![]() |
|
![]() |
Ze is al die tijd nog naar haar vader toe gegaan omdat ze het zelf niet besefte, waarschijnlijk heeft ze het "weggedrukt" ofzo. Daarbij wil ze nu het contact inderdaad niet in een keer verbreken(had ik ook al voorgesteld) want ze wil niet dat andere familieleden het weten. Dat is ook de reden dat ze het niet aan haar stiefzusje durft te vragen.
Ze heeft het toen laten zien omdat ze nog klein was, waarschijnlijk een jaar of 12. Dat is niet bepaald een leeftijd om tegen je pa in te gaan. In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties. Laatst gewijzigd op 18-10-2011 om 11:24. |
![]() |
|
Dus het is al 6 jaar geleden, en sindsdien niet meer? Ik vind dat moeilijk om te geloven, hoewel het kan zijn dat hij heeft beseft dat ze op latere leeftijd door heeft dat het niet hoort of erg strafbaar is.
Haar stiefzusje heeft als het goed iets helemaal niets met haar vader, ik zou niet weten waarom die de vader van je vriendin (zonder toezicht) zou bezoeken.. Als het inderdaad 6 jaar geleden is en haar stiefzusje komt er niet alleen, zou ik 't laten rusten. Gebeurd is gebeurd, ze kijkt anders tegen haar vader aan maar hij blijft toch haar vader. Mocht zoiets wéér voorkomen lijkt het me voldoende te zeggen dat het strafbaar is en dat er "al wat mensen/intimi van de situatie weten", zonder namen te noemen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tja, als je het zusje wil beschermen kan je altijd nog een anonieme melding doen bij het amk (meldpunt kindermishandeling) en ze het verhaal uitleggen.
http://www.amk-nederland.nl/ je kan ook bellen om alleen advies te vragen, je bent niet gelijk verplicht om allerlei dingen te doen dus misschien is het een idee om daar eens een belletje aan te wagen.
|
Hoi, even voor de duidelijkheid, ik ben degene over wie deze topic gaat. Jullie hebben het over een hulpinstantie benaderen, maar waar kan ik dan het beste heen gaan? Zelf heb ik bijvoorbeeld een maatschappelijk werker in gedachten, maar hebben die zwijgplicht? of kan ik het beste naar de huisarts gaan, en hoe doe ik dat zonder dat mijn moeder de rekening krijgt?
|
![]() |
|
nou dat ligt eraan wat je wil. wil je alleen maar ingrijpen voor je zusje, of wil je ook dat er gerechtigheid komt over wat jou is aangedaan? voor je zusje moet je bij het amk zijn, voor jezelf moet je bij de politie zijn. Maatschappelijk werk is goed om te praten over de dingen die je hebt meegemaakt, en zij hebben idd ook zwijgplicht én ze kunnen je eventueel doorverbinden met andere hulpverleners in hun netwerk.
|
Op dit moment wil ik alleen maar mijn stiefzusje beschermen. Maar ik weet dus absoluut niet zeker of met haar hetzelfde gebeurt. Als ik het haar vraag acht ik de kans groot dat het bij mijn vader terechtkomt. Dit wil ik niet! Hoe kan ik erachter komen wat er met haar gebeurt zonder dat er een heel onderzoek komt??
|
![]() |
|
Ik ben bang dat hij het zelf niet eens in de gaten heeft. Het is een aantal jaar geleden dat ik er voor het laatst wat van heb gezegd. Ik weet alleen ook niet wat ik zou doen mocht hij het nog een keer doen. Denk dat ik vooral bang ben voor zijn reactie. Zo durf ik ook niks tegen mijn moeder te zeggen. Ben bang voor wat er allemaal gebeurt als iemand ervan weet..
|
![]() |
|
Ja dan moet je een afweging maken van wat je erger vindt: dat je misschien overbodig aan de bel trekt en een hoop onrust veroorzaakt met je verhaal (in mijn ogen zou je dat overigens volkomen terecht doen) of niets zeggen en je stiefzusje laten beschadigen zoals jij ook beschadigd bent?
Als je er niet direct zelf over durft te praten dan zou ik idd wel eens bij het maatschappelijk werk langsgaan voor een gesprek. daar heb je verder niets voor nodig. Als je liever naar je huisarts gaat kan dat overigens ook. Huisartsenzorg wordt vergoed vanuit de basisverzekering en valt buiten het eigen risico, wat betekent dat je daar nooit een rekening of een afschrift van krijgt. en je huisarts heeft geheimhoudingsplicht dus je kan hem vragen niet aan je ouders te vertellen dat je bent geweest. wat je ook doet, blijf er niet mee zitten maar praat erover met iemand!
|
Ik snap nog steeds niet wat jouw stiefzusje bij JOUW vader doet..
