Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2002, 19:54
DutchGirl
DutchGirl is offline
het klinkt maar vaag en raar, maar WAAROM zou ze liegen?

oke het zit zo:

een vriendin van mij was bij der vriend zijn tante oke, ze heeft 2 kinderen. eentje van 4 en eentje van een paar dagen.

zij, haar vriend en hem moeder zaten op de bank bij die tante.
opeens ging de deurbel, heel gek en de moeder deed open.
er stond niemand maar het kindje van 4 rende naar de deur.

opeens begon het te gillen en te krijsen en vertelde: MAMA MAMA HIJ IS BINNEN! Help me mama!!
iedereen schrok ervan en stelde haar met rust totdat het nog een keer ging: MAMA VLUG NAAR BOVEN HIJ KOMT ERAAN HJ GAAT NAAR BOVEN KIJK UIT!! MAMA!!
toen ze het kindje rustig op de bank zette en gerust stelde werd het rustig.

2 uur later ging ze naar boven om te kijken hoe het met het kindje van een paar dagen ging.

het kindje was dood...

vriendin van mij heeft lijk bleek in de klas gezeten en de hele dag niets gezegd.

het kleintje verklaarde "het" met iets als Horens en grote poten.

ze verklaarde de baby een wiegedood ofsoiets.

moet ik dit geloven?( tis immers me vriendin)

irene
Oud 17-12-2002, 20:11
Lain
Lain is offline
ik denk wel dat het echt waar is,
want mijn tante heeft een vriendin en die kan met mensen die overleden zijn communiceren en die heeft tegen mijn tante gezegd dat mijn neefje ook die "gave" heeft, aangezien hij ook een aantal keer geroepen heeft dat er iemand in hun huis stond terwijl er niemand stond. En hij de "kat" van mijn tante kan zien (lang verhaal) En jonge kinderen staan heel open voor dat soort dingen als wat dat jochie van 4 heeft gezien.
Oud 18-12-2002, 07:52
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Lain schreef:
ik denk wel dat het echt waar is,
want mijn tante heeft een vriendin en die kan met mensen die overleden zijn communiceren en die heeft tegen mijn tante gezegd dat mijn neefje ook die "gave" heeft, aangezien hij ook een aantal keer geroepen heeft dat er iemand in hun huis stond terwijl er niemand stond. En hij de "kat" van mijn tante kan zien (lang verhaal) En jonge kinderen staan heel open voor dat soort dingen als wat dat jochie van 4 heeft gezien.
Dat heb ik i.d.d. wel vaker gehoord en IMHO klopt het ook wel, maar wat ik me nou afvraag is: op welke leeftijd raken ze dat kwijt???
Oud 18-12-2002, 08:41
Apomes
Apomes is offline
Als de stress begint te komen, als ze de echte wereld leren kennen op die leeftijd denk ik ongeveer 8 jaar
Oud 18-12-2002, 08:55
Isa
Isa is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Dat heb ik i.d.d. wel vaker gehoord en IMHO klopt het ook wel, maar wat ik me nou afvraag is: op welke leeftijd raken ze dat kwijt???
wanneer hen (af) geleerd word op hun gevoel te vertrouwen en wanneer hen voortdurend word gezegd dat spoken niet bestaan.
Oud 18-12-2002, 09:08
Iotje
Iotje is offline
En eigenlijk denk ik dat het voor jezelf beter is als je i.d.d. dat kwijtraakt...
Oud 18-12-2002, 10:50
Saraď_h
Saraď_h is offline
kinderen van 4 staan daar t meest open voor idd.

maargoed.. t klinkt beetje vaag, de dood die aanbelt??
Oud 18-12-2002, 12:06
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:

maargoed.. t klinkt beetje vaag, de dood die aanbelt??
Al is het dan de dood, dan kan hij nog wel beleefd zijn toch?

Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken... Op zich zou het best waar kunnen zijn, maar zoals al gezegd; waarom zou de dood (of wat het ook eigenlijk zou zijn) aanbellen
Oud 18-12-2002, 19:11
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Denk dat 't onzin is.. Wrom zou d'r moeder dat niet zien of iemand anders? Is gewoon onzin. Weet niet wat die vriendin van jou bezielt om zoiets te verzinnen?
ik denk ook dat het niet waar is.. kvind het allemaal maar vaag en nu vertelt ze steeds meer van die vage dingen..
echt niet gaaf
Oud 18-12-2002, 22:42
Wolf Hood
Wolf Hood is offline
WAHAHAHA rofl
Wie gelooft dit nou,
Dat babytje is gewoon aan een natuurlijke dood doodgegaan.
WTF bezielt dat 4 jarige, alsof ze een uitverkonene is?
Als dat waar is ben ik Karen van K3
Oud 18-12-2002, 23:49
NoLimitz
NoLimitz is offline
beetje vreemd om een HAHAHAHA ROLF en baby'tje dood in dezelfde post te zien
Oud 19-12-2002, 00:41
dystopia
dystopia is offline
Met name jonge kinderen hebben een rijk inbeeldingsvermogen...

Grote horens, kom nou. Dat er iets als Satan zou bestaan en er zo uit zou zien is nooit bewezen. Dat wordt gepropagandeerd om 'de overklaarbare slechte daden van God' goed te praten. Want wie bepaalt wat goed en slecht is? Christenen proberen dat in stand te houden maar tegenwoordig is dat toch echt de wet die dat bepaald (en een Kwiebus als Donner die dat weer wil veranderen).
Oud 19-12-2002, 08:26
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
het klinkt maar vaag en raar, maar WAAROM zou ze liegen?

Het klinkt idd ERG vaag en raar, en waarom zou ze NIET liegen? Misschien heeft ze wel aandacht nodig

het kleintje verklaarde "het" met iets als Horens en grote poten.

whahah "Horens en grote poten" is echt HET cliche van de duivel. En dat moet een 4 jarig kind weten? (begint bullshit te ruiken..)

moet ik dit geloven?

Nee. En ga eens met die "vriendin" van jou praten plz.
Oud 19-12-2002, 12:23
Saraď_h
Saraď_h is offline
het gaat ook een beetje ver om het echt af te kraken.. (ok ik was zelf ook even schuldig)

er zijn zooooveel van dit soort gevallen bekend, en je komt altijd uit bij de vraag, wat is echt? wat is fantasie?

je kunt toch voorgevoelens hebben? vooral kleine kinderen, en daar kun je ook weer bep beelden bij hebben.. misschien om het te plaatsen ofzo?
Oud 19-12-2002, 16:31
gna
gna is offline
ik denk inderdaad dat die kleine de dood van de baby aan voelde komen, en dit negatieve zelf vorm gaf mbv inbeelding.
Oud 19-12-2002, 19:31
essepessie
essepessie is offline
de meesten van jullie mogen dan wel zeggen dat het allemaal inbeelding is enzo, maar ik geloof het wel want ik zie zelf ook weleens mensen die er niet zijn, dan zeg ik tegen mijn moeder als we in de stad lopen , moet je dat eens zien zitten en dan zit er helemaal niets terwijl ik je zou kunnen zweren dat daar een meisje in haar blote voeten zat?!?! das toch raar, en ik ben misschien wel jong maar ik ben geen vier en ik ben normaal helemaal niet zo fantasierijk.......

-x-x-x-x-x-x-x- esther
Oud 19-12-2002, 21:00
lady of the dark
lady of the dark is offline
Het verhaal heeft alle elementen van een broodje aap verhaal in zich. Dat betekent niet dat het per definitie niet waar is, maar ik hoop wel dat het een verzinsel is van dat meisje.
Oud 21-12-2002, 17:42
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ben niet helemaal zeker. Over het algemeen als kleine kinderen iets zien en ze zijn er echt van overtuigd dat er iets is terwijl anderen het niet zien, dan geloof ik dat (ik zie ook wel dingen die er voor mij wel zijn, maar voor anderen niet).
Alleen de beschrijving van het 'iets' dat de kleine gaf heb ik mijn twijfels bij.
Als dan vervolgens het kind dood gaat, dan vind ik persoonlijk moeilijk te ontkennen dat ik er zeker in geloof dat dat kind iets gezien heeft. Daarbij wist het kind van te voren toen hij het zag al dat ie aan datgene dood zou gaan. En dat gebeurde.

Dus ik geloof dat het kindje iets gezien heeft en datgene inderdaad zijn leven genomen heeft, maar de beschrijving ervan is denk ik ietwat cliche-matig en dat is hetgene wat ik die vriendin van je nog eens zou navragen, of ze dat er niet toevallig zelf bij verzonnen heeft....
Oud 23-12-2002, 17:25
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wolf Hood schreef:
WAHAHAHA rofl
Wie gelooft dit nou,
Dat babytje is gewoon aan een natuurlijke dood doodgegaan.
WTF bezielt dat 4 jarige, alsof ze een uitverkonene is?
Als dat waar is ben ik Karen van K3
Hoi Karen!

Ja ik denk idd dat het kindje een natuurlijke dood is gestorven. En het 4-jaar oude kindje zegt toch niet dat hij/zij een uitverkorene is Maar het klopt idd dat jonge kinderen dingen 'zien' maar ik dacht dat dat alleen bij baby's was...
Oud 23-12-2002, 18:50
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
het gaat ook een beetje ver om het echt af te kraken.. (ok ik was zelf ook even schuldig)

er zijn zooooveel van dit soort gevallen bekend, en je komt altijd uit bij de vraag, wat is echt? wat is fantasie?

je kunt toch voorgevoelens hebben? vooral kleine kinderen, en daar kun je ook weer bep beelden bij hebben.. misschien om het te plaatsen ofzo?
is t hiermee eens. kleine kinderen zien vaker dingen, soms is dit gewoon pure fantasie, maar dr zal toch bij sommige echt wel iets van waarheid tussen zitten.
Oud 23-12-2002, 19:03
legatus
legatus is offline
Citaat:
Maar het klopt idd dat jonge kinderen dingen 'zien' maar ik dacht dat dat alleen bij baby's was...
Wat is dit nou weer?!

Elke leeftijdscategorie beweerd wel eens wat gezien te hebben dat anderen niet konden zien. Geen enkele leeftijdscategorie die meer of minder ziet.
Oud 23-12-2002, 19:17
Qimm
Qimm is offline
ik bedoel dus, het schijnt zo te zijn dat baby's paranormale dingen zien, ik heb geen idee of het ook waar is, maar dat heb ik meerdere malen hehoord en gelezen
Oud 23-12-2002, 20:57
Verwijderd
Dat geloof ik nou weer absoluut niet.... :\
Oud 24-12-2002, 15:21
*is gek*
*is gek* is offline
kweet nie echt wa dak er moet van vinne en of et waargebeurd is (kdenk eigelijk wel da da kan), maar tlijkt mij nie leuk om zoiets mee te make...
Oud 24-12-2002, 15:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
misschien te verklaren omdat kinderen wel meer dingen fantaseren...en als er dan een keer iets geberud dan is het meteen "hij had gesproken"
Advertentie
Oud 24-12-2002, 16:46
Tio
Tio is offline
Citaat:
Qimm schreef:
ik bedoel dus, het schijnt zo te zijn dat baby's paranormale dingen zien, ik heb geen idee of het ook waar is, maar dat heb ik meerdere malen hehoord en gelezen
Ik heb ook ooit eens zoiets in een documentaire op Discovery gezien. Kleine kinderen werden op, geloof ik, telepathie getest. Iets met het verschillende plaatjes, die andere mensen aan de andere kant van een afscheiding dan zagen oid. Het bleek dus dat, naar mate de kinderen ouder werden, het percentage dat ze goed hadden steeds verder af nam.
Natuurlijk kan je hier ook uit afleiden dat kleine kinderen beter kunnen gokken...
Oud 24-12-2002, 22:33
oneMen
oneMen is offline
Het is natuurlijk wel een verassend verhaal enzo...
maar ik denk niet dat iemand je ermee kan helpen wat je geloofd of niet... wat je geloofd weet alleen jij.

Dus ik weet verder niet wat de boodschap is van dit verhaaltje, want je krijgt toch niet een reactie waar je wat aan hebt; of er zijn mensen die het afkraken, waar ik overigens ook de behoefte aan heb, of ze gaan het geloven wat minstens even erg is.

Geloof wat je zelf geloven wilt.
Oud 25-12-2002, 09:03
lady of the dark
lady of the dark is offline
Zeg, pannenkoekentrut, ken jij de vriend van dat meisje eigenlijk? Kun je niet aan hem vragen of het waar gebeurd is?
Oud 25-12-2002, 14:27
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
Zeg, pannenkoekentrut, ken jij de vriend van dat meisje eigenlijk? Kun je niet aan hem vragen of het waar gebeurd is?
dat is het hem nou juist..

ik ga hem vrijdag zien en ik mocht hem niet condoleren omdat het te hard voor hem aankwam

maar ik vind dat een beetje ongeloofwaardig en volgens mij liegt ze gewoon :/
Oud 25-12-2002, 16:15
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef:

ik ga hem vrijdag zien en ik mocht hem niet condoleren omdat het te hard voor hem aankwam

zei zij dat of zei hij dat? als zei het zei (wat een gezei) dan zou ik het heeeel ongeloofwaardig vinden... als ik iemand verloren zou zijn zou ik het toch fijn vinden om een hand of knuf te krijgen. Als iemand zou weten dat ik iemand verloren had en mij niet zou condoleren zou ik het veel erger vinden!
Oud 25-12-2002, 16:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Qimm schreef:
als ik iemand verloren zou zijn zou ik het toch fijn vinden om een hand of knuf te krijgen. Als iemand zou weten dat ik iemand verloren had en mij niet zou condoleren zou ik het veel erger vinden!
blablabla "ik ik ik".....

you got my point, porbably
Oud 26-12-2002, 13:44
Lil-Sweet-Angel
Lil-Sweet-Angel is offline
Hey pannekoekentrut.. (what's in the name...), Ik geloof het wel!! Het zou waar kunnen zijn, maar aan de andere kant zou ik toch maar es proberen om met haar vriend te gaan praten... gewoon voor de zekerheid..

Suc6!
Oud 30-12-2002, 17:30
sammiej
sammiej is offline
ik denk wel dat het waar is, het is alleen zo eng!
Oud 31-12-2002, 15:44
Kairi
Kairi is offline
hmm, het zou inderdaad kunnen... maar niet alleen bij kleine kinderen... ook bij oudere mensen bijvoorbeeld bij gehandicapte mensen, zo heb ik ook weer een vaag verhaal gehoord waar ik zelf ook aan zit te twijfelen of het waar is of niet, maar dat is aan mij de keus of ik het WIL geloven of niet, dat is bij jou dus ook.. WIL je het gelove? dan moet jij dat doen... en niet luisteren naar wat andere zeggen als je het niet wil geloven dan moet je niet gaan zeuren als je tegen reacties krijgt wat een beetje afkrakent overkomt ( etc)

Ik wil wel vertellen wat ik heb gehoord jullie mogen er best op reageeren maar weet wel dat ik zelf ook nog zit van.. moet ik het nou wel of niet geloven.. maar dat IS en BLIJFT je eige keuzen in je leven...

Een vriend van een vriend van mij ( ja ja we snappen het nog geheheh) die is satanist,
Op een dag was hij een beetje wazig aan het doen beetje aan het draaien met zijn ogen en schelden ( wat voor ons dus niets nieuws was ahahah) maarja ineens lopen we savonds buiten en gaat hij ineens op zijn knieen zitten , bijt een stuk van zijn tong af en spuugt zijn bloed op een muur precies in de vorm van een kruis.... die is dus duidelijk bezeten maar of ik dat nog geloof ?!?!? daar ben ik nog niet over uit ;-)

Nouja zie maar wat jullie van dit vinden ik heb wel weer genoeg vertelt voor 1 dag hahaha
Oud 11-01-2003, 20:27
SuperSanne
SuperSanne is offline
dit bericht + de godzilla film die ik net heb gekeken = een hele hoop slapeloze nachten....
Oud 12-01-2003, 15:04
Jordana
Jordana is offline
Tschijnt da zoiets komt doordat kinderen de vooroordelen van de wereld nog niet kennen.waarschijnlijk voelde dat kind een energie en heeft zij/hij dat ingevuld met haar eigen fantasie zodat ze geloofwaardiger zou overkomen Om reactie te krijgen van de ouders.Hoewel die waarschijnlijk niet veel zouden kunnen doen. Volgens mij was het een soort van 'pitje de dood'
Oud 15-01-2003, 08:20
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Qimm schreef:
iedereen is paranormaal begaafd van nature. Baby's staan nog dicht bij de natuur, daardoor komt het dat zij wel eens paranormaal schijnen te zijn. Als de dicht bij de natuur blijven kan het zijn dat ze de gaves houden, maar als ze zich in deze stomme kutwereld werpen (wat dus al redelijk snel gebeurd meestal) zullen ze die gaves niet verder ontwikkelen ofzelfs verwaarlozen.

