Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2011, 12:45
Rationeel
Rationeel is offline
wij kopen helemaal niet veel bier en/of wijn, eigenlijk
Advertentie
Oud 19-10-2011, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Nouja, als je alletwee twee niet-euroshopperbiertjes per dag drinkt is dat per week ook wel weer tien euro.
Tsja, maar waar bier zit kan geen jus d'orange, koffie, cola of sinas zitten. Er moet toch gedronken worden, nietwaar
Oud 19-10-2011, 12:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
wij kopen helemaal niet veel bier en/of wijn, eigenlijk
praktisch nooit...

Dat doet me er wel aan denken dat Rationeel nog een flesje wijn van me tegoed heeft..
Oud 19-10-2011, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Tsja, maar waar bier zit kan geen jus d'orange, koffie, cola of sinas zitten. Er moet toch gedronken worden, nietwaar
Wij hebben zo'n ding in de keuken waar onbeperkt drinken uit komt voor vrijwel niets
Oud 19-10-2011, 12:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wij hebben zo'n ding in de keuken waar onbeperkt drinken uit komt voor vrijwel niets

Nee maar serieus, wij geven erg weinig geld uit aan drinken in het algemeen en zeker drank. We hebben altijd wel een pak sap en een fles siroop in de koelkast staan maar we drinken vooral water en thee.
Oud 19-10-2011, 12:54
Rationeel
Rationeel is offline
Verder hebben we wel nog een fles of 15 sterk liggen en we hebben altijd wel prosecco koud liggen
Oud 19-10-2011, 12:57
Lorelei
Lorelei is offline
Haha. Ja, jij met je whisk(e)yverzameling. Maar die gaan niet van ons huishoudgeld af En kopen we ook niet echt wekelijks bij of zo. Je drinkt niet eens wekelijks een glas

Prosecco ligt inderdaad wel vaak koud, maar ook dat drinken we weinig.
Oud 19-10-2011, 12:58
Rationeel
Rationeel is offline
we moeten maar eens een whisk(e)yproefmeet doen, voor een select gezelschap, bij ons thuis
Oud 19-10-2011, 12:59
Lorelei
Lorelei is offline
Zonder mij dan
Oud 19-10-2011, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Gemeentepils, zoals mijn oma placht te zeggen

Oh, maar ik heb ook altijd siroop in huis hoor. KC cassis

Citaat:
we moeten maar eens een whisk(e)yproefmeet doen, voor een select gezelschap, bij ons thuis
Oeh
Oud 19-10-2011, 13:12
Martiño
Martiño is offline
Ik heb op dit moment 6 pakken sap in de koelkast. Sap <3
Oud 19-10-2011, 13:12
Martiño
Martiño is offline
En wijn koop ik altijd bij de HEMA, prima wijn voor een veel redelijkere prijs dan bij de AH.
Oud 19-10-2011, 13:16
Carn
Carn is offline
ik heb doorgaans water, 1 sapproduct en bier
Oud 19-10-2011, 13:16
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben fan van de La Tulipe wijn Met name de rode (want rode wijn is sowieso veel lekkerder). Maar die is niet heel goedkoop.. ook niet heel duur overigens. Een euro of 5?
Oud 19-10-2011, 13:17
Verwijderd
Wij kopen denk ik 1x per week een fles of pak frisdrank, wijn kopen we als het in de aanbieding is en bier kopen we alleen voor feestjes en anders nemen mensen het zelf maar mee verder alleen thee en water idd.
Oud 19-10-2011, 13:17
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
We moeten ook maar eens een theeproeverij gaan doen... we hebben volgens mij inmiddels echt 30 smaken of zo Als het niet meer is
Oud 19-10-2011, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben fan van de La Tulipe wijn Met name de rode (want rode wijn is sowieso veel lekkerder). Maar die is niet heel goedkoop.. ook niet heel duur overigens. Een euro of 5?
En die zijn van Ilja Gort en die schrijft boeken
Oud 19-10-2011, 13:18
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tulipe is idd €5,- en best lekker ja maar die vind ik wat "te duur" voor gewoon een wijntje, dan neem ik liever de shiraz of cabernet van de HEMA, die zijn maar €3,- ofzo
Oud 19-10-2011, 13:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
We moeten ook maar eens een theeproeverij gaan doen... we hebben volgens mij inmiddels echt 30 smaken of zo Als het niet meer is
Combiproeverij!
Oud 19-10-2011, 13:23
Lorelei
Lorelei is offline
We hebben ook rumthee Dan kan whiskythee vast ook wel

