Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Sporten is pas te laat als je met een fatale ziekte aan je bed gekluisterd bent, en dan nog zie je mensen beginnen met schaken/dammen. Het is juist het fysieke dat je nodig hebt, hoewel hardlopen weer een erg single-person sport is, daar ontmoet je niemand mee, En dansen, daarom heet het dansles en 18 is er een perfecte leeftijd voor en er is altijd een tekort aan heren. Ga gewoon eens gratis kijken en zie de rest van de heren met twee linkerbenen. Citaat:
Misschien drinkt hij wel omdat hij twee kinderen thuis met problemen ziet en knapt hij iets op zodra hij er één iets van zijn leven ziet maken. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het eens met hookee: ga naar een sportclub of een andere club waar je je voor interesseert. Daar leer je andere mensen kennen en er zitten vast wel mensen bij die je aardig vindt. Zo vergroot je weer wat je vriendschap kring. En als je gaat werken dan leer je ook weer nieuwe mensen kennen.
![]() Verder: het lijkt erop dat je last hebt van heel je thuissituatie. Waarschijnlijk kan je zelf weinig aan je vader en je zus doen en dat maakt het alleen nog maar moeilijker voor jou. Heb je er wel eens over nagedacht om met een psycholoog te praten? Misschien helpt dat om bepaalde dingen wat te verwerken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het hoeft dus niet persé een psycholoog te zijn, je kunt ook kijken naar iemand die dicht bij je staat waar je goed mee kan praten. Je kunt ook nadenken over of je liever iemand hebt die compleet buiten de situatie staat en dus ook nog niet van de situatie af weet, of iemand die wel bekend is met jullie situatie. En over problemen oplossen: Zijn je ouders al bezig geweest met bijvoorbeeld een opname voor je zus? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over de afgelopen 6-7 jaar hebben mijn ouders HONDERDEN uren besteed om iets voor mijn zus te vinden, maar doordat zij sociale angsten heeft, doordat ze vroeger heel erg gepest heeft en vaak zelfs huilend thuiskwam, doet ze er ALLES aan om niet met vreemden in contact te hoeven komen. De enige personen die ze vertrouwt zijn mijn oma's, mijn moeder en ik. En als ze in een inrichting of iets dergelijks gestopt wordt, is ze iedereen die ze aardig vind en goed bij voelt kwijt, en aangezien ze al suïcidaal is, lijkt me dat geen goed plan. Ze heeft al een aantal intake gesprekken gehad bij psychologen en psychiaters, daar gedroeg ze zich dus zó bizar dat ze haar niet aan durven te nemen. Ze heeft al een tijd geleden een flink aantal tests bij het een ziekenhuis moeten doen en die beloofden haar hulp, maar na een lange tijd, laten ze nog niets van zich horen, ik ben al lang gestopt met bijhouden met hoe lang. Schandalig. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een psycholoog kan inderdaad niet de problemen voor je oplossen. Maar een psycholoog kan je wel helpen met dingen verwerken waardoor het wat draagbaarder voor je wordt. Wel een vervelende situatie zeg.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op je 18e beginnen met een sport kan toch prima? Okee, je wordt waarschijnlijk geen topsporter meer, maar die kans was toch al miniem. Maar je kan er nog 70 jaar plezier aan hebben, lijkt me een goeie reden om er aan te beginnen!
Ik ben op m'n 19e begonnen met klimmen (dat was nooit bij ons in de omgeving, dus kon pas toen ik ging studeren) maar daar ben ik wel superblij mee. Het is zo'n gave sport, ik geniet er nog altijd van! En als ik vaak genoeg ga, word ik ook heus nog wel góed, hoewel dus geen topsporter ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mischin kan je met je zus samen dingen doen, zoals hardlopen, wandelen door het bos. og jullie nemen haar mee met piknick en wandelen, als je zus er in staat is en zelf vind je het mischien ook wel leuk, en denk je even aan de natuur.
met een sport beginnen kan je zelfs nog op je 70ste alleen je bent wel minde fit dan tussen de 10 en de 30 jaar. en met een psycholoog praten helpt je mischien al je gedachtes te verwerken. sorry voor mijn spelfouten en slecht nederlands. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
wat moet ik nou doen tomska | 14 | 28-07-2013 19:41 | |
Psychologie |
Wat moet ik nou doen voor haar? joes | 4 | 21-08-2005 21:35 | |