Ingewikkeld allemaal, vandaar dat scheiden vroeger zo moeilijk werd gemaakt, ze hadden nog geen computers... Praten met je stiefmoeder is prima, maar dan zal deze toch uiteindelijk ook met je stiefzusje gaan praten, kom je dus bij 't zelfde punt uit. Volgens mij is de lijn met je stiefzusje veel korter (en hechter?) en waai je er minder stof mee op dan het meteen 'hogerop" te zoeken. Is je stiefzusje oud genoeg om dat te begrijpen, vraag het dan eens tussen neus en lippen door "vraagt pa je wel eens om wat kleren uit te trekken?" en bereid wat antwoorden en situaties voor. Vraag bij een "ja" ook eens wat dieper om erachter te komen of het bij kijken blijft. |
![]() |
|
Zeg gewoon tegen je stiefmoeder als jullie eens alleen zijn dat je met haar in vertrouwen ergens over wil praten, en zeg er dan ook gewoon eerlijk bij dat je het moeilijk vindt om erover te beginnen. Dat lijkt me al een goed begin. Daarna komt de rest wel vanzelf. Eerlijk zijn is het belangrijkst, de woorden komen dan vanzelf wel.
||
Citaat:
Daarnaast is je bij eerdere moeilijke gesprekken vast opgevallen dat het achteraf wel meeviel en erg oplucht, ga ook daar nu van uit. |
![]() |
|
![]() |
Ik lees ook hier hele goede opmerkingen van forum leden en/of bazen. Je loopt er mee rond en wil het uiten dat is goed. Dat je hier om advies durft te vragen is ook goed. Je bent niet de eerste die dit is overkomen er zijn helaas meer kinderen en vrouwen die dit overkomt en niet weten hoe ze het moeten aanpakken. Jij hebt niks verkeerd gedaan blijf daar aan denken. Je vader toont raar gedrag wat niet door de beugel kan.
Ik zou adviseren om via huisarts dan wel via je mentor bij een vertrouwens persoon / maatschappelijk werk een gesprek aan te gaan om je te steunen en te adviseren. Bij zeden zaken neemt de politie nooit gelijk een aangifte op. Zij zullen op afspraak een gesprek met je aangaan over de te nemen stappen en zij zullen je adviseren wat je kan doen. Je kan ook een vriendin meenemen. Je kan daar ook informatie over hulpverlening krijgen. Na zo'n intake gesprek word de beslissing aan jou gelaten of je wel of niet aangifte gaat doen. Misschien is het wat om over na te denken. Als ik je verhaal zo lees maak ook ik me zorgen om je stiefzusje. Begrijp ik goed dat zij 12 jaar is? Als zij aangeeft wat in de buurt komt van jou verhaal dan zou ik je toch echt willen adviseren om contact te leggen met de afdeling zedenzaken. Je kan ze bellen via 0900-8844.
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl Laatst gewijzigd op 21-10-2011 om 12:25. |
![]() |
|
Chrystal: als je het AMK meldt (zie link Pluis), dan kan je geheel anoniem je verhaal doen en alle scenarios met een deskundige doorlopen. Wat is veilig? Wat is verstandig? Voor jou en je stiefzusje. Als je uiteindelijk besluit niets met het advies te doen: dat kan. Je kan zelfs zeggen dat ze geen notities van het gesprek mogen maken, dat vragen ze aan het begin.
Maar het klinkt niet best. Stoer dat je zoekt naar een oplossing. Sterkte.
|
Ik zit nu een beetje met een probleem. Één van mijn broers is afgelopen weekend bij mijn vader geweest, dus ik heb gezorgd dat ik niet thuis was toen mijn pa hem thuis kwam brengen. nu komt mijn vader donderdag hier mijn broer ophalen en thuisbrengen want ze gaan een avondje wat leuks doen met de mannen in de fam.
Mijn probleem is nu of ik mijn broer(s) moet vertellen wat er is gebeurd.. ik ben alleen bang dat het dan bij mijn pa terecht komt voordat ik hem heb kunnen confronteren met mijn moeder, stiefvader en vriend erbij... |
![]() |
||
Citaat:
je zou net zoveel redenen kunnen verzinnen waarom dit waar of onwaar is.. dat is nou eenmaal het kutte van internet dat we dat niet weten.. ik spreek uit eigen ervaring dat op mijn forum maar 1/10 van de berichten waar is, of gebasseerd is op werkelijkheid. sommige mensen fucken graag met andere en daardoor verliezen echte berichten ook langzaam de geloofwaardigheid. maargoed met mijn bericht is de TS niet geholpen dus ik laat het hierbij..
Laatst gewijzigd op 23-11-2011 om 04:28. Reden: verkeerde woordkeuze |
![]() |
|
Heb een gesprek gehad met vaders.. kwam met een te verwachten reactie.. maar is wel klote... Ik heb volgens hem alles verzonnen.. allemaal hersenspinsels.. dus heb gezegd dat ik nog steeds geen contact wil.. tot ik er klaar voor ben. Mijn broers weten het nu ook, maar wel op zo''n manier verteld dat ze nog met mijn pa om kunnen gaan..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laat je er niet door uit het veld slaan ! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[ verhaal ] -Melody- | 290 | 15-08-2004 14:54 | |
Algemene schoolzaken |
agendateksten gangstah_girl | 0 | 06-07-2002 18:59 | |
Algemene schoolzaken |
Versier la agenda! Mik-mother | 14 | 30-06-2002 06:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Odysseus Tha Man | 21 | 19-04-2001 16:16 |