En ik zal eens kijken naar die wijnen van HEMA.
Oud 19-10-2011, 13:23
Rationeel
Rationeel is offline
casillero del diablo en swartland wijnen vind ik lekker

lorelei naamzoek
Oud 19-10-2011, 13:24
Verwijderd
Ik heb nog 6 flessen errug lekkere rode wijn liggen
Oud 19-10-2011, 13:25
Rationeel
Rationeel is offline
syrah of cabernetje of zo
Lorelei
Lorelei is offline
Syrah...?
Rationeel
Rationeel is offline
maar aangezien het een weddenschap betrof, mag je hem een keer lekker laten hangen natuurlijk
Oud 19-10-2011, 13:26
Rationeel
Rationeel is offline
syrah=shiraz
Oud 19-10-2011, 13:26
Verwijderd
Als het in de aanbieding is koop ik wild pig, want er staat een varkentje op het etiket en dat vind ik leuk. Ik drink het zelf toch niet maar ik hoor er iig nooit klachten over, dus zal wel goed zijn.
Oud 19-10-2011, 13:29
Verwijderd
Caburnio 2007 maal 3 en Premiere Côte 2009 maal 3 mmmmmmmmmm
Oud 19-10-2011, 13:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als het in de aanbieding is koop ik wild pig, want er staat een varkentje op het etiket en dat vind ik leuk. Ik drink het zelf toch niet maar ik hoor er iig nooit klachten over, dus zal wel goed zijn.
Ik koop om diezelfde reden the accomplice

Spoiler

Oh, en Fat Bastard heeft ook een leuke:
Spoiler

En natuurlijk Gato Negro, maar die vind ik niet zo lekker.
Oud 19-10-2011, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Ik koop om diezelfde reden the accomplice

Spoiler

Oh, en Fat Bastard heeft ook een leuke:
Spoiler

En natuurlijk Gato Negro, maar die vind ik niet zo lekker.

Oud 19-10-2011, 13:37
Rationeel
Rationeel is offline
deze heb ik ooit aan sann gegeven voor haar verjaardag. lekker wijntje

