaalde roodharige forumsters.
Oud 02-10-2011, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Huhuhu Quis en sann. op de knieën
Nooit!
Oud 02-10-2011, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Oh jeetje, ze gaan er op achteruit. Ja, dat is inderdaad een goede reden om het te gedogen dat mensen op kosten van de maatschappij naar de golfclub gaan terwijl ze prima in staat zijn te werken. We hebben al iets voor mensen die te lui zijn om te werken (of om een andere reden niet werken) en dat heet bijstand. Waarom luiheid belonen?
Citaat:
Dit is het laatste wat ik erover zeg want begrijpend lezen kun je blijkbaar niet. Ga maar teruglezen, alle onbeantwoorde vragen van ons beantwoorden, je argumenten overdenken en hergroeperen en dan kun je terugkomen met een punt. Nu ben je gewoon aan het klieren tot wij op onze knieën gaan.
Oud 02-10-2011, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Niet voor kazet iig
Citaat:
Nooit!
Oud 02-10-2011, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Dit is iets waar we het al over gehad hebben. Ik ben er ook klaar mee.
Oud 02-10-2011, 20:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dus ik win!
Verwijderd
Dus, iemand nog bier gedronken? Meisjes geneukt? Lippenbalsems gejat?
Verwijderd
Citaat:
Dus ik win!
Ach gut Je weet zelf ook wel beter.
Oud 02-10-2011, 20:46
Uice
Uice is offline
Wat vinden jullie: is het een goed idee om de inkomstenbelastingen flink te verlagen, en dat te compenseren met een verhoging van de consumptiebelastingen?
Verwijderd
Oogbollen gelikt dan?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb ongeveer twee weken geleden voor het laatst een meisje geneukt, en ik heb gisteren bier gedronken.
Oud 02-10-2011, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie: is het een goed idee om de inkomstenbelastingen flink te verlagen, en dat te compenseren met een verhoging van de consumptiebelastingen?
Ik onthoud mij van een mening!
Oud 02-10-2011, 20:48
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ligt eraan welke inkomstenbelasting je verlaagt. Gecombineerd met een verhoging van de loonheffingskorting zou ik er geen problemen mee hebben, maar BTW is wel een regressieve belasting, terwijl het belastingstelsel in Nederland juist progressiever moet.
Verwijderd
Citaat:
Bier is anderhalve week geleden. Ik drink steeds vaker bier.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik onthoud mij van een mening!
Ben je bang dat Kazet weer de aap uit gaat hangen?
Oud 02-10-2011, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Ben je bang dat Kazet weer de aap uit gaat hangen?
Oud 02-10-2011, 20:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb net nog bier gedronken. Neuken doe ik niet.

Regels voor berichten