Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 21:04
Remqo
Remqo is offline

Een man heeft vrijdagnacht zes mensen, onder wie vijf kinderen, vermoord in de Brusselse deelgemeente Ganshoren. Volgens de politie heeft de man, die van Turkse afkomst is, kennelijk niet kunnen verkroppen dat zijn ex-vrouw een nieuwe relatie was aangegaan.

De dader is aangehouden in een café in de buurt met het vermoedelijke moordwapen nog bij zich. Zijn ex-vrouw heeft het drama overleefd, maar heeft een shock. Haar nieuwe partner is dood. Zijn lijk werd thuis aangetroffen, samen met dat van een van de jonge slachtoffers. Drie van de gedode kinderen werden gevonden in een auto die een paar huizen verder geparkeerd stond.

Het vijfde kind, met wie de vrouw na de schietpartij de straat op was gelopen, leefde aanvankelijk nog, maar overleed niet veel later in een ziekenhuis. Onduidelijk is of de jonge slachtoffers, in de leeftijd van vier tot achttien jaar, tot een en hetzelfde gezin behoorden.

Waar gaat dit heen? hoe ziek kan je wezen om dat te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2002, 21:09
Jozzy
Jozzy is offline
ik heb het ook gelezen ja

volgens mij kan het niet anders dan dat die ziek in z'n hoofd was, ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij dat iemand zoiets flikt maar dat zou ik dan ook bij osama moeten denken
edit: oke, dit klinkt stom want zo lijkt het alsof ik vind dat osama niet ziek in z'n kop is. dat vind ik dus wel, maar hij doet alsof hij niet ziek is, hij komt zo koelbloedig over zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 21:36
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
de zieke ziel
laat hem branden in de hel
en afsterven
Oud 19-01-2002, 21:38
Verwijderd
Kijk, zoiets heeft natuurlijk weinig te maken met het feit dat die man van Turkse afkomst was - ik hoor de rechtse rakkers al weer roepen, maar het is in casu dus niet zo. Er zijn ook genoeg Nederlanders of Belgen die gestoord zijn. Iemand die dit soort dingen doet, doet dat gewoon onder invloed van een geestelijke stoornis en moet behandeld worden. Geen ruimte voor strafuitsluitingsgronden, gewoon TBS met dwangverpleging, dat lijkt me een goede straf. En als dat niet succesvol is, gewoon opbergen (speciale preventie) zodat hij het in ieder geval niet nog een keer kan gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 21:55
Verwijderd
Een woord: Belachelijk!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:09
PV
PV is offline
Is denk ik maar 1 oplossing, levenslang, als je niet het risico wilt lopen dat het nog een x gebeurd.
En dan niet weer dat je naderhand hoort dat ie strafvermindering krijgt wegens 'goed gedrag'
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 00:43
Undeclinable
Undeclinable is offline
Heel erg zoiets
Mjah het gebeurt helaas nog aardig regelmatig zoiets...

Maar...waarom moet in vredesnaam dat "van turkse afskomst" dr nou weer bij.. dat is TOTAAL irrilevant..
Oud 20-01-2002, 00:49
soulless
soulless is offline
Goh, dit gebeurt in de VS ook best vaak. Zouden ze er daar bij vermelden dat de dader voorouders uit Ierland heeft?
Oud 20-01-2002, 09:57
Gitty
Gitty is offline
je weet toch dat dat er altijd bij gezet word dat is normaal in nederland (niet dat het van belang is of het nou een nederlander of een turk of een arabier or whatever was)

maar het is natuurlijk wel heel erg
Oud 20-01-2002, 11:11
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Zie dan, alweer een man van T U R K S E komaf! Het is ook bijna altijd hetzelfde. 2 weken geleden was het al een turk in Rijswijk, die drie passagiers neerstak, en nu weeer. Ze moeten die gasten, die zoiets doen, oppakken, berechten, opsluiten en dan terugsturen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:28
Jozzy
Jozzy is offline
NNP, KAN HET NOG KORTZICHTIGER??

Ik hoop dat je met "die zoiets doen" de media bedoelt die er weer per sé bij moeten zetten dat het een Turkse man was??
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:34
Nieuwe Nationale Partij
Citaat:
ModuM schreef:

Ik hoop dat je met "die zoiets doen" de media bedoelt die er weer per sé bij moeten zetten dat het een Turkse man was??

Nee, die Turken bedoel ik natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:39
crazzzy girl
crazzzy girl is offline
Die man moet je levenslang martelen!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:40
Jozzy
Jozzy is offline
ja dat dacht ik dus al...
en waarom moeten alle Turken dan het land uit?? kun je mij dat uitleggen met goed onderbouwde en begrijpelijke argumenten?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 12:38
Nieuwe Nationale Partij
Citaat:
ModuM schreef:
ja dat dacht ik dus al...
en waarom moeten alle Turken dan het land uit?? kun je mij dat uitleggen met goed onderbouwde en begrijpelijke argumenten?

Waar staat in hemelsnaam: "ALLE TURKEN". Ik heb het over criminele turken, die moeten het land uit. Als iemand, die jij kent, 100 euro uit je huis steelt, wil jij diegene dan nog in jouw huis hebben? Waarschijnlijk niet.

Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:00
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Waar staat in hemelsnaam: "ALLE TURKEN". Ik heb het over criminele turken, die moeten het land uit. Als iemand, die jij kent, 100 euro uit je huis steelt, wil jij diegene dan nog in jouw huis hebben? Waarschijnlijk niet.
nee en dat gebeurt dus ook niet als hij (of zij natuurlijk ) in de G van Genis zit...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:28
PV
PV is offline
Citaat:
ModuM schreef:

Waarom zou je dat er niet bij mogen zetten dan? Geef daar eens 1 goede reden voor.
Als het een Belg of Duitser was mogen ze het er van mij evengoed bij zetten. Feiten hoef je niet te verzwijgen omdat iemand er over zou kunnen vallen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 18:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Draakiej schreef:
Volgens de politie heeft de man, die van Turkse afkomst is, kennelijk niet kunnen verkroppen dat zijn ex-vrouw een nieuwe relatie was aangegaan.

(...)

Waar gaat dit heen? hoe ziek kan je wezen om dat te doen?
Eerwraak?

Zouden ze moeten afmaken...

Maar nee, gezien de regels in Belgie en Nederland, zal die idioot over 10 jaar weer vrij rondlopen...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 18:16
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
PV schreef:
Waarom zou je dat er niet bij mogen zetten dan? Geef daar eens 1 goede reden voor.
Als het een Belg of Duitser was mogen ze het er van mij evengoed bij zetten. Feiten hoef je niet te verzwijgen omdat iemand er over zou kunnen vallen.
ze mogen het er best bijzetten, het probleem is dat de media er vaak de draai aan geeft van "Een Turk, ja een Turk, let op: een Turk, ik zeg dus een Turk, heeft dit en dat gedaan". Het gaat dus niet meer om het noemen van z'n afkomst maar om het aangeven dat het vast en zeker komt doordat het een Turk is. En dat doen ze echt niet expliciet hoor, zo dom zijn ze nou ook weer niet; nee, ze verpakken het heel netjes.

Schofterig vind ik dat.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 20:02
PV
PV is offline
Citaat:
ModuM schreef:
ze mogen het er best bijzetten, het probleem is dat de media er vaak de draai aan geeft van "Een Turk, ja een Turk, let op: een Turk, ik zeg dus een Turk, heeft dit en dat gedaan". Het gaat dus niet meer om het noemen van z'n afkomst maar om het aangeven dat het vast en zeker komt doordat het een Turk is. En dat doen ze echt niet expliciet hoor, zo dom zijn ze nou ook weer niet; nee, ze verpakken het heel netjes.

Schofterig vind ik dat.
IMO is dat eerder iemands eigen interpretatie, dan de schuld van de media. Dat zie je in dit topic ook terug. De eerste 2 reacties gaan helemaal niet op de nationaliteit in, nare man begint erover (op een andere manier weliswaar) en daarop komen reacties.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 20:13
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
PV schreef:
IMO is dat eerder iemands eigen interpretatie, dan de schuld van de media. Dat zie je in dit topic ook terug. De eerste 2 reacties gaan helemaal niet op de nationaliteit in, nare man begint erover (op een andere manier weliswaar) en daarop komen reacties.

Zo heel erg eigen intrepetatie is dat niet.. ja je zou het op verschillende manieren kunnen intrepeteren maar door duidelijk en opvallen dr bij te zetten dat het toch wel iemand van turkse afkomst is is de kans erg groot dat je het zo intrepeteerd..

Ooit een krantenbericht gezien waarin de afkomst van een blanke geplaatst word? bijv een geimgreerde engelsman... nee dus...

Wees dan consequent en zet altijd de afkomst dr bij of nooit..

Oud 20-01-2002, 20:14
Remqo
Remqo is offline
Mja, het woord Turk, klinkt zo lekker makkelijk. De hele Turkse samenleving krijgt een stempel opgedrukt.

Of het nou een Turk, een Marrokaan, of een Nederlander was..... Ik vind het gewoon vreselijk wat er is gebeurt, ik vind het gewoon ziek en zoiets mag gewoon niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 20:29
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Draakiej schreef:
Mja, het woord Turk, klinkt zo lekker makkelijk. De hele Turkse samenleving krijgt een stempel opgedrukt.

Of het nou een Turk, een Marrokaan, of een Nederlander was..... Ik vind het gewoon vreselijk wat er is gebeurt, ik vind het gewoon ziek en zoiets mag gewoon niet gebeuren.
Psies, en het heeft nix met afkomst te maken.. in elke cultuur heb je gewoon psychophaten ..
Oud 22-01-2002, 10:13
mobie
mobie is offline
hmm, wil toch wel ff vermelden dat de media inderdaad wel schuld treft, hij is turk, word wa opgeblaze, blablabla.
Maar dat was wel reeds het 10e à 15e geval sinds vorig jaar in België.
Ook daar werd uitvoerig over bericht, en ging het niet over Turken hoor.
Oud 22-01-2002, 10:53
autodropje
autodropje is offline
Ik denk eerder dat die man psychische hulp nodig heeft.

Wie gaat er nou vlak na een aantal moorden gepleegd te hebben in het cafe om de hoek zitten (bij wijze van spreken dan )
Reageren

Regels voor berichten