Oud 19-10-2011, 13:43
Verwijderd
Laatste 3 zijn - naast een schattig label hebben, ook gewoon echt lekkere wijntjes
Oud 19-10-2011, 13:56
Verwijderd
ik kwam in een hagel/regenbui terecht en binnen een paar minuten was ik doorweekt
Oud 19-10-2011, 13:59
Verwijderd
Hu, arrogant frog is hier laatst ook gedronken maar dan de rosevariant.
Oud 19-10-2011, 14:08
Verwijderd
Citaat:
ik kwam in een hagel/regenbui terecht en binnen een paar minuten was ik doorweekt
Ja, er was hier net ook hagel en onweer!
Oud 19-10-2011, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is eigenlijk een soort TopChef Blackbox!
Stefenootje naamzoek.
haha
Heb overigens nog maar 6 afleveringen gezien ofzo. :') Zit te twijfelen of ik het uberhaupt nog helemaal ga volgen.
Oud 19-10-2011, 14:43
Verwijderd
Middag
Oud 19-10-2011, 14:46
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Wat bedoel je daarmee?
Ze zijn er amper. Dus als ik Duits praat (in de zeldzame gevallen dat ik Duits praat) denk ik bij ieder lidwoord 'AAAHHHH NAAMVALLLL', maar dan weet ik wel welke naamval het is, maar niet hoe die gaat. Omdat ze dus zo op elkaar lijken! Allemaal met een D beginnen, en superweinig vormen die allemaal ongeveer hetzelfde klinken. O, en de vormen van ein en zo, maar die lijken ook allemaal op elkaar. :")
Oud 19-10-2011, 15:00
Verwijderd
de moppen op twitter zijn geniaal, vooral in saaie tussenuuren en pauzes.
Oud 19-10-2011, 15:23
The Larch
The Larch is offline
Ik ben voor het eerst in mijn leven muziek aan het downloaden.
Oud 19-10-2011, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn er amper. Dus als ik Duits praat (in de zeldzame gevallen dat ik Duits praat) denk ik bij ieder lidwoord 'AAAHHHH NAAMVALLLL', maar dan weet ik wel welke naamval het is, maar niet hoe die gaat. Omdat ze dus zo op elkaar lijken! Allemaal met een D beginnen, en superweinig vormen die allemaal ongeveer hetzelfde klinken. O, en de vormen van ein en zo, maar die lijken ook allemaal op elkaar. :")
Zo lang het niet voor school of een officiële brief is, maakt het ook niet zo veel uit, Duitsers zijn gewend dat buitenlanders het fout doen en begrijpen toch wel wat je bedoelt Je klinkt natuurlijk wel heel dom, maar ach.
Oud 19-10-2011, 15:40
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Zo lang het niet voor school of een officiële brief is, maakt het ook niet zo veel uit, Duitsers zijn gewend dat buitenlanders het fout doen en begrijpen toch wel wat je bedoelt Je klinkt natuurlijk wel heel dom, maar ach.
Gelukkig kan ik wel Russisch en zodoende heel goed volledige woorden wegreduceren! Misschien valt het dan niet op dat ik vrijelijk afwissel tussen Dem, Den en Die!
Oud 19-10-2011, 15:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik weet niks van wijnen, maar heb die langue-dog wel eens gekocht vanwege het plaatje. Prima spul hoor.

btw, m'n tentamen net was echt zo fucking nutteloos. 10 vraagjes met keuze a,b of c en dan van die lame-ass antwoorden, waardoor je al meteen weet welke 't iig NIET is. Pfff. Maar het was verder wel ok, want een toffe studiegenote blijkt het vak ook over te doen en het ging over Wordsworth, dus yay. Alleen moest ik wel oppassen niet in het echt te facepalmen, want er waren echt zoveel domme opmerkingen en de Nederlandse accenten waren echt te vreselijk voor woorden. Vooral die van de docente zelf. Ze is heel slim en weet veel van literatuur, maar soms vraag ik me echt af of ze wel eens iemand Engels heeft horen spreken. Oh my lordy.

Anyway, om jullie ook maar even literair te laten meedoen, hier mijn favoriete nummer van The Divine Comedy, waarin 3 gedichten van Wordsworth worden gezongen. Het voelt zo Engels! <3

Oud 19-10-2011, 15:42
Verwijderd
Vrijdag ga ik bij een vriend van Theodoor gourmetten. Daarna gaan ze Dungeons&Dragons characters maken met het plan om dat zondag te gaan spelen, maar dat gaat dan natuurlijk een maand lang ofzo elke zondag gebeuren. Ik twijfel of ik daar ook mee aan ga doen nouja een character maken kan geen kwaad natuurlijk.
Oud 19-10-2011, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Hoi.
Oud 19-10-2011, 15:54
Verwijderd
Ik heb weer internet in de trein En een opgeladen batterij in m'n laptop.
Oud 19-10-2011, 15:54
Verwijderd
Ik meld me trouwens vast af voor de whiskeyproefmeet en zet mij maar op misschien voor de theeproefmeet
Oud 19-10-2011, 15:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dubbel hoi!
Whisk(e)y, nomz. Ik heb alleen een elcheapo staan, teachers, maar die is nog verbazingwekkend goed te zuipen. Best mild en zoetig.
Oud 19-10-2011, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Koolrabifriet! Dat maakte mijn moeder vroeger heel vaak.
Oh, is dat van koolrabi? Wij noemen dat volgens mij koolraap, maar dat is dus hetzelfde? Heb ik ook wel eens gehad ja.
Oud 19-10-2011, 16:00
The Larch
The Larch is offline
Koolrabifriet klinkt echt ongelooflijk lekker. <3 Maar ik heb het nog nooit gehad, want mijn ouders hebben geen frituur.

Regels voor berichten