Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2011, 00:11
Verwijderd
Dat lijkt wel op serranoham, toch? Want van serranoham heb ik laatst wat geproefd en dat was wel lekker!
Advertentie
Oud 19-10-2011, 00:11
Verwijderd
Citaat:
De leukste man van Utrecht!

Sann doet huishouden en ik zocht nieuwe muziek.
jongeuh het klonk zo leuk
Oud 19-10-2011, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt wel op serranoham, toch? Want van serranoham heb ik laatst wat geproefd en dat was wel lekker!
::

Dat is gewoon random bacon
Oud 19-10-2011, 00:12
Verwijderd
Citaat:
jongeuh het klonk zo leuk
Weet ik, maar ik ben labiel dus ik maak mijn eigen grappen weer kapot!
Oud 19-10-2011, 00:13
Verwijderd
Citaat:
::

Dat is gewoon random bacon
Huh? Ik snap het niet .
Oud 19-10-2011, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Het is ordinaire bacon, maar al die droge Spaanse hammen zijn erg lekker, ja
Oud 19-10-2011, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Huh? Ik snap het niet .
het ziet er eerder uit als een stukje speklap dat te kort is gebakken
Oud 19-10-2011, 00:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Kevin Bacon, huhuh.
Verwijderd
Citaat:
Weet ik, maar ik ben labiel dus ik maak mijn eigen grappen weer kapot!
*induisentstukjesuiteenspat*
Verwijderd
Citaat:
Het is ordinaire bacon, maar al die droge Spaanse hammen zijn erg lekker, ja
Ik bedoelde alleen maar of al dan niet ordinaire bacon lijkt op serranoham.
Oud 19-10-2011, 00:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je vond iets dat VLEES was LEKKER?
Verwijderd
Citaat:
het ziet er eerder uit als een stukje speklap dat te kort is gebakken
Ja, maar, lijkt dat qua smaak op serranoham of niet?
Verwijderd
Citaat:
Kevin Bacon, huhuh.
repost

Oud 19-10-2011, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Je vond iets dat VLEES was LEKKER?
Ik vond de lam die ik van Carn kreeg ook lekker, en spekjes van sann ook.
Oud 19-10-2011, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar, lijkt dat qua smaak op serranoham of niet?
Komt niet eens in de buurt
Oud 19-10-2011, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Oh. OK! Bacon is minder lekker, of juist andersom? Of is dat weer zoiets heel persoonlijks?
Verwijderd
Citaat:
Ik vond de lam die ik van Carn kreeg ook lekker, en spekjes van sann ook.
Je hebt een ZIELIG DIER gegeten

Jaja, hypocriet enz :')
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde alleen maar of al dan niet ordinaire bacon lijkt op serranoham.
Oh! Qua smaak, bedoel je? Als je serranoham lekker vindt dan kun je bacon ook wel waarderen, denk ik.
Oud 19-10-2011, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Oh. OK! Bacon is minder lekker, of juist andersom? Of is dat weer zoiets heel persoonlijks?
Persoonlijk sowieso. Speklapjes vind ik echt helemaal niks aan.
Oud 19-10-2011, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Je hebt een ZIELIG DIER gegeten

Jaja, hypocriet enz :')
Als je een beetje had opgelet wist je dat dat altijd mijn minst zwaarweggende argument om geen vlees te eten was! Dieren doden is niet inherent zielig.

