Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2011, 23:40
Verwijderd
Ik moet nog erg wennen aan mijn plofkop inclusief onderkin. Mijn huid is inmiddels ook niet meer te redden. Het gekke is dat ik "vroeger" veel meer moeite met mijn uiterlijk had, terwijl ik er echt wel mooier uitzag dan nu. Dus dan slik ik liever mijn pilletjes, ben wat lelijker, maar wel gelukkiger! En hopelijk kom ik op den duur nog van mijn pilletjes af, dan word ik weer slanker en mijn gezicht weer normaal. Mijn huid zal niet helemaal ok meer worden vrees ik, maar pech.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 19:32
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Citaat:
Ok, laat ik het dan even uitleggen:

Ik heb moeite om anderen te beoordelen op hun uiterlijk. Ik kan niet liegen en tegelijkertijd houd ik er niet van om te overdrijven. Ik ben slecht in het ontvangen en geven van complimenten. Ik ben iemand die heel goed wil nadenken voordat ik iets zeg, juist omdat ik van mezelf weet dat ik soms wel eens iets zeg zonder erbij na te denken, wat bij anderen behoorlijk verkeerd kan vallen, zonder dat ik het überhaupt doorheb.

Leuk voorbeeld: Een tijd terug vroeg m'n ex (toen mijn vriendin): "Vind je mij knap?"

Om te beginnen: Ze was niet lelijk. Ze had een beetje (geen understatement, letterlijk) overgewicht, maar was al veel afgevallen. Ze was niet de knapste persoon die ik ken en mijn definitie van "knap" valt er dus ook niet in. Het maakte mij niet uit, ik hield (veel) van haar en vond haar prachtig zoals ze was.

-dat was de 1e gedachte die in mij opkwam. Ik ben een erg slechte leugenaar. Het valt me nog mee dat ik niet letterlijk antwoordde wat ik hierboven neerzet. Mijn antwoord, na zeker 10 seconden vertraging, was heel subtiel "ik vind dat je er prima uitziet" waarna ik probeerde uit te leggen dat uiterlijk voor mij niet van belang is (om het nog even erger te maken )

Achteraf, maanden later, besefde ik dat ik gewoon had moeten zeggen dat ik haar knap vond. Dat vond ik immers ook: Niet omdat het zo was, maar omdat ik van d'r hield. Die wijsheid had ik echter toen nog niet.

Samengevat: Ik ben geen macho met vlotte babbel. Ik ben een computer-nerd niet altijd even handig is op sociaal gebied, altijd (te) eerlijk is en erg verlegen is. Ik doe mijn best om er verandering in te brengen door wat meer met anderen om te gaan, maar het blijft een terugkerend & storend probleem en heeft zeker niet positief bijgedragen in mijn liefdesleven.
Ik begrijp je wel. Maar hoe reageerde ze eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 21:05
Sihem
Sihem is offline
@ groentensoep
Veel mensen vinden het juist fijn als ze aan iemand kunnen vragen van vind je mij te dik of te dun en er is iemand is die antwoord geeft zoals het is. Dan zou je eindelijk is weten wat mensen echt van je uiterlijk vinden. Ik denk dat je je daardoor alleen zekerder gaat voelen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 10:56
Rivka
Rivka is offline
Ik zou iets grotere en iets stevigere borsten willen hebben een gave huid waar ik geen make-up op hoef te doen, een iets dunnere buik en rechte knieën. En een iets minder holle rug (heb een beetje een zwangerschapsrug). Verder ben ik tevreden met mezelf.
Oud 13-10-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Misschien moeten mensen geen vragen stellen als ze geen negatief antwoord willen horen.

Maarja... Zo ben ik. Als ik om iemand geef wil ik diegene blij maken, maar liegen doe ik niet. Vraag het me liever niet, als ik wat positiefs te melden heb, doe ik dat wel uiteindelijk. Zo niet, heb ik liever een subtiele hint zodat ik de ruimte heb om met een goed antwoord te komen.

Ach ja... Volgende keer beter ik ben een snelle leerling, ik had gewoon totaal geen ervaring.
Dat heeft niks met eerlijkheid te maken, want je vond haar wél mooi. Dan zég je dat toch gewoon? Ze vraagt niet of ze in 't algemeen als knap beschouwd wordt, want dat weet ze zelf ook wel. Ze vraagt of jíj haar knap vindt. En dat vind je ook, want anders heb je (als het goed is) geen relatie met haar. Niet zo veel nadenken dus!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 11:41
Telesmurf
Telesmurf is offline
Mijn haar en m'n buikje, ik wil een mooie strakke platte buik.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 12:49
Stefan1990
Stefan1990 is offline
ik zou wat assertiever willen worden
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 19:45
Verwijderd
Geen exeem meer
Grotere penis
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 16:24