Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2011, 14:09
mariskaaaaa
mariskaaaaa is offline
Hee!
In mei dit jaar heb ik mijn havo-diploma gehaald! Daarna zou ik eerst een hbo studie gaan doen, maar omdat ik gewoon echt niet wist wat ik wou gaan doen, wel een studie ben begonnen, maar na een maand alweer ben gestopt weet ik even echt niet meer wat ik wil.

Ik heb nu een tussen jaar, en wil aan het eind van die jaar als het zou kunnen een maand gaan reizen, en ik ben vorige week net 18 geworden dus ben nu auto lessen aan het volgen.

Nu is mijn probleem nog steeds dat ik echt maar dan ook echt geen idee heb wat ik wil. Wel weet ik dat ik een fout heb gemaakt door na mijn havo er niet voor te hebben gekozen om vwo te gaan doen. Dit zou ik namelijk best graag nog wel willen! Ik wou vragen of hier ook mensen zijn geweest die hetzelfde hebben gedaan, na hun havo een jaar iets anders gaan doen, om daarna alsnog je vwo diploma te gaan halen op je oude (of ergens anders) middelbare school. Ik zou dan namelijk 20 (bijna 21) zijn als ik klaar ben met vwo, en is dit niet een beetje oud om klaar te zijn? Of zou ik als ik nu nog naar mijn middelbare school toe ging kunnen vragen of ik nu nog mag instromen in vwo 5? Al heb ik natuurlijk best wel veel gemist...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2011, 14:50
Verwijderd
Is volwassenenonderwijs (VAVO) geen betere optie? Kun je in 1 jaar je vwo-diploma halen en hoef je dus niet in 5 vwo in te stromen, en ook niet op de oude middelbare school. Leeftijdsverschil is wat kleiner, tempo ligt wat hoger, klasgenoten zijn waarschijnlijk wat serieuzer.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 15:47
Verwijderd
Ik dacht ook direct aan de VAVO.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 16:55
SjaakAfhaak
SjaakAfhaak is offline
Ik zou denk ik gewoon VWO gaan doen. Tenminste... als je leuk vindt op de middelbare school kun je daar toch nog lekker 2 jaartjes blijven? Bovendien weet je na 2 jaar waarschijnlijk beter wat je wil, dan na 1 jaar VAVO. Hoewel ik daarover weer heb gehoord, dat het onderwijs erg goed is, en je er veel persoonlijke begeleiding krijgt. Maar zit je dan niet tussen wat oudere mensen?

Laatst gewijzigd op 18-11-2011 om 09:58.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 00:21
mariskaaaaa
mariskaaaaa is offline
Citaat:
Ik zou denk ik gewoon VWO gaan doen. Tenminste... als je leuk vindt op de middelbare school kun je daar toch nog lekker 2 jaartjes blijven? Bovendien weet je na 2 jaar waarschijnlijk beter wat je wil, dan na 1 jaar VAVO. Hoewel ik daarover weer heb gehoord, dat het onderwijs erg goed is, en je er veel persoonlijke begeleiding krijgt. Maar zit je dan niet tussen wat oudere mensen?
ik weet het niet, al lijkt mij het wel gek als ik na een jaar niet op "mijn" school te zijn geweest, weer terug te komen. Ik bedoel om nu nog in te stromen.. En op de vavo zijn de mensen wel ouder ja, ik denk dat daar veel mensen zitten die gezakt zijn voor hun eindexamen vwo. Maar misschien kom ik na dit school loose jaartje er wel achter welke hbo studie ik nu wel echt wil gaan doen. En ik vond mijn middelbare school echt super leuk! Dat is het hem juist ook, als ik mijn middelbare school niet zo leuk had gevonden, was die hele vwo gedachte ook nooit bij mij opgekomen. Ik ben er nu alleen al zo klaar mee om niet naar school te gaan. Ik voel me echt nutteloos omdat ik gewoon, oke ik werk, maar ik doe verder niks waaruit ik voldoening kan halen. En al mijn vrienden gaan verder wel naar school. Ik weet het gewoon echt even niet meer. Maar stel, ik ga dus echt vwo doen, is het dan zonde als ik na die 2 jaar alsnog een hbo studie ga volgen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 14:57
Verwijderd
Euh ja, ik vind van wel. Waarom zou je eerst twee jaar VWO doen, om daarna toch naar de hbo te gaan? Dat nut zie ik niet helemaal in.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 21:18
mariskaaaaa
mariskaaaaa is offline
Citaat:
Euh ja, ik vind van wel. Waarom zou je eerst twee jaar VWO doen, om daarna toch naar de hbo te gaan? Dat nut zie ik niet helemaal in.
omdat ik nu op dit moment gewoon echt zo geen idee heb wat ik voor studie wil gaan doen, en ik denk dat ik dat volgend jaar nog niet weet.. maar ja je hebt natuurlijk best wel een beetje gelijk..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 21:29
Verwijderd
En waarom zou je dan niet na het VWO naar de Uni gaan? Wat zie jij daar tegenop?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 22:26
mariskaaaaa
mariskaaaaa is offline
Citaat:
En waarom zou je dan niet na het VWO naar de Uni gaan? Wat zie jij daar tegenop?
Ja, nee het is niet dat ik er tegen op kijk. Heb er nog eens overna gedacht en opzich, universitaire opleiding, als ik vwo zou halen, lijkt me nog wel leuk ook! Ik zou namelijk best wel graag Psychologie willen studeren.

Maar even een andere vraag hehe, stel jij was mij, en gestopt met je studie, wat zou jij dan doen, vwo of een jaar wachten en een andere hbo studie gaan volgen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 06:17
Verwijderd
Ik denk niet dat ik het zonde zou vinden om eerst VWO gedaan te hebben en vervolgens naar het HBO gegaan te zijn. Mja, het is wel een beetje omslachtig maar als het jou leuk en een goede keuze lijkt dan zou ik er gewoon voor gaan. Je geeft nu aan dat je best graag Psychologie zou willen doen en met een VWO diploma kan dat. De keuzes qua studie worden ook wat groter voor je, zeker omdat je geen idee hebt wat je nog wil doen. En je blijft in het leerritme wat ook wel een positief punt is denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten