Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 16:38
The great pretender
The great pretender is offline
Ik hoorde zoiets op school.

Dat er binnenkort in NL een regel komt dat je 18 jaar moet zijn om in de disco te mogen

Dat zou ik best wel een kutregel vinden als het zo is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2002, 16:38
Chimera
Chimera is offline
Voor!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:39
drama
drama is offline
Ga je toch lekker naar de kinderdisco

Nee, is niet leuk voor de niet 18-jarige mjah, disco's zijn imo sowieso zwaar kut.
Oud 15-01-2002, 16:40
Ianto
Ianto is offline
Er is ook een regel dat je 16 of ouder moet zijn om een kroeg binnen te komen.
Oud 15-01-2002, 16:42
skyscraper
skyscraper is offline
Dan zou ik dus me werk kunnen verlaten Zou ik een beetje onzin vinden, om naar 18 te doen
Oud 15-01-2002, 16:43
Verwijderd
Dat is toch allang overal zo.

De meeste discotheken en kroegen hebben al als huisregel dat je 18 of 21 moet zijn om binnen te komen en vaak ook nog een gebod van gepaste kleding. Maar natuurlijk wordt in bepaalde clubs oogluikend toegestaan dat jongere kiddo's ook binnenkomen. Dat moet ook wel, anders loopt een bepaald soort discotheken 80% van z'n inkomsten mis...

Zo'n regel is bovendien sowieso niet handig. Het kan wel in de wet staan maar het is niet te effectueren als-ie niet nageleefd wordt. Want wat wilde de Staat doen, bij elk café een agent zetten om van elke bezoeker het ID te controleren..?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:46
Jozzy
Jozzy is offline
lijkt me een goed plan, nare man

beetje onzinregel. hoewel ik hier in de disco - in die drie keer per jaar dat ik er kom - ook wel eens jochies rond zie lopen die volgens mij 13 zijn ofzo en dat zal door een hogere leeftijdsgrens wel verminderen denk ik......
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:47
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
boeiend, ik ben toch 18 .
Oud 15-01-2002, 16:49
Ianto
Ianto is offline
Niet overal een agent bij de deur nee.. maar een regelmatige, onaangekondigde controle kan eventueel wel.
En als een gevolg van een geconstateerde overtreding het kwijtraken van de vergunning is dan zal er vanuit de horeca zelf ook wel het een en ander gecontroleerd worden.

Ik heb trouwens vaak genoeg te maken gehad met portiers die een ID vroegen bij twijfel.
Oud 15-01-2002, 21:59
soulless
soulless is offline
Nu is 't zestien voor de meeste dicos... Sowieso alle meiden vanaf twaalf komen er wel in, en jongens vanaf 13/14 lopen er ook genoeg rond... Lama lekker, moeten toch net weg als ik er kom
Oud 15-01-2002, 22:30
Quist
Quist is offline
Ik ken echt alleen maar discotheeken waar de Officieele grens boven de 18 ligt soms 21 of zelfs 24. dat is iig in Rotterdam zo. Tuurlijk worden er wel jongere mensen binnen gelaten, maar sommige zaken hebben daar ook al flink problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:46
Verwijderd
Die regel hebben wij allang, en ik kom er ook altijd in. Nix om druk over te maken lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 06:21
RegaIk
RegaIk is offline
Jah, lekker dansen, verbranden en dan de disco-eigenaar de schuld geven
Oud 16-01-2002, 13:41
klinkguppie
heeeeeeeeej! net zoals in the UK dus! hebben ze zelfs apparte dagen waar het "children's night" is!!!

wist ik veel! dus ik in die disco daar, lijkt t net of k in een mieren nest sta! allemaal mieren om mee heen! (sorry, moeten mensen die dit persoonlijkopvatten niet persoonlijk opvatten...)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:29
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
klinkguppie schreef:
heeeeeeeeej! net zoals in the UK dus! hebben ze zelfs apparte dagen waar het "children's night" is!!!

wist ik veel! dus ik in die disco daar, lijkt t net of k in een mieren nest sta! allemaal mieren om mee heen! (sorry, moeten mensen die dit persoonlijkopvatten niet persoonlijk opvatten...)
ghehehe oke niet echt de beste planning
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:35
Dikkie
Dikkie is offline
ze gaan hun gang maar ik zie er toch wel oud genoeg uit..
Oud 16-01-2002, 14:47
beuk
beuk is offline
Onzin dat daar een wet voor zou komen, iedere uitgaansgelegenheid kan toch gewoon zijn eigen beleid voeren?
Oud 16-01-2002, 14:49
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ja weg met die 15 jarige jongetjes
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 10:47
The Chameleon
The Chameleon is offline
Ik ben het er wel mee eens, Er moet een duidelijke grens komen van wanneer je wel en wanneer je niet ergens binnen mag... VOOR!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 10:51
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik ben al 18, maar dat neemt niet weg dat ik het een domme regel zou vinden. Wat is het nut van die regel?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 10:51
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
Onzin dat daar een wet voor zou komen, iedere uitgaansgelegenheid kan toch gewoon zijn eigen beleid voeren?
Dat ten eerste, en ten tweede is het niet praktisch uitvoerbaar zoals ik al zei, ze kunnen moeilijk bij elke disco een agent neerzetten die controleert op de naleving.

Maar op zich ben ik er wel voor.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 11:27
ExTeRmInAtOr2
ExTeRmInAtOr2 is offline
Dit is echt weer zo'n zwaar gestoorde regel van de overheid. Dit slaat toch nergens op. Ze zouden de disco eigenaren er zelf over moeten laten beslissen. Dit is ook een regel die je niet echt kan controleren dus dan heeft het eigenlijk ook geen effect.
Oud 17-01-2002, 20:40
the-tsjoepai-johnny
the-tsjoepai-johnny is offline
en daar houden ze ze aan?
Oud 17-01-2002, 20:44
Finntroll
Finntroll is offline
Citaat:
The great pretender schreef:

Dat er binnenkort in NL een regel komt dat je 18 jaar moet zijn om in de disco te mogen

Binnenkort????? Afgelopen weekend kwamen n paar vrienden van me al een discotheek niet in omdat ze 17 waren!! Niet dat ik daar mee zit, want k kom niet in n dicotheek, maar goed.....

Oud 18-01-2002, 14:00
Demi
Demi is offline
Op dit moment gaat het er toch al niet om hoe oud je bent maar hoe oud je er uitziet.
Op zich wel een vorm van discriminatie, mensen die 14 zijn maar er uit zien als 18 mogen er wel in maar als je 20 bent en je ziet er uit als 16 dan mag je er niet in (al kan je je dan natuurlijk legatimeren).
Ik ga toch alijd naar dezelfde kroeg en daar ken ik ze gewoon die watjes die altijd voor de deur staan te koukleumen haha! Dus voor mij is in elk geval geen probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2002, 14:24
Verwijderd
Citaat:
The great pretender schreef:

waarom je bent toch 18
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:24
C'est moi!
C'est moi! is offline
Hier is het overal al minimaal 18. Het wordt alleen niet overal even streng nageleeft door de portiers.
Oud 22-01-2002, 13:05
tijgertje_007
tijgertje_007 is offline
ik ga sowieso niet naar disco's.. maar de meeste in Z'dam zijn voor vanaf 16.. maargoed, als je er wat iouder uitziet kom je der tog wel in hoor.. denkik..
Oud 22-01-2002, 13:12
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
jellerd schreef:

waarom je bent toch 18
dan kan je die regel toch nog wel belachelijk vinden?
Oud 22-01-2002, 13:18
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
dan kan je die regel toch nog wel belachelijk vinden?

ja das waar, maar feit blijft dat ze 18 is

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 18:22
star1
star1 is offline
Ik vind dat echt abnormaal slaat nergens op dus als je jonger bent dan 18 kun je nergens heen!!! Het is nu al zo super saai voor de jeugd!!!!!!!
Oud 22-01-2002, 19:05
Trebbor
Trebbor is offline
regel opzich is wel goed: kom nl. genoeg meisjes van 13/14 tegen op zaterdagavond maar dat even terzijde. De vraag is of hij ook uitvoerbaar is. Ik denk het wel. Als de overheid een streng beleid hanteert voor horecaondernemers die zich er niet aan houden gaat alles goed. Maar als de horeca zelf steekproeven moet gaan houden, naast de deurcontrole loopt het mis. Niemand wil immers lang buiten blijven staan dus laten ze iedereen die 'rond de 18' is binnen. Dit betekent dus dat redelijk oud uitziende meisjes met een dikke laag make-up op gewoon binnenkomen.
En voor het argument 'waar moet je dan heen als je jonger bent dan 18 het is al zo saai voor de jeugd' is er ook een oplossing: ga gezellig met je pappie en mammie een hele avond naar de honderdvierendertigste herhaling van een of ander tvprogramma zitten kijken of huur samen met een stel vrienden een stapel video's, sla wat drinken+eten in en ga een hele nacht naar goede films kijken. Heb jij het naar je zin, hebben de mensen in de disco van boven de achttien het naar de zin is iedereen tevreden oke?
Oud 22-01-2002, 20:21
kootjezzz
kootjezzz is offline
Nee tegen... 16 jaar is wel een goede leeftijdsgrens.
Als ze hier aan de regel van 18 jaar zouden moeten houden dan zou er bijna niemand meer zijn. Ze hebben een keer gecontroleerd op 16 jaar en toen was het echt ontzettend leeg.
Bovendien waarom zou je 18 moeten zijn? Kan iemand me daar het nut van uitleggen?
Want het kan natuurlijk vrij irri zijn als er allemaal jonge rotkinders rondlopen. Maar als er bijna niemand rondloopt is er ook nix aan.
Als het om de drank gaat, daar zijn daar kunnen boven en onder de 18 wel even veel van.
greetzzz
Oud 22-01-2002, 22:48
eden6
eden6 is offline
Die regel gaat nu al op voor veel discotheken dus er zal niet zoveel veranderen...

Ik ben trouwens geen voorstander, zelfde redenen als Nare Man (discotheken moeten zelf beslissen welk deurbeleid ze voeren en het is moeilijk te controleren). Kost alleen maar geld, dat kan de overheid beter ergens anders in investeren.

[Dit bericht is aangepast door eden6 (22-01-2002).]
Oud 23-01-2002, 11:18
Stier17
Stier17 is offline
Dan zijn er niet zoveel discotheken die de regels moeten veranderen...Bij mij in dce buurt zijn de meesten al voor 18+

Ik ben er mop zich niet tegen, maar dan moeten ze wel iets terugdoen voor de 16/17 jarigen in Nederland
Oud 23-01-2002, 18:42
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Zoals iedereen al zegt hebben de meeste discotheken al leeftijdsgrens, dus t boeit niet echt. Als ze nou gewoon is die leeftijdsgrens voor jongens en meisjes hetzelfde zouden maken zou wel leuk zijn.

En als ze dan echt die regel willen, dan mogen ze hem wat mij betreft op 16 januari 2003 invoeren, want dan wordt ik 18
Oud 23-01-2002, 19:23
FrBu
FrBu is offline
Citaat:
jellerd schreef:

waarom je bent toch 18

zijn vrienden misschien niet
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 20:20
Verwijderd
Ze doen maar. Zolang concertzalen maar niet onder disco's vallen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 21:08
devonn
devonn is offline
Dat hoor je nu pas?
In Amsterdam moet je 21 zijn om een kroeg in te komen... Vreemd genoeg 18 om een discotheek in te komen..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 21:15
devonn
devonn is offline
Citaat:
Demi schreef:
Op dit moment gaat het er toch al niet om hoe oud je bent maar hoe oud je er uitziet.
Op zich wel een vorm van discriminatie, mensen die 14 zijn maar er uit zien als 18 mogen er wel in maar als je 20 bent en je ziet er uit als 16 dan mag je er niet in (al kan je je dan natuurlijk legatimeren).
Ik ga toch alijd naar dezelfde kroeg en daar ken ik ze gewoon die watjes die altijd voor de deur staan te koukleumen haha! Dus voor mij is in elk geval geen probleem.
Nog vaker of je er leuk uitziet of niet.. Ook wel eens gehoord van 'members only' tegen andere mensen in de 20.. En reken maar dat ze dat tegen 2 knappe meisjes van 16 niet zeggen..

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:11
stormpie
stormpie is offline
Citaat:
Quist schreef:
Ik ken echt alleen maar discotheeken waar de Officieele grens boven de 18 ligt soms 21 of zelfs 24. dat is iig in Rotterdam zo.
Hollywood : meiden 18
mannen 21
Baja : Grens vanaf 24

Citaat:
Tuurlijk worden er wel jongere mensen binnen gelaten, maar sommige zaken hebben daar ook al flink problemen mee gehad.[/B]
Yepz, Hollywood is hier een mooi voorbeeld van. Maar om even terug te komen op de agent bij de deur. Ik zie in hollywood regelmatig ineens geel fluoriserende vestjes door de disco wandelen.. en dat is echt geen fanatiek groepje partygangers... maar gewoon controle..

EN HET HELPT !!!
Reageren

Regels voor berichten