Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2011, 20:09
Spelleider
Spelleider is offline
Het was mij...

Er heerste paniek in de zaal. Na een tijdje ging het licht weer aan en in het felle licht werd het duidelijk dat het slachtoffer in zijn rug was geschoten.
"Ohnoes! Who is that? Who is er geraakt?" riep Little Phoebe Spectra, maar .sann en Geel kenden de man maar al te goed. Hij probeerde zijn arm op te tillen en pakte de hand van .sann vast, en met zijn laatste adem wilde hij afscheid nemen.... "Uuuuggghhh.... .sann.... Het is... mij..."

Hij kon zijn zin niet afmaken, en stierf in de armen van .sann

Enkele dagen later was de rust weer een beetje wedergekeerd in Zeedijk. Geel zat in de woonkamer, toen er op de deur werd geklopt. Het was Queasy.
"Hallo Geel. Ik wilde even kijken hoe het met je ging, liefje. Kijk, ik heb een mandje muffins voor je meegenomen!"
Geel werd een beetje rood. "Ehm, ik weet, eh, niet echt of dit nu echt een goed moment is..."
Queasy lachtte en stapte de woonkamer binnen. "Ach gekkie toch, ik doe het graag voor je, het is belangrijk dat je ontspant en genoeg..." Van schrik kon Queasy haar zin niet meer afmaken, want daar op de bank zat VeGs, half ontbloot, met een triomfantelijke blik naar Queasy te staren.

Saints en Little Phoebe Spectra zaten op hun hotelkamer. "Oh darling, waar zijn we here in heavensnaam terecht gekomen. Murder, intriges, it's like we zijn back home again!" Saints lachte minzaam. "Lets... not forget... waar we hier voor zijn, miss Spectra. The company van Ludo en Janine gaat down. Whatever it takes..."
Little Phoebe Spectra hief haar glas champagne omhoog. "Uiteraard darling, uiteraard. Just try not to break te veel harten terwijl we daar mee bezig zijn!"

Ondertussen zat meneer Röps samen met Fantôme aan de keukentafel de post te lezen. "Oh kijk eens, meneer Röps," riep Fantôme met haar irritante piepstemmetje. "Nanana, deze brief is precies voor u!"
Er stond geen afzender op de envelop, en meneer Röps maakte hem open, om vervolgens met een dramatische en geschrokken blik de brief te lezen...

Hangronde 1

1. .Sann
2. Macrador
3. Fantôme
4. Daboman - Cupido
5. Queasy
6. Thomas.
7. VeGs
8. Snoopy
9. Saints
10. Röps
11. Nepnerd & Nerd
12. Chicka Little
13. Little Phoebe
14. Furby Feeder
15. Geel

Blauw = opgehangen

De eerste hangronde is nadelig uitgevallen voor de dorpelingen. Daboman was onschuldig. Als cupido zal hij nu twee spelers nader tot elkaar brengen.
Morgenavond zijn de wolven aan zet om hun eerste maal te verslinden. Voor 20.30 uur dient jullie keuze bij de spelleiders bekend te zijn!
Oud 08-11-2011, 20:37
Fantôme
Fantôme is offline
oke, de uitslag 'klopt' dus volgens de lijstjes. 5 stemmen op Dabo en 4 op Queasy.
Als er toch een nepstem onder Dabo staat, moet die ook onder Queasy staan, anders werd het gelijkspel. niks bijzonders voor nu, maar meer voor later.

Er zijn drie wolven, meest veilig lijkt: 2 los en één onder Queasy met deze uitslag.

Een wolf of verrader onder Dabo acht ik ook wel mogelijk, er stonden op gegeven moment 3 mensen op Daboman (toen ik het had over gelijkspel maken). De tweede of derde zou wolf/verrader kunnen zijn, in de hoop anderen mee te krijgen op daboman (omdat hij dus geen wolf is en de kans dat mensen meegaan op Daboman groot is. Aan gelijkspel tussen 4 mensen heb je helemaal niks ).

En jammer Dabo, je bent wel de pineut he, de laatste spellen
Oud 08-11-2011, 20:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik ben vergeten te stemmen.