Wat betreft het echte verhaal achter deze topic:

Ik denk dat dat kindje van 4 wel degelijk iets gezien heeft. Of gevoelt. Kinderen zijn meestal best wel fantasierijk dus ik denk dat dat kindje zich er wat bij gefantaseerd heeeft. (een duiveltje dus in dit geval).
Oud 15-01-2003, 09:48
legatus
legatus is offline
Citaat:
iedereen is paranormaal begaafd van nature.
Niemand is paranormaal begaafd. Een kind zou het onbewust gefantaseerd kunnen hebben. De verteller zou het bewust gelogen kunnen hebben.
Oud 15-01-2003, 11:05
The Chameleon
The Chameleon is offline
Waarom hebben sommige mensen de laffe arrogantie dat ze denken dat álles rationeel te bewijzen valt? Het woord 'para-normaal' (para=langs, naast) is op zich al een verkeerde term. De wetenschap is geen heiligdom, niet alles is zo te verklaren.
Oud 15-01-2003, 11:28
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
Waarom hebben sommige mensen de laffe arrogantie dat ze denken dat álles rationeel te bewijzen valt? Het woord 'para-normaal' (para=langs, naast) is op zich al een verkeerde term. De wetenschap is geen heiligdom, niet alles is zo te verklaren.
De wetenschap heeft de arrogante neiging zaken van álle kanten te bekijken, waar mystici zich vaak beperken tot dat wat ze graag willen zien.
Oud 15-01-2003, 11:34
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
De wetenschap heeft de arrogante neiging zaken van álle kanten te bekijken...
Al eens gedacht aan zaken die verder gaan dan de 5 zintuigen?

Citaat:
...waar mystici zich vaak beperken tot dat wat ze graag willen zien.
'Mystici' (een term die sowieso niet juist is) proberen mensen niet te overtuigen van 'zo is het en niet anders'. Als iemand iets niet gelooft, niet wil geloven of niet kan geloven, dan laat je die persoon in zijn waarde. De wetenschap zwaait met hun eigen bewijzen en claimen álles te doorzien. Dát is arrogantie... we weten niet alles van wat hier op aarde en daarbuiten gebeurt.
Oud 15-01-2003, 12:36
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
Al eens gedacht aan zaken die verder gaan dan de 5 zintuigen?
Zeer zeker wel; ik heb er anderhalve plank vol boeken en tijdschriften van staan. Maar hoe meer ik me erin verdiepte hoe meer ik ging zien wat een rotzooi het eigenlijk wel niet is. Het is trouwens heel leerzaam en blikverruimend om te bestuderen waarom mensen zich hiermee bezig houden en hoe geloven en pseudowetenschappen zich (kunnen) ontwikkelen.

'Mystici' (een term die sowieso niet juist is)
Mijn woordenboek noemt 'mystici' als meervoudsvorm van 'mysticus', wat als definitie 'beoefenaar vd mystiek' heeft en ik dacht wel dat we het daar over hadden, toch?

proberen mensen niet te overtuigen van 'zo is het en niet anders'. Als iemand iets niet gelooft, niet wil geloven of niet kan geloven, dan laat je die persoon in zijn waarde. De wetenschap zwaait met hun eigen bewijzen en claimen álles te doorzien. Dát is arrogantie... we weten niet alles van wat hier op aarde en daarbuiten gebeurt.
In tegendeel, toen ik op de middelbare school zat werd ik doodgegooid met godsdienstlessen, mystiektijdschriften, jehovagetuigen aan de deur en andere mensen die hel en verdoemenis predikten en er was geen wetenschapper in de buurt om mij even wakker te schudden op mijn pad richting psychose. De wetenschap doet doorgaans namelijk niet aan zieltjes winnen omdat de ze alleen baat heeft bij de intelligente mensen, die vanzelf wel doorkrijgen dat er meer is in het leven dan jezelf voor de gek houden.

In principe vind ik wel dat geloven iedereen vrij staat, maar geloof is zo'n mooi middel om macht te vergaren en mensen te onderdrukken of anderszins te misbruiken; en dat staat me dan weer ontzettend tegen. Vandaar dus dat ik af en toe eens probeer om een bepaald geloof ter discussie te stellen. Mensen die daar boos van worden moeten me maar negeren en zich vooral niet openstellen, dat staat iedereen vrij.

Ik denk niet dat de wetenschap arrogant is (ze claimt ook niet dat ze alles doorziet, ze werkt daar wel aan). De wetenschap wil alles zo goed mogelijk begrijpen en wie intelligent genoeg is kan inzien dat haar methoden daarvoor 't best geschikt zijn. Alle verhalen over mystieke dingen komen van mensen en die zijn soms nogal onbetrouwbaar; weet je dat er veel geld staat op het laten zien van je paranormale gaven en dat het nog nooit iemand die het heeft geprobeerd is gelukt zonder door de mand te vallen? (er was steeds sprake van bedrog met boze opzet, oprecht zelfbedrog, of grove zelfoverschatting)

Gegroet,
Johan

Laatst gewijzigd op 15-01-2003 om 12:39.
Oud 15-01-2003, 13:13
The Chameleon
The Chameleon is offline
Johan - Mystici is niet onjuist omdat het geen correct nederlands is, ik bedoel alleen dat het 'beoefenen van mystiek' niet altijd een goede benaming is.

Mystiek benadrukt de geheimzinnigheid, rituelen, slachtingen en spreuken, lichtflitsen, geesten en vliegende bezems. Die stempel... die is onjuist. Ikzelf heb de Eerste en Tweede graad van Reiki, en ik kan je vertellen dat er niets zo geheimzinnigs aan is. Dat is een stigma dat jammer genoeg nog steeds op zaken als Reiki, uittredingen, buitenzintuiglijke waarnemingen etc. ligt. (overigens wordt dit stigma jammer genoeg versterkt door mensen die er mee omgaan en expres geheimzinnige onzin gaan verspreiden, ik heb er al een hoop gezien op dit forum
Oud 15-01-2003, 13:16
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
De wetenschap doet doorgaans namelijk niet aan zieltjes winnen omdat de ze alleen baat heeft bij de intelligente mensen, die vanzelf wel doorkrijgen dat er meer is in het leven dan jezelf voor de gek houden.

In principe vind ik wel dat geloven iedereen vrij staat, maar geloof is zo'n mooi middel om macht te vergaren en mensen te onderdrukken of anderszins te misbruiken; en dat staat me dan weer ontzettend tegen.

Sinds wanneer hebben alle zgn. 'paranormale' disciplines het doel zielen te werven en mensen voor de gek te houden ?!
Oud 15-01-2003, 13:29
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:

Sinds wanneer hebben alle zgn. 'paranormale' disciplines het doel zielen te werven en mensen voor de gek te houden ?!
Misschien niet álle, maar je kunt toch zeker niet ontkennen dat het veel gebeurt.
Oud 15-01-2003, 13:44
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
Mystiek benadrukt de geheimzinnigheid, rituelen, slachtingen en spreuken, lichtflitsen, geesten en vliegende bezems. Die stempel... die is onjuist. Ikzelf heb de Eerste en Tweede graad van Reiki, en ik kan je vertellen dat er niets zo geheimzinnigs aan is. Dat is een stigma dat jammer genoeg nog steeds op zaken als Reiki, uittredingen, buitenzintuiglijke waarnemingen etc. ligt. (overigens wordt dit stigma jammer genoeg versterkt door mensen die er mee omgaan en expres geheimzinnige onzin gaan verspreiden, ik heb er al een hoop gezien op dit forum
Okay, dan zal ik jou serieuzer nemen dan een deel van de rest, maar ook reiki, uittredingen en buitenzintuiglijke waarnemeningen zijn voor mij niet als zodanig geaccepteerde dingen.
Oud 15-01-2003, 14:05
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Okay, dan zal ik jou serieuzer nemen dan een deel van de rest,
thx

Citaat:
maar ook reiki, uittredingen en buitenzintuiglijke waarnemeningen zijn voor mij niet als zodanig geaccepteerde dingen.
Zoals je al zegt: dat is jouw mening en daar heb je tuurlijk gelijk in.
Oud 15-01-2003, 20:35
legatus
legatus is offline
We hebben een nieuw proefpersoon!
Oud 15-01-2003, 20:43
legatus
legatus is offline
Citaat:
zijn voor mij niet als zodanig geaccepteerde dingen.
En voor de wetenschap. In mijn ogen is de wetenschap uiteindelijk alleswetend, het hekelpunt is de mens.
Oud 16-01-2003, 12:23
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
legatus schreef:
We hebben een nieuw proefpersoon!
...
Advertentie

Regels voor berichten