Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik snap je theorie ook niet Thomas.
Citaat:
Waar we statistisch bijzonder weinig aan hebben overigens, want dan is het 1 op 4 kans, 1 op 4 kans 1 op 5 kans. Niet echt een handig aanknooppunt. Wellicht hebben we er later wat aan. Wat me echt heel erg opvalt: - Stemwijziging van Snoopy: geen reden om te switchen uit lijfsbehoud. Bovendien zou 4-4 op papier beter zijn dan de 5-4 van nu. Hebben we hier te maken met de verrader? |
![]() |
||
Citaat:
Edit: wat ik bedoel is: ik zie niet helemaal in hoe het openlijk wijzigen in dit geval een verraders-actie is. Als zij niet geswitcht was, was het gelijkspel geweest. Was dat er niet uitgekomen (vanwege een wolf) dan had ze die ook stiekem kunnen coveren, ipv openlijk. Ze had als verrader dus niet openlijk hoeven switchen en de aandacht op zichzelf hoeven leggen. Edit: laatste toevoeging: een 4-4 gelijkspel geeft alleen extra informatie als die uitslag niet klopt. Zolang die wel klopt, heb je er weinig aan. |
![]() |
||
Citaat:
Tenminste, naar mijn mening. ![]() |
![]() |
|||
Balen van Daboman!
![]() Eerst even reageren op post van sann: Citaat:
Citaat:
Overigens ben ik het met je eens wat Chicka Little betreft. Ik vind het leuk als nieuwe mensen het spel gaan spelen, maar ik vind het irritant als ze niet de moeite nemen om de regels goed te kennen. Ik hoop dat ze dat alsnog doet. Daarnaast viel me een post van Saints op, waarin hij 3 namen noemde. Dat vind ik altijd opvallend: als iemand een even groot aantal namen noemt als er wolven zijn. In zijn geval waren dat LP, Macrador en ikzelf. Misschien niet zo slim van me om het te noemen dus, maar goed. Verder vind ik Thomas' 'theorie' wel vaag. Ik snap eigenlijk niet eens wat ie bedoelt ![]() Maar ik vind eigenlijk voor de noob-spelers domme opmerkingen minder verdacht dan opvallend intelligente opmerkingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nou, dan zou je toch moeten weten hoe je moet stemmen?
edit: heb het teruggelezen en het staat er echt héél duidelijk. Dus er zijn twee mogelijkheden: 1) je hebt de regels niet gelezen maar wilt dit niet toegeven 2) je bent wederom geïnstrueerd: deze keer om je extra noob voor te doen zodat je niet verdacht bent
|
![]() pfft, het gaat inderdaad al weer vrij hard. gelukkig houdt saints zich nog een beetje in, anders hadden we al een #2 gehad en was het helemaal niet meer bij te lezen. er vallen mij op dit moment nog geen spelers positief of negatief op, alleen de theorie van thomas raakt kant noch wal, maar dat schuif ik op dit moment volledig onder de noemer 'beginneling' ![]() nogmaals voor degenen die denken dat het belangrijk is: posts mét hoofdletters komen van lorelei en posts zonder komen van ratio. een groot deel wordt door ons samen opgesteld. ![]()
|
Queasy Nepnerd & Nerd6 Chicka Little13 Fantôme15 Daboman16 Daboman .sann8 Geel10 Röps12 Queasy17 snoopy18 Nadat ik zeg op Queasy te stemmen en daboman daarin meegaat (logisch), wijzigt Queasy haar stem uit lijfsbehoud. Die is helemaal te volgen. Op dat moment is het op papier 4-4. Snoopy wijzigt alsnog. Ik vind haar reden wel oprecht overkomen. ze had namelijk die ochtend al gezegd wel te willen switchen, lijfsbehoud was voor haar niet echt nodig, maargoed, ik vond het wel handig dat ze zou switchen... Savonds kon ze alleen op haar telefoon een stem posten en heeft ze zich eraan gehouden. Helemaal logisch, maar ik hou het wel even in gedachten. Wat nou als Snoopy alleen heeft gezegd haar stem te wijzigen naar Daboman, maar dit níet heeft gedaan? dan was het dus 4-4 geweest en ging Daboman toch dood. Dat zou openbaar maken dat er een valse stem onder Queasy zou staan. Dan zou het dus wél verradertactiek kunnen zijn om openlijk van stem te wisselen (maar dit dus niet te doen). Ik zeg niet dat ze nu verrader is imo, maar wel een kandidaat.
||
Citaat:
![]() [edit] dus toen je zei dat je eigenlijk ook wel wilde switchen naar Dabo, had je dat al gedaan en daarna heb je alleen nog e.e.a. gevolgd op je telefoon, maar niet op dat moment je stem nog doorgegeven? Want ik vatte een 'eigenlijk' op als dat je er nog over nadacht.[/edit]
||
Citaat:
door deze post dacht ik dus dat je om halfacht gisteravond op dabo stemde, vandaar.
|
Ik snap heel goed dat je het zo opvatte hoor! Dat bedoelde ik ook met dat ik m'n post zelf niet duidelijk vond.