Tis vermoedelijk niet van belang, maar ik meld het toch maar even.
Dit. Ik was even zo bezig met iets/iemand anders, dat ik het glad vergeten ben.
Oud 08-11-2011, 20:48
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
oke, de uitslag 'klopt' dus volgens de lijstjes. 5 stemmen op Dabo en 4 op Queasy.
Als er toch een nepstem onder Dabo staat, moet die ook onder Queasy staan, anders werd het gelijkspel. niks bijzonders voor nu, maar meer voor later.
Hoeft niet. Eén wolf onder Daboman en de verrader die voor de wolf covert. Er kan makkelijk een wolf onder Daboman staan, en geen onder Queasy.
Zolang je niet weet waar de verrader staat, kun je zo'n conclusie niet trekken.

Momenteel zegt deze uitslag vrij weinig. Alleen drie wolven onder Daboman is onmogelijk.
Oud 08-11-2011, 21:02
Thomas.
Thomas. is offline
Tot nu toe is mijn theorie nog niet ontkracht
Oud 08-11-2011, 21:06
Nepnerd & Nerd
Nepnerd & Nerd is offline
Citaat:
Tot nu toe is mijn theorie nog niet ontkracht
Je bedoelt die briljante theorie waar Queasy verdacht is omdat ze uit lijfsbehoud haar stem wijzigde?
Oud 08-11-2011, 21:10
Nepnerd & Nerd
Je theorie ontkracht zichzelf omdat het nonsens is. Iedereen stemt uit lijfsbehoud, goed of slecht. Het zou alleen verdacht zijn als ze niet uit lijfsbehoud zou stemmen.
Oud 08-11-2011, 21:21
Verwijderd
Ik snap je theorie ook niet Thomas.

Citaat:
Het lijstje dan:

Spoiler
Meerdere mogelijkheden, maar meest logische lijkt me in rijtje Queasy 1 wolf, in rijtje Daboman 1 wolf en daarbuiten 1.

Waar we statistisch bijzonder weinig aan hebben overigens, want dan is het 1 op 4 kans, 1 op 4 kans 1 op 5 kans. Niet echt een handig aanknooppunt. Wellicht hebben we er later wat aan.

Wat me echt heel erg opvalt:
- Stemwijziging van Snoopy: geen reden om te switchen uit lijfsbehoud. Bovendien zou 4-4 op papier beter zijn dan de 5-4 van nu. Hebben we hier te maken met de verrader?
Oud 08-11-2011, 21:25
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik snap je theorie ook niet Thomas.
- Stemwijziging van Snoopy: geen reden om te switchen uit lijfsbehoud. Bovendien zou 4-4 op papier beter zijn dan de 5-4 van nu. Hebben we hier te maken met de verrader?
Snoopy was de laatste om haar stem te wijzigen. Als zij verrader was, had ze dan niet beter stiekem kunnen stemmen om een wolf te coveren?

Edit: wat ik bedoel is: ik zie niet helemaal in hoe het openlijk wijzigen in dit geval een verraders-actie is.
Als zij niet geswitcht was, was het gelijkspel geweest. Was dat er niet uitgekomen (vanwege een wolf) dan had ze die ook stiekem kunnen coveren, ipv openlijk. Ze had als verrader dus niet openlijk hoeven switchen en de aandacht op zichzelf hoeven leggen.

Edit: laatste toevoeging: een 4-4 gelijkspel geeft alleen extra informatie als die uitslag niet klopt. Zolang die wel klopt, heb je er weinig aan.
Oud 08-11-2011, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Snoopy was de laatste om haar stem te wijzigen. Als zij verrader was, had ze dan niet beter stiekem kunnen stemmen om een wolf te coveren?
Hm ja, je hebt gelijk, als verrader zou het een domme zet zijn.

Edit: ik snapte je post ook zonder je edit.
Oud 08-11-2011, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Edit: laatste toevoeging: een 4-4 gelijkspel geeft alleen extra informatie als die uitslag niet klopt. Zolang die wel klopt, heb je er weinig aan.
Klopt, maar naarmate de rondes vorderen zijn er steeds meer functies bekend en kun je hier zeker wat uit halen.
Oud 08-11-2011, 21:47
Verwijderd
Jullie gaan snel.