Citaat:
Oh! Qua smaak, bedoel je? Als je serranoham lekker vindt dan kun je bacon ook wel waarderen, denk ik.
Noted.
Oud 19-10-2011, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Als je een beetje had opgelet wist je dat dat altijd mijn minst zwaarweggende argument om geen vlees te eten was! Dieren doden is niet inherent zielig.
Maar babydieren doden wel.
Verwijderd
Citaat:
Eh nee? Serranoham dikke prima, bacon, meh wel ok maar niet boeiend. maar toch is bepaalde spek superlekker!
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nooit specifiek serranoham geproefd volgens mij, maar het is wel een droge Spaanse ham, toch? Dan zou ik 'm wel in dezelfde smaakcategorie als bacon doen. Duidelijke structuur, zout, beetje rokerig en houterig, noms Beetje de beef jerky-categorie vind ik het, ookal zijn het inderdaad allemaal best uiteenlopende smaken.
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk sowieso. Speklapjes vind ik echt helemaal niks aan.
Ja, maar iedereen is het er toch wel over eens dat witvis niet zo fantasievol is, etc. In die zin kan je wel iets zeggen, dacht ik. Maar goed, ik weet genoeg!
Oud 19-10-2011, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Nee het is niet waar! Volgens mij heb je Lorelei en Absinthe helemaal niet gehad! Maar Stef, Anouk en mij!
Gaat het nu over of Martin aan m'n tetten heeft gezeten? Echt dus wel
Oud 19-10-2011, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Maar babydieren doden wel.
Vind ik niet.

Citaat:
Ik heb nooit specifiek serranoham geproefd volgens mij, maar het is wel een droge Spaanse ham, toch? Dan zou ik 'm wel in dezelfde smaakcategorie als bacon doen. Duidelijke structuur, zout, beetje rokerig en houterig, noms Beetje de beef jerky-categorie vind ik het, ookal zijn het inderdaad allemaal best uiteenlopende smaken.
Het was niet heel droog in mijn geval (want?) het zat om witvis heen. Verder klopt je beschrijving wel. Het was vooral erg zout, maar dan niet alsof er heel vee zout over zat, maar een ander soort zout. Zoals olijven of zo, van die hele grote.
Oud 19-10-2011, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Quis en .sann hebben battle to the death natuurlijk!
Oud 19-10-2011, 00:24
Verwijderd
Ik ben duidelijk weer spuit 11, natuurlijk
Verwijderd
Citaat:
Vind ik niet.
Verwijderd
Echte serranoham komt uit Spanje ja. En daar staat een soort van stempel ingedrukt. Of een brandmerk, bedoel ik eigenlijk.
Verwijderd
Had je mijn sms nog gekregen, Absinthe?
Verwijderd
Citaat:
Meh een gedroogde ham is echt wel duidelijk anders dan spek! Pancetta overigens <3 gewikkeld om een goede gamba <3
Citaat:
Ja, maar iedereen is het er toch wel over eens dat witvis niet zo fantasievol is, etc. In die zin kan je wel iets zeggen, dacht ik. Maar goed, ik weet genoeg!
je kan tot een zekere mate generaliseren maar er blijven toch teveel varianten die duidelijk anders smaken, nogmaals pancetta <3
Verwijderd
Babydieren zijn extra lekker. Wel biologische babydieren, want marteling, lijden en goddeloze hoeveelheden antibiotica lust ik dan weer niet.
Oud 19-10-2011, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Meh een gedroogde ham is echt wel duidelijk anders dan spek! Pancetta overigens <3 gewikkeld om een goede gamba <3

je kan tot een zekere mate generaliseren maar er blijven toch teveel varianten die duidelijk anders smaken, nogmaals pancetta <3
Pancetta heb ik nog nooit van gehoord maar ik schrijf het op!
Oud 19-10-2011, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Echte serranoham komt uit Spanje ja. En daar staat een soort van stempel ingedrukt. Of een brandmerk, bedoel ik eigenlijk.
de varkentjes moeten er wel 3 hele maanden grazen dus dat boeit ook niet echt!
Oud 19-10-2011, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Had je mijn sms nog gekregen, Absinthe?
Jep, ben erover aan het msn'en met Sann nu!
Oud 19-10-2011, 00:27
Verwijderd
Citaat:
de varkentjes moeten er wel 3 hele maanden grazen dus dat boeit ook niet echt!
Mja, maar het proces van drogen enzo is typerend voor Serrano (ik neem aan dat dat een plaats ofzo is?) geloof ik. Net als dat je Champagne buiten Champagne geen Champagne mag noemen.
Oud 19-10-2011, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Mja, maar het proces van drogen enzo is typerend voor Serrano (ik neem aan dat dat een plaats ofzo is?) geloof ik. Net als dat je Champagne buiten Champagne geen Champagne mag noemen.
Dat wist zelfs ik al.
Oud 19-10-2011, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Het idee was dat de varkentjes daar ook groeien en grazen(dit is belangrijk voor de smaak) hun leven lang, helaas worden gewoon wat varkentjes op tijd daarheen gebracht die dan even grazen en bam, lekker laten drogen en je hebt 'serranoham'.
Oud 19-10-2011, 00:35
Verwijderd
En ham uit Parma is vaak geen parmaham, maar wordt in Nederland wel parmaham genoemd, waar ze in Italië niet eens 'Ham uit Parma' op de ham mogen zetten.
Oud 19-10-2011, 00:35
Verwijderd
Laten we er een De keuringsdienst van waarde-topic van maken!
Oud 19-10-2011, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Het idee was dat de varkentjes daar ook groeien en grazen(dit is belangrijk voor de smaak) hun leven lang, helaas worden gewoon wat varkentjes op tijd daarheen gebracht die dan even grazen en bam, lekker laten drogen en je hebt 'serranoham'.
Mja Ik vraag me af of grazen in spanje het belangrijkste is voor de smaak eigenlijk. Maar goed, inmiddels smaken de meeste gedroogde hammen natuurlijk ongeveer hetzelfde. Leuk dat je het dan serranoham mag noemen, maar genoeg andere hammen smaken ongeveer hetzelfde, al heten ze dan wat anders. Heul vroegah zat er vast een groot verschil in en waren er nog echte gave drooggeheimen enzo, maar volgens mij is dat tegenwoordig niet meer echt zo.
Oud 19-10-2011, 00:36
Verwijderd
Citaat:
In Nederland kun je sowieso moeilijk fatsoenlijke 'bijzondere' ham krijgen, geloof ik. Parmaham wordt hier gewoon gemaakt van Nederlandse varkens, bijvoorbeeld, alleen rijden ze ze even op en neer naar Italië zodat ze in Parma geslacht kunnen worden. Want dan mag het officieel parmaham heten. :')

Gelukkig heb ik familie in Spanje bij wie ik kan zeuren om goeie Spaanse ham. Jamón ibérico de bellota <33

Citaat:

Ja, er zit wel verschil in, maar als je een beetje generaliseert kun je toch wel zeggen dat iemand die van gedroogde ham houdt, bacon ook wel zal diggen?

Maar misschien vind ik dat wel alleen omdat ik ze allebei lekker vind. En verder niet bijzonder veel verstand heb van vlees.
Oud 19-10-2011, 00:37
Verwijderd
Citaat:
En ham uit Parma is vaak geen parmaham, maar wordt in Nederland wel parmaham genoemd, waar ze in Italië niet eens 'Ham uit Parma' op de ham mogen zetten.
Volgens mij mag het officieel in Nederland ook niet. Maar dat moest ik nog nakijken.
Verwijderd
Citaat:
Mja Ik vraag me af of grazen in spanje het belangrijkste is voor de smaak eigenlijk. Maar goed, inmiddels smaken de meeste gedroogde hammen natuurlijk ongeveer hetzelfde. Leuk dat je het dan serranoham mag noemen, maar genoeg andere hammen smaken ongeveer hetzelfde, al heten ze dan wat anders. Heul vroegah zat er vast een groot verschil in en waren er nog echte gave drooggeheimen enzo, maar volgens mij is dat tegenwoordig niet meer echt zo.
het lijkt me heel tragisch als die smaken zijn gaan convergeren
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Godverdomme, nu heb ik trek in ham.
Verwijderd
O lulz ik reageer te traag.

Citaat:
Volgens mij mag het officieel in Nederland ook niet. Maar dat moest ik nog nakijken.
Er was een keer een Keuringsdienst van Waarde-aflevering over, geloof ik.
Oud 19-10-2011, 00:38
Verwijderd
Citaat:
ik dacht dat het EU regulatie was
Verwijderd
Wat wel een facepalm momentje was uit die aflevering: ik kwam toen pas tot het inzicht dat parmaham en parmezaan uit dezelfde streek komen
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb trek in een hele kinderboerderij.

Regels voor berichten