Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Als we het hebben over geliefden... Als ik cupido was zou ik twee spelers nemen die elkaar normaal niet al te veel in de weg zitten, ervaren spelers zijn (en ook wel eens het einde van het spel halen) en goed mensen mee kunnen krijgen. Dit laatste vooral voor één van de geliefden. Er kan wel één stillere geliefde zijn en één die de boel manipuleert. Dat zou ik doen dan he, als cupido.
Mensen die ikzelf evt. geliefde zou maken zijn: Sann, VeGs, Snoopy, Saints, Rups of Geel. Nu weet ik dat Daboman er vorig (of het spel daarvoor??) weerwolfspel uitvloog en daar ontzettend van baalde. Ik denk dat Daboman wel mensen geliefde zou maken die hij het ook nog min of meer 'gunt' dus ik ga dat topic nog even terugkijken... [edit] het was spel #87 dat daboman zo gefrustreerd werd, maar niet omdat hij er uit ging (dat was redelijk op het einde) maar omdat hij zich steeds moest verdedigen. VeGs was iig iemand die dat spel héél goed manipuleerde, maar die wel Daboman steeds verdacht maakte. [/edit] Als ik kijk naar het rijtje hierboven zou ik toch Sann (omdat ze meesterlijk manipuleren kan) en/of VeGs (hetzelfde verhaal) en/of Saints (idem) geliefde maken en dan samen met Rups, Snoopy of Geel die ook goede spelers zijn maar iets meer op de achtergrond aanwezig. Ik reken mezelf niet mee omdat ik weet dat ik geen geliefde ben, maar dat gaat natuurlijk niet op voor jullie. Omdat ik Saints niet fijn vindt dit spel, hij blijft me maar onderuit halen, wil ik op hem stemmen in de hoop dat hij ook geliefde is.
Laatst gewijzigd op 11-11-2011 om 18:25. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik was nog aan het nadenken wat ik van Fantome moet vinden. Als ze werkelijk ziener is, is dit wel de allerdomste actie die ze uit kan halen. Geen enkele wolf is nu zo stom om haar te eten met de leerling er in. Het enige wat de wolven hoeven doen, is wachten tot de leerling of verrader dood gaat, en dan is ze alsnog dead meat. En tot die tijd weet niemand of ze te vertrouwen is. Had ze daarentegen haar theorie subtieler gegeven, dan was na haar dood de leerling ziener geworden, en was er naar haar theorie gekeken. Is ze werkelijk ziener, dan is dit een heel onlogische manier van spelen en naait ze ons behoorlijk. Het komt naar mijn mening niet overeen met hoe ze normaal als ervaren speler speelt. Dus ik weet niet of ik het moet geloven... Maar wat dan wel.... Kat in het nauw die probeert zo te overleven? Dan is het verdomt slim aangepakt. Hoe dan ook: wolf lijkt me sterk. Dan wist ze dat ze niet dood zou gaan; dan zet ze zichzelf wel erg in de spotlights. Verder: gelijkspel bleek te kloppen. Dus opnieuw weinig informatie uit te halen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je blijft raar spelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik ga als ik bijna gehangen wordt zoveel mogelijk ''ik zie'' posten. Ik vind het eerder een kan in het nauw actie dan de waarheid. Want ook 0,0 theorie. Nu ga ik bierdrinken ![]() |
![]() |
|
Oh dokter!
Meneer Röps zat aan de keukentafel te treuren om de tragische dood van Queasy. VeGs dartelde vrolijk rond het huis, misschien kon zij nu eindelijk een kans krijgen om Geel te strikken. Fantôme had echter nergens last van. Ze had geen speciale band met Queasy, en het kon haar niet schelen hoe het verder ging met Geel. Meneer Röps, tsja, daar had ze weliswaar een band mee, en ze vond het wel erg vervelend om hem zo te zien. Maar binnen een paar dagen kreeg Fantôme last van hoofd. Veel, veel hoofdpijn. Zo erg, dat ze er duizelig van kon worden en hele dagen in bed lag. Na een aantal dagen werd meneer Röps ongerust, en sleepte haar mee naar de huisarts. Die had eigenlijk ook geen verklaring, maar vond de situatie wel zorgwekkend genoeg om haar direct door te sturen naar het ziekenhuis. Fantôme stond in de hal van het ziekenhuis, en alles draaide. Werkelijk niets stond meer op zijn plek, Ze wou wat zeggen, maar er kwam alleen gebrabbel uit haar mond. Bezorgd keek een oudere vrouw haar aan. 'Gaat het wel liefje?' Fantôme kon nog steeds niet zeggen. Alles draaide heviger en heviger. Fantôme viel voor de ogen van meneer Röps op de grond om niet meer op te staan. Zij was gestorven aan een onbekende ziekte. Eetronde 2 1. .Sann 2. Macrador 3. Fantôme - Ziener 4. Daboman - Cupido 5. Uice 6. Thomas. 7. VeGs 8. Snoopy 9. Saints 10. Röps 11. Nepnerd & Nerd 12. Chicka Little – Dorpeling 13. Little Phoebe - Dorpeling 14. Furby Feeder 15. Geel Blauw = opgehangen Rood = opgegeten De wolven aten Fantôme! Zij was de ziener. De dorpelingen hebben tot morgenavond 20.30 om wraak te nemen.