Jammer van daboman. En hij is idd de laatste spellen wel de pineut.
Oud 08-11-2011, 22:00
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Klopt, maar naarmate de rondes vorderen zijn er steeds meer functies bekend en kun je hier zeker wat uit halen.
Ooh, dat wel. Maar ik bedoelde dat het als verrader geen zin heeft om een 5-4 ipv 4-4 te maken. Zolang de uitslag klopt, geeft deze weinig informatie. Als de uitslag niet klopt, is die eerder informatief; of het nu 4-4 of 5-4 is.

Tenminste, naar mijn mening.
Oud 08-11-2011, 22:35
Röps
Röps is offline
Jammer Dabo.

Ik vraag me eigenlijk af of Chicka wel gestemd heeft. Wel iets om (later) rekening mee te houden voor het geval het niet zo is. "ik stem denk ik op Queasy" => Is dat ook gebeurd dan Chicka Little?
Oud 08-11-2011, 23:49
Daboman
Daboman is offline
Stelletje malloten, beetje mij eruit stemmen om nonsense redenen.

Misschien maar goed ook dat ik eruit lig though, volgende week heb ik het nogal druk. Uiteraard wens ik de geliefden veel succes.
Oud 09-11-2011, 05:21
snoopy
snoopy is offline
Balen van Daboman!

Eerst even reageren op post van sann:

Citaat:

Mag ik je erop wijzen dat ik al om half 9 's ochtends deze post deed:

Citaat:
Ik wil eigenlijk ook wel switchen naar Daboman (deels uit lijfsbehoud)?
Verder ben ik niet in de gelegenheid geweest om bij te lezen (ja, op m'n telefoon, maar dan is het dus wel lastig om echt overzicht te krijgen), dus heb ik me gewoon daaraan gehouden. Maar het is wel waar dat het niet gek veel zin gehad heeft.

Overigens ben ik het met je eens wat Chicka Little betreft. Ik vind het leuk als nieuwe mensen het spel gaan spelen, maar ik vind het irritant als ze niet de moeite nemen om de regels goed te kennen.
Ik hoop dat ze dat alsnog doet.

Daarnaast viel me een post van Saints op, waarin hij 3 namen noemde. Dat vind ik altijd opvallend: als iemand een even groot aantal namen noemt als er wolven zijn. In zijn geval waren dat LP, Macrador en ikzelf. Misschien niet zo slim van me om het te noemen dus, maar goed.

Verder vind ik Thomas' 'theorie' wel vaag. Ik snap eigenlijk niet eens wat ie bedoelt
Maar ik vind eigenlijk voor de noob-spelers domme opmerkingen minder verdacht dan opvallend intelligente opmerkingen.
Oud 09-11-2011, 05:37
Verwijderd
Citaat:
Jammer Dabo.

Ik vraag me eigenlijk af of Chicka wel gestemd heeft. Wel iets om (later) rekening mee te houden voor het geval het niet zo is. "ik stem denk ik op Queasy" => Is dat ook gebeurd dan Chicka Little?
ik snap je moet pm sturen en niet alleen hier posten, zo iets heb ik nu begrepen klopt dat??
Oud 09-11-2011, 05:47
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ik snap je moet pm sturen en niet alleen hier posten, zo iets heb ik nu begrepen klopt dat??
Lees. De. REGELS!

(en op z'n minst één oud spel!)

en het antwoord op je vraag is: ja.
Oud 09-11-2011, 05:51
Verwijderd
heb ik een paar keer gedaan.
Oud 09-11-2011, 05:52
snoopy
snoopy is offline
Nou, dan zou je toch moeten weten hoe je moet stemmen?

edit: heb het teruggelezen en het staat er echt héél duidelijk.

