Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2011, 14:14
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Welke weersomstandigheden vind jij het vervelendst om in te moeten rijden?

TS begint: de combinatie van donker en harde regen vind ik erg vervelend, omdat dan alles glimt en je ontzettend geconcentreerd moet rijden. Wat minder vaak voorkomt, maar ik ook erg vervelend vind, is als er al een platgereden laag sneeuw op de weg ligt en je moet daar over heen rijden, terwijl het weer sneeuwt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2011, 14:33
Verwijderd
Ik heb er een hekel aan als het regent, want dan worden mensen ineens bang, en onzeker, en veroorzaken daardoor onveilige situaties.
Met de sneeuwbuien en stormen van afgelopen jaar, was ik niet echt bang, ik vond wel dat met name vrachtwagen chauffeurs echt bezopen slecht reden, door gewoon op volle snelheid langs langzaam rijdend verkeer te razen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 23:26
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Sneeuw of ijzel. Spekgladde wegen zijn kut. Bij regen is er niets aan de hand en bij een hoosbui kan je gewoon even gas terug nemen. Komt voornamelijk omdat ik vrij weinig ervaring heb met rijden met dit type weer.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 05:25
Verwijderd
Op dat soort weer kun je je eigenlijk niet echt voorbereiden. Ja, winterbanden enzo. Maar het mensenlijke aspect komt er dan bij kijken. Gewoon je verstand gebruiken, en heel erg veel voeling met je auto houden. Ga vooral niet sneller rijden dan je zelf aankan. Vertrouw op wat je voelt, en rem niet overbodig, maar geef vooral ook niet overbodig gas.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 08:47
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
als het inderdaad regent en donker is waardoor de belijning niet meer goed te onderscheiden is ik hou er niet zo van als ik het niet goed kan zien.
De rest heb ik geen hekel aan voor mezelf, maar wel andere weggebruikers, vooral met gladheid zie ik sommige mensen zulke domme dingen doen...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 11:33
Verwijderd
Wat ik vervelend vind hangt ook wel af van de auto. De Colt is behoorlijk licht, dus als het hard waait, is het vervelend om ermee te rijden want je bent constant die windvlagen aan het opvangen. Ook regen en duisternis is geen geweldige combinatie omdat dat ding echt waardeloze koplampen heeft (ondanks dat we er Philips NightGuide lampen in hebben gezet). Overigens ga ik er meestal niet langzamer van rijden, want dat is over het algemeen niet nodig. Wel vergroot ik mijn volgafstand.
Met de Laguna vond/vind ik sneeuw (met name platgereden sneeuw) niet fijn rijden en dan met name bij verkeerslichten. Dat komt doordat die auto zo belachelijk vroeg al 100% koppel geeft dat het lastig is om fatsoenlijk weg te rijden en alleen op de koppeling rijden kan niet, ondanks dat het een diesel is, want dan slaat ie je onherroepelijk af.
Sowieso vind ik sneeuw en ijzel vervelend en zie ik de meerwaarde van winterbanden (M+S dus) wel in. Met deze omstandigheden pas ik uiteraard wel mijn snelheid aan, net als de volgafstand.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 22:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Sneeuw en ijzel vind ik eigenlijk alleen vervelend als je zelfs op de snelweg niet harder meer kunt dan 50. Verder vind ik het vooral leuk, lekker glibberend en glijdend naar het werk, dan stap ik altijd met een big smile uit. Zeker zo'n klein, licht autootje is erg grappig met gladheid.
Momenteel vind ik elke neerslag vervelend, het barrel heeft nieuwe ruitenwissers nodig
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 12:45
Verwijderd
Met al die sneeuw vorig jarig jaar rond Kerst, viel me vooral op dat wij eigenlijk prima konden rijden (of ja, mijn zwager, met z'n goede winterbanden, we hebben zelf niet gereden ) en weinig last van het weer hadden (natuurlijk wel snelheid aanpassen en rekening houden alle sneeuw/ijzel), maar de verschillen tussen bestuurders worden dan zo groot. Sommige mensen kunnen er gewoon écht niet mee omgaan, die gaan dan heel raar rijden ofzo. Vrachtwagens op de snelweg reden vaak érg hard. En gewoon domme dingen als mensen die een énorm pak sneeuw op hun dak laten liggen en zich niet realiseren dat dat er af kan waaien/vliegen op de voorruit van je achterligger. Allemaal dingen die sneeuw en ijzel lastig maken. Bij andere weertypes (enorm harde regen, mist, etc) merk je ook wel dat mensen zich heel anders voorbereiden op of aanpassen aan de situatie, maar met die sneeuw en ijzel vorig jaar vond ik het wel echt opvallend.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 20:04
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
In het donker op wegen zonder verlichting, of in het donker op snelwegen waar het heel rustig is, dan ben ik altijd bang dat ik in slaap val
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 15-10-2011, 17:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
In het donker op wegen zonder verlichting, of in het donker op snelwegen waar het heel rustig is, dan ben ik altijd bang dat ik in slaap val
raam open, radio aan en hard meezingen

en anders powernap van 10 minuten doen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 21:49
Verwijderd
En je stoel iets verder naar voren dan gebruikelijk. (niet oncomfortabel uiteraard) Zodat je een alerte zithouding hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 10:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Beste remedie bij vermoeidheid is inderdaad even te stoppen en een powernap te doen (of langer, als dat uitkan) En niet te gaan rijden als het echt niet hoeft.

Sneeuw en ijs heb ik minder moeite mee, je rijstijl goed aanpassen en heel goed anticiperen scheelt al ontzettend veel. Harde regen, nacht en oud asfalt (geen ZOAB) is wel een ontzettend slecht combinatie. Dan wordt het wegdek een spiegel en ik heb dan situaties gehad dat ik de snelheid eruit heb gehaald puur omdat de belijning niet meer zichtbaar was. En een enkele keer heb ik 30 gereden op de autoweg omdat er een wolkbreuk plaatsvond en elkaar feitelijk na 20 meter niet meer kon zien Met mist pas ik natuurlijk ook de snelheid aan.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 13:41
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik heb laatst de laatste pak-em-beet 15 kilometer naar huis heel hard zo veel mogelijk variaties op 'm'n tante uit marokko' gezongen Works just fine, maar als ik echt ver moet dan kies ik ook vaak voor de powernap. Telefoon wekker zetten op 5 tot 10 minuten en even de oogjes toe. Heerlijk, daarna ben ik ook weer goed opgeladen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 15:58
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Fietsen door de sneeuw is echt killing, en ik vraag mezelf ook echt af hoe ik dat moet doen als met mijn krantenwijk als er sneeuw ligt, heeft iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 19:39
Verwijderd
Eigenlijk zou dat gewoon goed moeten gaan, maar als je wat meer zekerheid wilt kun je er goed aan doen om je banden wat zachter te laten zijn. Op die manier heb je iets meer grip namelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 19:47
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
En stap wat vaker af. Liever dat je wat meer moet lopen dan dat je moet proberen een fiets met zware tas op een gladde ondergrond weer rechtop te krijgen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 20:33
Verwijderd
Sneeuw geeft met fietsen vaak wel grip, maar die aangevroren onderlaag is wel weer erg irritant. Ik fiets niet als het glad is, ik ben een keer heel simpel met m'n fiets onderuit geschoven, helemaal niet hard ofzo, maar m'n been was wel gebroken. Dus dan maar afstappen en stukken lopen of omfietsen over wegen waar goed gestrooid is.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 20:35
Verwijderd
Niet te veel spullen in je fietstassen doen en veel lopen. Kijk een beetje uit in de bochten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2011, 10:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
regen in het donker waardoor je de streepjes op de weg op sommige wegen niet meer kunt zien in combinatie met de waardeloze koplampen van mijn auto. Oh en afgelopen winter vond ik het ijs ook niet zo heel leuk om over te rijden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 15:13
Verwijderd
IJzel zonder sneeuw, want je ziet vaak niet goed hoe glad het is en dan kan dat zo als een verrassing komen. Ook het vervelendst om mee te fietsen of lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Je rijgedrag aanpassen aan de weersomstandigheden
Methuselah
104 05-02-2010 12:34
Lifestyle Mijn dag was saai... en die van jou?
11
500 25-01-2007 16:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wandelramp Spanje
Rabbi Daniel
35 14-05-2004 09:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken fileprobleem+weer in formule
e.dijkhuizen
2 22-02-2004 22:21
Flora & Fauna dragen jullie bonte/leren kleding
Verwijderd
86 05-09-2002 14:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.