|
Kut van de ziener, goed dat we de leerling aan onze kant hebben.
![]() ![]() Hangronde 3. Saints Furby Feeder1 Nepnerd & Nerd2 Geel3 snoopy4 Macrador6 Röps7 Geel Thomas.5 Niet gestemd .sann Uice VeGs Saints Edit: Furby en Feeder waren ons voor. ![]()
Laatst gewijzigd op 12-11-2011 om 00:43. |
![]() |
|
Kut van Fantôme
![]() Ok, Saints hangt morgen ![]() En, ik vraag me af wat het betekent dat Saints Quice zo erg verdedigde. Dacht Saints dat zij/hij een goede functie had en wilde hij haar/hem daarom verdedigen - in de hoop dat we Quice zouden ophangen als eenmaal bekend werd dat Saints slecht was? Eerlijk gezegd denk ik dat Saints op een onbeholpen manier (in zijn ogen reverse psychology gebruikend) het voor elkaar te krijgen dat we zouden denken dat Quice goed is (omdat Saints dus slecht is en hij verdedigt haar). Daarom neig ik te denken dat Quice ook een slechte functie heeft. Verder zitten Furby Feeder me niet helemaal lekker. Ik weet niet precies wat het is, maar ik heb het gevoel dat ze een beetje een act opvoeren. Later hopelijk meer uitleg - als het voor mezelf wat duidelijker is.
||
Citaat:
![]()
|
Oh, dat is wel oké eigenlijk. Nu staat de leerling aan onze kant
![]() Het lijkt me logisch om op Saints te stemmen. Ik vraag me wel af of we niet meer aan het stemlijstje hebben als we niet allemaal op Saints gaan. Maar ik zie eigenlijk niet in op wie ik anders zou willen stemmen en we kunnen het niet riskeren dat het weer gelijkspel wordt. Ik deel overigens Geel z'n gevoel over Furby Feeder. Ik houd hen in de gaten.
||
Citaat:
|
Thomas, wat ben je nu allemaal aan het doen? Waarom zou je in godsnaam op Queasy/Uice stemmen? Het enige dat ze deed was haar stem wijzigen uit lijfsbehoud. Dit is helemaal niets verdachts, want iedereen had hetzelfde gedaan in haar situatie. Better yet, iemand die niet uit lijfsbehoud stemt is juist verdacht.
||
Citaat:
|
Oh, je bedoelt dat .sann en Geel twee keer in het verkeerde rijtje hebben gestaan? Dat klopt inderdaad, maar je weet ook dat dat niet het enige is waarop je moet letten, toch? Waarom kies je voor Geel? Wat heeft hij gezegd dat hem voor jou meer verdacht maakt dan .sann?
||||
Citaat:
Citaat:
dit is natuurlijk niet zo erg, maar Citaat:
|
Thomas., prima dat je op mij stemt - want hopelijk voor mij zul jij de enige zijn - maar dan moet je wel met juiste argumenten komen. Niemand die op CL stemde dacht dat zij een wolf was, enkel dat ze een slechte functie had. Ik was de enige die dacht dat ze wolf was. Mijn verdenking heeft dus niemand over gehaald - want dat was ook niet mijn bedoeling. Als dat wel mijn bedoeling geweest zou zijn, dan had ik wel andere taal gebruikt.
||
Citaat:
![]() Edit: Ik ben ook helemaal voor variatie in de lijstjes, hoor, maar ik vind het gewoon vreemd dat je daar overheen hebt gelezen.
||
Citaat:
![]() maar er zijn meer wolven (toch?), dus ik blijf bij mijn besluit ![]() waarschijnlijk gaat saints er deze keer toch uit, dus dan zien we wel verder edit: Het staat er ook heel klein, en ik heb alles een beetje globaal gelezen
|
Er zijn meer wolven, ja. Drie, to be exact. Maar het weerwolfspel "een beetje globaal lezen" is natuurlijk helemaal niet verstandig. Als je zeer duidelijke hints van de ziener al mist, wie weet wat je dan nog meer mist..
En klopt: Saints gaat er toch uit en variatie is altijd wel gewenst.
|
Verwijderd
|
Let alsjeblieft een beetje op Thomas. Globaal lezen is in het weerwolfspel niet genoeg want niemand gaat zeggen OH HOI GLOBALE LEZER IK BEN EEN WOLF, je zult het echt moeten zoeken in de subtielere hints.
OT: zonde van Fantome, goede speler, dus goede ziener. Zonde. @Saints (al hoef ik me tegen jou niet meer bepaald te verdedigen he? ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat Thomas gewoon nog wat moet leren niet? Als hij natuurlijk lang zo blijft doorgaan wordt het raar, maar nu kan ik het ergens nog begrijpen.
Maar bij VeGs krijg ik een serieuze verradersvibe door wat ze over Fantome schreef zoals Geel zei. Maar Saints vindt ik nog net dat tikkeltje verdachter dus ik stem op Saints.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik probeer echt mijn best te doen en Thomas. te begrijpen, maar zijn laksheid wordt mij langzamerhand wel iets te gortig. Om maar eens een lekker zinnetje erin te gooien
![]()
||
Jammer Fantôme, maar fijn van de leerling en hopelijk heeft dit in ieder geval een wolf opgeleverd.
Aparte move van de wolven wel, maar ik zie eigenlijk niet echt wat er verdacht is aan VeGs' post. Het is laat dus misschien mis ik iets. Verder vind ik het wel fijn dat Thomas. in ieder geval probeert theorieën te posten en probeert een bijdrage te leveren. Dat heb ik nog nooit van hem gezien en hij doet een poging, dus ![]() Citaat:
![]() Ik stem ook op Saints, zijn aanval op mij was ook al zo raar; tot zondag avond ben ik weinig online overigens (alleen op telefoon maar dat post vervelend). |
![]() |
|||
Citaat:
In deze post: Citaat:
Dus ja, wel even in gedachten houden.
|
Verwijderd
|
Hoogstwaarschijnlijk mijn laatste post. (ik kom net terug van op stap dus ik maybe wat onzorgvuldigheid.)
Prima, ik kan mij niet meer verdedigen, jammer gespeeld zo fantome alhoewel ik het ook zo had gaan. Spelleider maakt de beslissingen. Ik heb altijd oprecht naar de wolven gezocht en na mijn bekendheid van mijn functie houd sann., rups en nepnerd/macrador in de gaten. En vertrouw dus een beetje op mijn ervaring. Macrador of snoopy, een van die 2 is gered door de bad guys eerste ronde. Daarnaast vertrouw ik sann. niet en rups. Na dit ww-spel gaan we in discussie over de ziener. Trusten en ik ga morgen paintballen ![]() |
![]() |
|
Ik heb ergens een beetje het gevoel alsof we erin geluisd worden mbt Saints. Ik zou niet weten hoe, want Fantome bleek wel degelijk de ziener te zijn. Het lijkt dus ook heel dom om op iemand anders te stemmen, maar ik heb een beetje een raar gevoel erbij.
Ik weet nog niet of ik vandaag (veel) online kan zijn. Ik stem dus alvast. Toch op Saints. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat iets meer verdeeldheid nuttig kan zijn voor later. Als ik dus vanmiddag/vanavond nog online ben en zie dat er mensen op iemand anders stemmen dan wijzig ik misschien ook nog.
|
@ Snoopy: Fantome bleek de ziener te zijn dus ik vind het nogal vreemd dat je het gevoel hebt dat we erin geluisd worden. Dat zou logisch zijn geweest als Fantome geliefde was geweest, maar dat was ze niet. Lees de post van Saints nog eens een keer goed door zou ik zeggen, misschien valt je dan iets op aan wat hij gepost heeft.. Ik zou bijna denken dat je de aandacht van hem af probeert te leiden, maar dat zou wel ontzettend dom zijn nadat de ziener heeft gezegd dat hij niet aan de kant van de dorpelingen staat, en volgens mij ben je slimmer dan dat.
@ Saints: Als jouw post betekent wat wij denken dat het betekent, dan vinden we dat erg lullig voor je. Wel verstandig dat je de discussie tot ná dit spel bewaart.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Vowel | 220 | 30-11-2011 21:15 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 Napraten / discussie regels? snoopy | 176 | 19-11-2011 11:48 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 deel 2 Spelleider | 501 | 16-11-2011 23:16 | |
De Kantine |
DK-Meet #5 Cherry Springs | 500 | 07-08-2007 21:09 |