Dus er zijn twee mogelijkheden:
1) je hebt de regels niet gelezen maar wilt dit niet toegeven
2) je bent wederom geïnstrueerd: deze keer om je extra noob voor te doen zodat je niet verdacht bent
Oud 09-11-2011, 05:54
snoopy
snoopy is offline
En even voor de duidelijkheid van de stemlijstjes: je hebt dus gisteren géén pm gestuurd naar de Spelleider?
Oud 09-11-2011, 07:47
Furby Feeder
Furby Feeder is offline

pfft, het gaat inderdaad al weer vrij hard. gelukkig houdt saints zich nog een beetje in, anders hadden we al een #2 gehad en was het helemaal niet meer bij te lezen.

er vallen mij op dit moment nog geen spelers positief of negatief op, alleen de theorie van thomas raakt kant noch wal, maar dat schuif ik op dit moment volledig onder de noemer 'beginneling'

nogmaals voor degenen die denken dat het belangrijk is: posts mét hoofdletters komen van lorelei en posts zonder komen van ratio. een groot deel wordt door ons samen opgesteld.
Oud 09-11-2011, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Oud 09-11-2011, 11:45
Fantôme
Fantôme is offline
oke, chicka little gaat maar beter een wolf zijn, want ik ben heel erg geneigd haar eruit te stemmen de volgende ronde.
Chicka little: heb je nu een pm naar de spelleiders gestuurd met de tekst: "Ik stem op (naam)" en binnen de tijd?
Oud 09-11-2011, 11:54
Verwijderd
Ik neig ook naar Chicka Little ja, want ik vrees dat dit het spel gaat bederven, maar ik vrees ook dat ze niet slecht is, maar gewoon een n00b.
Oud 09-11-2011, 11:54
Fantôme
Fantôme is offline

Queasy

Nepnerd & Nerd6
Chicka Little13
Fantôme15
Daboman16

Daboman
.sann8
Geel10
Röps12
Queasy17
snoopy18

Nadat ik zeg op Queasy te stemmen en daboman daarin meegaat (logisch), wijzigt Queasy haar stem uit lijfsbehoud. Die is helemaal te volgen. Op dat moment is het op papier 4-4. Snoopy wijzigt alsnog. Ik vind haar reden wel oprecht overkomen. ze had namelijk die ochtend al gezegd wel te willen switchen, lijfsbehoud was voor haar niet echt nodig, maargoed, ik vond het wel handig dat ze zou switchen... Savonds kon ze alleen op haar telefoon een stem posten en heeft ze zich eraan gehouden. Helemaal logisch, maar ik hou het wel even in gedachten.
Wat nou als Snoopy alleen heeft gezegd haar stem te wijzigen naar Daboman, maar dit níet heeft gedaan? dan was het dus 4-4 geweest en ging Daboman toch dood. Dat zou openbaar maken dat er een valse stem onder Queasy zou staan. Dan zou het dus wél verradertactiek kunnen zijn om openlijk van stem te wisselen (maar dit dus niet te doen).

Ik zeg niet dat ze nu verrader is imo, maar wel een kandidaat.
Oud 09-11-2011, 11:56
snoopy
snoopy is offline
Maar ik bedoelde dus dat ik 's ochtends al op Daboman had gestemd, niet later pas. Alleen dat vond ik zelf niet helemaal duidelijk, vandaar mijn post. Die had ik dus beter kunnen laten zo
Oud 09-11-2011, 11:58
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Maar ik bedoelde dus dat ik 's ochtends al op Daboman had gestemd, niet later pas. Alleen dat vond ik zelf niet helemaal duidelijk, vandaar mijn post. Die had ik dus beter kunnen laten zo
ah okay ik zal nog even teruglezen.

[edit] dus toen je zei dat je eigenlijk ook wel wilde switchen naar Dabo, had je dat al gedaan en daarna heb je alleen nog e.e.a. gevolgd op je telefoon, maar niet op dat moment je stem nog doorgegeven? Want ik vatte een 'eigenlijk' op als dat je er nog over nadacht.[/edit]
Oud 09-11-2011, 12:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Verdorie, het loopt heel erg uit hier. Ben nooit voor 20.30 uur thuis, dus even mezelf opgesloten op de wc en via m'n telefoon

Ik heb dus op Daboman gestemd!
Snoopy,
door deze post dacht ik dus dat je om halfacht gisteravond op dabo stemde, vandaar.
Oud 09-11-2011, 12:20
snoopy
snoopy is offline
Ik snap heel goed dat je het zo opvatte hoor! Dat bedoelde ik ook met dat ik m'n post zelf niet duidelijk vond.

Maar ik heb 's ochtends dus gezegd dat ik ook wel op Daboman wilde stemmen. Een uurtje later ongeveer heb ik dat daadwerkelijk gedaan. Dat had ik nog even moeten zeggen, maar dat was ik vergeten. Daarom heb ik het 's avonds nog via m'n telefoon gedaan.

Snap je het nog?
Oud 09-11-2011, 12:36
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Zo. Ik ben terug van tentamen en moet m'n volgende tentamen gaan leren maar eerst even hier bijlezen en posten.

Ik vind dat er tot nu toe weinig duidelijk is. Er worden wel wat vage vermoedens heen en weer geslingerd maar ik zie nog niet direct een verdachte. Er vallen wel wat kleine dingetjes op zoals Chicka Little en Thomas die beiden met niet zulke doordachte uitspraken komen. Voor nu gooi ik het nog op nooberigheid maar die nooberigheid gaat hen wel de kop kosten als er in de komende 26 uur of zo niet veel boeiends gebeurt.

Ik vind de eerste rondes in het weerwolfspel altijd uiterst frustrerend omdat je zo ontzettend weinig kunt zeggen over wat mensen doen

Citaat:
[B]
Nadat ik zeg op Queasy te stemmen en daboman daarin meegaat (logisch), wijzigt Queasy haar stem uit lijfsbehoud. Die is helemaal te volgen. Op dat moment is het op papier 4-4. Snoopy wijzigt alsnog. Ik vind haar reden wel oprecht overkomen. ze had namelijk die ochtend al gezegd wel te willen switchen, lijfsbehoud was voor haar niet echt nodig, maargoed, ik vond het wel handig dat ze zou switchen... Savonds kon ze alleen op haar telefoon een stem posten en heeft ze zich eraan gehouden. Helemaal logisch, maar ik hou het wel even in gedachten.
Wat nou als Snoopy alleen heeft gezegd haar stem te wijzigen naar Daboman, maar dit níet heeft gedaan? dan was het dus 4-4 geweest en ging Daboman toch dood. Dat zou openbaar maken dat er een valse stem onder Queasy zou staan. Dan zou het dus wél verradertactiek kunnen zijn om openlijk van stem te wisselen (maar dit dus niet te doen).

Ik zeg niet dat ze nu verrader is imo, maar wel een kandidaat.
Hier wilde ik wel nog even op ingaan omdat ik je gedachtengang volgens mij niet helemaal volg.. dus ik ga 'm even uittypen om te kijken waar ik op uitkom, ok?

Queasy
Nepnerd & Nerd6
Chicka Little13
Fantôme15
Daboman16

Daboman
.sann8
Geel10
Röps12
Queasy17
snoopy18

Jij zegt: voordat Snoopy op dabo stemde was het op papier 4-4. Dat klopt. En dan zeg je.. stel nou dat Snoopy wél in het dabolijstje wilde staan maar niet gestemd heeft. Dan is het op papier 5-4. Dat klopt ook.
Dan komen we op: Waarom zou Snoopy dat willen? Dat zou ze willen omdat ze als verrader wist (Snoopy, ik zeg niet dat je de verrader bent, ik kijk alleen of deze theorie uberhaupt mogelijk is) dat er een valse stem onder Queasy staat waarvan ze niet wil dat deze duidelijk wordt. Dat kan nog kloppen. Overigens kan ze dan net zo goed wél op Dabo stemmen want dan zou het in echte stemmen 5-3 worden ipv 4-3, maar goed, dat terzijde.

Als deze situatie het geval is, dan zou er dus een valse stem onder Queasy moeten staan én dan zou Queasy wolf moeten zijn want anders had Snoopy als verrader beter kunnen blijven staan waar ze stond en stiekem de 'stem' van de wolf kunnen dekken en gelijkspel veroorzaken, toch? Maar als Queasy wolf is dan staat er dus óók een neppe stem in het daboman rijtje (namelijk die van Queasy) dus dan zouden er twee neppe stemmen in het Queasy rijtje moeten staan. Of vergis ik me nu? Edit: oh nee, ik vergis me. Er kan ook 1 neppe stem onder Queasy staan als Snoopy wel echt op Daboman heeft gestemd. Maar als er 1 neppe stem onder Queasy staat en 1 neppe stem onder Daboman dan is het voor Snoopy alleen maar logisch om toch nog op Daboman te stemmen als Queasy wolf is (want anders laat je het gewoon op gelijkspel aankomen). En dan nog zou het logischer zijn als ze dat in het geniep deed.

Mja, het is een theorie. En het zou kunnen dat je gelijk hebt maar ik vind het voor nu nog te vroeg om erin vast te bijten want er staan wel heel veel 'als'-en in de theorie.
Oud 09-11-2011, 12:41
Fantôme
Fantôme is offline
@ FF: ik zal ook wel de laatste zijn om Snoopy de volgende ronde op te hangen.
Ik poste het meer om als mogelijkheid in gedachten te houden, later in het spel.
En men kwam met de Snoopy als verrader theorie, maar die sneed geen hout. Dit was een optie waarin zij wél verrader had kunnen zijn.
Oud 09-11-2011, 12:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik snap heel goed dat je het zo opvatte hoor! Dat bedoelde ik ook met dat ik m'n post zelf niet duidelijk vond.

Maar ik heb 's ochtends dus gezegd dat ik ook wel op Daboman wilde stemmen. Een uurtje later ongeveer heb ik dat daadwerkelijk gedaan. Dat had ik nog even moeten zeggen, maar dat was ik vergeten. Daarom heb ik het 's avonds nog via m'n telefoon gedaan.

Snap je het nog?
ja ik volg je
Oud 09-11-2011, 12:43
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
@ FF: ik zal ook wel de laatste zijn om Snoopy de volgende ronde op te hangen.
Ik poste het meer om als mogelijkheid in gedachten te houden, later in het spel.
En men kwam met de Snoopy als verrader theorie, maar die sneed geen hout. Dit was een optie waarin zij wél verrader had kunnen zijn.
Ja, ik wil je ook zeker niet ontmoedigen om met theorieën te komen want zoals ik al zei: het is wel mogelijk en dan is het zeker goed om de theorie bij de hand te houden. Ik kijk alleen voor mezelf even hoe waarschijnlijk het is. En op dit moment is mijn conclusie dat er nogal veel voorwaarden aan deze situatie zitten. Maar mocht Queasy bijv wolf blijken te zijn, dan kunnen we direct deze theorie weer terughalen. En ach, zoals ik al zei: in het begin is er sowieso nog zo weinig duidelijk. Dan kun je maar beter maar vergezochte theorieën komen

Bovendien ben ik er in mijn post natuurlijk vanuit gegaan dat Snoopy logische verrader-keuzes zou maken. Maar misschien is Snoopy wel gewoon een onlogische verrader Maar ja.. dan kan opeens alles weer
Oud 09-11-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
En even voor de duidelijkheid van de stemlijstjes: je hebt dus gisteren géén pm gestuurd naar de Spelleider?
Ja. ik heb geen pm gestuurd.

Laatst gewijzigd op 09-11-2011 om 15:04.
Oud 09-11-2011, 15:02
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
schat, in dit spel is het belangrijk om zo duidelijk mogelijk te zijn over je stemgedrag, zodat we daar belangrijke informatie uit kunnen halen. als je dit niet doet maak je jezelf nogal verdacht.

bedoel je dus JA ik heb GEEN pm gestuurd (oftewel: je hebt niet gestemd gisteren) of JA ik heb WEL een pm gestuurd (oftewel je hebt wél gestemd gisteren)?
Oud 09-11-2011, 15:10
Nepnerd & Nerd
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja. ik heb geen pm gestuurd.
Dit, in combinatie met haar vreemde stem op Queasy, maakt Chicka Little wel erg verdacht in mijn ogen. Volgens mij gewoon een noobwolf die instructies krijgt. Ik vind dit bijna alsof ze zich indekt voor de toekomst: "Nee, ik ben geen wolf, ik had gewoon niet gestemd."

Ook vind ik Thomas. nog steeds vreemd. Dat gehamer op Queasy staat me tegen.

Aangezien zij allebei nieuwe spelers zijn is er natuurlijk een kans dat het gewoon hun onervarenheid is, maar het valt me toch wel erg op.

Verder maar eens even de eetronde afwachten. Oh en het uiteindelijke lijstje van de eerste hangronde:

Spoiler

Heeft trouwens verder wel iedereen gestemd?
Oud 09-11-2011, 15:24
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Hmz, wel jammer want nu kunnen we ook in de toekomst waarschijnlijk niet zo heel veel opmaken uit dit lijstje. Door stemwijzigingen en mensen die vergaten te stemmen hebben we nu een handjevol losse stemmen, 3 op queasy en 5 op daboman. Met dabo eruit is dat voorlopig niet erg informatief.
Oud 09-11-2011, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Ik neig ook naar Chicka Little ja, want ik vrees dat dit het spel gaat bederven, maar ik vrees ook dat ze niet slecht is, maar gewoon een n00b.
nou bedankt, ik snap er gewoon even niks mer van.
Oud 09-11-2011, 15:36
Nepnerd & Nerd
Citaat:
nou bedankt, ik snap er gewoon even niks mer van.
En dat is dus moeilijk te geloven aangezien het zo'n moeilijk concept niet is, namelijk: Stemmen = PM sturen naar de Spelleider.

Plus, je geeft hier:
Citaat:
zelfs aan dat je de spelregels een paar keer hebt doorgelezen én oude spellen hebt doorgenomen. Hoe kun je zoiets simpels dan niet begrijpen? Of komt dat je op dit moment gewoon goed uit?
Oud 09-11-2011, 15:38
Verwijderd
Citaat:
En dat is dus moeilijk te geloven aangezien het zo'n moeilijk concept niet is, namelijk: Stemmen = PM sturen naar de Spelleider.

Plus, je geeft hier:

zelfs aan dat je de spelregels een paar keer hebt doorgelezen én oude spellen hebt doorgenomen. Hoe kun je zoiets simpels dan niet begrijpen? Of komt dat je op dit moment gewoon goed uit?
Dat heb ik serieus ja.
nee ook, want gister is iets vervelends gebeurd en mn pc was even tijdelijk dood.
en ik zal wel weer er te blond voor zijn.
Oud 09-11-2011, 15:48
Fantôme
Fantôme is offline
@ Chicka Little:

Vanavond is het eetronde. Dus tenzij je wolf, tovenaar of ziener bent hoef je vanavond niks te doen.
Morgen is opnieuw een hangronde. Hierbij geeft iedereen aan de Spelleider door op wie hij stemt. Verder is het handig om in het topic te vertellen op wie je stemt (en graag met beargumentatie). Dit is ook handig als je niet mag stemmen (bijv. omdat je wolf bent) om de schijn op te houden dat je wel een stem hebt (wolven hebben dus géén stem). Verder kun je het spel manipuleren door bijv. te zeggen dat je op Queasy stemt, maar ondertussen op iemand anders te stemmen. als je echter aan de kant van de dorpelingen staat is het meestal handiger om gewoon eerlijk te zijn over je stem.
Je stem telt alleen mee als je voor 20.30 uur op dagen van de hangronde een privebericht naar de spelleiders hebt gestuurd. dit doe je door als ontvanger van je pm 'Spelleider' in te voeren en in het bericht te vermelden op wie je stemt.

zo duidelijk?
Oud 09-11-2011, 15:51
Verwijderd
Citaat:
@ Chicka Little:

Vanavond is het eetronde. Dus tenzij je wolf, tovenaar of ziener bent hoef je vanavond niks te doen.
Morgen is opnieuw een hangronde. Hierbij geeft iedereen aan de Spelleider door op wie hij stemt. Verder is het handig om in het topic te vertellen op wie je stemt (en graag met beargumentatie). Dit is ook handig als je niet mag stemmen (bijv. omdat je wolf bent) om de schijn op te houden dat je wel een stem hebt (wolven hebben dus géén stem). Verder kun je het spel manipuleren door bijv. te zeggen dat je op Queasy stemt, maar ondertussen op iemand anders te stemmen. als je echter aan de kant van de dorpelingen staat is het meestal handiger om gewoon eerlijk te zijn over je stem.
Je stem telt alleen mee als je voor 20.30 uur op dagen van de hangronde een privebericht naar de spelleiders hebt gestuurd. dit doe je door als ontvanger van je pm 'Spelleider' in te voeren en in het bericht te vermelden op wie je stemt.

zo duidelijk?
duidelijkheid eindelijk.
Oud 09-11-2011, 15:53
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
duidelijkheid eindelijk.
mooi zo.
dan nu dus stoppen met voor verwarring zorgen hier
Oud 09-11-2011, 15:59
Verwijderd
I will
Oud 09-11-2011, 19:15
Macrador
Macrador is offline
Ik kan even niet zo veel meeposten druk en zo. Ik lees natuurlijk alles om te kunnen volgen.
Oud 09-11-2011, 19:40
VeGs
VeGs is offline
Nou, bijgelezen én tijd om te posten:

Wie me enigzins negatief opgevallen is, is Rops. Vanwege die opmerking of Chicka Little wel gestemd zou hebben. Nou komt het vaker voor dat beginners niet stemmen, maar als de uitslag klopt, sta je daar vaak niet bij stil. Als de uitslag níet klopt, ga je pas op zoek naar dergelijke verklaringen.
Als wolf was ik vorig spel ook continu op zoek naar redenenen om standen te verklaren, alleen kon dat niet openlijk. De uitslag klopte namelijk op het eerste gezicht.
Het feit dat Rops goed voorspelt heeft dat CL niet gestemd heeft, kan op voorkennis duiden.

Stel dat er een wolf onder Daboman staat en geen onder Queasy: dan had het gelijkspel moeten zijn, tenzij de verrader heeft gecoverd. Hij kan zelf die verrader zijn, die niet snapt hoe het heeft kunnen gebeuren.
Of er staan twee wolven onder Daboman en geen onder Queasy. Dan kan die uitslag alleen verklaard worden door de verrader plús een missende stem.
Wolf is dan iig Rops. Tweede zou dan wel eens Queasy kunnen zijn. Rops ging mee op Daboman om hem er uit te werken => meer spelers op onschuldige Daboman.
Als er later meer mensen voor Queasy gaan, moet ze uit zelfbehoud mee gaan. Dan staan er twee wolven. Queasy leek opnieuw niet heel enthousiast om mee te gaan op Daboman; er moest eerst naar gevraagd worden. Als daar al een wolf staat, is dat verklaarbaar.
Is Queasy wolf, dan verwacht je ook geen verrader onder haar, die stiekem Daboman stemt, want voor alle spelers is het moment om voor haar te kiezen onlogisch.

En ik weet ook niet zo goed wat ik van Fantome moet denken. Ze beweerde dat als er een wolf in het ene rijtje staat, er dús een wolf in het andere rijtje zit. Dat truukje probeerde ik ook uit te halen als wolf/verrader: wordt er dan een wolf gevonden, dan gaat de aandacht daarna uit naar het verkeerde (onschuldige) rijtje.
Oud 09-11-2011, 20:25
Röps
Röps is offline
Citaat:
Nou, bijgelezen én tijd om te posten:

Wie me enigzins negatief opgevallen is, is Rops. Vanwege die opmerking of Chicka Little wel gestemd zou hebben. Nou komt het vaker voor dat beginners niet stemmen, maar als de uitslag klopt, sta je daar vaak niet bij stil. Als de uitslag níet klopt, ga je pas op zoek naar dergelijke verklaringen.
Als wolf was ik vorig spel ook continu op zoek naar redenenen om standen te verklaren, alleen kon dat niet openlijk. De uitslag klopte namelijk op het eerste gezicht.
Het feit dat Rops goed voorspelt heeft dat CL niet gestemd heeft, kan op voorkennis duiden.
Heb je die post van CL uberhaupt gelezen? Er staat niet eens in dat ze stemt, en dat viel me op toen ie voor de 4e keer ofzo gequote werd. Het heeft niets met de uitslag of met het 'goed voorspellen' van haar niet-stem te maken, gewoon met lezen van wat ze gepost had.
Oud 09-11-2011, 20:25
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
duidelijkheid eindelijk.
het duurde bij mij eerst ook even voordat ik het snapte
Oud 09-11-2011, 21:33
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Zouden de wolven en de spelleider in slaap gevallen zijn?

Regels voor berichten