Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2002, 09:19
The Wanderer
The Wanderer is offline
ik ben voor max 2 kinderen per gezin, dat zijn dan de plaatsvervangers van de ouders, dus niet meer anders stimuleren we de overbevolking.
Oud 16-01-2002, 14:30
Dikkie
Dikkie is offline
dat limiet moet alleen voor allochtone mensen gelden, anders raakt het evenwicht autotonen/allochtonen uit balans, want die arabieren (lees mensen uit moslimlanden)fokken maar door.

vaak een stuk of 10 kinderen per gezin
Oud 16-01-2002, 14:54
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
dat limiet moet alleen voor allochtone mensen gelden, anders raakt het evenwicht autotonen/allochtonen uit balans, want die arabieren (lees mensen uit moslimlanden)fokken maar door.

dat was hier bij de vorige generatie ook zo

Oud 16-01-2002, 14:56
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Dikkie schreef:

of de streng gereformeerde gezinnetje in kampen en omstreken...

gezinnen van 17 ken ik er...

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:14
butthead136
butthead136 is offline
kijk heb deze geplaatst voor goede argumenten voor mijn debat maar ik heb nog niks goeds gezien
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:52
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
butthead136 schreef:
kijk heb deze geplaatst voor goede argumenten voor mijn debat maar ik heb nog niks goeds gezien
dan moet je toch echt beter lezen hoor, ik heb er al verschillende gezien
Oud 16-01-2002, 20:00
Isa
Isa is offline
Citaat:
soulless schreef:
Waarom zou je niet zoveel kinderen mogen krijgen als je wilt? OMdat je met je kinderen de hele wereld naar de klote helpt natuurlijk.

bullshit. je helpt de wereld naar de klote dooor een gigantisch groot huis te kopen voor jezelf, terwijl in Afrika in diezelfde hoeveelheid ruimte 100 mensen leven.

Een kind is wel erg weinig, hier nergesn voor nodig, meer dan drie lijkt me weer veel worden (voordat je begint te zeiken, ik bedoel niet dat het vierde kind van je ouders nu kapot moet ofzo).

het lijkt me logisch dat je niet vind dat we vierde kinderen kapot moeten gaan maken.

En ja, in het buitenland is het erger.. En dus? Daarom kun je iets toch wel nog beter doen? Slap argument hoor.

helemaal niet. zij zijn de werkelijke verantwoordelijken voor de overbevolking.
moeten wij niet beginnen met beperking van geboorten, dat moeten zij doen.
als er 2 landen op de wereld zouden zijn, een die verantwoordelijk was voor 99.9% van de milieuvervuiling en een ander voor slechts 0.1 procent, dan heeft het toch geen zin om als dat laatste land extreme maatregelen gaat nemen tegen die vervuiling, omdat dat gewoon geen fuck helpt, want dat laatste land is niet de echte schuldige. zo ook met overbevolking.

En waarom adopteren wij niet gewoon allemaal?

geen flauw idee. vraag dat aan iedere nl-er die niet adopteert.

Er zijn zoveel kansloze kinderen op de wereld, als we die hier gewoon zouden adopteren zou alles er al een stuk op vooruit gaan.

we zouden zoveel kunnen doen met z'n allen maar helaas ben ik maar 1 persoon en dirigeer ik niet de acties van die anderen.
blijkbaar hebben de meeste mensen die behoefte niet dus doen ze het niet.