Maar ik heb 's ochtends dus gezegd dat ik ook wel op Daboman wilde stemmen. Een uurtje later ongeveer heb ik dat daadwerkelijk gedaan. Dat had ik nog even moeten zeggen, maar dat was ik vergeten. Daarom heb ik het 's avonds nog via m'n telefoon gedaan. Snap je het nog? ![]()
||
Zo. Ik ben terug van tentamen en moet m'n volgende tentamen gaan leren maar eerst even hier bijlezen en posten.
Ik vind dat er tot nu toe weinig duidelijk is. Er worden wel wat vage vermoedens heen en weer geslingerd maar ik zie nog niet direct een verdachte. Er vallen wel wat kleine dingetjes op zoals Chicka Little en Thomas die beiden met niet zulke doordachte uitspraken komen. Voor nu gooi ik het nog op nooberigheid maar die nooberigheid gaat hen wel de kop kosten als er in de komende 26 uur of zo niet veel boeiends gebeurt. Ik vind de eerste rondes in het weerwolfspel altijd uiterst frustrerend omdat je zo ontzettend weinig kunt zeggen over wat mensen doen ![]() ![]() Citaat:
Queasy Nepnerd & Nerd6 Chicka Little13 Fantôme15 Daboman16 Daboman .sann8 Geel10 Röps12 Queasy17 snoopy18 Jij zegt: voordat Snoopy op dabo stemde was het op papier 4-4. Dat klopt. En dan zeg je.. stel nou dat Snoopy wél in het dabolijstje wilde staan maar niet gestemd heeft. Dan is het op papier 5-4. Dat klopt ook. Dan komen we op: Waarom zou Snoopy dat willen? Dat zou ze willen omdat ze als verrader wist (Snoopy, ik zeg niet dat je de verrader bent, ik kijk alleen of deze theorie uberhaupt mogelijk is) dat er een valse stem onder Queasy staat waarvan ze niet wil dat deze duidelijk wordt. Dat kan nog kloppen. Overigens kan ze dan net zo goed wél op Dabo stemmen want dan zou het in echte stemmen 5-3 worden ipv 4-3, maar goed, dat terzijde. Als deze situatie het geval is, dan zou er dus een valse stem onder Queasy moeten staan én dan zou Queasy wolf moeten zijn want anders had Snoopy als verrader beter kunnen blijven staan waar ze stond en stiekem de 'stem' van de wolf kunnen dekken en gelijkspel veroorzaken, toch? Maar als Queasy wolf is dan staat er dus óók een neppe stem in het daboman rijtje (namelijk die van Queasy) dus dan zouden er twee neppe stemmen in het Queasy rijtje moeten staan. Of vergis ik me nu? Edit: oh nee, ik vergis me. Er kan ook 1 neppe stem onder Queasy staan als Snoopy wel echt op Daboman heeft gestemd. Maar als er 1 neppe stem onder Queasy staat en 1 neppe stem onder Daboman dan is het voor Snoopy alleen maar logisch om toch nog op Daboman te stemmen als Queasy wolf is (want anders laat je het gewoon op gelijkspel aankomen). En dan nog zou het logischer zijn als ze dat in het geniep deed. Mja, het is een theorie. En het zou kunnen dat je gelijk hebt maar ik vind het voor nu nog te vroeg om erin vast te bijten want er staan wel heel veel 'als'-en in de theorie.
|
@ FF: ik zal ook wel de laatste zijn om Snoopy de volgende ronde op te hangen.
Ik poste het meer om als mogelijkheid in gedachten te houden, later in het spel. En men kwam met de Snoopy als verrader theorie, maar die sneed geen hout. Dit was een optie waarin zij wél verrader had kunnen zijn.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Bovendien ben ik er in mijn post natuurlijk vanuit gegaan dat Snoopy logische verrader-keuzes zou maken. Maar misschien is Snoopy wel gewoon een onlogische verrader ![]() ![]()
|
schat, in dit spel is het belangrijk om zo duidelijk mogelijk te zijn over je stemgedrag, zodat we daar belangrijke informatie uit kunnen halen. als je dit niet doet maak je jezelf nogal verdacht.
bedoel je dus JA ik heb GEEN pm gestuurd (oftewel: je hebt niet gestemd gisteren) of JA ik heb WEL een pm gestuurd (oftewel je hebt wél gestemd gisteren)?
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook vind ik Thomas. nog steeds vreemd. Dat gehamer op Queasy staat me tegen. Aangezien zij allebei nieuwe spelers zijn is er natuurlijk een kans dat het gewoon hun onervarenheid is, maar het valt me toch wel erg op. Verder maar eens even de eetronde afwachten. Oh en het uiteindelijke lijstje van de eerste hangronde:
Spoiler
Heeft trouwens verder wel iedereen gestemd?
|
Hmz, wel jammer want nu kunnen we ook in de toekomst waarschijnlijk niet zo heel veel opmaken uit dit lijstje. Door stemwijzigingen en mensen die vergaten te stemmen hebben we nu een handjevol losse stemmen, 3 op queasy en 5 op daboman. Met dabo eruit is dat voorlopig niet erg informatief.
![]()
|||
Citaat:
Plus, je geeft hier: Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
nee ook, want gister is iets vervelends gebeurd en mn pc was even tijdelijk dood. en ik zal wel weer er te blond voor zijn. |
![]() |
|
@ Chicka Little:
Vanavond is het eetronde. Dus tenzij je wolf, tovenaar of ziener bent hoef je vanavond niks te doen. Morgen is opnieuw een hangronde. Hierbij geeft iedereen aan de Spelleider door op wie hij stemt. Verder is het handig om in het topic te vertellen op wie je stemt (en graag met beargumentatie). Dit is ook handig als je niet mag stemmen (bijv. omdat je wolf bent) om de schijn op te houden dat je wel een stem hebt (wolven hebben dus géén stem). Verder kun je het spel manipuleren door bijv. te zeggen dat je op Queasy stemt, maar ondertussen op iemand anders te stemmen. als je echter aan de kant van de dorpelingen staat is het meestal handiger om gewoon eerlijk te zijn over je stem. Je stem telt alleen mee als je voor 20.30 uur op dagen van de hangronde een privebericht naar de spelleiders hebt gestuurd. dit doe je door als ontvanger van je pm 'Spelleider' in te voeren en in het bericht te vermelden op wie je stemt. zo duidelijk?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Nou, bijgelezen én tijd om te posten:
Wie me enigzins negatief opgevallen is, is Rops. Vanwege die opmerking of Chicka Little wel gestemd zou hebben. Nou komt het vaker voor dat beginners niet stemmen, maar als de uitslag klopt, sta je daar vaak niet bij stil. Als de uitslag níet klopt, ga je pas op zoek naar dergelijke verklaringen. Als wolf was ik vorig spel ook continu op zoek naar redenenen om standen te verklaren, alleen kon dat niet openlijk. De uitslag klopte namelijk op het eerste gezicht. Het feit dat Rops goed voorspelt heeft dat CL niet gestemd heeft, kan op voorkennis duiden. Stel dat er een wolf onder Daboman staat en geen onder Queasy: dan had het gelijkspel moeten zijn, tenzij de verrader heeft gecoverd. Hij kan zelf die verrader zijn, die niet snapt hoe het heeft kunnen gebeuren. Of er staan twee wolven onder Daboman en geen onder Queasy. Dan kan die uitslag alleen verklaard worden door de verrader plús een missende stem. Wolf is dan iig Rops. Tweede zou dan wel eens Queasy kunnen zijn. Rops ging mee op Daboman om hem er uit te werken => meer spelers op onschuldige Daboman. Als er later meer mensen voor Queasy gaan, moet ze uit zelfbehoud mee gaan. Dan staan er twee wolven. Queasy leek opnieuw niet heel enthousiast om mee te gaan op Daboman; er moest eerst naar gevraagd worden. Als daar al een wolf staat, is dat verklaarbaar. Is Queasy wolf, dan verwacht je ook geen verrader onder haar, die stiekem Daboman stemt, want voor alle spelers is het moment om voor haar te kiezen onlogisch. En ik weet ook niet zo goed wat ik van Fantome moet denken. Ze beweerde dat als er een wolf in het ene rijtje staat, er dús een wolf in het andere rijtje zit. Dat truukje probeerde ik ook uit te halen als wolf/verrader: wordt er dan een wolf gevonden, dan gaat de aandacht daarna uit naar het verkeerde (onschuldige) rijtje. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Vowel | 220 | 30-11-2011 21:15 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 Napraten / discussie regels? snoopy | 176 | 19-11-2011 11:48 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 deel 2 Spelleider | 501 | 16-11-2011 23:16 | |
De Kantine |
DK-Meet #5 Cherry Springs | 500 | 07-08-2007 21:09 |