s.com producties presenteert:
Zoals de Wereld Draait met de Schonen en Rijken Onderweg naar Goede en Slechte Tijden want zo zijn de Dagen van ons Leven
Met in de hoofdrollen:

.Sann - Laura

Macrador - Nick

Fantôme - Jessica

Daboman - Robert

Queasy - Roos

Thomas. - Lucas

VeGs - Linda

Snoopy - Meta

Saints - Ridge

Röps - Meneer Harmsen

Nepnerd & Nerd - Rik en Anita

Chicka Little - Nina

Little Phoebe - Sally Spectra

Furby & Feeder - Ludo en Janine
en

Geel - Arnie
Uitvoerend Producenten: Apate en Martiño
Proloog:
Het was een rustige herfstochtend in het slaperige dorpje Zeedijk. Furby & Feeder zaten samen met hun kinderen Thomas. en Chicka Little aan het ontbijt.
In huize Röps zat meneer Röps rustig zijn krant te lezen, terwijl zijn huisgenoten Queasy, VeGs en Fantome vrolijk ronddartelden in hun peignoirtjes en vrolijke deuntjes neurieden.
Aan de overkant van de straat, in de loft boven het buurtcafé, lagen Nepnerd & Nerd nog in bed, terwijl de wekker voor de derde keer afging. Nog halfslapend drukte Nerd de wekker uit.
"Kom op Nepnerd, opstaan, het is al bijna elf uur. Je weet dat we naar dat galadiner in Hotel de Klaproos moeten, waar alle dorpsbewoners zijn, ondanks dat we ze eigenlijk niet zo goed kennen".
Nepnerd kreunde. "Maar liefje, ik wil op mijn motor rijden!"
Nerd trok de dekens van Nepnerd af en trok de gordijnen open. "Stel je niet aan, we moeten daar naar toe. Furby & Feeder en de mensen van dat Amerikaanse bedrijf zullen daar ook zijn, en sinds mijn carrière als journalist in het slop zit sinds ik gestopt ben met mijn logopediepraktijk, wil ik toch graag als manager aangenomen worden als hij hier een vestiging gaat openen. En jouw werk als barman levert ook nauwelijks iets op. Nou vooruit, uit dat bed."
Nepnerd kreunde nogmaals, terwijl Nerd hem schone kleren toewierp.
In Hotel de Klaproos was manager .sann druk bezig met alle voorbereidingen voor het galadiner. Ze was bezig met het tellen van het aantal flessen wijn toen opeens Daboman achter haar opdook.
“.sann, het is mij! Daboman!"
Van schrik liet .sann een fles Chardonnay uit haar handen vallen. "Jezus Daboman, die fles wilde ik net achterover drukken. Kun je jezelf niet nuttig maken?"
"Stel je niet zo aan .sann, ik wilde alleen maar zeggen dat die vrouw van het evenementenbedrijf er is om de feestzaal in te richten"
Dat hoefde Daboman geen twee keer te zeggen want ze kondigde zichzelf al aan. “Haaai! Ik ben Snoopy! En ik ben hier voor de Metamorfose!”
Die avond verzamelden de inwoners van Zeedijk zich in de feestzaal. Queasy, VeGs en Fantome stonden liedjes te zingen op een podium terwijl de zaal langzaam volliep met gasten. .sann zat in een hoek van de zaal en sloeg haar derde borrel achterover. Een hele dag met Snoopy en Daboman had zijn tol geeist. Meneer Röps zat alleen aan een tafeltje verstrooid voor zich uit te kijken, terwijl Chicka Little en Thomas. bespraken welke ober er het lekkerste uitzag. Nerd & Nepnerd stonden strategisch bij de ingang gepositioneerd om Furby & Feeder direct aan te kunnen spreken.
Toen Furby & Feeder binnenkwamen werden ze opgewacht door Macrador, de zakenpartner van Furby & Feeder. “Awel, Furby & Feeder, daar zijt gij dan eindelijk. Amai, dat werd ook eens tijd he. Allez, zet er eens vaart achter zodat ik u eindelijk kan voorstellen aan onze nieuwe Amerikaanse zakenpartners”.
Macrador hoefde weinig moeite te doen, een luide stem galmde al door de zaal. “Daaaarlings, there zijn you then eindelijk!” Furby & Feeder werden beetgepakt door twee uitgestoken armen (die Nepnerd & Nerd aan de kant duwden) van een forse vrouw met rood haar die een schitterende galajurk droeg
“Daaaarlings! Little Phoebe Spectra, enchanted, how fantastic to eindelijk meet you! At last darling, at last we meet. Kom op, meet mijn bussinespartner! Saints darling, waar are you? Come meet Furby & Feeder!”
Achter het forse postuur van Little Phoebe Spectra ging Saints schuil, maar toen hij in het licht stapte keken alle vrouwen (en Thomas.) om naar de knappe Amerikaan met de kaarsrechte kaaklijn.
“Very nice to meet you… Furby... and Feeder. I hope… this is the beginning… of a very… fruitfull relationship… between our companies…” Hij keek diep in de ogen van Feeder, die moest blozen, maar het duurde niet lang voordat Little Phoebe Spectra weer de aandacht opeiste.
“Come on darlings, let’s celebrate! Champagne for everyone!”
De gasten liepen naar hun tafels toen Geel op het laatste moment binnenrende. Zijn strik hing scheef, wat hem een boze blik opleverde van zijn vader Daboman die hem meenam naar een tafeltje, terwijl Geel wat onnozel lachtte in de richting van Queasy, VeGs en Fantome. VeGs knipoogde naar hem, wat haar op een boze blik van Queasy kwam te staan. “Handen thuis trut, Geel is van mij…” siste ze boos.
Opeens ging het licht uit, en er klonk een knal. Vervolgens werd de hele zaal opgelicht door een bliksemflits, er werd gegild… De vakkundig door Snoopy aangebrachte decoraties waren bebloed, en midden in de zaal lag een lijk…
Weerwolfspel #89
1. .Sann
2. Macrador
3. Fantôme
4. Daboman
5. Queasy
6. Thomas.
7. VeGs
8. Snoopy
9. Saints
10. Röps
11. Nepnerd & Nerd
12. Chicka Little
13. Little Phoebe
14. Furby Feeder
15. Geel
Dames en heren, we zijn begonnen! Spanning en intrige! Beschuldigingen en slachtoffers! Geheime complotten en onverwachte wendingen! Een soap vertoont verdacht veel overeenkomsten met dit spel.
Jullie hebben allen een functie ontvangen. Dorpelingen: vóór 20.30 morgenavond dienen jullie stemmen binnen te zijn, dan zal de eerste speler worden gehangen. Daarna is het aan de wolven...
Speel eerlijk, en veel succes!