Zou er nog iemand hierop in willen gaan nadat ik het voor de honderdste keer zeg of komt er weer iemand schreeuwen dat je dat zelf moet weten?
ja, ik reageer en schreeuw dat je het zelf moet weten ja.het kan me niet schelen dat we hier al 6 miljard mensen hebben, ik vind die argumenten niet sterk genoeg om maar meteen naar mijn mening een van de belangrijkste vrijheden van de mensen op te offeren.
het is gewoon verkeerd om zoiets mensen te verbieden. als mensen graag voor veel kinderen willen zorgen dan moeten zij dat weten en ga niet economisch en emotieloos zitten praten over geboortebeperking omdat de wereldbevolking te groot is.
en nogmaals de wereldbevolking is niet te groot maar wij voornamelijk westerse mensen nemen teveel ruimte in. dus ga eerst maar is villa's verbieden, weg met zinloze ruimte's en commerciele openbare gelegenheden
totdat we een veel kleinere ruimte innemen met z'n allen.
ook vooral geen zinloos eten en snoep meer want dat kan de 3de wereld heel goed gebruiken. want er is genoeg voedsel op de wereld en genoeg ruimte. dus als je dat gedaan hebt en er is dan nog een overschot, dan pas praten over geboortebeperking.
niet nu, want overbevolking is helemaal niet het echte probleem. het probleem is onze welvaart en onze behoefte aan luxe.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 20:51
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
helemaal niet. zij zijn de werkelijke verantwoordelijken voor de overbevolking.
moeten wij niet beginnen met beperking van geboorten, dat moeten zij doen.
als er 2 landen op de wereld zouden zijn, een die verantwoordelijk was voor 99.9% van de milieuvervuiling en een ander voor slechts 0.1 procent, dan heeft het toch geen zin om als dat laatste land extreme maatregelen gaat nemen tegen die vervuiling, omdat dat gewoon geen fuck helpt, want dat laatste land is niet de echte schuldige. zo ook met overbevolking.
dat is geen vergelijking, want het is hier niet zo dat wij voor 0,1% verantwoordelijk zijn en een ander land voor 99% (gemiddeld dan)
Oud 16-01-2002, 21:59
Verwijderd
Damn wat een trieste discussie zeg...
ik wordt echt zwaarmoedig van
Ik ben het dus oneens met de stelling...
Nederland heeft in de toekomst te maken met een vergrijzing. Wanneer we een geboortequotum zouden instellen, dan hebben we op een gegeven moment een tekort op de arbeidsmarkt. En dat is niet zo best, vooral niet voor de economie...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 22:02
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Damn wat een trieste discussie zeg...
ik wordt echt zwaarmoedig van
Ik ben het dus oneens met de stelling...
Nederland heeft in de toekomst te maken met een vergrijzing. Wanneer we een geboortequotum zouden instellen, dan hebben we op een gegeven moment een tekort op de arbeidsmarkt. En dat is niet zo best, vooral niet voor de economie...
waarom is het een trieste discussie?

en als dat zo is, doe er dan wat aan en kom met (nieuwe) argumenten
Oud 16-01-2002, 23:22
sSaArRaA
sSaArRaA is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
ik ben voor max 2 kinderen per gezin, dat zijn dan de plaatsvervangers van de ouders, dus niet meer anders stimuleren we de overbevolking.
En jij zou het serieus een goede stap vinden van de regering als er een wet kwam die ons zou verbieden meer dan twee kinderen te krijgen? En wat als er 'per ongeluk' een derde komt, moet een moeder dat kindje dan laten aborteren? Laten adopteren? Te vondeling leggen? Of gewoon niet aangeven bij de gemeente, illegaal thuishouden - dan kan het niet naar school, steeds minder kinderen zonder opleiding, dat alles is nog slechter voor Nederland

Dat laatste is natuurlijk onnozel, maar ik vraag me gewoon af of je met jouw reply bedoelt dat er een wet moet komen daarover.
Je kunt wel zeggen dat het mooier zou zijn als Nederland/de wereld minder groeit, maar dat soort grenzen stellen vind ik een beetje raar.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 23:33
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Zonder buitenlandse vrouwen is Nederland aan het uisterven. Ook dit is een keiharde feit.

Buitenlandse vrouwen vertragen dat proces, doordat ze vruchtbaarder zijn en meer kinderen krijgen, anders zou nederland erg snel LEEGraken.

Groetjes
Ben(die dat ook een leuk feitje vind
Oud 17-01-2002, 10:13
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
waarom is het een trieste discussie?

en als dat zo is, doe er dan wat aan en kom met (nieuwe) argumenten

Er is toch helemaal niet sprake van dat men een maximum wil instellen van het aantal kinderen per gezin. Dus waarom discussiëren wij er dan over?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:50
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
DUH!
Misschien omdat die n*rds een debat moeten houden over die stelling......
Die ze toch gaan verliezen!!
So dream on butheadss !
hehehe
enne mensen maak je niet zo druk over zo'n stelling en ga een leven leiden!!

Oud 18-01-2002, 17:27
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Er is toch helemaal niet sprake van dat men een maximum wil instellen van het aantal kinderen per gezin. Dus waarom discussiëren wij er dan over?
Omdat dat misschien in de toekomst wel zou kunnen komen, als de wereld zo doorgroeit
Oud 18-01-2002, 20:03
butthead136
butthead136 is offline
Janne jij bent hier de NERD
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 20:33
The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
sSaArRaA schreef:
En jij zou het serieus een goede stap vinden van de regering als er een wet kwam die ons zou verbieden meer dan twee kinderen te krijgen? En wat als er 'per ongeluk' een derde komt, moet een moeder dat kindje dan laten aborteren? Laten adopteren? Te vondeling leggen? Of gewoon niet aangeven bij de gemeente, illegaal thuishouden - dan kan het niet naar school, steeds minder kinderen zonder opleiding, dat alles is nog slechter voor Nederland

Dat laatste is natuurlijk onnozel, maar ik vraag me gewoon af of je met jouw reply bedoelt dat er een wet moet komen daarover.
Je kunt wel zeggen dat het mooier zou zijn als Nederland/de wereld minder groeit, maar dat soort grenzen stellen vind ik een beetje raar.

Nee, als we het zouden doen( een wet aannemen), dan vind ik dat het voor bijv. heel Europa moet gelden(liefst globaal).
In China werkt het ook goed.

Oud 19-01-2002, 23:53
Narrator
Narrator is offline
1 kind per gezin.

Helemaal mee eens.

Dit moet eigenlijk onmiddelijk globaal ingevoerd worden, overbevolking van de aarde is en wordt een steeds groter probleem.
In de toekomst kan dit zelfs tot een ramp uitgroeien!

Door de overbevolking is het broeikas effect onstaan, dus als de bevolking in de komende 50 jaar niet hard achteruit gaat, hebben we denk ik een probleem.

You don't believe me?
Just wait and see....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 10:53
PV
PV is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Ik ben het er niet mee eens. Als mensen 2 kinderen krijgen in hun leven blijft het aantal mensen altijd gelijk (reken maar na) en als het idd klopt dat nl-ers maar 1,7 kind krijgen, dan is het toch prima?
d'r zijn ook mensen die geen kinderen kunnen krijgen, homo's...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:04
PV
PV is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ook vooral geen zinloos eten en snoep meer want dat kan de 3de wereld heel goed gebruiken. want er is genoeg voedsel op de wereld en genoeg ruimte. dus als je dat gedaan hebt en er is dan nog een overschot, dan pas praten over geboortebeperking.
niet nu, want overbevolking is helemaal niet het echte probleem. het probleem is onze welvaart en onze behoefte aan luxe.
Doh, natuurlijk is er dan nog een overschot, een veel groter zelfs. Nu sterven er in Afrika/Azie/Zuid-Amerika veel mensen door hongersnood, als je die eten gaat geven planten ze zich nog meer voort. Dus geen (niet alleen iig) eten geven, maar een goede voorlichting over seks, ze laten inzien dat veel kinderen eerder voor problemen zorgen dan voor geluk.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:38
butthead136
butthead136 is offline
Hellup ik heb meer argumenten nodig op deze stelling het liefst tegen argumenten
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:41
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
butthead136 schreef:
Hellup ik heb meer argumenten nodig op deze stelling het liefst tegen argumenten
Ik kan je wel helpen, maar ik ben vóór.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:44
butthead136
butthead136 is offline
ik wil er argumenten tegen weet je die niet een paar
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:06
butthead136
butthead136 is offline
plzz ik heb ze hard nodig heb binnenkort al het debat
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 20:09
Mimmy
Mimmy is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
mee eens
Oud 21-01-2002, 20:25
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
Omdat dat misschien in de toekomst wel zou kunnen komen, als de wereld zo doorgroeit

Citaat:
Het CBS verwacht in 2030 de achttienmiljoenste Nederlander. Daarna stokt de groei vanwege het hoge aantal sterfgevallen door de vergrijzing. Die trend bereikt een hoogtepunt in 2040 als bijna een kwart van de bevolking 65-plusser is. Nu is dat 14 procent.Al die tijd, schat het CBS, blijven jaarlijks zo'n 130 duizend immigranten komen. Maar het aantal emigranten stijgt naar honderdduizend. Daardoor zakt het migratiesaldo naar dertigduizend nieuwkomers per jaar.
Dit vond ik in de volkskrant... Dus volgens mij hebben wij in nederland geen geboortequotum nodig. Daarnaast zijn er juist meer mensen op de arbeidsmarkt nodig om die oudjes van dan te kunnen onderhouden. Immigratie zal misschien wel nodig zijn...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 21:28
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Dit vond ik in de volkskrant... Dus volgens mij hebben wij in nederland geen geboortequotum nodig. Daarnaast zijn er juist meer mensen op de arbeidsmarkt nodig om die oudjes van dan te kunnen onderhouden. Immigratie zal misschien wel nodig zijn...
hmz dat is op zich ook een oplossing, de mensen hier sterven uit, dan kunnen er arme mensjes geimporteerd worden en die worden dan rijk en dan zijn boel mensjes ook weer heppie, grof gezegd dan
Oud 23-01-2002, 14:33
butthead136
butthead136 is offline
ik heb nu genoeg argumenten om een debat te houden. dus bedankt maar als jullie er nog een paar weten ze zijn van harte welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten