Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2011, 18:50
nightrise
nightrise is offline
Beste lezers,
ik heb een vraagje omtrent de Nederlandse Politie Academie.
Ik zit nu in 5 vwo en kreeg een maand geleden het boekje ''Gids voor studie en opleiding na havo en vwo'' uitgereikt. Daaruit mocht je een aantal studies uitkiezen waarvan je een voorlichting zou willen volgen. Ik wou de voorlichting van de Politie (NPA) volgen maar die is niet in mijn plaats Haarlem en daarom mocht ik het niet kiezen. Bij die studie stond dat als je wou studeren je een VWO-diploma nodig had en voor hoofdagent HAVO nodig hebt.
Ik heb gezocht op internet maar kom nergens een WO studie tegen alleen de HBO-studie en de daarop volgende master,en een heleboel mbo opleidingen.

Weet iemand meer over wo studies?

Bedankt

Eva aka nightrise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2011, 19:21
Definite
Definite is offline
Het is inderdaad zoals je het zelf schetst, je hebt een bachelor (hbo) van vier jaar en je vijfde jaar doe je je master (wo). Het is dus geen 4 jarige WO (bachelor+master), naar mijn weten. Maar er zit nog een addertje onder het gras, er is een selectieprocedure, wil je aangenomen worden binnen de politieacademie dan moet je solliciteren binnen een politiekorps en een aantal keuringen en tests doorlopen.
Oud 25-10-2011, 19:51
nightrise
nightrise is offline
bedankt voor je antwoord dan weet ik dat ik niet verder hoef te zoeken en dat de gids een fout heeft gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten