Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2011, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof trouwens niet in een reden dat iets gebeurd, want dat zou -in mijn ogen- betekenen dat er iets of iemand achter moet zitten.
En als je in die lijn gaat redeneren kan het alleen maar een sadist zijn die ons behandelt als hoe kinderen met een vergrootglas in de zon mieren behandelen!
Advertentie
Oud 09-10-2011, 23:21
Verwijderd
Mijn punt is dat er in die film dus dingen werden laten zien, die heel erg lieten zien wat ik toen dacht. Ik vind dat bijzonder en het zet mij aan het denken en het voelt alsof dat zo had moeten zijn. Men verklaarde mij toen voor gek, maar zo gek was dat dus niet! Want noem maar eens iets op uit die film wat ABSOLUUT niet kan. En dan vooral rond de manier waarop men de macht greep. Het kan zelfs al bezig zijn zonder dat wij het doorhebben.
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof trouwens niet in een reden dat iets gebeurd, want dat zou -in mijn ogen- betekenen dat er iets of iemand achter moet zitten.
Ik geloof vooral helemaal nergens in, hooguit in dat we dingen niet weten. Ik geloof dus ook niet automatisch in toeval, want dat vind ik net zo'n makkelijke benaming voor iets dat je niet begrijpt als God of lotsbestemming of wat dan ook.
Verwijderd
Citaat:
En als je in die lijn gaat redeneren kan het alleen maar een sadist zijn die ons behandelt als hoe kinderen met een vergrootglas in de zon mieren behandelen!
Mwa, met mij persoonlijk heeft diegene het vooralsnog dan best goed voor

/blijehippie. Blegh, ik ben eigenlijk nog erger dan Quis qua blijheid de laatste tijd
Oud 09-10-2011, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Mijn punt is dat er in die film dus dingen werden laten zien, die heel erg lieten zien wat ik toen dacht. Ik vind dat bijzonder en het zet mij aan het denken en het voelt alsof dat zo had moeten zijn. Men verklaarde mij toen voor gek, maar zo gek was dat dus niet! Want noem maar eens iets op uit die film wat ABSOLUUT niet kan. En dan vooral rond de manier waarop men de macht greep. Het kan zelfs al bezig zijn zonder dat wij het doorhebben.
Men 'verklaarde je voor gek', omdat er toen zoiets helemaal niet aan de hand was.
Het is niet zo dat het niet kan inderdaad, maar erg snel zal zoiets ook niet gebeuren.
Oud 09-10-2011, 23:23
Verwijderd
Citaat:
daar wíl ik dan ook liever niet in geloven, inderdaad. Hoewel ik me kan voorstellen dat geloof in dat iets een reden heeft ook wel een zekere rust kan brengen, wat dat betreft benijd ik gelovigen wel een beetje, maar het gaat mijn pet gewoon een beetje te boven. Ik hou het op niet weten/begrijpen.
Verwijderd
Citaat:
Niemand verklaarde je voor gek, hoor. Het is gewoon geen reële angst.
Niemand verklaarde mij voor gek nee?
Verwijderd
Citaat:

/blijehippie. Blegh, ik ben eigenlijk nog erger dan Quis qua blijheid de laatste tijd
Dat kán toch niet
Verwijderd
Citaat:

Oh ik voel mij ook prima hoor ik doelde meer op het Grote Lijden in de wereld /hippie
Oud 09-10-2011, 23:26
Pierrot
Pierrot is offline
'AIDS created to kill blacks' levert ongeveer vier miljoen hits op.
Oud 09-10-2011, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Het is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het niet gebeurt. Het heeft vrij weinig zin om te denken dat het kan gebeuren want die kans is zo verwaarloosbaar klein.
Oud 09-10-2011, 23:27
Verwijderd
Citaat:
@ Lentekriebel; Ik denk eigenlijk, en ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat, dat jij er niet teveel mee bezig moet zijn, met dit soort dingen. Gezien wat je eerder meegemaakt hebt.
Ik vind het overigens niet raar of bijzonder, dat je zoiets bedacht hebt terwijl dat verhaal al bestond, mocht dat je geruststellen. Het is niet iets totaal absurds ofzo.
Wat bedoel je met "dit soort dingen"? En dit is eigenlijk precies wat ik bedoel. "wat ik eerder heb meegemaakt" was helemaal zo gek nog niet, dus waarom moet ik me daar ineens niet meer mee bezig houden?
Oud 09-10-2011, 23:28
Verwijderd
Citaat:
'AIDS created to kill blacks' levert ongeveer vier miljoen hits op.
"AIDS created to kill blacks"

1260
Verwijderd
Citaat:
Het is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het niet gebeurt. Het heeft vrij weinig zin om te denken dat het kan gebeuren want die kans is zo verwaarloosbaar klein.
maar waaróm dan?
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het vrij lastig om hier op te reageren. Het is waar veel mensen over na hebben gedacht (ook getuige het grote aantal films erover) en wat heel misschien zou kunnen, maar de kans is zo verwaarloosbaar klein dat het geen reële angst is.
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je met "dit soort dingen"? En dit is eigenlijk precies wat ik bedoel. "wat ik eerder heb meegemaakt" was helemaal zo gek nog niet, dus waarom moet ik me daar ineens niet meer mee bezig houden?
Naja, dingen die je verwarren ofzo, of die je missschien op een ongezonde (?) manier bezighouden. Als dat voor je gemoedsrust niet al te best is.
Maar goed, ik ken je verder amper, dat kan je zelf vast beter inschatten.
Oud 09-10-2011, 23:29
Verwijderd
You can't make an omelet without cracking a few eggs. And humanity is just a cracked egg. And the omelet stinks.

moest ik aan denken en ik draag hem op aan Stefanie
Verwijderd
Citaat:
You can't make an omelet without cracking a few eggs. And humanity is just a cracked egg. And the omelet stinks.

Oh god, ik weet even niet waarvan hij is en waarom hij voor mij zou zijn

edit: oh ik weet het al! Ik weet het al!!!
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
"AIDS created to kill blacks"

1260
Maar vier miljoen klinkt veel indrukwekkender, .
Oud 09-10-2011, 23:30
Verwijderd
Citaat:
maar waaróm dan?
Waarom zou je je daar druk over gaan maken? Je druk maken over reële problemen lijkt me handiger.
Oud 09-10-2011, 23:31
Verwijderd
What if God just put us here for his own entertainment? That's all we are - just something for him to have a bit of a laugh at?

en die natuurlijk ook.
Verwijderd
Citaat:

En wat is de omelet dan?
Verwijderd
Citaat:
Oh god, ik weet even niet waarvan hij is en waarom hij voor mij zou zijn

edit: oh ik weet het al! Ik weet het al!!!
Je moet de quote hierboven er even aan vast plakken, geen idee waarom ze daar twee aparte quotes van gemaakt hebben op imdb.
Oud 09-10-2011, 23:32
Verwijderd
Wat lief dat je dingen aan me opdraagt Minke
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je je daar druk over gaan maken? Je druk maken over reële problemen lijkt me handiger.
Dan moet ik eerst overtuigd zijn dát het geen reëel probleem is, een daarom stelde ik nu juist die vraag.
Verwijderd
Citaat:
Wat lief dat je dingen aan me opdraagt Minke
ja toch?
Oud 09-10-2011, 23:33
Verwijderd
Hihi ik herken de quotes ook
Oud 09-10-2011, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Dan moet ik eerst overtuigd zijn dát het geen reëel probleem is, een daarom stelde ik nu juist die vraag.
Bij deze, het is geen reëel probleem.
Oud 09-10-2011, 23:34
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Nou, ik weet niet wat de Elders of Zion deze dagen uitspoken.
Oud 09-10-2011, 23:35
Verwijderd
Dan draag ik deze aan Minke op:

If there's any kind of magic in this world it must be in the attempt of understanding someone sharing something
Oud 09-10-2011, 23:35
Verwijderd
Citaat:
ja dag! een no-argument argument. I won the discussion!
Oud 09-10-2011, 23:36
Verwijderd
@minke: die film gaat toch over het bouwen van de ark of niet?
Verwijderd
En natuurlijk:

I am the cow!

Verwijderd
Citaat:
Dan draag ik deze aan Minke op:

If there's any kind of magic in this world it must be in the attempt of understanding someone sharing something
Ik moest hem even voor de zekerheid opzoeken maar ik had wel al goed geraden waar die vandaan kwam
Oud 09-10-2011, 23:37
Verwijderd
Citaat:
En natuurlijk:

I am the cow!

Noedelhap
Noedelhap is offline
Waarom zou je je druk gaan zitten maken om biologische virussen en de onwaarschijnlijke mogelijkheid dat bepaalde groeperingen de macht gaan overnemen?
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
En natuurlijk:

I am the cow!

Ik las dat in de stem van Judge Dredd, .
Uice
Uice is offline
Citaat:
Zo werkt het niet. De bewijslast ligt bij degene die de bewering doet.
Verwijderd
Citaat:
@minke: die film gaat toch over het bouwen van de ark of niet?
Wut? Welke film?
Uice
Uice is offline
Citaat:
ik las dat in de stem van judge dredd, .
laaawwww.
Verwijderd
Citaat:
Hihi ik herken de quotes ook

Join the club!
Oud 09-10-2011, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je je druk gaan zitten maken om biologische virussen en de onwaarschijnlijke mogelijkheid dat bepaalde groeperingen de macht gaan overnemen?
het zit hem in het woordje onwaarschijnlijk. Ik ben nog steeds niet zo ovetuigd dat het onwaarschijnlijk is.
Oud 09-10-2011, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Wut? Welke film?
what if
Oud 09-10-2011, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Want?

Waarom denk jij dat er een reële kans is dat dit gebeurt? Schat jij de weerbaarheid van onze democratie zo laag in? Onze rechtstaat? Onze maatschappij in het algemeen? Schat jij de kans van de aanwezigheid een groep mensen die de potentie hebben om zoiets te kunnen en willen bewerkstelligen hoog in? etc etc
Oud 09-10-2011, 23:39
Verwijderd
Citaat:
En natuurlijk:

I am the cow!

Citaat:
Ik las dat in de stem van Judge Dredd, .
Ik nu ook
Oud 09-10-2011, 23:41
Verwijderd
Citaat:
what if
Ik weet niet zo goed waar je het over hebt, ik had het in elk geval over andere films.
Oud 09-10-2011, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Want?

Waarom denk jij dat er een reële kans is dat dit gebeurt? Schat jij de weerbaarheid van onze democratie zo laag in? Onze rechtstaat? Onze maatschappij in het algemeen? Schat jij de kans van de aanwezigheid een groep mensen die de potentie hebben om zoiets te kunnen en willen bewerkstelligen hoog in? etc etc
Nu, ik weet het niet! Maar er zijn zeker mensen die die potentie hebben en ik krijg soms het idee dat ze dat ook wel willen ja. En als zo'n groep dat wil, kunnen ze dat vast goed geheim houden totdat het te laat is.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
het zit hem in het woordje onwaarschijnlijk. Ik ben nog steeds niet zo ovetuigd dat het onwaarschijnlijk is.
En wat dan nog. Ik bedoel, waarom zou je je druk maken om de waarschijnlijkheid ervan? Dat is niet goed voor je gemoedsrust.
Verwijderd
Oi oi, wat zit Before sunrise toch ook vol goede quotes. Ik word er soms een beetje weemoedig van. Ofzo.
Oud 09-10-2011, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Nu, ik weet het niet! Maar er zijn zeker mensen die die potentie hebben en ik krijg soms het idee dat ze dat ook wel willen ja. En als zo'n groep dat wil, kunnen ze dat vast goed geheim houden totdat het te laat is.
Als het te laat is, is het toch al te laat en heeft het geen nut om je daar druk over te maken totdat het gebeurt!

Je wéét het niet, maar dat vroeg ik ook niet, hoe reëel schat je de mogelijkheid in?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten